اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هایما S7 توربو با سراتو سایپا

مقایسه هایما S7 توربو با سراتو سایپا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هایما S7 توربو با سراتو سایپا می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هایما S7 توربو با سراتو سایپا بپردازیم .

KIA CERATO

سراتو سایپا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی سراتو سایپا

HAIMA S7

هایما s7 توربو

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
43
بررسی هایما s7 توربو
انتخاب ماشین 3

KIA CERATO

سراتو سایپا

Top car

KIA CERATO

سراتو سایپا

مقایسه هایما S7 توربو با سراتو سایپا

سراتو سایپا

 

کیا سراتو مونتاژ سایپا در محدوده قیمتی خودش از زیباترین ماشین‌ها است که هم جذاب است و هم طرفداران زیادی دارد. در مورد استایل ظاهری کیا سراتو می‌توان گفت که ماشین ساده، جذاب، زیبا و هماهنگی است که بسیاری از رنج های سنی آن را میپسندند. تناسب و ماندگاری خاصی در این  نسل کیا سراتو به کار رفته است که باعث شده تا در طولانی مدت خسته کننده و تکراری نشود و زیبایی خاص خود را حفظ کند هرچند که اکنون گرد کهنگی بر چهره سراتو نشسته و در مقایسه با نسل‌های جدید، حرفی برای گفتن ندارد. الگوی طراحی ظاهری کیا سراتو در داخل کابین هم به کار رفته است و در عین سادگی، جذاب و اسپرت میباشد و ارگونومی خوبی هم دارد و در کل کیا سراتو داخل کابین یک ماشین خوب است. کیا  سراتو تولید سایپا نسبت به نمونه های وارداتی این ماشین از نظر کیفیت ساخت و کیفیت متریال به کار رفته دچار افت شده است اما هم چنان هم کیفیتی خوب و قابل قبول دارد.

 

سراتو سایپا

 

کیفیت متریال اتاق ماشین در سطحی متوسط رو به بالا ارزیابی می شود هرچند که در بخش‌های مختلف کابین استفاده زیاد از پلاستیک چندان خوشایند نیست. کیفیت ساخت و مونتاژ هم با وجود افت هایی که پیدا کرده است مناسب و قابل قبول است و کیا سراتو هنوز هم یک ماشین با کیفیت تلقی می‌شود. از نظر ابعادی اما در کیا سراتو با توجه به کلاس خود با کابینی نسبتا جادار رو به رو میشویم و مناسب است اما به جاداری هایما اس 7 توربو که یک ماشین کراس اوور است، نمیباشد.  کیا سراتو های تولیدی سایپا نسبت به هایما چندان ماشین پر آپشنی نیست اما سایپا کیا سراتو های آپشنال را وعده تولید داده است که در آن صورت در قیمت خود به یکی از فول آپشن ترین ماشین ها تبدیل می گردد.

 

سراتو سایپا

 

کیا سراتو سایپا در دو مدل دنده ای 1600 سی سی و اتوماتیک 2000 سی سی  تولید میشود که مدل مورد بررسی ما از نوع 2000 سی سی اتوماتیک میباشد که همه جور در بخش فنی بهتر و با کیفیت تر از رقیب خود میباشد. پیشرانه این ماشین 4 سیلندر است و قابلیت تولید 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتنمتر گشتاور را دارا میباشد که  بر روی کاغذ کمتر از هایما اس 7 توربو شارژ است اما در عمل بسیار بهتر عمل میکند. شتاب گیری کیا سراتو خوب است و در عین حال یکی از نقاط مثبتش هم مصرف سوخت اقتصادی آن است و در کل ماشین پر بازدهی است. برای انتقال قدرت پیشرانه کیا سراتو به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که از پس وظیفه خود به خوبی بر می آید. گیربکس کیا سراتو سایپا هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده هایش با دقت ، سریع و بدون ضربه بوده و هماهنگی اش در برابر ماشین رقیب بسیار بسیار عالی میباشد.

 

سراتو سایپا

 

سواری و تعلیق کیا سراتو سایپا خشک و کوبنده است که از نظر جوانان و اسپرت سوارها یک نکته مثبت به شمار میرود ولی از نظر میانسالان و کسانی که سواری نرم را برای خودرو خود ترجیح می‌دهند، یک نقطه ضعف به شمار میرود اما در کل ماشین لذت بخش و هیجان انگیزی است و سواری جذابی دارد. هندلینگ و پایداری کیا سراتو خوب است و میتوانید با آن رانندگی نسبتا لذت بخشی را تجربه نمایید. از مزایای کیا سراتو فرمان نرم ،اسپرت و خوش دست آن میباشد که در افزایش حس لذت رانندگی کمک بسزایی کرده است.

در کل کیا سراتو سایپا در محدوده قیمتی خودش یک ماشین مناسب است ضمن اینکه از هایما اس 7 توربوشارژ هم خدمات پس از فروش بهتری دارد و در مقام مقایسه نسبت به ماشین هایما اس 7 توربوشارژ از بسیاری جهات گزینه بهتری محسوب می‌شود و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

HAIMA S7

هایما s7 توربو

مقایسه هایما S7 توربو با سراتو سایپا

هایما s7 توربو

 

هایما S7 یک شاسی بلند با طراحی مناسب و یک طرح جدید برای ماشین کراس اوور در این کلاس است که در مدل توربو شارژ تغییرات کوچکی هم در ظاهر ماشین داده شده است. طراحی بدنه ماشین خوب است و از این نظر در بین رقبای چینی خود کمبود ندارد اما در مقایسه با استایل جذاب کیا سراتو و مدرن بودن چهره ماشین هایما دیگر به چشم نمیاید و عده کمی ممکن است طراحی هایما را به کیا سراتو ترجیح دهند. به طور کلی طراحی هایما اس 7 جز در چند نقطه ماشین هماهنگ است و می‌توان گفت که با توجه به چینی بودن ماشین و دیگر مسائل طراحی خوبی را دارا میباشد. در مدل توربو ماشین هایما اس 7 تغییرات شامل سپر جلو به همراه جلو پنجره جدید، طرح جدید مه شکن ها، دیفیوزر جدید سپر عقب، وجود پایه باربند و طرح جدید رینگ های ماشین است که همه اینها سعی دارند تا به هایما اس 7 چهره قدرتمند تری ببخشند.

 

هایما s7 توربو

 

در دراخل کابین ماشین هم سبک طراحی استفاده شده همانند ظاهر خارجی ماشین است اما نکته آزار دهنده کیفیت پایین متریال است که در کنار کیفیت پایین ساخت و مونتاژ کاملا توی ذوق می زند که البته در مدل توربو سعی کرده اند این ماشین را ارتقا کیفی دهند ولی هنوز هم از نظر کیفیت و جنس متریال استاندارد مطلوبی را این ماشین دارا نمی باشد. در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی هم در هایما S7 نسبتا تجهیزات خوب و کاملی به کار گرفته شده است ولی این ماشین از نظر آپشن نسبت به کیا سراتو برتری دارد.

 

هایما s7 توربو

 

در بخش فنی هایما S7 اتوماتیک توربوشارژر مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری است که توسط سیستم توربوشارژ تقویت شده است. این پیشرانه توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد که برای یک ماشین با این ابعاد بر روی کاغذ مناسب است ولی در عمل اصلا عملکرد خوبی ندارد و شاهد شتاب گیری افتضاح ماشین هستیم زیرا با وجود این حجم از تغییرات فنی هنوز هم هایما S7  14 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. برای انتقال قدرت در هایما اس 7 توربو شارژ از یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت کشور کره جنوبی استفاده شده است. در موتور گیربکس این ماشین اصلا به دنبال واژه هماهنگی نباشید که نمیتوانید بیابید و هنوز هم بخش فنی ماشین ایرادات زیادی را دارا میباشد. چون نه موتور پر کششی دارد و نه گیربکس عملکرد خوبی دارد و از هر نظر که بخش فنی دو ماشین را مقایسه کردیم برتری بی چون و چرا از آن کیا سراتو بود.

 

هایما s7 توربو

 

در بحث سیستم تعلیق هایما S7  توربو شارژ نسبت به هایما S7 معمولی برتری نسبی را دارد زیرا از سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ ماشین استفاده شده است که سواری ماشین را بهتر میکند و از حرکات گهواره ای و غیر منتظره ماشین میکاهد. ترمزهای ماشین هم که عملا به خون شما آدرنالین در هنگام ترمز گیری تزریق میکنند چون اصلا قابل اعتماد نیستند و قدرت ایستایی خوبی را دارا نمیباشند. مقایسه بین سیستم تعلیق کیا سراتو و هایما اس 7 ب علت تفاوت سگمنت ندان منطقی نیست ولی کیا سراتو سواری دلپذیرتر و جذاب تری دارد و دقت فرمان و ترمز هایش هم کاملا بهتر است.

علاوه بر این ایرادات که در هایما اس 7 معمولی وجود داشت و اکنون در هایما اس 7 توربوشارژ هم وجود دارد و به صورت کامل رفع نشده است ایراداتی هم مانند ناشناخته بودن در بازار با وجود تجربه فروش خوب دامن گیر این ماشین هستند که ارزش هایما اس7 را تا حد زیادی پایین میاورند و در کل در مقایسه این ماشین با کیا سراتو سایپا این کیا است که از همه لحاظ خود را ماشین کاملا بهتری نشان میدهد و با فروش خوب خود هم ثابت کرده است که بین مردم کیا سراتو یک ماشین محبوب است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/12/28

    چرا سدان و Suv!؟

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1395/12/30

    اخه هایما با سراتو تو یه کلاس طبقه بندی میشن که با هم مقایسه شون کردین؟

  • user icon
    نویسنده : خسرو
    تاریخ : 1396/01/16

    این مقایسه از اساس غلط است
    مثل اینکه حسین بولت قهرمان دو سرعت رو بخواهی با حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری مقایسه کنی

  • user icon
    نویسنده : علی کیاشمشکی
    تاریخ : 1396/01/16

    اگه ممکنه بررسی سراتو آپشنال سایپا با مزدا 3 مورد بررسی قرار بدید چون اگه خوب باشه یه مزدا 3مدل 91 بخرم

  • user icon
    نویسنده : حسن زحمتکش
    تاریخ : 1396/02/31

    سلام دوستان توصیه میکنم بهتون اصلا سراتوسایپای نخرید کمکهای ضعیف سواری خشک کنسل کننده مخصوصا تو سفر فقط شتاب خوبی داره اونم بخاطر کم کردن وزن کابین پشیمون میشید از خریدش

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1396/02/31

    سلام
    اگه میشه این سراتو رو با فلوئنس دستی مقایسه کنید
    اصلا نمیدونم چرا به فلوئنس هیچ توجهی نمیکنید
    آخه توی این رنج قیمتی چشم منو گرفته
    خوشحال میشم نظرتونو بدونم

  • user icon
    نویسنده : مصطفی
    تاریخ : 1396/03/07

    چرا توی هر مقایسه یه امتیاز متفاوت به هایما میدین.هایما رو با لیفان کردین نمره دیگه ای بهش دادین تو بعضی آیتم ها!

  • user icon
    نویسنده : مصطفی
    تاریخ : 1396/03/07

    در مقایسه هایما با لیفان بهش نمره 45 رو دادین.چرا اینجا نمره رو کمتر دادین. اونجا به ترتیب 7.8.8.8.7.7 نمره دادین و اینجا دوتا کم کردین تا بشه 43.گزینشی رای میدین چرا!

    • نویسنده : مدیر سایت
      تاریخ : 1396/03/07

      سلام مصطفی عزیز
      امتیازی که ماشین ها میگیرند در هر مقایسه نسبت به ماشین رقیبشون هست و هیچ ربطی به مقایسه های قبلی نداره و بر اساس ماشینی که مقایسه میشوند امتیاز میگیرند از سیستم امتیاز دهی . ممنون که ماشین3 رو دنبال میکنید

  • user icon
    نویسنده : شهرام
    تاریخ : 1396/04/17

    مذخرف تر از هایما توربو ماشین نداریم !!!

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1396/04/17

    من هیچ وقت پول بابت ماشین چینی آشغال نمیدم

  • user icon
    نویسنده : ساسان
    تاریخ : 1396/04/17

    مسخرس آدم 90 میلیون بابیت ماشین چینی پول بده منم سراتو کیا رو انتخاب میکنم هم ظاهرش بهتره همکیفیت ساختش بالاتر هستش

  • user icon
    نویسنده : امیر علی
    تاریخ : 1396/04/17

    فقط سراتو من 2 سال دارم و خیلی راضی هیتم از ماشینم

  • user icon
    نویسنده : میلاد
    تاریخ : 1396/04/17

    سراتو خیلی سر تر از هایما هستش ، هایما اصلا فروش خوبی نداشته توی ایران و فکر میکنم به زدوی خط تولیدش در ایران خودرو متوقف بشه

  • user icon
    نویسنده : حسيني
    تاریخ : 1396/04/31

    فقط شاسي
    هايما: هواپيما

  • user icon
    نویسنده : محمود
    تاریخ : 1396/05/15

    هایما توربو شتابش 8 ثانیست مشخصاتی که گفتین برای هایما معمولی هم نیست.... چقدر از سایپا گرفتین برای تبلیغ سراتو ؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : سام
    تاریخ : 1396/06/26

    هایم وزن خالی ۱۵۰۰ کیلو هست و با سرنشین وبار مدرسه به ۲ تن که اصلا برای این حجم موتور خوب نبست...۹۰ پول بدی تو سربالایی بمونی زور داره...من که سراتو اشکال سایپا خریدم عالیه ..شتابگیری سریع...گیربکس ۶ دنده....دنده پشت فرمان و هماهنگی گیربکس عالی....تعویض دنده متوجه نمیشید....رینگ ۱۶ اینچ کردن گرمتر از مدل ۲۰۱۰ وارداتی شده.....هندلینگش موقع پیچیدن خوبه، بطوریکه بقیه ماشینها سرعت باید کم کنن اما شما نه،،،

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1396/11/19

    سلام هایما اصلا تو سربالایی کم نمیاره و شتابش هم 8 ثانیه اس که برای ماشینی در حدود 1800 کیلو خیلی مناسب هست سواری سراتو بسیار بسیار خشک هست که من بعد از رانندگی حدود 6 ساعت با سراتو دوروز نتونستم راه برم چون کمرم خیلی درد گرفت لطفا هایما رو با این سراتو آشغال مقایسه نکنید و برید با جک S5 یا تیگو 5 مقایسه کنید

  • user icon
    نویسنده : Eli
    تاریخ : 1397/02/29

    چقدر نظرات متفاوت اصلا نمیشه تصمیم گیری کرد من میخوام هایماs7بخرم والا گیج زدم اینقدر هرکی یه چیز گفت میشه بدون توجه به چینی بودنش نظر بدین اخه چین همه دنیا رو گرفته ولی چون محصولات درجه ۳ ایران میاد اسمش بد در رفته حالا وجدانا هرکی هایما داره راهنمایی کنه تورو خدا

    • نویسنده : مالک حسین زاده
      تاریخ : 1397/05/29

      سلام...بنده خودم شش ماهی است که هایما گرفتم و باهاش همه جا هم رفتم و ازش خیلی راضی هستم.تنها عیبی که داره قیمتش همینجور میره بالا.

  • user icon
    نویسنده : BH
    تاریخ : 1398/02/02

    با سلام خدمت دوستان گرامی:
    بنده کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دارم و مدت چند ماه جهت خرید خودروی مناسب شاسی بلند در ریت قیمتی 80تا 90 میلیون تومان در سال 95 بررسی میدانی کردم و به دلیل شرایط شغلی و ماموریت کاری و تردد به شهرهای مختلف ایران، خودروی هایمای s7 رو با تردید انتخاب کردم.
    اما حالا پس از گذشت 3 سال و تردد در جاده های برفی و شرایط بد آب و هوایی، از این انتخابم راضی هستم .
    هر چند بدلیل کمبود برخی قطعات بدنه ی این خودرو، کمی ناراضی هستم، اما از نظر فنی و کارکرد تجهیزات مکانیکی و آپشن های این ریت قیمتی، کاملا راضی بوده و در صورت نیاز به تعویض خودرو، مجددا هایما خواهم خرید.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading