اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه نیسان جوک با سوزوکی ویتارا

مقایسه نیسان جوک با سوزوکی ویتارا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه نیسان جوک با سوزوکی ویتارا می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه نیسان جوک با سوزوکی ویتارا بپردازیم .

juke

نیسان جوک

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
6
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
47
بررسی نیسان جوک

vitara

ویتارا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی ویتارا
انتخاب ماشین 3

juke

نیسان جوک

Top car

juke

نیسان جوک

مقایسه نیسان جوک با سوزوکی ویتارا

نیسان جوک

 

نیسان جوک از جدید ترین و بهترین ماشین های کراس اوور  شهری وارد شده به کشورمان است که از همان بدو ورود این ماشین با استقبال خوبی مواجه شد و اکنون نیسان جوک یک ماشین محبوب در بین علاقمندان برند نیسان میباشد . در طراحی نیسان جوک همه چیز بر خاص بودن این ماشین تاکید دارد و طراحی ظاهری نیسان جوک را ما نظری درباره آن ارائه نمیدیم زیرا کاملا سلیقه محور طراحی شده است و تصمیم گیری در مورد ظاهر این ماشین را به شما همراهان عزیز ماشین 3 میسپاریم  . نیسان  جوک یک ماشین کراس اوور شهری اسپرت جذاب  است که خطوط متقارن و زیبای بدنه ، طراحی خشن و نو آورانه چراغ ها ، طراحی تیز و مدرن و عصبانی کاپوت و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی از ویژگی های عالی ظاهری اش است که  نیسان جوک را تبدیل به ماشین منحصر بفردی کرده است . از دیگر نکات مثبت طراحی نیسان جوک آیرودینامیک خوب این ماشین است که در کلاس خود حرف های زیادی را برای گفتن دارا میباشد .  نیسان جوک ماشین مهندسی شده و پیشرفته ای است که در عین جذاب و جوان پسند بودن از عهده رفع نیاز های کامل یک خانواده بر میاید .

 داخل کابین ماشین نیسان جوک جذاب و همه پسند طراحی شده است و تا حد زیادی هیجان انگیز میباشد  . در طراحی کنسول مرکزی نیسان جوک از موتور های مسابقه ای الهام گرفته شده است و با کمی دقت در کابین ماشین این موضوع را به خوبی میتوان درک کرد . صندلی های نیسان جوک ارگونومی بالایی دارند و علاوه بر راحتی مناسب در مانور ها و حرکت بدن سرنشینان ماشین را به خوبی در بر میگیرد . درون کابین نیسان جوک امکانات ایمنی و رفاهی فراوانی به کار رفته است تا سرنشینان ماشین در کمال آرامش و راحتی به سر ببرند  . ارگونومی کابین نیسان جوک در سطح بالایی است و درون کابین ماشین دسترسی به همه امکانات و تجهیزات راحت است و به سهولت صورت میپذیرد . متریال استفاده شده در کابین نیسان جوک پلاستیک مرغوب است و از نظر کیفیت ماشین سطح بالایی میباشد و کیفیت مونتاژ و ساخت بالای نیسان جوک هم کاملا مشهود است.

 

نیسان جوک

 

 نیسان جوک از سیستم I-CON بهره میبرد و در وسط داشبورد یک صفحه نمایش چند منظوره خودنمایی میکند که به راحتی میتوانید تمام شرایط داخل و خارج ماشین را کنترل کنید . سیستم تهویه مطبوع هوا نیسان جوک از نوع اتوماتیک دو گانه است که به خوبی هوای داخل کابین را مطبوع نگه میدارد و همه سرنشینان از عملکرد سیستم تهویه ماشین رضایت کامل دارند   .همانطور که گفته شد ، صندلی های نیسان جوک از ارگونومی بالایی برخوردار هستند و بسیار راحت و کاربردی میباشند. این صندلی ها از جنس چرم مرغوب ساخته شده اند و کاملا از کیفیت بالا و ماندگاری زیادی بهره میبرد . در کل نیسان جوک از نظر طراحی ، امکانات و ... امتیازات بالاییی را دریافت مینماید که نشان از کیفیت خوب نیسان جوک است.

قلب تپنده نیسان جوک های وارد شده به ایران یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶۰۰ سوپاپ تنفس طبیعی میباشد . نیسان جوک ماشین پر بازده ای است و از اینرو این ماشین به کمک پیشرانه پیشرفته و اقتصادی اش قابلیت تولید ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . نیسان جوک  از گیربکس  CVT یا دنده متغیر بهره میبرد که با پیشرانه نیسان جوک  به طور کامل هماهنگ است و از نظر عملکرد هم بسیار سریع ، دقیق ، هوشمند و نرم میباشد و کاملا نیسان جوک را ماشین بی نقصی از نظر فنی ساخته است و با دیگر قطعات انتقال قدرت هم در هماهنگی کامل است . شتاب 0 تا 100 کیلومتر نیسان جوک و هم چنین شتاب ثانویه اش  مناسب است و میتوان آن را  ماشین  چالاکی دانست .

 

نیسان جوک

 

نیسان جوک به علت تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته در موتور ، راندمان بالا و مهندسی پیشرفته نیسان که جوک را ماشین پر قدرت ولی در عین حال اقتصادی نگه داشته است مصرف سوختش در سیکل های شهری ، ترکیبی و جاده ای بسیار مناسب و اقتصادی است . نیسان جوک ماشینی قابلیت 4 چرخ همزمان یا همان AWD است که در هر چرخ سنسور هایی دارد که میزان قدرت و گشتاور وارد شده به هر چرخ ماشین را بر اساس شرایط تنظیم میکند و علاوه بر افزایش پایداری در مسیر ها و سطوح مختلف ماشین کاملا عملکردش حساب شده تر وقابل پیش بینی تر میباشد وهم به تسلط راننده بر روی ماشین هم به سلامت سیستم انتقال قدرت کمک بسزایی مینماید و در هندلینگ ماشین هم تاثیر مثبتی دارد . این قابلیت به همراه موتور قدرت مند و گیربکس خوب و بی نقص امکان عبور از هر جاده ای را می دهد و به لطف تقسیم هوشمند نیرو بین چرخها در شرایط جاده ای مختلف شاهد نرمترین و دقیقترین  انتقال قدرت هستیم که برای راننده لذت بالایی را رقم میزند و کاملا عملکرد هیجان انگیز را در آرامش کامل ماشین میتوانید تجربه کنید و در همه سطوح و مسیر ها رانندگی لذت بخشی را تجربه نمایید  . بخش فنی ماشین نیسان جوک کاملا در سطح بسیار بالا و عالی قرار دارد هر چقدر که از این ماشین یعنی نیسان جوک توقع داشته باشید به شما نه نمیگوید و به خوبی از پس تمام فرامین شما بر میاید .

نیسان جوک یک ماشین کراس اوور اسپرت و جذاب است که هندلینگ و سواری بسیار هیجان انگیزی را دارا میباشد . نیسان جوک سواری چند منظوره ای دارد به این صورت که ماشین نرم و خانوادگی میباشد اما در عمل و زیر فشار کاملا اسپرت میشود و کاملا هم تحت اختیار راننده قرار میگیرد . از آنجایی که عملکرد سیستم تعلیق خوب و هماهنگ با طراحی شاسی مدرن نیسان جوک میباشد در عین این عملکرد نرم پایداری و مانور پذیری بسیار خوبی را شاهد هستیم و از آنجایی که این ماشین از سیستم فرمان  الکتریکی  جهت راندمان بالاتر موتور و افزایش سرعت واکنش راننده بهره میبرد شاهد این هستیم که نیسان جوک ماشینی با سیستم فرمان نرم ، دقیق و هماهنگی است که فرمان پذیری خوب و هیجان انگیزی  را رقم زده است و عملکرد خوب نیسان جوک را  در انتقال وزن و عبور از دایره پیچ ها به طرز کاملا خوبی شاهد هستیم و بسیار ماشین فوق العاده ای خود را نشان میدهد . نیسان جوک هم چنین از سیستم ترمز  خوب و پر قدرتی بهره میبرد که به راننده اطمینان حرکت با سرعت های بالا و انجام مانور های سنگین را به راحتی میدهد و ماشین کاملا مطمئن و ایمنی جلوه میکند .از نظر سواری ، هندلینگ ، ترمز و فرمان پذیری و ... هم یک ماشین فوق العاده و بدون نقص میباشد .

 

نیسان جوک

 

نیسان جوک به معنای واقعی کراس اووری اسپرت و در عین حال خانوادگی  است. فضای داخلی راحت و جادار و جوان پسند، صندوق عقب جادار ، پیشرانه قدرت مند و اقتصادی ،گیربکس پیشرفته و هوشمند ، سیستم تعلیق پیشرفته چهار چرخ ، سیستم AWD یا انتقال قدرت به 4 چرخ تمام  هوشمند و طراحی مستحکم و نوآور شاسی و امکانات رفاهی داخلی همگی ضامن امنیت و آرامش شما در طول سفر خواهند بود . اما وقتی که نیسان جوک با  سوزوکی ویتارا مقایسه میگردد شاهد برتری جوک هستیم که نیسان بر روی اسن ماشین از تمام تجربیاتش استفاده کرده است و مدرنترین تکنولوژی ها را درون ماشین نیسان جوک استفاده کرده است .

vitara

ویتارا

مقایسه نیسان جوک با سوزوکی ویتارا

سوزوکی ویتارا

 

 یکی از موفق ترین ماشین هایی که تا به حال درون ایران مونتاژ شده است و موفق عمل کرده است سوزوکی گرند ویتارا میباشد که حدودا 10 سالی است در کشورمان حضور دارد . سوزوکی ویتارا تقریبا یک ماشین جان سخت و کم استهلاک است که یکی از مهمترین دلایل فروش خوب این ماشین بوده است . در طول سالهای تولید سوزوکی ویتارا شرکت مونتاژ کننده تغییراتی هر از چند گاهی بر روی ماشین پیاده کرده است که هم اکنون ماشین 3 قصد دارد تا آخرین مدل تولید شده سوزوکی ویتارا را با ماشین نیسان جوک مقایسه نماید که از نظر ظاهری دچار فیس لیفت شده است ، امکانات رفاهی فراوانی به آن اضافه شده است و از پیشرانه 2.4 لیتری بهره میبرد  . نمونه های جدید سوزوکی ویتارا در ظاهر خود فیس لیفت جزئی را تجربه کرده اند که این تغییر چهره بیش تر در قسمت فریم جلوی ماشین و طرح و سایز رینگ ها میباشد اما همین تغییرات کم سوزوکی ویتارا را از مدل های تولید اولیه آن بسیار جذاب تر کرده است و اکنون بسیار ماشین هماهنگ تر و زیباتری به چشم میاید . سوزوکی ویتارا درون کابین  ماشین ساده ای ولی جذابی است و از ارگونومی خوبی هم بهره میبرد تا سرنشینان در کمال راحتی و آرامش به سر ببرند .  

 

سوزوکی ویتارا

 

سوزوکی ویتارا ماشین نسبتا با کیفیتی است و متریال خوبی هم درون کابین ماشین به کار رفته است و داشبورد و تودوزی و ...  کیفیت خوب و راضی کننده ای را دارا میباشند . کیفیت ساخت و مونتاژ سوزوکی ویتارا  هم خوب و سطح بالا میباشد و با توجه به قیمت ماشین قابل قبول است و از این لحاظ با نیسان جوک در سطح یکسانی به نظر میایند ولی در جمع بندی کل برتری با نیسان جوک است . سوزوکی ویتارا در زمان ورود به بازار ماشین ساده و با سطح امکانات متوسطی بود اما مدل های تولید جدید  ماشین سوزوکی ویتارا در سطح قیمتی خود ماشین کاملی محسوب میشوند و امکانات خوبی کارخانه تولید کننده بر روی ماشین قرار داده است . از جمله امکانات سوزوکی ویتارا میتوان به تهویه مطبوع دیجیتال . 6 ایربگ در 10 نقطه ، سیستم مولتی مدیا چند منظوره ، قفل مرکزی لمسی و استارت دکمه ای ، ماساژور صندلی راننده ، گرمکن صندلی های جلو و ... اشاره کرد که امکانات خوب و کاملی برای یک ماشین در این کلاس و سطح قیمتی محسوب می شوند .

 

سوزوکی ویتارا

 

 درون سینه سوزوکی ویتارا های جدید یک پیشرانه 4 سیلندر میباشد و 2400 سی سی حجم دارد که به خوبی از عهده نیرو بخشی به ماشین بر میاید . سوزوکی ویتارا قابلیت تولید 169 اسب بخار قدرت  در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 227 نیوتن متر گشتاور را  در دور موتور 3800 دور در دقیقه دارا میباشد .  سوزوکی ویتارا های جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 هستند و با توجه به حجم پیشرانه و وزن  بدنه ماشین های تقریبا کم مصرف و کم استهلاکی تلقی میشوند زیرا سوزوکی ویتارا جدید در سیکل ترکیبی تنها 9 لیتر بنزین در 100 کیلومتر مصرف میکند که برای یک ماشین SUV میزان مناسبی میباشد ولی در مقایسه با نیسان جوک از نظر استهلاک و اصطکاک برتری بی چون و چرا با ماشین رقیب نیسان جوک میباشد  .

سوزوکی ویتارا در شتابگیری هم تقریبا خوب عمل میکند و شتاب راضی کننده ای دارد البته سوزوکی ویتارا در شتاب اولیه ماشین چندان راضی کننده و چالاکی نیست  اما شتاب ثانویه ای خوبی دارد . پیشرانه سوزوکی ویتارا  با دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک کوپل شده است و سیستم انتقال قدرت ماشین هم 4WD میباشد  . سوزوکی ویتارا با گیربکس دستی ماشین خوب و هماهنگی است و انتقال قدرت نرم و هماهنگی دارد و گیربکس اتوماتیک هم به خوبی با پیشرانه هماهنگی دارد ، برنامه ریزی اش خوب است و کیفیت ساخت مناسبی هم دارد . در کل سوزوکی ویتارا در بخش فنی ماشین خوب و قابل اطمینانی میباشد ولی در یک سطح پایین تر از نیسان جوک قرار میگیرد و این یک پله اختلاف به علت عمر بیشتر سوزوکی ویتارا و قدیمی تر بودن تکنولوژی فنی این ماشین میباشد  .

 

سوزوکی ویتارا

 

 از نظر سواری و لذت بخشی رانندگی هم سوزوکی ویتارا ماشین تقریبا خشکی است ولی هندلینگ بسیار خوبی دارد و پایداری اش مناسب میباشد و رانندگی هیجان انگیز و لذت بخشی را میتواند رقم بزند ولی در کل هیجان انگیزی نیسان جوک نسبت به سوزوکی ویتارا نکته ای جذاب تر است در آفرود سوزو کی ویتارا کمی قابلیت دارد و ماشین با استعدادی در خارج از جاده میباشد و در سطوح مختلف تا حدودی از پس آفرود نیمه سنگین بر میاید . سوزوکی ویتارا فرمان پذیری خبوی دارد و نسبت به چرخش فرمان تند و تیز عکس العمل نشان میدهد ولی دقت سیستم فرمان پایین است  اما به لطف تقسیم وزن خوب ماشین در پیچ ها هیجان انگیز و لذت بخش میباشد . سوزوکی ویتارا ترمز های نسبتا خوبی دارد ولی در بعضی از ترمز های ناگهانی یک احساس خالی کردن لحظه ای در زیر پدال ترمز به شما دست میدهد اما در کل قدرت ترمز گیری قابل اطمینان ارزیابی میگردد و قدرت ایستایی ماشین مناسب است .

 سوزوکی ویتارا دیگر آن ماشین سابق که ساده و ضعیف بود نمیباشد و هم اکنون هم در بخش فنی پیشرفت های خوبی داشته است و هم از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی ماشین بسیار بهتر و کامل تری است و با وجود این افزایش نقاط مثبت هنوز هم سوزوکی ویتارا ماشین جان سختی میباشد و از همه مهم تر  کیفیت سابق خود را هم حفظ کرده است و در کل سوزوکی ویتارا ماشین خوبی میباشد ولی وقتی که این ماشین را با نیسان جوک مقایسه میکنیم از لحاظ مختلف خود را یک پله پایین تر از این ماشین نشان میدهد اما در کل هر دو ماشین مناسب و خوب هستند .

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : عليرضا
    تاریخ : 1395/10/21

    تحليلهاي شما نمود بارز يكي به ميخ و يكي به نعل زدن هست مخصوصا نتيجه گيريها لطفا اين روند را تغيير دهيد

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/04/07

    از بعد فنی ،قدرت جوک قابل مقایسه با ویتارا نیست و بسیار ضعیف تره،چجوری در بعد فنی و موتوری جوک رو بالاتر میدونید؟

  • user icon
    نویسنده : میلاد
    تاریخ : 1396/04/17

    فقط جوک اسپرت توربو توان موتور مشابه ویتارا را دارد که قیمت آن هم حدود 30 درصد از ویتارا گرانتر است. جوک یک کراس اوور شهری است در حالی که ویتارا شاسی بلند کمپکت با قابلیت آفرود است. طراحی بیرونی و داخلی جوک بسیار مدرن است ولی طراحی بیرونی و داخلی ویتارا معمولی است.

  • user icon
    نویسنده : داود
    تاریخ : 1400/10/22

    جوک تو جاده اذیت میکنه و موتورش اصلا جون نداره مخصوصا سر بالایی با جوک از سبقت گرفتن باید کاملا ترسید هر چی گاز میدی از رفتن خبری نیست فقط و فقط تو کفی اگر دور بیافته راه میره ولی به یک سر بالایی کوچکی بخورید ماشین میمیره ولی ویتارا مثل جوک نیست ۲۴۰۰ سی سی موتور داره
    دید راننده تو ویتارا کامل و به دور و بر مسلط هست ولی جوک نه
    عقب جوک از نظر دید خیلی بیخوده ولی ویتارا نه
    استحکام توی تصادف ویتارا بالا تره
    در کل از دید مخاطب جوک عجیب هست و ویتارا نیو هم جذاب ولی برای استفاده کنندگان ویتارا خیلی بهتره تا جوک
    دستگیره در عقب برای بچه اذیت و مشکله ولی ویتارا نه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading