اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه نیسان جوک و رنو کپچر

مقایسه نیسان جوک و رنو کپچر

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه نیسان جوک و رنو کپچر می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه نیسان جوک و رنو کپچر بپردازیم .

NISSAN JUKE 2016

نیسان جوک

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
51
بررسی نیسان جوک

RENAULT Capture

رنو کپچر

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی رنو کپچر
انتخاب ماشین 3

NISSAN JUKE 2016

نیسان جوک

Top car

NISSAN JUKE 2016

نیسان جوک

مقایسه نیسان جوک و رنو کپچر

نیسان جوک 

 

یکی از تازه وارد ترین برند های ماشین به کشور نیسان است که فروش مدل جوک را تا به حال در دو مرحله آغاز کرده است که به شدت این با ماشین با استقبال بالای مردم مواجه شده است و به خوبی نشان داد که تا چه حد جای نیسان در بازار خالی بود . ظاهر نیسان جوک کاملا سلیقه ای است و ماشین خاصی میباشد زیرا عده ای این ماشین را میبینند و میگویند عجب ماشین جذاب و زیبایی و برخی دیگر  میگویند این دیگر چه مدل طراحی میباشد  . نیسان  جوک یک کراس اوور اسپرت است که خطوط حجمی و عضلانی بدنه ، طراحی خشن و ترکیبی چراغ ها ، طراحی تیز و اسپرت و خشن کاپوت و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی از ویژگی های ظاهری اش است که جوک را تبدیل به ماشینی منحصر بفرد کرده است و کاملا هم با استاندارد های آیرو دینامیک این ماشین تطابق کامل دارد .

 نیسان جوک ماشینی است که اکثریت جوانان آن را میپسندند و برای خانواده ها نیز کاربردی است زیرا با اینکه ماشین اسپرتی میباشد اما در عمل نیاز های یک خانواده را به طور کامل پاسخ میدهد و سطح بالای مهندسی به کار رفته نیسان در این ماشین را به خوبی میتوان مشاهده کرد . داخل کابین نیسان جوک همانند ظاهرش طراحی ای اسپرت و جوان پسند دارد و در عین سادگی بسیار جذاب شکل گرفته است و خود را ماشیینی نشان میدهد که کاملا میتواند تزریق آدرنالین در خون شما را افزایش دهد  .

 

نیسان جوک

 

فضای کابین گسترده و راحت میباشد و در عین حال در کنسول مرکزی ماشین میتوان به خوبی الهام گرفتن طراحی از موتور سیکلت های مسابقه ای را مشاهده کرد ، صندلی ها نرم و راحت هستند و بدن را به خوبی در بر میگیرند و پشتی با طراحی خاصی دارند که در هنگام مانور های سنگین به خوبی از شما محافظت میکند ، و امکانات رفاهی و ایمنی کامل و خوبی هم در نظر گرفته شده است تا خیال شما از همه لحاظ راحت باشد و درون ماشین آرامش کامل را تجربه کنید و بسیار هم سرگرم باشید . طراحی درون کابین نیسان جوک  به گونه ای است که دسترسی به همه این امکانات تجهیزات کاملا راحت است و همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است و به راحتی هر چه تمام تر به همه چیز دسترسی کامل در داخل ماشین جوک دارید . طراحی داشبورد جوک بیشتر از جنس پلاستیک مرغوبی است که کیفیت کاملا مطلوبی دارد و شما را  بسیار راضی میکند .

در وسط داشبورد یک صفحه نمایش رنگی چند کاره خود نمایی می کند که سیستم مولتی مدیا و شرایط داخل و خارج ماشین را به خوبی توسط آن میتوانید کنترل کنید و با توجه به اینکه نیسان جوک از سیستم I-CON بهره میبرد امکان کنترل همه شرایط ماشین بسیار راحت تر میگردد . سیستم تهویه هوای داخلی نیسان جوک از نوع دوگانه و تماماً اتوماتیک است که به خوبی ایده آل ترین و مطبوع ترین هوا را برای کابین ایجاد میکند و همه سرنشینان را به طور کامل راضی نگه میدارد .همانطور که گفته شد ، صندلی های نیسان جوک از ارگونومی بالایی برخوردار هستند و بسیار راحت و کاربردی میباشند. این صندلی ها از جنس چرم مرغوب ساخته شده اند و کاملا از کیفیت بسیار خوبی بهره میبرند . نیسان جوک به طور کلی ماشین خوبی است که در بخش طراحی ، تجیزات ، کابین و ... امتیاز بسیار بالایی را دریافت میکند.

 

نیسان جوک

 

پیشرانه نیسان جوک های وارد شده به ایران به مشخصات زیر میباشد که راندمان بسیار عالی ای دارند . قلب تپنده نیسان جوک های وارد شده به ایران یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ است که توسط سیستم توربو شارژر تغذیه میگردد و مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت DIG جهت راندمان بالاتر ، قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر میباشد . نیسان  جوک به لطف این پیشرانه پیشرفته ، پر بازده و راندمان بالا قابلیت تولید 188 اسب بخار قدرت در 5600  دور و  177  پوند فوت گشتاور  در 5200 دور در دقیقه را دارا میباشد  که کاملاً مناسب یک کراس اوور اسپرت و جوان پسند با این ابعاد ، وزن و بدنه  است که به شدت جوک را ماشین چالاک و کم مصرفی ساخته است . گیبرکس ماشین نیسان جوک از نوع CVT است که با پیشرانه نیسان جوک  به طور کامل هماهنگ است و از نظر عملکرد هم بسیار سریع ، دقیق ، هوشمند و نرم میباشد و کاملا نیسان جوک را ماشین بی نقصی از نظر فنی ساخته است  . شتاب 0 تا 100 کیلومتر نیسان جوک و هم چنین شتاب ثانویه اش بسیارعالی و از تمام رقبای خود هم برتر میباشد و به راحتی تا سرعت های بالا هم نیسان جوک را ماشین چابک و پر شتابی نگه میدارد .

نیسان جوک به علت تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته در موتور ، راندمان بالا و مهندسی پیشرفته نیسان که جوک را ماشین پر قدرت ولی در عین حال اقتصادی نگه داشته است مصرف سوختش در سیکل های شهری ، ترکیبی و جاده ای بسیار مناسب و اقتصادی است و با وجود اینکه قدرت موتور و حجم موتورش بالاتر از ماشین رنو کپچر است در همان سطح سوخت مصرف میکند و این نشان از پیشرفته تر بودن و کیفیت بالاتر نیسان جوک است .نیسان جوک ماشینی قابلیت 4 چرخ همزمان یا همان AWD است که در هر چرخ سنسور هایی دارد که میزان قدرت وارد به هر چرخ ماشین را بر اساس شرایط تنظیم میکند و علاوه بر افزایش پایداری در مسیر ها و سطوح مختلف ماشین کاملا عملکردش حساب شده تر وقابل پیش بینی تر میباشد. این قابلیت به همراه موتور قدرت مند و گیربکس خوب و بی نقص امکان عبور از هر جاده ای را می دهد و به لطف تقسیم هوشمند نیرو بین چرخها در شرایط جاده ای مختلف شاهد نرمترین و دقیقترین  انتقال قدرت هستیم که برای راننده لذت بالایی را رقم میزند و کاملا عملکرد هیجان انگیز را در آرامش کامل ماشین میتوانید تجربه کنید  .

 

نیسان جوک

 

نیسان جوک ماشینی است که به لطف مهندسی پیشرفته نیسان سواری و هندلینگ بسیار سطح بالایی  دارد و از طرفی هم کاملا مناسب کلاسش عمل میکند و هیجان وصف ناپذیری را توام با آرامش در هر شرایطی به شما تقدیم میکند .سواری نیسان جوک مانند ماشین های فراتر از کلاس خودش میباشد به طوری که نرم و کاملا خانوادگی است و در عبل هم بسیار اسپرت و هیجان انگیز خود را نشان میدهد . از آنجایی که عملکرد سیستم تعلیق خوب و هماهنگ با طراحی شاسی مدرن نیسان جوک میباشد در عین این عملکرد نرم پایداری و مانور پذیری بسیار خوبی را شاهد هستیم و از آنجایی که این ماشین از سیستم فرمان تمام الکتریکی به جهت هدر ندادن قدرت موتور و افزایش سرعت واکنش راننده بهره میبرد شاهد این هستیم که نیسان جوک ماشینی با سیستم فرمان نرم ، دقیق و هماهنگی است که فرمان پذیری خوب و هیجان انگیزی  را رقم زده است و عملکرد خوب نیسان جوک را  در انتقال وزن و عبور از دایره پیچ ها به طرز عالی شاهد هستیم و بسیار ماشین فوق العاده ای خود را نشان میدهد   . نیسان جوک هم چنین از سیستم ترمز  خوب و پر قدرتی بهره میبرد که به راننده اطمینان حرکت با سرعت های بالا و انجام مانور های سنگین را به راحتی میدهد و ماشین کاملا مطمئن و ایمنی جلوه میکند .

نیسان جوک به معنای واقعی کراس اووری اسپرت و در عین حال خانوادگی  است. فضای داخلی راحت و جادار و جوان پسند، صندوق عقب جادار ، پیشرانه قدرت مند و اقتصادی ،گیربکس پیشرفته و هوشمند ، سیستم تعلیق پیشرفته چهار چرخ ، سیستم AWD یا انتقال قدرت به 4 چرخ تمام  هوشمند و طراحی مستحکم و نوآور شاسی و امکانات رفاهی داخلی همگی ضامن امنیت و آرامش شما در طول سفر خواهند بود . اما وقتی که نیسان جوک با ماشین رنو کپچر مقایسه میگردد موتور پر قدرت تر ، کیفیت ساخت بالاتر ، سیستم انتقال قدرت پیشرفته تر و جوان پسند تر بودم مهم ترین نکاتی است که به چشم میایند و جوک را بهتر از رنو کپچر نشان میدهند اما هر دو با توجه به قیمت ماشین های کاملا مناسبی میباشند .

RENAULT Capture

رنو کپچر

مقایسه نیسان جوک و رنو کپچر

  رنو کپچر

 

رنو کپچر از همان بدو ورود به بازار با استقبال خوبی مواجه شد که یکی از دلایل  آن طراحی خاص و منحصر به فردش است و دلیل دیگر هم ارزنده بودن کامل در مقابل مبلغ پرداختی میباشد  . کپچر بر روی پلت فرم رنو کلیو هاچ بک شکل گرفته است . طراحی بدنه کپچر خاص و متفاوت است و همانند ماشین نیسان جوک ماشینی عجیب برای بعضی و برای بعضی دیگر ماشینی زیبا میباشد . این ماشین کراس اوور کوچک شهری رنو با نام کپچر ظاهری اسپرت و جوان پسند دارد و مطابق میل بسیاری از ماشین دوستان جوان میباشد . هارمونی رنگ ها ، طراحی سپر ها و چراغ های بزرگ از جالب ترین ویژگی های طراحی کپچر است و کلیدی ترین نکات ظاهری این ماشین است .

 

  رنو کپچر

 

در داخل کابین هم این فرم خاص طراحی حفظ شده است و داشبورد و ادوات آن فرم جالبی دارد ولی در عین حال کاملا جوان پسند داخل کابین ماشین شکل گرفته است . کابین رنو کپچر هماهنگ و آرام بخش است که در ترکیب با رنگ بندی تیره اش فضایی اسپرت و هیجان انگیز را به شما هدیه میکند و در مجموع ماشینی با کابین خوب است. کیفیت متریال متریال داخل کابین هم در حد انتظار است و با توجه به قیمت قابل قبولمیباشد و سطح مناسبی از کیفیت را این ماشین ارائه میدهد . لیست آپشن ماشین رنو کپچر هم کامل و خوب به نظر میرسد که یک مزیت به شمار میرود . شاید تنها ایراد کابین کپچر که آن هم بستگی به استفاده شما دارد محدودیت فضای سرنشینان عقب است که البته به مقدار کمتری این ایراد در نیسان جوک هم مشاهده میگردد ولی در این ماشین بسیار فضای عقب کمتر از نیسان جوک است .

 

  رنو کپچر

 

کپچر یک پیشرانه 4 سیلندر را در سینه خود جای داده است که 1197 سی سی حجم دارد و مجهز به توربوشارژر است . این پیشرانه در دور موتور 4900 دور در دقیقه 120 اسب بخار قدرت و در دور موتور 2000 دور در دقیقه 190 نیوتن متر گشتاور میتواند تولید کند . این پیشرانه علاوه بر اینکه بسیار پر بازده و چالاک است در عین حال هم از مصرف سوخت پایین و اقتصادی بهره میبرد. کپچر برای انتقال قدرت از یک گیربکس 6 سرعته دبل کلاچ پیشرفته استفاده کرده است که تعویض دنده هایش نرم ، سریع و با دقت است . هماهنگی این گیربکس با موتور خودرو نیز قابل قبول است . در مقام مقایسه رنو کپچر با نیسان جوک هر دو ماشین کیفیت بالایی در بخش فنی را رعایت کرده اند و بسیار پیشرفته ساخته شده اند اما نیسان جوک ماشینی پر قدرت تر ، پر بازده تر و بهتر در بخش فنی میباشد .

 

  رنو کپچر

 

 سواری رنو کپچر نرم و راحت است و در عین حال هم در آن احساس پایداری میکنید .  هندلینگ رنو کپچر را هم میتوان خوب دانست . ترمز های کپچر نیز مطمئن و پر قدرت عمل میکنند و فرمان برقی آن نیز از دقت مناسبی بهره می برد اما در مقایسه این دو ماشین نیسان جوک خوش دست تر و با هندلینگ بهتری است و در مجموع لذت بخش تر است .

 کپچر برای افرادی طراحی شده است که به دنبال تمایز هستند و از خانواده پرجمعیتی هم بهره نمیبرند .  طراحی خاص ، سواری نرم و چابک و گیربکس دبل کلاچ پیشرفته از جذاب ترین نکات کپچر است . در پایان باید بگوییم که هم نیسان جوک و هم رنو کپچر هر دو در قیمت خود کاملا ماشین های خوب و ارزنده ای میباشند اما نیسان جوک کیفیت ساخت بالاتری دارد و هم چنین این ماشین از کیفیت ساخت بالاتری بهره میبرد اما انتخاب بین این دو ماشین به علت خوب بودن هر دو و عملکرد عالی آنها بیشت از این مقایسه به سلیقه شما بستگی دارد .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : رسول
    تاریخ : 1395/09/02

    سلام

  • user icon
    نویسنده : رسول
    تاریخ : 1395/09/02

    با سلام . چطور ممکن است طراحی هر دو ماشین نمره ۸ رو به خودشون اختصاص بدن. طراحی کپچر کاملا بهتر و زیباتر هست. بایستی دو نمره از جوک کم کرد

    • نویسنده : اشکان
      تاریخ : 1395/09/06

      صد درصد موافقم. جوک زیبا نیست ولی ماشین خوبیه

  • user icon
    نویسنده : رادیم
    تاریخ : 1395/09/03

    دوست عزیز منظور از طراحی فقط شکل ظاهری نیست. طراحی کابین،جادار بودن،جای بار داشتن و دید خوب از داخل کابین و خیلی چیزای دیگه رو هم شامل میشه

    • نویسنده : رسول
      تاریخ : 1395/09/03

      در تمام مواردی که شما به عنوان طراحی مطرح کردید کپچر بهتر است. مثلا در فضای بار ۴۵۵ لیتر فصاحت دارد که در بین ۸ مینی کراسوس آور هم رده خودش بیشترین هست.

  • user icon
    نویسنده : رشی
    تاریخ : 1395/09/04

    جوک عالی هم از نضر قیافه هم از نظر فنی عاشقششم

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1395/09/04

    قطعا هر دوشون فوق العاده هستن و فقط قدرت نیسان در برابر زیبایی کپچر قرار میگیره که البته بنظر میاد در طراحی جوک از روانشناسی هم استفاده شده تا بیشتر خانومها رو مخاطب خودش قرار بده. چیزی که در برخورد با افراد برام جالب بود اکثر خانوما جوک رو عاشقانه پسند میکنن و در مقابل اکثر اقایون علاقه نشون نمیدن و ظاهرشو غیر عادی میدونن البته این فقط مشاهده بنده هست

    • نویسنده : Sina_Rz
      تاریخ : 1395/09/24

      کاملا هم درسته

    • نویسنده : حمید
      تاریخ : 1395/10/24

      خدمتتون عرض کنم ک کپچر از روی پلتفرم نیسان جوک ساخته شده و تا حدودی مشترک هست بین نیسان و رنو ...
      و ب جز زیبایی ،موتور پر قدرتی هم داره ...

  • user icon
    نویسنده : Ali
    تاریخ : 1395/09/05

    به نظر من جوك از همه نظر از كپچر بهتر است جوك جذابيت بيشتري براي خانم ها داره نسبت به كپچر دارد

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/09/12

    سلام ب دوستان. عزیزان سواری جوک و کپچر تقریبا توی یک کلاسه و بیشتر بستگی داره ب سلیقه شما. ک من ب شخصه کپچر رو ترجیح میدم ...
    و پلتفرم کپچر هم از روی جوک ساخته شده ...

  • user icon
    نویسنده : صادق
    تاریخ : 1395/09/23

    سلام به همه ی دوستان و مدیریت محترم سایت ماشین 3
    اگر مقدور هست در مورد شرکت واردکننده نیسان به ایران بیشتر توضیح بدید و اینکه واگذاری نیسان به پارس خودرو چقدر صحت داره
    همچنین ممنون میشم بین نیسان جوک اسپورت و میتسوبیشی asx هم یک مقایسه انجام بدید باتوجه به اینکه قیمت هردورشته مشابه هست
    باتشکر فراوان

  • user icon
    نویسنده : سروش
    تاریخ : 1395/11/20

    اگر هم هر دو ماشين يکسان باشن بنظر من کپچر بهتر و ارزندتر هست من خودم کپچر دارم شتاب اوليه بسيار عالي داره و اصلا کم نمياره من تو کيش پشت نيسان جوک نشستم قدرت کپچر بيشتره و البته کپچر جادارتره و قيمت منطقي داره نسبت به جوک ..من 55 سالمه رنو کپچر جوري طراحي شده که افراد ميانسال هم ميتونن ازش استفاده کنند ولي به عنوان يک مرد ميانسال هيچ وقت پشت نيسان جوک نميشينم ...

  • user icon
    نویسنده : Alireza
    تاریخ : 1395/11/25

    با سلام به نظر من مساله مهمي كه در اين مقايسه مد نظر قرار نگرفته اين است كه مدلي از نيسان جوك كه در بازه قيمتي كپچر قرار ميگيرد مدل اسكاي پك ان است كه فاقد توربو بوده و قدرتي در حدود ١٢٥ اسب دارد و از طرف ديگر فاقد بسياري از امكانات ذكر شده نظير پانورلما و... ميباشد،مدل توربو قيمتي در حدود ١٧٠ ميليون تومان داشته و در حال حاضر شماره گذاري هم نميشود

  • user icon
    نویسنده : Mohammad
    تاریخ : 1396/04/21

    جوک خیله خوبه
    دلتون بسوزه ما داریم

  • user icon
    نویسنده : Nader
    تاریخ : 1397/07/01

    جوك يه سر وگردن بالاتره. اخه ژاپن با فرانسه. كپچر يه زنون وشيشه شور نداره شما دنبال چيه اين ماشينيد

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading