اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چانگان CS35 با لیفان X60

مقایسه چانگان CS35 با لیفان X60

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه چانگان CS35 با لیفان X60 است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه چانگان CS35 با لیفان X60 بپردازیم.

changan cs35

چانگان cs35

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی چانگان cs35

lifan X60

لیفان x60

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی لیفان x60
انتخاب ماشین 3

changan cs35

چانگان cs35

Top car

changan cs35

چانگان cs35

مقایسه چانگان CS35 با لیفان X60

چانگان CS35

چانگان CS35 نخستین کراس اوور جمع و جور چینی مونتاژ شده در سایپا است که در ابتدا سایپا عرضه این برند تازه وارد چینی را به صورت CKD و وارداتی انجام میداد و کوچک ترین کراس اوور چانگان در دو سال اول عرضه یک محصول شکست خورده بود اما سایپا با تغییر سیاست های فروش چانگان CS35 ، کاهش قیمت و افزایش میزان تبلیغات توانست برای چانگان CS35 جایگاه خوبی ایجاد کند و حالا کوچولوی جذاب چانگان در کلاس خود جزء پر فروش ترین ها است .

استایل ماشین های چانگان همیشه شرقی بوده است و از ماشین های موفق تا حدودی کپی شده و کراس اوور شهری CS35 هم از نظر طراحی جذاب و قابل قبول است و خطوط تیز ، طراحی مناسب کاپوت و تناسب با برجستگی ها و طرح چراغ ها باعث شده اند تا با نگاه کردن به چانگان CS35 از ظاهر ماشین احساس رضایت داشته باشید اما کراس اوور زیبا چانگان یک ایراد ظاهری دارد و آن هم طراحی قسمت عقب CS35 است که کمی با دیگر قسمت های ماشین نا هماهنگ است .

 

چانگان CS35

 

با ورود به کابین چانگان CS35 طراحی اسپرت و هماهنگ با ظاهر جذاب ماشین را می بینیم که علیرغم ابعاد کوچک بدنه داخل کابین فضاسازی خوبی انجام شده است و علاوه بر این کوچک ترین کراس اوور چانگان کیفیت ساخت خوبی دارد و از متریال مناسبی هم در ساخت ادواتش استفاده شده است که همه اینها در کنار تجهیزات مناسب باعث شده تا چانگان CS35 از نظر طراحی ، کیفیت و ارگونومی از هم وطن کرمان موتوری خود بهتر باشد .

 

changan cs35

 

پیشرانه ای که درون سینه چانگان cs35  است و نیروی لازم برای به حرکت درآوردن این ماشین را فراهم میکند 4 سیلندر است و 1598 سی سی به طور دقیق حجم دارد . در دور موتور 6000 دور بر دقیقه 122 اسب بخار نیرو تولید میکند و در محدوده دور موتور4000 دور بر دقیقه به حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر دست پیدا میکند . درست است که موتور ماشین چانگان CS35 از تکنولوژی خوبی بهره می برد و بازده آن مناسب است ولی مصرف سوخت 7.2 لیتری اش در سیکل ترکیبی چندان اقتصادی نیست اما به علت وزن سبک تر و تکنولوژی بهتری که نسبت به لیفان X60 دارد نماینده چانگان اعداد و ارقام بهتری را به ثبت می رساند . سطح هماهنگی موتور با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در چانگان CS35 متوسط است اما ما با یک ماشین جمع و جور شهری روبرو هستیم که برای کاربری خود مناسب است و نیاز های روزمره را به خوبی تنها نماینده حال حاضر چانگان پاسخگو خواهد بود. 

 

چانگان CS35

 

چانگان CS35 از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو بهره می برد که وجه اشتراک بیشتر ماشین های سواری در بخش سیستم تعلیق استفاده از همین سیستم برای مهار قسمت جلو اتومبیل است و کراس اوور مد نظر ما برای چرخ های عقب از سیستم تعلیق یک پارچه استفاده کرده است که این آرایش سیستم تعلیق برای چانگان CS35 سواری و پایداری و فرمان پذیری خوبی را به عنوان یک کراس اوور کوچک شهری به وجود آورده است .

با افزایش تنوع در کلاس کراس اوور های جمع و جور به لطف حمله چینی ها به بازار ماشین در ایران رقابت در میان ماشین های مختلف شدید شد و سایپا هم برای گرفتن سهم بیشتر از بازار این کلاس موقعیت های فروش خوبی برای چانگان CS35 ایجاد کرد و در نهایت با توجه به ویژگی های خوبی که این کراس اوور کوچک چانگان دارد در برابر لیفان X60 انتخاب قابل قبول تری است.

 

چانگان CS35

lifan X60

لیفان x60

مقایسه چانگان CS35 با لیفان X60

 لیفان X60

 

اولین حضور لیفان در ایران با سدان کوچک 520 بود و چند سال بعد در حالی که مردم با پر فروش ترین برند اتومبیل سازی در چین آشنایی بیشتری پیدا کرده بودند اولین نماینده لیفان در کلاس کراس اوور های کوچک یعنی X60 به بازار عرضه شد . مهم ترین مزیت ماشین های چینی که فروش بالای آنها را تضمین می کند ظاهر به روز و مدرن آنها است و لیفان X60 هم از طراحی و چهره قابل قبولی بهره میبرد که از نظر تخصصی ایراد هایی دارد ؛ به طور مثال در نمای جانبی لیفان X60 یک خط از امتداد چراغ های جلو کشیده شده است که در قسمت انتهای چراغ عقب پایان یافته است که به تنهایی زیبا است اما این خط سر تا سری کوچکترین هماهنگی با دیگر قسمت های نخستین نماینده لیفان در کلاس کراس اوور ها ندارد که این نکته منفی است و در طول زمان در ماشین هایی چون لیفان 820 دیدیم که طراحی های این برند از نظر فنی اطلاحات زیادی بر روی آن انجام شد .

 

 لیفان X60

 

زمانی که وارد کابین لیفان X60 می شوید نخستین نکته ای که جلب توجه میکند طراحی مناسب و مدرن داشبورد است که ارگونومی خوبی به همراه دارد اما کرمان موتور برای ساخت لیفان X60 از متریال مرغوبی استفاده نکرده است ضمن اینکه دقت خط تولید این کراس اوور به علت وجود دستگاه های قدیمی و دخالت نیروی انسانی پایین است و لیفان X60 در بخش کیفیت سطحی پایین تر از چانگان CS35 دارد که خط تولیدش اتوماتیک است و اتاق رنگ ماشین تمام روباتیک می باشد . سطح آپشن کراس اوور های جمع و جور این مقایسه برابر است و از این نظر  برتری خاصی نسبت به یک دیگر را دارا نمی باشند .

 

لیفان X60

 

قلب تپنده نخستین کراس اوور جمع و جور کرمان موتور یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی است که 1794 سی سی به طور دقیق حجم دارد و به ترتیب در دور موتور های 6000 و 4100 دور در دقیقه میتواند 131 اسب خار قدرت و 168 نیوتن متر گشتاور تولید کند . نخستین شاسی بلند لیفان در ایران بیش از یکسال است که با گیربکس CVT عرضه می گردد که وضعیت فنی این ماشین را از گذشته ضعیف تر کرده است . پیشرانه و گیربکس لیفان X60 اصلا هماهنگ با هم عمل نمی کنند و این موضوع در هنگام شتابگیری اولیه و زمان هایی که به معکوس های پیاپی و دقت گیربکس احتیاج دارید مشخص می گردد .

 

لیفان X60

تعلیق لیفان X60 کمی خشک و کوبنده عمل میکند و اکسل یک تیکه در قسمت عقب باعث شده است تا آرایش تعلیق قدیمی باشد و از راندن لیفان X60 حس خوبی به دست نیاورید اما سواری کراس اوور 70 میلیونی ما برای داخل شهر مناسب است .

لیفان X60 جزء نخستین نوادگان حمله ماشین های چینی به کشور است که به خاطر قیمت تقریبا مناسب و حجم وسیع تبلیغاتی که برایش صورت گرفت فروش خوبی را تجربه کرد اما بازار دست دوم بسیار ضعیفی دارد و با خرید لیفان X60 ، در مرحله اول کراس اوور های چینی بهتر و در مرحله دوم ماشین های کارکرده بسیار بهتری را از دست دادید .

 

 لیفان X60

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/08/09

    یک امتیاز اختلاف ؟!!!!!!!!!
    واقعا بی انصافیه.
    حداقل به گفته متن خودتان 3-4 امتیاز اختلاف دارند.
    خیلی امتیاز بالایی به لیفان داده اید.
    یک سری به تعمیرگاه ها . نمایندگان بزنید. بیچاره رانندگانی که لیفان گرفته اند

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/08/10

    بعد از 2 بار ارسال.
    خیلی نادرست و مغرضانه نقد کردید.
    اختلاف یک امتیاز خیای نادرست است.
    حداقل متن خودتون که این رو تایید میکنه.
    چانگان خیلی سر تر است

  • user icon
    نویسنده : شاهین
    تاریخ : 1397/01/27

    کدوم نمایندگی کرمان موتور رفتین که ناراضی بودن؟ 🤣
    من که سه ساله ایکس شصت دارم و بینهایت راضیم،هم از خودرو هم نمایندگی،منتها راجع به چانگان نظری نمیدم چون نداشتم و یاد گرفتم وقتی نمیدونم حرف نزنم،فقط اینو دیدم که نمایندگی سایپا در یک شهرستان پدرم رو منصرف کرد از خریدش چون قطعاتش نایابه

  • user icon
    نویسنده : Saeed
    تاریخ : 1401/02/02

    چانگان دو سرو گردن از لیفان بالاتره ،،لیفان ابو قراضه ای بیش نیست

  • user icon
    نویسنده : Mm
    تاریخ : 1401/06/02

    لطفا نظر درست بدید تا من که میخوام ماشین بخرم بدونم کدومو بخرم.
    نوشتید لیفان ابوقراصه..
    آیا داشتید و اینومیگید یا از روی تعصب میگید.
    لطفا دقیق نظر بدید

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading