اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای اکسنت با سراتو سایپا

مقایسه هیوندای اکسنت با سراتو سایپا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای اکسنت با سراتو سایپا می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای اکسنت با سراتو سایپا  بپردازیم .

kia cerato

سراتو سایپا آپشنال

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی سراتو سایپا آپشنال

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت کرمان موتور

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی هیوندای اکسنت کرمان موتور
انتخاب ماشین 3

kia cerato

سراتو سایپا آپشنال

Top car

kia cerato

سراتو سایپا آپشنال

مقایسه هیوندای اکسنت با سراتو سایپا

سراتو سایپا آپشنال

 

سراتو سایپا یکی از خوش چهره‌ترین ماشین‌های تولید سایپا که با وجود تقریبا قدیمی بودنش هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده است. در مورد استایل ظاهری سراتو می‌توان گفت ساده، جذاب، زیبا و هماهنگ است. برای اینکه همواره در ظاهر سراتو سایپا تازگی و جذابیت وجود داشته باشد تیم طراحی کیا از المان‌های خاصی بهره برده اند که باعث شده است تا مدت‌ها این ماشین در چشم شما ظاهری به جذابیت روزهای اول را داشته باشد. الگوی طراحی ظاهری سراتو در داخل کابین هم به کار رفته است و در عین سادگی، جذاب و اسپرت است. کیا سراتو تولید سایپا نسبت به نمونه‌های وارداتی از نظر کیفیت ساخت و کیفیت متریال به کار رفته دچار افت شده است و سطح بسیار پایین‌تری دارد.

 

کیا سراتو سایپا

 

کیفیت متریال اتاق در سطحی متوسط ارزیابی می‌شود و در بخش‌های مختلف کابین استفاده زیاد از پلاستیک خشک آزار دهنده است و در واقع بیشتر از اینکه متریال پلاستیک مرغوب باشد از نوع بی کیفیت درون کابین ماشین استفاده شده است. کیفیت ساخت و مونتاژ هم با وجود افت‌هایی که در مقایسه با نمونه وارداتی پیدا کرده مناسب و قابل قبول است. از نظر ابعادی اما در سراتو با توجه به کلاس خود با کابینی نسبتا جادار رو به رو می‌شویم و مناسب است. در آخر هم باید بگوییم که سراتو سایپا آپشنال از نظر سطح امکانات و تجهیزات رفاهی با هیوندای اکسنت برابری می‌کند و سایپا پس از انتقاداتی که به مدل معمولی وارد شد، مدل آپشنال را عرضه نمود که برخی از ویژگی‌های حذف شده را به خودرو بازگرداند. از جمله این آپشن‌ها صفحه نمایش 7 اینچی، کروز کنترل، اتولایت و دوربین دنده عقب هستند.

 

کیا سراتو سایپا

 

سراتو سایپا آپشنال در دو مدل دنده ای 1600 سی سی و اتوماتیک 2000 سی سی تولید می‌شود که با توجه به رنج قیمت ماشین مورد نظر ما از نوع 2000 سی سی اتوماتیک آپشنال است. این پیشرانه 4 سیلندر است و قابلیت تولید 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب گیری سراتو خوب است و در عین حال یکی از نقاط مثبتش هم مصرف سوخت نسبتا اقتصادی‌اش است که البته از هیوندای اکسنت مصرف سوخت بالاتری دارد. برای انتقال قدرت پیشرانه سراتو به چرخ‌ها از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که از پس وظیفه خود به خوبی برمی‌آید. گیربکس سراتو سایپا هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده‌هایش با دقت، سریع و بدون ضربه است. در کل در بخش فنی کیا سراتو کیفیت معمولی اما قابلیت حرکتی خوبی با توجه به قیمتش دارد.

 

کیا سراتو سایپا

 

سواری و تعلیق کیا سراتو سایپا نسبتا خشک و کوبنده است که از نظر جوانان و اسپرت سوارها یک نکته مثبت به شمار می‌رود ولی از نظر رانندگان میان‌سال و کسانی که سواری نرم می‌پسندند یک نقطه ضعف به شمار می‌رود و در واقع این ماشین نظر مثبت رنج زیادی از خریدارانش را به علت همین سواری خشک جلب نمی‌کند. هندلینگ و پایداری کیا سراتو خوب است و می‌توانید با آن رانندگی نسبتا لذت بخشی را تجربه نمایید که در هنگام مانورهای مختلف سطح پایداری خوبی دارد. از مزایای کیا سراتو فرمان نرم، اسپرت و خوش دست آن است که در افزایش حس لذت رانندگی کمک بسزایی کرده است.

در کل کیا سراتو آپشنال سایپا در محدوده قیمتی خودش خودرو مناسبی است و یک ماشین با کیفیت متوسط ولی با قدرت بالا ارزیابی می‌گردد. باید بگوییم هر دو خودرو هیوندای اکسنت و سراتو سایپا در یک حد و اندازه هستند اما سراتو به دلیل ویژگی‌های فنی بهتر و موتور قدرتمندتر، ارزش خرید بالاتری دارد.

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت کرمان موتور

مقایسه هیوندای اکسنت با سراتو سایپا

هیوندای اکسنت

 

هیوندای اکسنت یک خودرو کوچک کره‌ای است که ابتدا به صورت وارداتی توسط کرمان موتور وارد کشور شد و سپس بر روی خط تولید این شرکت قرار گرفت هرچند که تولید آن زیاد به طول نینجامید و تعداد محدودی از آن وارد بازار شد. از بحث طراحی که بررسی هیوندای اکسنت را آغاز کنیم نسل گذشته زبان طراحی هیوندای که در سوناتا yf شاهد آن بودیم را بر روی هیوندای اکسنت شاهد هستیم. گرافیک زیبای چراغ‌ها، جلو پنجره زیبا و خطوط برجسته نکاتی در مورد طراحی این ماشین هستند که طراحی آن را جذابتر ساخته‌اند.

 

هیوندای اکسنت

 

با ورود به کابین هیوندای اکسنت با فضایی هماهنگ با ظاهر خارجی ماشین روبه‌رو می‌شویم که جلوه خوبی به کابین هیوندای اکسنت بخشیده است. کیفیت متریال کابین برای یک سدان شهری کوچک مناسب است و از این نظر کاملا نسبت به کیا سراتو برتری دارد زیرا همه چیز از نظر کیفیتی در هیوندای اکسنت سطح بالاتری دارد. با توجه به سایز بدنه اکسنت انتظار فضای چندان جاداری را نمی‌توان از آن داشت اما فضاسازی بسیار خوبی در اکسنت پیاده شده است و کابین جاداری دارد که با وجود ابعاد بزرگتر کیا سراتو تقریبا همان میزان فضا را در اختیار شما قرار می دهد. البته مقایسه این دو باز هم چندان منطقی نیست. هیوندای اکسنت تولید کرمان موتور به طور استاندارد آپشن‌های خوبی را مانند سیستم مالتی مدیا پیشرفته یا سانروف و ... در اختیار شما می‌گذارد که نسبت به امکانات استاندارد کیا سراتو سایپا سطح کاملا بهتری را داراست. ارگونومی خوب و سطح بالای راحتی سرنشینان هم از دیگر ویژگی‌های هیوندای اکسنت است.

 

هیوندای اکسنت

 

قلب تپنده هیوندای اکسنت یک پیشرانه 4 سیلندر است و 1591 سی سی حجم دارد. قدرت موتور این ماشین 128 اسب بخار در دور موتور 6300 دور در دقیقه است و در دور موتور 4200 دور در دقیقه می‌تواند به حداکثر گشتاور 156 نیوتن متر دست پیدا کند. این پیشرانه یکی از پربازده‌ترین پیشرانه‌های استفاده شده در این کلاس است که علاوه بر قدرت مناسب مصرف سوحت پایینی نیز دارد. هیوندای اکسنت با توجه به وزن ماشین و کشش پیشرانه اش از خود قابلیت‌های حرکتی مناسبی نشان می‌دهد و نسبت به کیا سراتو 1600 سی سی کاملا بهتر است و نسبت به نمونه 2000 سی سی کیا سراتو هم کیفیت فنی اش بالاتر است اما در حد و اندازه آن قدرت شتابگیری ندارد. برای انتقال قدرت پیشرانه از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که سرعت پاسخ گویی مناسبی دارد و عملکرد کلی آن قابل قبول است و با موتور هیوندای اکسنت هم هماهنگی قابل قبولی دارد.

 

هیوندای اکسنت

 

هندلینگ هیوندای اکسنت با توجه به کلاس خود خوب است و پایداری قابل قبولی دارد. اما از نظر سواری سیستم تعلیقی معمولی دارد و سواری‌اش خشک است و گاها ضربه‌ها را به کابین انتقال می‌دهد اما از سواری کوبنده کیا سراتو بسیار سواری لذت بخش‌تری را ارائه می‌دهد. فرمان هیوندای اکسنت نرم است و دقت مناسبی نیز دارد و در پیچ‌ها عملکرد دقیقی را از خود نشان می‌دهد. با هیوندای اکسنت قابلیت مانور دهی خوبی هم دارد و به لطف ترمزهای قدرتمند ماشین در سرعت‌های بالا با کوچک‌ترین اشاره می‌توانید کنترل اتومبیل را دوباره به دست بگیرید.

هیوندای اکسنت در کلاس خود خودرو مناسبی است که نسبت به رقبایش از موتور پر بازده تر، امکانات بیش تر و ارزش خرید بالاتری دارد. اما از آن فقط باید در حد یک سدان شهری کوچک توقع داشته باشید تا بتواند شما را راضی نگه دارد و به شما اطمینان می‌دهیم که باتوجه به کیفیت ساخت بالاتر و قیمت منطقی‌تر، انتخاب بسیار مناسب تری از کیا سراتو مونتاز سایپا خواهد بود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : شهاب
    تاریخ : 1396/05/17

    سلام هنوز ماشين وارد بازار نشده مقايسه رو شروع مي كنين بعدم مي گين با قيمت فلان تعريف و تمجيد مي كنين
    اخه همين اكسنت وارداتي قيمتش هشتادو خورده اي بود الان شده نود و خورده اي اميد ما اين بود لااقل هشتاد تومن باشه نه ٩٥ تومن

    • نویسنده : نقی
      تاریخ : 1401/11/06

      سلام.داداش نمیدونم الان زنده ای یا نه اما الان که ۵ سال از پیامت میگذره این خودرو شده یک میلیاردو چهارصد اونوقت تو داشتی واسه ده میلیون چونه میزدی!!!!

  • user icon
    نویسنده : جلال
    تاریخ : 1396/05/17

    خدمات پس از فروش کرمان موتور با سایپا متفاوت بوده و کرمان موتور ارجحیت دارد .

  • user icon
    نویسنده : Dariush
    تاریخ : 1396/05/17

    من هر دو ماشین سراتو سایپا و اکسنت وارداتی رو سوار شدم . قدرت موتور و شتاب گیری و گیربکس ۶ دنده سراتو یک سروگردن بالاتر از اکسنت هستش. از نظر خشک بودن و کوبش هم اصلا اکسنت بهتر از سراتو نیست . از نظر آپشن هم سراتو آپشنال از اکسنت بهتره.
    اصلا مقایسه خوبی نبود و کاملا جانبداری کرده بودید از کرمان موتور

    • نویسنده : Mohammad
      تاریخ : 1397/01/17

      كاملن درست ميفرمايين
      بهتر است بررسيها بدون جانبداري باشد
      چون همه ما از طريقهاي ديگري هم مشخصات اتوموبيلها و كارخانه مونتاژ كننده رو بررسي مي كنيم

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1397/07/21

      دوست عزیز ، خواهشا از نظر فنی صحبت کنید و دوستان را منحرف نفرمایید ، خودروی اکسنت با وزن 1060 کیلوگرم مجهز به موتور 1600 سی سی است ولی خودروی کیا وزن 1310 کیلویی دارد اگر چه به موتور 2000 مجهز است این عامل باعث شده اکسنت یک سرو گردن شتاب بالاتر داشته باشد و در سربالایی ها و جاده های کفی شتاب بسیار بهتری را به شما دهد تا یک خودرویی که 300 کیلو سنگین تر است . دوم در خصوص طراحی موتور و بدنه خودروی کیا است که متعلق به سال 2003 است که نسبت به هیوندای اکسنت که در سال 2013 طراحی شده 10 سالی قدیمی تر است و از تکنولوژی موتور ، بدنه و ظاهر قدیمی برخوردار است . در ظاهر و بدون هیچ گونه شناخت قبلی نیز مشخص است که اکسنت طراحی جدیدتری در ظاهر و در موتور ، سیستم تعلیق و گیربکس برخوردار است. هر دوی این خودروها را داشتم و اکسنت را مطابق آنالیز ماشین سه بسیار برتر از کیا سراتو سایپا می دانم . موفق باشین

    • نویسنده : علي
      تاریخ : 1398/04/23

      سراتو سايپا نسل دوم كيا سراتو يا همون نسل اول كيا فورته هستش كه طراحيش مربوط به سال 2009 هست،اون نسل اول سراتو هست كه طراحيش مربوط به 2003 بوده و از پلتفرم مشترك با هيونداي الانتراي نسل اول يا همون آوانته برخورداره،لذا اين سراتوي مورد بحث از نظر زمان طراحي تفاوت ٤ ساله با اكسنت داره نه ١٠ ساله
      از نظر امكانات و مشخصات فني قطعاً هركدوم يه برتري هايي نسبت به ديگري داره كه باعث شده حدود قيمتي برابر داشته باشند

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/05/17

    I20 رو میده ۹۳ بعید میدونم این ۹۵ قیمت گذاری بشه

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1396/05/22

    اکسنت موتور 1600 گیربکس 4 دنده را با سراتو 2000 گیربکس 6 دنده مقایسه میکنید اکسنت را باید با 206 اس دی وی 9 مقایسه کنید

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1397/07/21

      دوست عزیز ، حجم موتر تنها مزیت نیست و تنها می تواند مصرف بنزین شما را افزایش دهد .
      وزن کیا سیصد کیلو سنگین تر از اکسنت است و از طرفی دیگر طراحی موتر کیا چندین سال قدیمی تر از اکسنت است که این خود نشان دهنده ضعف این خودرو نسبت به اکسنت است . امروزه شاهدیم که خودرو ها با طراحی موتور بهتر ، مصرف و حجم موتور کمتر توان و شتاب بیشتری برخوردارند .
      در این خصوص در سواری هم شاهدیم که کیا سایپا اصلا رقیب اکسنت سبک و با طراحی بدنه و موتور به روز تر نمی شود مطابق نظر کارشناسان ماشین سه .

  • user icon
    نویسنده : ساسان
    تاریخ : 1396/05/26

    سلام خدمت دوستان
    نظر من اینه که واقعا سراتو با اکسنت قابل مقایسه نیست هم از نظر قدرت و شتاب خیلی سر تر از اکسنت هست و از نظر آپشن هم سرتره اما تنها عیب سراتو مونتاژ اینه که کیفیت مواد به کار رفته داخل کابین ضعیفه که واقعا باید تاسف خورد برای شرکت سایپا که پول خوب میگیره ولی دزدی زیاد میکنه
    مثلا صندلیها رو چرم کرده ولی درب ها هنور چرم نیست و ...
    در مجموع به نظر من سراتو بهتره تا اکسنت

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1397/07/21

      جدا از کیفیت بسیار پایین قطعات کیا نسبت به اکسنت هیوندایی ، فاکتور وزن بالاتر ، مصرف بنزین بیشتر و طراحی قدیمی تر کیا در بدنه و موتور را نیز در نظر بگیرید . کیا مونتاژ به علت تولید بیشتر نسبت به اکسنت تبلیغات بیشتری کرده ولی در صورتی که وارد مباحث فنی و تجربی استفاده کنندگان واقعی این دو خودرو شویم کاملا مشهود است که اکسنت با وزن کمتر ، شتاب بیشتر ، مصرف پایین تر ، کیفیت به مراتب بالاتر قطعات و خدمات بعد از فروش بسیار بهتر کرمان خودرو نسبت به سایپا و در نهایت طراحی بسیار جدیدتر بدنه و چراغها ، بسیار برتر از کیا سایپا می باشد.

  • user icon
    نویسنده : محمد امین
    تاریخ : 1396/06/21

    سراتو سایپا خیلی با وارداتیش فرق داره هم نمای بیرون و هم نمای داخلش . داخلش حس پراید سوار بودن به ادم میده . اما اکسنت کرمان موتور همون نمونه وارداتی هست مخصوصا که اولین سریشه و خیلی زیباتر و جوان پسندتر هست . داخلش واقعا جذاب و نیمه لوکسه.
    همه چیز که اسب بخار نیس خب !!!!

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/06/23

    باسلام.من قبلا جک داشتم.اصلا خدمات پس از فروش و تعداد نمایندگی های کرمان موتور قابل مقایسه با سایپا نیست.ضمنا سراتوباموتور ۲۰۰۰ (۱۵۶ اسب بخار)و گیربکس ۶ دنده خیلی کلاسش بالاتراز اکسنت با موتور۱۶۰۰(۱۲۸اسب بخاری) باگیربکس ۴سرعته است.

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/06/26

    اگه قرار به خرید آشغالای کره ایه، همون برید رنو سیمبل بخرید که حداقل ۲۰ میلیون کمتر پول میدین، سواری و هندلینگ و نرمی ماشین و جا دار بودنش از سراتو سایپا و اکسنت بهتر نباشه مطمئنا بدتر هم نیست چون من قبلا اکسنت داشتم.به لحاظ کشش و شتاب و هماهنگی موتور و گیربکس هم سیمبل عملکردش قابل قبول و رضایت بخشه ولی اصلا در حد سراتو نیست و سراتو خیلی بهتره. اینم بدونید که اکسنت افت کیفیتش زیاده و بعد دو سه سال هم به لحاظ موتوری و هم جلو بندی و تعلیق و اتاق به مشکل میخورید. کلا اگر اکسنت رو زیر ۹۰ میلیون میفرختند خریدش با توجه به سطح امکانات خیلی بیشترش توجیح داشت. ولی اینکه بیان ۹۸ میلیون بفروشن، خوب رنو سیمبل ۲۰۱۷ با ۳.۵ میلیون تخفیف خرید نقدی قیمتش درمیاد ۷۶.۵۰۰.

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/08/03

    دوستان تردید نکنین، سراتو آپشنال از اکسنت کرمان موتور خیلی بهتره، هر کی میخاد اشغال بخره بره از کرمان موتور بخره

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1397/07/21

      متاسفم که شرکت کرمان خودرو را که برای اولین بار با دستگاههای کاملا اتومات قادر به ساخت هیوندای آزرا 2018 شد این گونه خطاب می کنید. این شرکت برای اولین بار خودروهای 2018 توسان و آزرا و النترا را مونتاژ کرد که برای همه ایرانی ها قابل احترام هستند . خواهشا از بیان نظرات غیر کارشناسی دوست من اجتناب کنید. حقیقتا با مقایسه وزن ، زیبایی ، طراحی بدنه و موتور اکسنت که حدود 8 سال طراحی جدیدتر از کیا سراتو را دارد متوجه برتری این خودرو خواهید شد . از طرفی کیفیت به مراتب بالاتر اکسنت اصلا قابل مقایسه با کیا سایپا نیست و این را می توانید با سوار شدن در هر دو خودرو به راحتی مشاهده کنید.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/10/15

    من سراتو سوار شدم اکسنت هم سوار شدم. سراتو دو هزار سایپا اونقدر خشک بود که نتونستم تحملش کنم. در عوض اکسنت بسیار نرم بود. بنده اکسنت رو پسندیدم.
    مقایسه از طریق حجم و قدرت موتور مثل اینه که بگیم اندروید با دو گیگ رم بهتر از آیفون یک گیگ رم هست.

    • نویسنده : حمیدرضا
      تاریخ : 1397/08/07

      شما اشتباه نکن همون یک گیگ ایفون خیلی ازد. گیگ اندروید سر تره مثال خوبی نبود

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1396/11/23

    من یه سراتو خریدم هنوز تحویل نگرفتم
    خدا رحم کنه،با سایپا سر و کله بزنم

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/02/03

    به نظر من اکسنت یک خودروی درون شهری لوکس حساب میشه که بیشتر برای خانم ها مناسبه ،ولی اگر شما ماشین پرشتاب و با قدرت می خواید که توی جاده و خارج شهر به شما حس یک رانندگی اسپرت و مردونه رو بده سراتو . اکسنت برای رفت و آمد های درون شهری عالیه ولی بیرون شهر و جاده در مقابل سراتو حرفی واسه گفتن نداره.

    • نویسنده : سیاوش
      تاریخ : 1397/02/24

      شما هر دوتا رو سوار شدی؟ یا از شنیده ها میگی؟ چون من هیچکدوم رو سوار نشدم. برام مهمه که به یک جمع بندی برسم

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1397/07/21

      دوستان ، امروزه در طراحی های جدید موتور بدنه و گیربکس اهمیت بر وزن کمتر ، شتاب بیشتر ، حجم موتور کمتر برای مصرف کمتر و امنیت بیشتر است. طراحی خودروی اکسنت جدیدتر از کیا سایپاست و با وزن کمتر ، حجم موتور پایین تر هم مصرف کمتری خواهید داشت و هم شتاب بالاتری ، رخ اکسنت بسیار بهتر از کیا است و کیفیت قطعات و داخل دشبرد و بدنه بسیار بالاتر از کیا سایپا است .
      در آخر خدمات بعد از فروش سایپا بسیار ضعیفه چرا که خودروی شما را باید کارشناس پراید بازرسی و تعمیر کنه که اصلا با کارشناسان کرمان خودرو قابل مقایسه نیستند.

  • user icon
    نویسنده : سارا
    تاریخ : 1397/02/25

    کسی میتونه راهنمایی کنه:
    پیش فروش جدید اکسنت با قیمت 114 تحویل آبان(با در نظر گرفتن وضعیت بحران ارز اردیبهشت و تاخیر در تحویل خودرو و ...... ) بصرفه تر و عقلانی تره یا خرید نقدی همین خودرو توی بازار آزاد بین 116 تا 120م

  • user icon
    نویسنده : رامین
    تاریخ : 1397/03/14

    سلام
    من سراتو ۲۰۰۰ اپشنال دارم ۱۲ هزار باهاش رفتم نه اینکه بخوام تعصبی نظر بدم . سراتو خیلی سرتره نسبت به اکسنت . از لحاظ فنی اصلا قابل قیاس نیستن . موتوربا حجم دوهزار کجا ۱۶۰۰ کجا . گیربکس ۶ دنده کجا ۴ دنده کجا .
    دوستان شک نکنید به خرید سراتو . مرگ نداره
    درضمن هرچی ماشین کشیده تر باشه رخش بیشتره . اکسنت ماشین کوچیکیه .

    • نویسنده : النترا
      تاریخ : 1397/05/27

      موتور قوی تر با وزن بیشتر چه فایده داره وقتی نسبت گشتاور به وزن که شتاب ماشین رو نشون میده برای هر دو ماشین در یک حد هستش؟!
      سراتو به دلیل وزن بیشتر و موتور پر حجم تر هم مصرف بالاتری داره و هم استهلاکش خیلی بیشتره

  • user icon
    نویسنده : امير طاهرى
    تاریخ : 1397/05/16

    من قصد خريد خودرو دارم ميخواستم بدونم از بين سراتو ابشنال و اكسنت كدومو انتخاب كنم ممنون ميشم راهنمايى كنيد

    • نویسنده : النترا
      تاریخ : 1397/05/27

      فضای بازتر و گیربکس قوی تر سراتو
      کیفیت، طراحی، ایمنی و امکانات بالاتر اکسنت

  • user icon
    نویسنده : النترا
    تاریخ : 1397/05/27

    طراحی داخلی و بیرونی سراتو به هیچ شکلی قابل مقایسه با اکسنت نیست، کافیه تصاویر دو ماشین رو کنار هم قرار بدین تا تفاوت مشخص بشه.
    میزان داخلی سازی و کیفیت مونتاژ سراتو با رو دری های پلاستیکی تفاوت قابل توجهی با اکسنت داره
    ایمنی از جمله تعداد ایربگ، ترمز ها، سیستم کنترل پایداری ESC و مدیریت پایداری VSM و ... که اکسنت داره به خاطر ارزان سازی توسط سایپا حذف شده و ایمنی سراتو آپشنال به مراتب کمتر از اکسنت هست. توجه کنید که در نهایت ایربگ بیشتر جان ادم رو نجات میده اما گیربکس شش سرعته این کار رو نمیتونه بکنه

    موتور و گیربکس سراتو قوی تر از اکسنت هست ولی سراتو ۳۰۰ کیلو (۳۰ درصد) سنگین تر از اکسنت و این موضوع باعث شده تفاوتی در شتاب گرفتن و حداکثر سرعت نداشته باشن. خصوصا که حداکثر سرعت سراتو محدود شده. در خصوص شتاب اعداد مربوط به نسبت گشتاور به وزن هر دو ماشین در یک حدود هستن و حداکثر سرعت هر دو هم ۱۹۰ هستش

    با در نظر گرفتن طراحی، کیفیت، ایمنی، سرعت و شتاب و صد البته خدمات پس از فروش، سراتو آپشنال سایپا قابل قیاس با اکسنت

  • user icon
    نویسنده : کوروش
    تاریخ : 1397/07/03

    با سلام خدمت همه عزیزان بنده چندین ماه در خصوص این دو خودرو تحقیق و بررسی کردم و با هر دو خودرو تست درایو داشتم، در ضمن بنده سالها در خصوص خودرو مطالعه و تجربه دارم و در نهایت اکسنت و انتخاب و خریداری کردم، این انتخاب دلایل زیادی داشت که فقط به چندتای اون اشاره می کنم، 1.مهمترین آیتم در انتخاب خودرو حفظ جان شماست و اکسنت با توجه به سیستم کنترل پایداری، ضد لغزش ، شش ایربگ و پشت سری های فعال بسیار ایمن تر از سراتو سایپا هست 2. کم مصرف و کم استحلاک تر ،موتور بهینه تر با بازدهی بیشتر و آلودگی کمتر نسبت به حجم موتور. 3.کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات نسبت به سراتو سایپا بالاتر بود 4.سواری نرم تر راحت تر و لذت بخش تر و همچنین صدای کمتر در کابین. و ....

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1397/09/11

    شک نه کنید سراتو بهتره اصلا قابل مقایسه نیستن.

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/10/15

    این دو خودرو در یک کلاس نیستند ، رقیب سراتو النترا و رقیب اکسنت ریو هست ، شتاب ۹ ثانیه ای سراتو با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته که روی نسل جدید سراتو ، کارنز ، توسان نسل جدید و اسپورتیج ۲۰۰۰ استفاده شده نشان دهنده دوام و کیفیت بالای سیستم فنی هست و قابل مقایسه با موتور ۱۶۰۰ و گیربکس ۴ سرعته اکسنت نیست، سراتو دارای کروز کنترل ، شیفتر دندخ پشت فرمان ، صندلی های چرم نیز هست که در اکسنت موجود نیست. فیلم های شتاب گیری این خودرو در آپارات موجود هست. با تشکر

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1397/10/24

    با مزدا۳ هم تو تهران صفر تا صد نمیشه زیر ۱۰ ثانیه، با سراتو سایپا ، اگه دستکاری نشده باشه امکان ندارد زیر ۱۱ ثانیه بزنی، فیلم ها هم حتما تو سرپایینی بوده!

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1398/03/26

      برو فیلم درگ سراتو با مزدا رو ببین چطور مزدا لوله میشه داداش ! رو هوا حرف نزن

  • user icon
    نویسنده : آیدین
    تاریخ : 1397/11/29

    اکسنت از هر لحاظ سرتره...شک نکنید..از لحاظ شتاب هم به خاطر وزن کمترش کم نمیاره..کوبشش از سراتو کمتره..گیربکسش نرمتر عمل میکنه..و از لحاظ ظاهری و کیفیت هم یک سر و گردن بالاتره.

  • user icon
    نویسنده : کوروش فروهر
    تاریخ : 1398/08/22

    من ده سال پیش بین انتخاب ال90 و پژو پارس درگیر بودم که نهایتا بخاطر قیافه زشت ال 90 رفتم و متاسفانه پارس خریدم دوره گارانتی دوبار سرسیلندر باز کردم نهایتا با کلی ضرر فروختم و ال 90 خریدم تازه فهمیدم کیفیت فنی و توان موتور و گیربکس یه خودرو مهمترین پارامتر و معیار در مقایسه و انتخاب است و هر روز به خودم لعنت فرستادم تا دیگه بخاطر قیافه و دکمه بیشتر ماشین نخرم الان هم دلیل اکثر خریدارن اکسنت قیافه است که جدیدتر از سراتو است ماشین 20 میلیون ارزونتر از سراتو که کروز کنترل پیش پا افتاده هم نداره گیربکس 4 دنده با فواصل تعویض زیاد و محسوس و موتور تنبل 1600 که بهتره اکسنت را با ریو 2014 مقایسه کنید سراتو را هم با النترا 2014 این مقایسه کارشناسی میشه که با حرف های بنگاهی ها و عوام فرق میکنه و کلا بدانید که هیچ ارزانی بی حمکت نیست .

  • user icon
    نویسنده : امیران
    تاریخ : 1398/11/16

    آقای کوروش فروهر وقتی با سراتو تو جاده داشتی گاز میدادی و اون دوتا ایربگ بفنا دادت میفهمی ایمنی حرف اول رو میزنه اونم تو جاده های ایران، تحلیل شما از اکسنت یک تحلیل دلال گونه بود و بس کیفیت کابین و حتی موتور اکسنت قابل مقایسه با اون سراتو آشغال سایپا نیست، یک نگاه به بدنش بنداز ظاهرش با سمند هیچ فرقی نداره

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1399/09/12

    قطعا اکسنت بهتره
    فنی بهتر
    ظاهر بروزتر
    امنیت بیشتر

  • user icon
    نویسنده : شاهین
    تاریخ : 1400/02/13

    اکسنت ۶ ایربگ داره ، ESP داره , TCS داره , ترمز عقبش دیسکی هست ، سنسور باد تایر داره ، لاستیک هانکوک داره ، مثل سراتو بارز نیست ، شیشه های سراتو گیلان هست اما اکسنت هیوندا هست ، صندلی های سراتو سایپا اذین هست. کنسول وسط سراتو توسط گرمای اگزوز گرم میشود و اکسل عقب یک تیکه که شاهکار سایپا هست در ناهمواری ها پرش میکند.

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1400/07/27

    تنها مزیت سراتو سایپا به اکسنت کرمان موتور قدرت بیشتر و گیربکس بهتره وگرنه هیوندای اکسنت کرمان موتور امکانات بیشتری داره:
    فرمان برقی، ترمزهای عقب دیسکی، 6ایربگ، سیستم کنترل پایداری الکترونیک و مدیریت پایداری. و مصرف کمتر و استاندارد یورو6.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading