اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه سراتو سایپا با هیوندای i20 کرمان موتور

مقایسه سراتو سایپا با هیوندای i20 کرمان موتور

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه سراتو سایپا با هیوندای i20 کرمان موتور می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه سراتو سایپا با هیوندای i20 کرمان موتور بپردازیم .

HYUNDAI I20

هیوندای i20

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی هیوندای i20

cerato

سراتو سایپا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
7
امتیاز کل
46
بررسی سراتو سایپا
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI I20

هیوندای i20

Top car

HYUNDAI I20

هیوندای i20

مقایسه سراتو سایپا با هیوندای i20 کرمان موتور

هیوندای I20

هیوندای I20 جدید که چند مدتی است توسط کرمان موتور عرضه میگردد نه تنها یکی از پر طرفدار ترین هاچبک های موجود در بازار است بلکه در رنج قیمت خودش هیوندای I20 جزء پر فروش ترین و با کیفیت ترین ماشین ها موجود است  . هیوندای I20 از جدیدترین زبان طراحی هیوندای بهره میبرد که باعث شده است تا طیف مختلف مردم چهره زیبا ، هماهنگ و اصولی هیوندای I20 را بپسندند و از همه مهم تر حالا هیوندای I20 به یک سدان لوکس مانند هیوندای سوناتا LF شباهت دارد که برای هیوندای I20 و این ابعاد کوچکش نکته کاملا مثبتی می باشد که چهره اسپرت و لوکس را در کنار هم و با یک ترکیب عالی به نمایش می گذارد  .

 

هیوندای I20

 

هیوندای I20 جدید درون کابین از نظر طراحی کاملا ماشین زیبایی است و با ظاهر خارجی هیوندای I20 هم به طور کامل هماهنگی دارد ؛ همانطور که در ظاهر هیوندای I20 به ماشین های لوکس تر هیوندای شباهت دارد در داخل کابین هم به همین صورت است و مانند براداران بزر تر خود به نظر میرسد . از نظر رنگ بندی ، ارگونومی کابین و راحتی اتاق هیوندای I20 این ماشین در سطح بالایی است و همه چیز در کابین هیوندای I20 جدید مهندسی شده است و درون این ماشین به راحتی سرنشینان اهمیت زیادی داده شده است . هیوندای I20 در رنج قیمت خود با کیفیت ترین ماشین تولید داخل است و کیفیت بالای مواد و متریال استفاده شده ، کیفیت ساخت مونتاژ کابین و ... نشانه های خوبی برای تایید این موضوع هستند . هیوندای I20 در تمامی مدل های خود همیشه جزء ماشین های فول آپشن بازار بوده است و در هیوندای I20 جدید هم این موضوع صدق می کند با اینکه کرمان موتور امکاناتی چون سانروف را از لیست تجهیزات I20 حذف کرده است یا تعداد ایربگ های ماشین را به 2 عدد کاهش داده است اما هنوز هم هیوندای I20 با امکاناتی چون آينه الكتروكروميك ، سیستم صوتی خوب با صفحه نمایش 7 اینچی , سیستم كنترل پایداری الکترونیکی ،  كامپيوتر سفري ، تهويه مطبوع اتوماتيك ،  سیستم كنترل ايستايي در سربالايي ،  سنسور باران ، کول باکس ، دوربین دنده عقب ، دی لایت و ... ماشین کاملی محسوب می گردد . ظاهر مدرن تر و جذاب تر ، کیفیت بسیار بالاتر و مدرن تر بودن تا اینجا برتری هایی هستند که هیوندای I20  نسبت به کیا سراتو مونتاژ سایپا دارد .

 

هیوندای I20

 

در بحث فنی هیوندای I20 جدید قدرت خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی می گیرد که 1368سی سی حجم دقیق آن است  . هیوندای I20 که به لطف این پیشرانه به یک ماشین پر بازده تبدیل شده است در دور موتور 6000 دور بر دقیقه 99 اسب بخار قدر ت و در دور موتور 4000 دور در دقیقه توانایی تولید 134 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد .  پیشرانه هیوندای I20 با یک گیربکس 4 سرعته انوماتیک تیپ ترونیک کوپل  شده است که بر خلاف نسل قبل این ماشین اکنون گیربکس هیوندای I20 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد و هماهنگی خوبی هم با موتور این ماشین دارد . هیوندای I20 یک ماشین شهری است و پارامتر های این ماشین بر اساس فناوری مدرن ، آلایندگی کم و مصرف سوخت اقتصادی هستند پس توقع یک ماشین پر شتاب را از هیوندای I20 نباید داشته باشیم اما در بحث مصرف سوخت هیوندای I20 جدید ماشین بسیار خوبی است زیرا این ماشین در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها به 5.1 لیتر بنزین نیاز دارد که با همراهی باک 50 لیتری این ماشین باعث می شود تا آخرین زمان سوختگیری خود را فراموش کنید . قدرت ، شتاب ، راندمان و عملکرد هیوندای I20 جدید برای استفاده در شهر کاملا مناسب است و در ازاء قدرت کمتری که نسبت به کیا سراتو دارد در عوض آلایندگی و استهلاک بسیار کمتری را دارد و قابلیت اطمینان به هیوندای I20 از کیا سراتو بسیار بالاتر است .

 

هیوندای I20

 

هیوندای I20 جدید در بخش طراحی شاسی بروز رسانی شده است ، طراحی سیستم تعلیق هیوندای I20 به طور کامل متحول شده است و طراحی بدنه هیوندای I20 هم کاملا آیرودینامیک است و همه اینها یعنی هیوندای I20 به عنوان یک ماشین هاچبک شهری هندلینگ خوب و جذابی دارد و سواری هیوندای I20 لذت بخش و توام با حس خوبی است و نکته مقابل هیوندای I20 در برابر کیا سراتو سایپا سواری نرم و مناسب این ماشین است که در بهتر کردن حس رانندگی با هیوندای I20 تاثیر بسزایی دارد .

در پایان بررسی هیوندای I20 باید بگوییم که نسبت به کیا سراتو دارای مزایای بیشتری است که از جمله آنها می توان به کیفیت ساخت بالاتر و کیفیت بسیار بیشتر مواد استفاده شده در بخش های مخالف ، تکنولوژی پیشرفته تر در ساخت ، طراحی مدرن تر و سواری لذت بخش تر تنها بخشی از برتری های هیوندای i20 نسبت به کیا سراتو هستند که باعث میشوند تا هیوندای I20 انتخاب منطقی تر و بهتری باشد .

 

هیوندای I20

 

cerato

سراتو سایپا

مقایسه سراتو سایپا با هیوندای i20 کرمان موتور

کیا سراتو سایپا

 

حدودا مدت زمان دو سال است که سایپا مونتاژ نسل دوم کیا سراتو را شروع کرده است و با توجه به سابقه خوبی که کیا سراتو های وارداتی داشته اند از مدل های مونتاژ کیا سراتو هم استقبال خوبی به عمل آمد اما تفاوت میان کیا سراتو سایپا و مدل های مونتاژ شده بسیار زیاد و کاملا قابل لمس است . کیا سراتو سایپا از نظر ظاهری ماشین مناسبی با توجه به قیمتش است ؛ کیا سراتو چهره جذاب ، زیبا و جدیدی دارد و هنوز هم در برابر رقبای چینی و برخی دیگر از ماشین ها چهره کیا سراتو سایپا برتر است اما هیوندای I20 در ظاهر کاملا واضح است که نسبت به کیا سراتو از نسل جدید زبان طراحی ماشین های کره ای سود می برد .

 

کیا سراتو سایپا

 

اگر به المان های طراحی کیا سراتو دقت کنیم در داخل کابین هم این زبان طراحی مشاهده می شود یعنی کابین ماشین ساده ، ارگونومیک و تقریبا زیبا است . کیا  سراتو تولید سایپا نسبت به نمونه های وارداتی این ماشین از نظر کیفیت ساخت و کیفیت متریال به کار رفته دچار افت شده است اما هم چنان هم کیفیتی خوب و قابل قبول را دارا می باشند  اما هیوندای I20 بدون اغراق جزء برترین ماشین های رنج قیمت خودش از نظر کیفیت است و کیا سراتو سایپا در بخش کیفیت به هیچ عنوان توان رقابت با هیوندای I20 را دارا نمی باشد . کیا سراتو سایپا از نظر ابعادی خصوصا در قسمت صندوق بار نسبت به هیوندای I20 برتری دارد اما در کل کیفیت و چهره و ارگونومی هیوندای I20 بهتر است و در بحث آپشن هم هیوندای I20 از کیا سراتو سایپا تیپ ساده بسیار سطح بالاتری دارد و سطح یکسانی با کیا سراتو آپشنال دارد .

 

کیا سراتو سایپا

 

کیا سراتو سایپا در دو مدل دنده ای 1600 سی سی و اتوماتیک 2000 سی سی  تولید می شود که با توجه به رنج قیمت مد نظر ما نمونه 2000 سی سی اتوماتیک کیا سراتو سایپا انتخاب صحیح بود . پیشرانه نسل دوم کیا سراتو مونتاژ سایپا 4 سیلندر است و قابلیت تولید 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتنمتر گشتاور را دارا می باشد که از رقیب هموطن خود بیشتر است و قابلیت های حرکتی بهتری را دارا می باشد . شتاب گیری کیا سراتو خوب است و در عین حال یکی از نقاط مثبتش هم مصرف سوخت مناسب با توجه به قدرت و حجم موتور  می باشد و در کل ماشین پر بازدهی است . برای انتقال قدرت پیشرانه کیا سراتو به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که از پس وظیفه خود به خوبی بر می آید . گیربکس کیا سراتو سایپا هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده هایش با دقت ، سریع و بدون ضربه میباشد و هماهنگی موتور و گیربکس با هم سطح بالایی دارند . اگر بحث قدرت و شتاب بهتر کیا سراتو سایپا را کنار بگذاریم در باقی پارامتر ها چون میزان آلایندگی ، بازدهی و ... برتری با هیوندای I20 است .

 

کیا سراتو سایپا

 

کیا سراتو هندلینگ بسیار خوبی دارد و همه مالکان کیا سراتو این موضوع را اذعان میکنند اما سواری کیا سراتو به علت خشکی و کوبش بیش از جالب نیست و عملکرد بد سیستم تعلیق کیا سراتو لذت و کیفیت سواری را کاهش داده است . ترمز های کیا سراتو سایپا عملکرد خوبی دارند اما کیفیت ترمز گیری این ماشین نسبت به نمونه های وارداتی کاهش چشمگیری داشته است و در کل کیا سراتو سایپا نسبت به نمونه های وارداتی در بخش سواری و کیفیت کاهش سطح زیادی را تجربه کرده است و از این نظر برتری با هیوندای I20 می باشد .

در میان ماشین های سدان کیا سراتو سایپا ماشین خوبی است و در میان رقیبانش مخصوصا ماشین های چینی سطح بالاتری دارد اما در همان رنج قیمت هیوندای I20 به عنوان یک ماشین هاچبک شهری از کیا سراتو سایپا ماشین بهتری است و مزایای بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد و از همه مهم تر هیوندای I20 کرمان موتور با نمونه های دیگر هیوندای I20 در سر تا سر جهان کوچکترین تفاوتی را از نظر کیفیت ندارد .

 

کیا سراتو سایپا

 

تست و بررسی کیا سراتو را در این لینک می توانید مشاهده نمایید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1396/07/22

    i20 اصلا به قیمتش نمیارزه یه هاچ بک کوچولو با موتور 1.4 لیتری 99 اسبی اونم با گیربکس 4 دنده کجا یه سدان 2 لیتری 156 اسبی اونم با گیربکس 6 دنده کجا !!
    یه نگاه به خیابونها بندازین نشون میده مردم تو دنیای واقعی نه مجازی کدوم ماشین رو ترجیح دادن و پسندیدن
    موفق باشید

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1397/01/05

      افرين
      اين مقاله هم كه مغرضانه نيست و كاملن بي طرف هستش!!

    • نویسنده : رامین
      تاریخ : 1397/10/26

      تعداد i20 در ایران کلاً حدود ۴۰۰۰ دستگاه ارائه شده، ولی سراتو ال ماشالله وجود داره که از بس زیاده در اختیار پلیس هم گذاشته شده در دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ cc

  • user icon
    نویسنده : amir
    تاریخ : 1396/07/23

    بنظر من اي٢٠ درحد پرايد بزك شده ميباشد وبا موتور ضعيف وگيربكس ٤دنده ربطي به سراتو نداره واين دوتا قابل قياس با هم نستند فقط قيمت شبيهه كه اونم براي ماشين به اين ضعيفي قيمتش منطقي نيست

  • user icon
    نویسنده : Kasra
    تاریخ : 1396/07/23

    من دوهفته بررسی کردم که کدوم اینارو بخرم هیوندایی جدید و جذابتره ولی در نهایت من سراتو خریدم دلیلم هم اتاق بزرگتر موتور قویتر امکانات بیشتر و مهمتر اینکه ماشینی برای مسافرته و هیوندایی بیشتر ماشین دوم میتونه باشه و برای جاده مناسب نیست بنظرم ارزش خرید سراتو بیشتر بود.

  • user icon
    نویسنده : جواد
    تاریخ : 1396/07/24

    هيوندايي اي ٢٠از هر لحاظ بهتر است چون كاملا وارداتي هست

  • user icon
    نویسنده : Ebi.fa
    تاریخ : 1396/07/25

    قیمت I20 اگر شصت میلیون بود ارزش داشت . کیا سراتو بیشتر به درد خانوادهای ایرانی میخوره و I20 بیشتر مناسب خانوماست. البته قیمتش خیلی تنده. به این دو تا ماشین میشه اکسنت رو هم اضافه کرد. ولی به نظرم از همه اینا بهتر سراتو هستش چون هم ظاهر شلوغ و اغراق آمیز نداره و تا چند سال میشه بدون اینکه رخش قدیمی بشه لذت برد و هم اینکه سراتوهای آپشنال واقعا آپشنهای خوبی دارن . تنها عیبش شاید لاستیک بارز سراتو باشه و بحث کوبش در دست اندازها که من سراتو 2017 وارداتی رو هم تست کردم همین مشکل رو داشت و همچنین النترا هم این مشکل رو داره. در کل ماشینهای کره ای برای جاده های هموارتر مناسب هستند.

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1396/07/25

    اصلا مقایسه تون ایراد داره
    یکی ماشین تو شهریه
    اون یکی ماشین جاده ست
    پس اگه فقط بحث رنج قیمتیه تراکتور ژاندیرم مقایسه کنید

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1396/07/25

    من باشم یکم میزارم روش byd s6 میخرم!

  • user icon
    نویسنده : Shahram
    تاریخ : 1396/07/25

    من یکماهه سراتو خریدم فوق العاده است اصلا قابل مقایسه با i20 با اون موتور ضعیف و کم اپشن نیست

  • user icon
    نویسنده : Shahram
    تاریخ : 1396/07/25

    جواد جان انصافا خودت چه ماشینی داری اصلا این دوتا رو تاحالا سوار شدی؟ میدونی چه مشخصاتی دارن؟
    یه نگاه تو خیابون بیندازی بد نیستا

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1396/07/25

    با سلام
    از نظر من این مقایسه یک طرفه و به نفع هیوندای کرمان موتور و بسفارش i20تنظیم شده بود.
    وگرنه کیا سراتو با 156اسب قدرت کجا ای20با 99اسب و کوچک و خشک کجا،من خودم بیش از سه ماه تحقیق و پرسمان کردم و بعد از اینکه از زبان خود i20سوارها شنیدم که ماشین خشک و بی شتابیه و فقط بدرد شهر میخوره با اطمینان کامل یک سراتو سایپا اپشنال سفید خریدم،کلی هم گشتم تا رینگ فابریک سراتو کوپه وارداتی پیدا کردم،زیرش انداختم،که از نظر قیافه هم کوپه و وارداتی به چشم میاد،از شتابشم فوقالعاده راضیم،صندوق عقبشم عالیه در کل از بیست بهش 18/5میدم و واقعا هم راضیم و عالیه و اصلا هم پشیمون نیستم که چرا ای20نخریدم،ضمننا قبل از این یک شاسی جک اس5 داشتم،ولی سراتو ی چیز دیگه است،با اطمینان بخرین سوار شین،لذت ببرید
    ممنون از همه و سایت

    • نویسنده : Kasra
      تاریخ : 1396/07/25

      احسان رینگارو کجا خریدی و چند، رینگای خودشو چند برداشتن ممنون

  • user icon
    نویسنده : استاد
    تاریخ : 1396/08/15

    الان سراتو سایپا 1600 دنده ای آپشنال 86 میلیون هست. سراتو 2000 آپشنال اتوماتیک حدود 104
    با در نظر گرفتن اینکه سراتو یک ماشین مونتاژ هست از لحاظ کیفیت قابل قیاس با i20 نیست
    از نظر امکانات هم که نه سیستم پایداری داره نه ترمز عقب دیسکی که برای ایمنی خیلی مهم هستند.
    دلتون رو به استارت دکمه ای و سانروف خوش نکنید. قطعا I20 ماشین بهتری هست.

    • نویسنده : فرید
      تاریخ : 1396/08/22

      من هر دو ماشین رو روندم، خودمم سراتوی آپشنال دارم ولی قبلش می خواستم آی 20 بخرم اولا توی سراتو بشینید می فهمید که کیفیتش مو نمی زنه با اصل، ترمزها هم خیلی خوبه و مهمتر آی 20 هیچی نداره همه چیش رو ورداشتن، ضمنن سراتو فقط باطری و لاستیک و صندلی ش ایرانی ه، گیربکس سری جدید سراتو از آمریکا میاد 22 میلیون قیمتشه، در مقایسه گیربکس آی بیست افتضاحه موتورش خیلی ضعیفه... همین طوری که نمی تونی بگی چون این مونتاژه بده بدون تجربه شخصی

  • user icon
    نویسنده : صالح
    تاریخ : 1396/08/28

    خودتون هم تو مقایسه برتری های سراتو رو ذکر کردید و در آخر به طور ناگهانی نتیجه میگیرید کهi20 بهتره؟؟؟!!!

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/03/29

    پاک کن پستو 😂😂

  • user icon
    نویسنده : amir
    تاریخ : 1397/04/31

    مقایسه خودرو روز دنیا با سراتویی که چندسال دیگه تولید نمیشه بعلاوه با این قیمت صندلی هاشو آذین سایپا تولید میکنه و ارگونومی خوبی نداره کیفیت رنگ بدنه افتضاحه و لاستیک بارز میندازن زیرش حتی از سیستم های مهم یه خودرو مثل کنترل پایداری esp ازش خبری نیست با اینکه این آپشن ایمنی رو سایپا روی کوئیک چهل و چند میلیونی نصب کرده
    کیفیت متریال کابین هم که واقعا در حد ال نوده
    در کل نمیگم i20 حرف نداره ولی ماشین به روز تری هست و کیفیت سواری متریال esp و غیره رو داره
    جاده های ایران و ماشین های تولیدی بنظرم بهتره اول به فکر هندلینگ ماشین و سیستم ایمنی و بدنه بود بعد رفت سراغ شتاب وگرنه وانت مزدا دو هزارم خیلی شتابش خوبه.

  • user icon
    نویسنده : دینا
    تاریخ : 1401/01/11

    بنظرتون i20 و با سراتو عوض کنم یا نه نگهدارم i20 ممنون میشم کمکم کنید

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading