اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای سانتافه 2014 با کیا اسپورتیج 2016

مقایسه هیوندای سانتافه 2014 با کیا اسپورتیج 2016

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای سانتافه 2014 با کیا اسپورتیج 2016 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای سانتافه 2014 با کیا اسپورتیج 2016 بپردازیم .

HYUNDAI Santafe

هیوندای سانتافه

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی هیوندای سانتافه

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی کیا اسپورتیج
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI Santafe

هیوندای سانتافه

Top car

HYUNDAI Santafe

هیوندای سانتافه

مقایسه هیوندای سانتافه 2014 با کیا اسپورتیج 2016

هیوندای IX45

 

هیوندای سانتافه به لطف ویژگی هایی که داشت برای مردم ایران جزء جذاب ترین ماشین های کلاس خودش به شمار میرفت و اگر به آمار فروش هیوندای IX45 نگاه کوتاهی بندازیم متوجه خواهیم شد که هیوندای IX45 از زمان عرضه خود پر فروش ترین ماشین شاسی بلند در بازار ایران است و تعداد زیادی از مردم علاقه شدیدی به هیوندای IX45 نشان میدهند  . هیوندای IX45 های صفر کیلومتر که با تغییراتی همراه هستند هنوز هم در بازار فروش خوبی دارند و نمونه های کارکرده هیوندای IX45 هم بازار دست دوم بسیار عالی دارند و به راحتی معامله می شوند . طراحی هیوندای سانتافه بر اساس سلیقه اروپایی انجام شده است و در ایران هم مردم این سبک طراحی را می پسندند و از اینرو هیوندای ix45 را از نظر ظاهری بسیار دوست دارند و نسبت به طراحی هیوندای ix45 واکنش خوبی نشان می دهند . طراحی هیوندای ix45 هماهنگ است وخطوط  و حجم های به کار رفته در بدنه هیوندای ix45 موجب زیبتر شدن طراحی آن شده است .

 

هیوندای IX45

 

همانطور که هیوندای ix45 بدنه زیبایی دارد با قدم گذاشتن به درون کابین ماشین با طراحی هماهنگ و زیبایی  رو به رو می شویم که جلوه ای خاص به کابین هیوندای ix45  بخشیده است . طرح داشبورد که متشکل از اشکال غیر هندسی ، زوایای تیز و قسمت های برجسته است تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد و شما با دیدن کابین هیوندای ix45 بیش از پیش از طراحی خوبش لذت میبرید . داخل هیوندای سانتافه شاهد فضایی جادار هستیم که به لطف ارگونومی مناسب سرنشینان احساس راحتی کامل میکنند . در هیوندای سانتافه لیست کامل تجهیزات امکانات رفاهی و ایمنی مورد مثبتی است که همیشه به چشم میخورد و هیوندای ix45 فول آپشن ، از ماشین های هم رده خود بسیار ماشین کامل تری میباشد . متریال مورد استفاده در کابین هیوندای سانتافه با کیفیت است و در کل طراحی داخلی و خارجی هیوندای سانتافه ، امکانات ، کیفیت ساخت و ... همه نمره قابل قبول و بالایی دریافت می کنند . اگر در بین موارد گفته شده بخواهیم به یک نتیجه گیری در مقایسه هیوندای ix45 و کیا اسپورتیج برسیم باید بگوییم که در بحث کیفیت و ابعاد و راحتی و طراحی و آپشن برتری با هیوندای is45 است و از همه مهم تر هیوندای ix45 نسبت به کیا اسپرتیج طرفداران بیشتری را دارا می باشد .

 

هیوندای IX45

 

قلب تپنده هیوندای IX-45 4 سیلندر است و 2359 سی سی حجم دارد . این پیشرانه در دور موتور 6300 دور در دقیقه قابلیت تولید 188 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4250 دور در دقیقه 245 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . هیوندای سانتافه در سیکل ترکیبی  به حدود 10 لیتر بنزین نیاز دارد که نسبتا زیاد است و توجیه اقتصادی ندارد اما اگر به ابعاد و وزن هیوندای ix45 نگاهی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که این رقم خیلی هم زیاد نیست و در کلاس خودش هیوندای ix45 مصرف سوخت قابل قبولی را دارا میباشد  . پیشرانه هیوندای IX-45 با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که عملکردش قابل قبول است و برنامه ریزی آن به گونه ای میباشد که در اکثر مواقع سعی در کاهش مصرف سوخت دارید و اگر به شتابگیری ناگهانی نیاز پیدا کردید و پدال گاز هیوندای ix45 را تا انتها فشار دارید آنگاه بهترین و دقیق ترین عملکرد هیوندای ix45 را می بینید . هیوندای ix45 موتور و گیربکس هماهنگی دارد که باعث شده است تا رانندگی با این ماشین روان تر و لذت بخش تر باشد . هیوندای ix-45 شتاب و کشش قابل قبولی دارد و قابلیت های حرکتی اش خصوصا در داخل جاده قابل قبول است اما از همه مهم تر استهلاک کم هیوندای سانتافه است که باعث میشود تا نمونه های کارکرده این ماشین را با اطمینان کامل بخرید . هیوندای ix45 و کیا اسپورتیج پیشرانه های آنها حجم یکسانی دارند اما مهندسی بهتر در هیوندای ix45 باعث شده است تا کشش ، شتاب ، استهلاک و لذت رانندگی با این ماشین سطح بالاتری داشته باشد .

 

هیوندای IX45

 

هیوندای سانتافه یک ماشین شاسی بلند است که بیشتر برای درون شهر طراحی شده است اما در آفرود هم کمی قابلیت دارد و ویژگی های اصلی سواری با هیوندای ix45 را میتوان هندلینگ خوب ، سواری نرم و پایدار ، راحت بودن و خوش دستی ماشین با وجود ابعاد بزرگ اشاره کرد . هیوندای IX45 نسبت به کیا اسپورتیج سواری کاملا بهتر و نرم تری را دارا می باشد و لذت بیشتر سواری با هیوندای IX45 به راحتی قابل درک است .

با 150 میلیون تومان بودجه محبوب ترین ماشین SUV بازار در رنج قیمت خودش یعنی هیوندای IX45 انتخاب بسیار منطقی است و نسبت به رقیب هم وطن خودش یعنی کیا اسپورتیج مزایای بسیار بیشتری را در اختیار شما میگذارد ضمن اینکه در بازار امروز ماشین های وارداتی هیوندای IX45 کاکرده به راحتی و با سرعت معامله می شود و فروش آن از کیا اسپورتیج بسیار راحت تر می باشد .

 

 هیوندای IX45

 

تست درایو و بررسی هیوندای سانتافه را می توانید در این لینک مشاهده نمایید.

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج

مقایسه هیوندای سانتافه 2014 با کیا اسپورتیج 2016

 کیا اسپورتیج 2016

 

کیا اسپورتیج مورد نظر ما نسل سوم این ماشین است که فیس لیفت مختصری روی آن انجام شده است و جزء نخستین ماشین های کیا است که زبان طراحی جدید کیا در اوایل 2010 به لطف کریس بنگل مدیر طراحی سابق کیا و طراح سابق آئودی بر روی آن پیاده شد و به خاطر طراحی متفاوتی که داشت توانست در میان مردم جایگاه خوبی را کیا اسپورتیج برای خود ایجاد کند . کیا اسپورتیج ظاهر اغراق آمیز ولی جذابی دارد که بیش از حد در آن سعی شده است تا زیبایی خود را نشان دهد و در میان هیوندای IX45 و کیا اسپرتیج ، هیوندای IX45 ظاهر زیباتر و همه پسند تری را دارا می باشد اما از نظر میزان جذابیت ظاهری هر دو ماشین سطح برابری دارند . کیا اسپورتیج در داخل کابین همانند ظاهرش چهره ای اسپرت ولی کمی قدیمی دارد و متریال و کیفیت روکش های به کار رفته در ماشین کمی متوسط و دور از انتظار است و با بودجه ای 150 میلیون تومانی انتظار بیشتری داریم  .

 

 کیا اسپورتیج 2016

 

البته صندلی های کیا اسپورتیج علیرغم کیفیت پایین روکش چرم که در بلند مدت ظاهر خود را از دست می دهند ، راحت احساس می شوند و حس خوبی ایجاد میکنند و نکته مثبتی می باشد . همانند دیگر کیا اسپورتیج های تولید شده محل  قرارگیری راننده و تسلط او به  ماشین و دید اطراف خوب است و موقعیت قرار گیری مناسبی برای راننده وجود دارد ولی دید عقب کمی به علت ضخامت ستون های کیا اسپورتیج کمی محدودیت دارد . از نظر ابعاد کابین ، کیفیت و راحتی برتری با هیوندای IX45 است اما اگر از ماشین خود توقع زیادی نداشته باشید با کمی ارفاق کیا اسپورتیج هم می تواند شما را راضی نگه دارد .

 

 کیا اسپورتیج 2016

 

به طور کلی ماشین های کراس اوور کیا و هیوندای با هم مشابه هستند و در مورد هیوندای سانتافه و کیا اسپورتیج هم این موضوع صدق میکند و با توجه به تفاوت ها کیا اسپورتیج مشخصاتی به شرح زیر دارا میباشد . فلب ثپنده کیا اسپورتیج یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری با آرایش خطی است که 2358 سی سی حجم دقیق آن است . کیا اسپورتیج با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 177 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور را دارد که به لطف این ارقام و اعداد قابلیت های حرکتی خوبی دارد . کیا اسپورتیج با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ هایش منتقل میکند که عملکرد خوبی دارد . کیا اسپوزرتیج حدود 10 ثانیه زمان نیاز دارد تا از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و تا بیش از 180 کیلومتر در ساعت هم به راحتی میتواند به شتابگیری ادامه دهد . کیا اسپورتیج از هیوندای IX45 وزن سبک تری دارد بنابر این در شتاب اولیه کشش بهتری از خود نشان می دهد اما به محض دور گرفتن برتری با هیوندای IX45 است ضمن اینکه هیوندای IX45 استهلاک کمتر و هماهنگی بهتری دارد و در کل از نظر فنی با وجود حجم زیادی از شباهت میان کیا اسپورتیج و هیوندای IX45 ، هیوندای سانتافه ماشین بهتری تلقی می گردد .

 

 کیا اسپورتیج 2016

 

کیا اسپورتیج هندلینگ عالی دارد ، سواری با این ماشین لذت بخش است و در عبور از دایره  پیچ ها کیا اسپورتیج یک ماشین فوق العاده محسوب میگردد ولی به علت خشکی سیستم تعلیق و لاستیک های فاق کوتاه سواری این ماشین باب میل همه افراد نیست و اسپرت پسندان از این ماشین بسیار لذت میبرند هم چنین سر و صدای کابین این ماشین هم به علت همین خشکی کمی بیش از اندازه طبیعی است . خشکی بیش از حد سواری با کیا اسپورتیج به طور کلی یک نکته منفی محسوب میگردد و در شرایط برابر هیوندای IX45 با ویژگی هایی که دارد سواری بهتر ، با کیفیت تر و لذت بخش تری را ارائه میکند .

کیا اسپورتیج 2016 ماشین خوبی است ، ظاهر جذابی دارد و طرفداران زیادی را دارا میباشد اما اگر با 150 میلیون تومان بودجه یک انتخاب ایده آل تر و منطقی نر بخواهیم باید به سمت هیوندای IX45 کارکرده مدل 2014 برویم که در بسیاری از موارد نسبت به کیا اسپورتیج امتیاز های بالاتری را دریافت می کند و به صورت کلی یک ماشین بهتر است .

 

sonata

 

تست درایو کیا اسپورتیج را در این لینک می توانید مشاهده نمایید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/06/23

    الان واسه چی تو خدمات پس از فروش این ۲ تا ماشین نمره ۷ داده شده من متوجه نمیشم! خدمات پس از فروش هیوندا و کیا چه مشکلی تو ایران داره که نمره ۷ گرفته؟؟ والا تو هر شهر و کوی و محله ای یه نمایندگی یا حداقل یه تعمیراتی ازین ۲ تا ماشین هست! معیار مشخصی ندارین انگار

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading