اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه نیسان ایکس تریل و کیا سورنتو

مقایسه نیسان ایکس تریل و کیا سورنتو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه نیسان ایکس تریل و کیا سورنتو می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه نیسان ایکس تریل و کیا سورنتو بپردازیم .

KIA SORENT0 2016

کیا سورنتو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
50
بررسی کیا سورنتو

NISSAN X-TRAIL

نیسان ایکس تریل

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
7
طراحی
9
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی نیسان ایکس تریل
انتخاب ماشین 3

KIA SORENT0 2016

کیا سورنتو

Top car

KIA SORENT0 2016

کیا سورنتو

مقایسه نیسان ایکس تریل و کیا سورنتو

 کیا سورنتو 2016

 

کیا سورنتو یکی از ماشین های موفق و پر فروش کیا در سراسر دنیا مخصوصا بازار آمریکا است و ماشین بسیار پر طرفداری محسوب میشود اما این نسل از کیا سورنتو در داخل کشورمان ماشین چندان موفقی به علت وجود رقبایی مانند ماشین های هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل نمیباشد . کیا سورنتو از نظر طراحی ظاهری ماشین زیبایی محسوب میشود و با توجه به سرمایه گذاری هایی که کیا بر روی طراحی اش انجام داده است همین حد زیبایی هم انتظار میرود و امری طبیعی است . طراحی جلو ماشین با توجه به خطوط و برجستگی های کیا سورنتو از آنچه هست حجیم تر بنظر میرسد و ماشین جذابی است . طراحی عقب ماشین هم ساده است ولی زیبایی خاص خود را دارد که نمای زیبا و پر ابهتی به کیا سورنتو بخشیده است .

 

 کیا سورنتو 2016

 

در کل طراحی ظاهری کیا سورنتو 2016 زیبا و جذاب است و کاملا هم ماشین جدید و مدرنی می باشد . سورنتو نسل جدید در داخل کابین ماشین فضایی جادار را در اختیار شما قرار می دهد و طراحی اش هم زیبا و اسپرت است . کیفیت متریال مورد استفاده هم نسبتا خوب است ولی ماشین چندان راضی کننده ای نسبت به قیمتش نمی باشد . کیا سورنتو نسل جدید از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی داخل ماشین سود می برد و راحتی و ارگونومی خوبی هم فراهم شده است و از این نظر ماشین خوب و مناسبی ارزیابی می شود .

 

 کیا سورنتو 2016

 

کیا سورنتو داخل کاپوت خود  از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2359 سی سی بهره میبرد که از سری GDI است ولی با توجه به خیلی از پارامتر های ماشین حداقل از نظر فنی به هیچ وجه ماشین خوبی نمی باشد . این پیشرانه 188 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که با توجه به جثه و وزن کیا سورنتو برای آن رانندگی کند و تنبلی را رقم زده است و اصلا میل به شتابگیری در ماشین احساس نمی شود . کیا سورنتو از مصرف سوخت نسبتا زیادی بهره میبرد و در کنار این ضعف های شتابگیری نشان میدهد که راندمان این ماشین  تا چه حد پایین است . کیا سورنتو از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک سود میبرد که با پیشرانه ماشین  هماهنگ است ولی در کل ضعیف عمل میکند و کیا سورنتو را به تنبل ترین عضو کلاس SUV سایز متوسط تبدیل کرده است و ماشین در بخش فنی کمترین امتیازات را دریافت می نماید .

 

 کیا سورنتو 2016

 

کیا سورنتو سواری خشکی دارد و بیشتر هم مانند یک SUV شهری رفتار میکند و در برای این کلاس ماشین ضعیفی میباشد . سیستم تعلیق ماشین عملکرد نسبتا خوبی دارد ولی کمی پر سر و صدا رفتار میکند و آرامش را تا حدودی از ماشین سلب میکند .  ضمن اینکه فرمان کیا سورنتو هم نسبت به عکس العمل راننده کند پاسخ میدهد و اصلا هم اطلاعات خوبی را از سطح مسیر حرکت به دستان راننده منتقل نمیکند و در فرمان پذیری ماشین هم ضعف هایی ایجاد کرده است . سیستم ترمز کیا سورنتو با وجود سنگینی خودرو عملکرد خوب و مطمئنی دارد و ماشین را به خوبی متوقف مینماید .

کیا سورنتو نسل جدید با توجه به قیمت بالایش و ارزش خرید پایین ماشین در برابر نیسان ایکس تریل هیچ حرفی برای گفتن ندارد و جزء ضعیف ترین ماشین های کلاس خودش به شمار میرود . ضمن اینکه علاوه بر نقاط ضعف حرکتی و عملکردی کیا سورنتو ضعف کیفیتی و ساخت ماشین هم در برابر ماشین دیگر یعنی نیسان ایکس تریل به چشم میاید  . در کل پرداخت این مبلغ برای کیا سورنتو هیچ توجیهی ندارد و نمیتواند عاقلانه باشد مگر اینکه شما شیفته ظاهر ماشین شده باشید و در نگاه شما ماشین جذابی به نظر برسد و اصلا به عملکرد ماشین اهمیت ندهید . ولی در صورتی که میخواهید همیشه از انتخاب ماشین خود راضی و خرسند باشید و ماشین شاسی بلند هم سوار شوید و اهل مسافرت با ماشین در جاهای مختلف هستید یکی از بهترین ماشین ها برای شما ماشین نیسان ایکس تریل میباشد.

 

NISSAN X-TRAIL

نیسان ایکس تریل

مقایسه نیسان ایکس تریل و کیا سورنتو

نیسان ایکس تریل

 

آخرین سامورایی که مجوز واردات به کشور را دریافت کرده است کارخانه ماشین سازی نیسان میباشد که با ماشین شاسی بلند سایز متوسط ایکس تریل قصد دارد تا بازار ماشین های شاسی بلند را در دست خود بگیرد .نیسان ایکس تریل ماشین زیبا و با ابهتی است که هماهنگ و اصولی شکل گرفته و المان های طراحی را کاملا صحیح و دقیق طراحان نیسان در این ماشین رعایت کرده اند . از ویژگی های مثبت طراحی نیسان ایکس تریل طراحی چراغ های این ماشین است که حس قدرت را به نیسان ایکس تریل بخشیده اند و ظاهر قدرتمند تری را به ماشین داده اند  . نیسان ایکس تریل در ظاهر دارای ویژگی هایی مانند سقف پانورامایی ، چراغ های روز روشن LED ، لامپ های زنون و رینگ های 18 اینچی آلیاژ آلومینیومی که ایکس تریل را بسیار ماشین زیبا و دل نشین ، جذاب و فریبنده و همه پسند و هماهنگ ساخته است .

نیسان از همان استایل قدیمی برای طراحی X-TRAIL 2016 استفاده کرده است اما این به معنی کم کاری در مورد ماشین نیست زیرا نیسان برای افزایش ویژگی های مثبت ایکس تریل این زمان را  گذاشته است و آن را به ماشین بهتر و کاربردی تری تبدیل کرده اند . به گفته نیسان ، ایکس تریل 2016 به گونه ای ساخته شده است که بسیار ماشین کاربردی میباشد و از پس تامین تمام نیاز های یک خانواده به خوبی بر میاید . نیسان ایکس تریل ماشین خانوادگی است و این را از درون کابین ماشین هم میتوان مشاهده کرد زیرا کابین نیسان ایکس تریل به خوبی تمام نیاز های خانواده را تامین مینماید . 

 

نیسان ایکس تریل

 

فضای کابین جادار و گسترده و لذت بخش میباشد ، صندلی ها نرم و  ارگونومیک هستند و بدن را به خوبی در بر میگیرند ، سقف پاناروما سقفی از جنس آسمان به شما میدهد که در لذت بخشی و آرامش ماشین بسیار تاثیر گذار است و امکانات رفاهی و ایمنی کامل و متنوعی هم در نظر گرفته شده است تا خیال شما از همه لحاظ راحت باشد و درون ماشین آرامش و سرگرمی  کامل را تجربه کنید . طراحی درون کابین نیسان ایکس تریل به شکلی انجام شده است که دسترسی به همه این امکانات و تجهیزات کاملا راحت است و همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است و برای شما  درون ماشین همه چیز راحت میباشد . جنس متریال داشبورد ایکس تریل بیشتر از جنس پلاستیک مرغوبی است که کیفیت کاملا مطلوبی دارد و شما را  بسیار از نظر کیفیتی راضی نگه میدارد .

در وسط داشبورد ماشین نیسان ایکس تریل یک صفحه نمایش 7 اینچی رنگی چند کاره خود نمایی می کند که سیستم مولتی مدیا و شرایط داخل و خارج ماشین را به خوبی توسط آن میتوانید کنترل کنید و بر همه چیز نیسان ایکس تریل کنترل را به طور کامل کنترل کنید . سیستم تهویه هوای داخلی ماشین نیسان ایکس تریل از نوع دوگانه و تماماً اتوماتیک است و به خوبی دما و شرایط ماشین را کنترل میکند .همانطور که گفته شد ، صندلی های نیسان ایکس تریل از ارگونومی بالایی برخوردار اند و ماشین را بسیار راحت ساخته است. این صندلی ها از جنس چرم اعلا ساخته شده و مجهز به سیستم گرمایشی و کنترل 6 جهته در ردیف جلو هستند که برای سرنشینان جلو ماشین بسیار لذت بخشی احساس میشود .

 

نیسان ایکس تریل

 

پیشرانه نیسان ایکس تریل های وارد شده به ایران مشخصاتش به شرح زیر میباشد .  در سینه ماشین های  نیسان ایکس تریل  وارد شده به ایران یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر قرار دارد . نیسان ایکس تریل به لطف این پیشرانه قدرتمند ، اقتصادی و پر بازده  قابلیت تولید 171 اسب بخار قدرت در 6000 هزار دور و 280 پوند فوت گشتاور را دارا میباشد  که کاملاً مناسب یک کراس اوور با این ابعاد ، وزن و بدنه  است و به خوبی جوابگوی این ماشین هستند . گیبرکس ماشین نیسان ایکس تریل از نوع CVT و شیفترونیک است که با پیشرانه نیسان ایکس تریل به طور کامل هماهنگ است و از نظر عملکرد هم بسیار سریع ، دقیق ، هوشمند و نرم میباشد و انتقال قدرت بسیار لذت بخشی را این ماشین دارا میباشد  . شتاب 0 تا 100 کیلومتر نیسان ایکس تریل 9.4 ثانیه می باشد و به راحتی تا بیش از 190 کیلومتر در ساعت هم میتواند سرعت بگیرد که نسبت به بسیاری ماشین های رقبا علی الخصوص کره ای ها برتری محسوسی دارد .

ظرفیت باک نیسان ایکس تریل تنها 60 لیتر است که با توجه به پیشرانه ماشین بهتر بود نیسان از باک بزرگتری استفاده می کرد اما چون مصرف سوخت نیسان ایکس تریل اقتصادی می باشد با همین مقدار ظرفیت باک هم تا بیش از 700 کیلومتر مسافت را نیسان ایکس تریل مبتواند بپیماید و کاملا جوابگوی ماشین نیسان ایکس تریل است   . مصرف سوخت ترکیبی نیسان ایکس تریل اقتصادی  8.3 لیتر است و استاندارد یورو 6 را دارد و ماشین پاکی محسوب می شود . نیسان ایکس تریل ماشینی با  قابلیت 4 چرخ همزمان یا همان AWD است  که می توان به صورت دستی آن را کنترل کرد و بسیار قابلیت کاربردی محسوب میگردد . این قابلیت به همراه موتور قدرت مند و گیربکس خوب و بی نقص امکان عبور از هر جاده ای را می دهد و به لطف تقسیم هوشمند نیرو بین چرخها در شرایط جاده ای مختلف شاهد نرمترین و دقیقترین  انتقال قدرت هستیم که برای راننده لذت بالایی را رقم میزند و در همه سطوح و مسیر ها ماشین را قابل استفاده مینماید.

 

نیسان ایکس تریل

 

نیسان ایکس تریل به لطف مهندسی پیشرفته نیسان سواری و هندلینگ بسیار سطح بالایی  دارد و از طرفی هم کاملا مناسب کلاسش عمل میکند و همه قطعات تعلیق و شاسی و ... آن کاملا هماهنگ با هم عمل میکنند . سواری نیسان ایکس تریل نرم و کاملا خانوادگی است و از آنجایی که عملکرد سیستم تعلیق خوب و هماهنگ با طراحی شاسی مدرن نیسان ایکس تریل میباشد در عین این عملکرد نرم پایداری و مانور پذیری بسیار خوبی را شاهد هستیم و از پس سنگین ترین مانور ها بر میاید . نیسان ایکس تریل سیستم فرمان نرم ، دقیق و هماهنگی دارد که فرمان پذیری خوب و هیجان انگیزی  را رقم زده است و عملکرد خوب نیسان ایکس تریل در انتقال وزن و عبور از دایره پیچ ها را تضمین میکند و کاملا فرامین راننده را  ماشین به خوبی انجام میدهد . نیسان ایکس تریل ماشین با قدرت ایستایی بالاست که از سیستم ترمز  خوب و پر قدرتی بهره میبرد که به راننده اطمینان حرکت با سرعت های بالا و انجام مانور های سنگین را به راحتی میدهد و ماشین را به خوبی متوقف مینماید .

نیسان ایکس تریل به معنای واقعی خودروی خانواده است. فضای داخلی راحت و گسترده ، صندوق عقب جادار ، پیشرانه قدرت مند و اقتصادی ،گیربکس پیشرفته و هوشمند ، سیستم تعلیق پیشرفته چهار چرخ ، طراحی مستحکم و نوآور شاسی و امکانات رفاهی داخلی همگی ضامن امنیت و آرامش شما در طول سفر خواهند بود . اما وقتی که نیسان ایکس تریل با این ویژگی های خوب در مقام مقایسه با کیا سورنتو قرار میکیرد این ویژگی های مثبت ماشین بیشتر به چشم میاید و ماشین بهتر ، چابک تر ، با کیفیت تر و ... میباشد و کاملا  همه خوبی هایش بسیار نیسان ایکس تریل را ماشین ارزمندی ساخته است .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : فرزاد
    تاریخ : 1395/11/19

    سلام،فکر میکنم شما نمایندگی جدید نیسان هستید.یا مثل اینکه اصلا سورنتو از نزدیک ندید یا اصلا داخلش نبودید.یا اصلا پدال گازش رو لمس نکردید.
    این جبه گیری که کردید فکر کنم یک بچه 10 اسله هم متوجه میشه.این تفسیری که شما انجام دادید واقعا مزخرف بی پایه و اساس می باشد.یکم به سایت های معتبر خارجی بزنید.

  • user icon
    نویسنده : کارشناس
    تاریخ : 1395/12/14

    خيلي غير منصفانه هست قضاوت شما سورنتو خودرويي مورد تاييد تمام دنيا هست و فروش بسيار بالاتري در سطح دنيا داره

  • user icon
    نویسنده : مرتضي
    تاریخ : 1396/01/06

    من خودم ايكس تريل دارم و ماشين بسيار عالي هست اماشما خيلي در حق سورنتو بي انصافيد

  • user icon
    نویسنده : نبی ر
    تاریخ : 1396/01/30

    با سلام
    با این مقایسه ای که شما کردید احتمالا بعد از جهان نوین آریا دومین نمایندگی فروش ایکس تریل رو دارید.
    من فکر میکنم نیسان ایکس تریل سامورایی، تقریبا با سورنتوی کره ای در یک حد هستند وشاید هم سورنتو از بعضی آپشنها سرتر باشه.

  • user icon
    نویسنده : سورن پارسا
    تاریخ : 1396/03/10

    من خودم سورنتو سوار هستم. ایکس تریل هم سوار شدم وایکس تریل واقعا عالی بود از همه نظر اما بعد از آنکه پدال سورنتو رو لمس کردم ایکس تریل از یادم رفت و واقعا بی انصافی مقایسه کردید چون سورنتو از نظر کیفیت ۱ سرو گردن از ایکستریل بالاتر ودر حد راو۴ هست و امکانات هم بیشتر و سرعت هم من ۲۲۰ کیلومتر با سورنتو رفتم شما در مقایسه فنی خیلی ضعف های ایکس تریل رو خط تیره گذاشتید لطفا تصحیح کنید

  • user icon
    نویسنده : کارشناس
    تاریخ : 1396/05/01

    در تمامی مقایسه های دنیا نویسنده جهت گیری هایی داره برای تبلیغات خودرو مورد نظر ولی شما مرز های انصاف رو رد کردید و اصلا تبلیغ خوبی نبود برای نیسان ایکس تریل

  • user icon
    نویسنده : Faraz
    تاریخ : 1396/05/16

    یهو میگفتین سورنتو اشغاله دیگه!کاملا مشخص ک طرف ایکس تریل و گرفتین سورنتو واقعا عالییه gtline اگه سوار نشدی حتما سوار شو اقای نویسنده!!!

  • user icon
    نویسنده : Kiyarash
    تاریخ : 1396/05/23

    با سلام به نظر من ایکس تریل بهتر است چون کیا ماشین خیلی زیبا است

  • user icon
    نویسنده : علي حجتي
    تاریخ : 1396/09/19

    سلام بر دوستان
    در كل سواري ماشين هاي ژاپني چه ايكس تريل و يا اوتلندر از كيا و هيوندا به مراتب بهتره
    ولي ماشينهاي كره اي زيبا هستند و لوازم ارزانتر و فراوون دارند
    اما كسي براي سواري خودرو را بخرد بايد گفت خريدن ماشين كره اي اشتباه است
    و جا افتادن ماشين هاي كره اي تو ايران به نظرم از اشتباهات خريداران است
    ماشين كره اي كلا جلو بندي ندارد

  • user icon
    نویسنده : بهزاد
    تاریخ : 1396/11/08

    کم کم مشخص شده که نظرات این سایت چقدر غیر کارشناسی و جهت دار است. متاسفانه این درد خیلی ها در کشور ماست که متوجه نیستند رشد و بقا در رفتار حرفه ایست. برای همین است که طرف مدت کوتاهی با عدم اقبال روبرو شده و از بین میروند..
    این متن هم طوری نوشته شده که هر آدم بی طرفی خنده اش میگیرد حتا من که راو۴ ژاپنی دارم!

  • user icon
    نویسنده : ناصر محمدی
    تاریخ : 1396/12/15

    سلام لابدنویسنده بایک ماشین سورنتو تصادفی اونهم ازدره سقوط کرده تست زده که گفته خشک وپرسروصداست والا من هم ایکس تریل سوارشدم ازشهرستان دورتاتهران هم الان سورنتو ۲۰۱۷ دارم ولی خیلی بی انصاف هستید آخه ۱۸۸ اسب بخارقدرت کمه ولی ۱۷۱ اسب باحجم بالاترخیلی خوبه عزیزم چون سورنتو بخاطر استقامت بدنه وزنش رفته بالاتر ۴. ثانیه ازنظرشتاب کمتر ازایکس تریل هست ولی درعوض گیربکس cvt اصلا باگیربکس سورنتو قابل قیاس نیست چطورقضاوت عجولانه وبدون منطق دارید نمیدونم دوست محترم خودرااصلاح کنید ماشین ۳ ازتلیسمان هم خیلی تعریف کرد چون کارشناس های ماشین ۳ درفرانسه اون راتست کرده بودن نه درخیابان های ایران که اینقدر کوبش داره که انسان هوس میکنه همون پراید راسوارشه

  • user icon
    نویسنده : Ali Saberivand
    تاریخ : 1397/01/11

    با توجه به تجربه خودم در هر دو ماشین واقعا مقایسه درستی به نظرم میاد. واقعا هماهنگی بین موتور و گیربکس ایکس تریل و عملکرد فنی قابل مقایسه با سورنتو نیست و و سورنتو واقعا ضعیف تر عمل میکنه، درسته که قدرت موتور بیشتری داره، اما به دلایل مختلف از جمله سیستم انقال قدرت، و دور موتوری که حداکثر گشتاور رو موتور ارائه میده، راندمان موتور و شتاب و واکنش نسبت به فشردن پدال گاز بسیار متفاوته

  • user icon
    نویسنده : یوسف کاملی
    تاریخ : 1397/01/16

    نیسان بهتره

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1397/02/09

    براساس تجربیات شخصی بنده از سال 2009 تا به الان که ماشینهای کره ای داشتم واقعا"ماشین های کره ای نیازهای شما را در رانندگی بر طرف میکنند واز نظر ظاهری هم واقعا" خوبند ولی خداییش من با توصیه دوستم ایکس تریل 2017 گرفتم وبدون گزافه گویی ماشین واقعا" خوبی از نظر درایو هست و سیستم تعلیق فوق العاده ای که داره سرو صدا تو ماشین به هیچ عنوان نمیادو اپشنهای کاربردی مناسب و درکل ماشینی مناسب برای خانواده ومسافرتهای خارج از شهرهستش .
    موفق باشید

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1397/02/14

    نیسان ایکس تریل درسته ۱۷۰ اسب بخاره ولی دلیل به ضعفش نیست چون گیربکس cvtاتلاف انرژیو از لیست حذف میکنه بیاید علمی تصمیم بگیریم ولی خب کیا سورنتو هم ماشین عالی و پر ابشنیه که شاید ایکس تریل حدودا ۳ ت ۴ قلمشو نداره ولی خب نیرو محرکه ی ژاپن چه تو موتور سازی که یاماها و هوندا بهترین بودن و چه تو ماشین که تویوتا و نیسان و سوبارو پرچم دارشن از همون اول حرف اول تو دنیا میزدن پس بر اساس نوع سواریتون ماشینتون انتخاب کنین اگه ماشین لوکس پر ابشن میخواین سورنتو و اگه ماشین نرم و دوامی میخواین نیسان .باتشکر

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading