کی ام سی T9 1402

KMC T9 1402

کی ام سی T9 1402 کی ام سی T9 1402

بررسی کی ام سی T9

خودروی کی ام سی T9، که تولید و مونتاژ آن در اتو اکسپو تهران در سال 1402 آغاز شد، نمونه جدیدی از خانواده خودروهای کی ام سی محسوب می‌شود. این خودرو که اصطلاحاً برادر بزرگتر خودروی کی ام سی T8 است، با نام جک T9 یا جک هانتر در بازار چین نیز شناخته می‌شود. کی ام سی T9 در مقایسه با نسخه‌ی T8، از نظر ابعاد، تجهیزات، قدرت و قیمت، بزرگتر، پیشرفته‌تر و گران‌تر است. هدف شرکت تولیدی کرمان موتور از عرضه این خودرو، رقابت با خودروهای دیگری مانند فوتون تونلند G7 و آمیکو آسنا توربوشارژر اتوماتیک در دسته‌ی پیکاپ‌های اتوماتیک است.

طراحی کی ام سی T9 با توجه به اینکه بیشتر به خودروی K7 شباهت دارد، به صورت کاملاً متفاوتی نسبت به T8 است. چراغ‌های روشنایی اصلی در این خودرو در نواحی جانبی سپر پنهان شده‌اند و نور آن‌ها به صورت نوار دی‌لایت عمل می‌کند. در داخل کابین نیز با ظاهری مدرن و خوش‌ساخت مواجه می‌شویم. یک نمایشگر بزرگ عمودی که می‌توان آن را به عنوان یک تبلت دانست، بخش بزرگی از داشبورد را اشغال می‌کند. همچنین، کنسول میانی با ابعاد بزرگ و تعدادی دکمه کنترلی روی آن، وجود دارد. جذاب‌ترین بخش کابین این خودرو را می‌توان فرمان دوشاخه‌اش دانست که باعث افزایش جذابیت کابین پیکاپ شده است.

 کی-ام-سی-t9
عکس داخلی کی ام سی T9 1402
price icon

1,950,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

0از 0کاربر

سال ساخت : 1402

نکات مثبت کی ام سی T9

موتور قدرتمند

آپشن های مناسب

طراحی به روز

 

نکات منفی کی ام سی T9

قیمت بالا

حساسیت به کیفیت بنزین

امنیت کی ام سی T9

نقد کارشناسی کی ام سی T9

خودرو کی ام سی T9 با طراحی جدید و امکانات متنوع، جایگاه خود را در بازار خودروهای پیک‌آپ به دست آورده است. در اینجا، قصد داریم تا به بررسی جزئیات و ویژگی‌های خودروی KMC T9 بپردازیم. هدف ما این است که در این بررسی، از طراحی بدنه و کابین، تا امکانات فنی و رفاهی این خودرو را مورد بررسی قرار داده تا به شما کمک کنیم راحت‌تر برای خرید تصمیم گیری کنید؛ برای آشنایی با کی ام سی T9 تا انتها همراه ما باشید.

 

مشخصات فنی خودرو کی ام سی T9

پیکاپ کی ام سی T9 از یک موتور 2 لیتری توربو استفاده می‌کند که با اندکی بهبود، با جک T8 مشترک است. این موتور قادر است تا 197 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان خود را از طریق یک گیربکس 8 دنده‌ای اتوماتیک AT ساخت کمپانی ZF به چرخ‌های عقب منتقل کند. با استفاده از سیستم Part-Time 4WD موجود در این خودرو، قدرت موتور می‌تواند به هر چهارچرخ منتقل شود. همچنین این پیکاپ دارای سیستم قفل دیفرانسیل الکترونیکی است که امکان عبور از مسیرهای آفرودی را فراهم می‌کند.

پیکاپ T9 کرمان موتور از سیستم تعلیق دو جناغی در محور جلو و سیستم تعلیق صلب با فنر شمش در محور عقب استفاده می‌کند. ترمز‌های این خودرو از دیسکی خنک‌کننده در جلو و کاسه‌ای در عقب استفاده می‌کند. مصرف سوخت پیکاپ KMC T9 به طور ترکیبی 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر است، البته این عدد در شرایط عملی ممکن است بیشتر باشد. همچنین این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 6 پیروی می‌کند.

 

طراحی بدنه کی ام سی T9

در طراحی بدنه کی ام سی T9، تلاش شده است تا این خودرو را به شکلی عضلانی، خشن و پر ابهت نشان دهند. در نمای جلو، مرکز توجه اصلی به پنجره بزرگ جلویی است که با خطوط افقی و نشان کرومی کی ام سی، به شکل خشنی نمایان می‌شود. چراغ‌های روز نیز به شکل نواری طراحی شده و با قاب مشکی به سپر متصل می‌شوند. به دلیل طراحی سبک، چراغ‌های اصلی به طور غیرمعمول پایین‌تر از حالت معمول قرار گرفته‌اند و در زیر آنها چراغ‌های مه‌شکن قرار دارند. این طراحی نما جلو، چهره‌ای خشن و پر ابهت برای خودرو به وجود آورده است.

سبک طراحی ظاهری کی ام سی T9 در نماهای جانبی با سایر بخش‌های این خودرو هماهنگ است. خطوط طراحی و ترکیب رنگ مشکی با رنگ اصلی بدنه، این خودرو را اسپرت و عضلانی جلوه می‌دهد. استفاده از رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی و ترکیب رنگ‌های متفاوت در آنها، جلوه‌ی زیبایی را به وجود آورده است. در نما عقب، طراحی ساده‌تری را مشاهده می‌کنیم. چراغ‌های عقب به شکل مستطیلی طراحی شده و شبیه به KMC T8 هستند، اما گرافیک آنها با KMC T8 متفاوت است. سپر عقب نیز مشکی است و ترکیب آن با رنگ اصلی بدنه، جلوه‌ای مناسب ایجاد کرده است. مکان قرارگیری پا بر روی سپر نیز به دسترسی به قسمت بار این خودرو کمک می‌کند.

 

طراحی کابین و امکانات KMC T9

در کابین خودرو KMC T9 از سبک طراحی جدید شرکت JAC استفاده شده که شباهت زیادی به KMC J7 دارد. در بخش بالای رودری‌ها از پلاستیک خشک استفاده شده و دستگیره‌های درب بازکن درون یک قاب نقره‌ای رنگ قرار دارند که احساس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند. در بخش وسط و میانی رودری‌ها از متریال پارچه‌ای نرم استفاده شده که هماهنگی با تریم داشبورد و رنگ روکش صندلی‌ها جلوه مناسبی به وجود آورده است. داخل کابین KMC T9، در بخش پایین رودری‌ها نیز از پلاستیک خشک استفاده شده که طراحی این بخش را ساده کرده است.

در بخش بالای داشبورد از پلاستیک خشک طرح‌دار استفاده شده که سادگی این قسمت را تا حدی کاهش می‌دهد. اما متریال مورد استفاده در بخش میانی داشبورد متفاوت است و استفاده از ترکیب‌های رنگی و متریال پارچه نرم، احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کند. در بخش سیستم مالتی مدیا از یک نمایشگر 10.4 اینچی استفاده شده که شبیه سبک KMC J7 است.

امکانات KMC T9 شامل دسته دنده‌ای با طراحی خلبانی و درون یک قاب فلزی است. دکمه‌های مربوط به حالت‌های مختلف دیفرانسیل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، حالت‌های مختلف رانندگی و... دور دسته دنده قرار داده شده که دسترسی به این امکانات را آسان‌تر می‌کند. غربیلک فرمان از نوع دی کات است و دسترسی به سیستم مالتی مدیا و سیستم کروز کنترل از طریق کلیدهای روی آن امکان‌پذیر است. در کلاستر دیجیتال از یک نمایشگر 7 اینچی تشکیل شده که گرافیک خوبی دارد و احساس خوبی را به راننده القا می‌کند.

صندلی‌های KMC T9 به گونه‌ای طراحی شده که برای کاربری آفرودی مناسب بوده و روکش آن‌ها از جنس چرم مصنوعی است. در میان صندلی‌های جلو محفظه خنک‌کننده وجود دارد که برای سرنشینان بسیار مفید است. با فاصله محوری 3110 میلی‌متر، T9 فضای مناسبی برای سرنشینان ردیف عقب فراهم کرده است. در ردیف عقب نیز از جنس و متریال مشابه به کار رفته و امکاناتی مانند درگاه USB، دریچه سیستم تهویه، زیر آرنجی و جا لیوانی برای سرنشینان ردیف عقب فراهم شده است.

 

امکانات ایمنی و رفاهی کی ام سی T9

امکانات ایمنی و رفاهی KMC T9 به صورت زیر طراحی شده است:

امکانات ایمنی:

متاسفانه KMC T9 در آزمایش‌های تصادف موسسه C-NCAP شرکت نکرده و اطلاعات دقیقی از ایمنی این خودرو در دسترس نیست. با این حال، این خودرو با 6 ایربگ به بازار عرضه می‌شود و نسبت به برادر کوچک‌تر خود، تعداد بیشتری ایربگ دارد، برخی از امکانات ایمنی این خورد به صورت زیر است:

  • شش کیسه هوا با ساماندهی 10 نقطه‌ای
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی
  • سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی

 

امکانات رفاهی:

در عوض کی ام سی T9 در زمینه امکانات رفاهی آپشن‌های خوبی به خریداران خود ارائه می‌دهد، از جمله:

  • صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی
  • سانروف برقی
  • دنده الکتریکی
  • ترمز پارک برقی
  • اتوهلد
  • تریم داخلی از جنس چرم مصنوعی
  • تنظیم حالت رانندگی
  • تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ‌ها (تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین)
  • قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب
  • نمایشگر لمسی
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • کنترل کروز
  • نورپردازی کابین
  • کلاستر دیجیتال
  • سنسور نور
  • استارت دکمه‌ای
  • آینه الکتروکرومیک
  • فناوری LED چراغ‌ها
  • دوربین 360 درجه
  • سنسور پارک جلو و عقب

 

بررسی قیمت و رقبای کی ام سی T9

کی ام سی T9 با ورود به بازار ایران، به رقابت با خودروهایی همچون بهمن G9 و فوتون اتوماتیک ایران خودرو دیزل وارد شد. در یک مقایسه اجمالی، می‌توان گفت که نماینده بهمن موتور، دارای پیشرانه‌ای قوی‌تر است و از سیستم تعلیق صلب با فنر لول در محور عقب استفاده می‌کند که هر دو این ویژگی‌ها برتری‌های قابل توجهی نسبت به T9 کرمان موتور دارند. اما، در شرایط فروش، کرمان موتور معمولاً شرایطی را ارائه می‌دهد که بسیار آسان و بی دردسر است، که این موضوع باعث موفقیت بیشتر T9 در بازار نسبت به محصولات بهمن موتور خواهد شد.

گالری تصاویر کی ام سی T9

property
گیربکس
8 سرعته اتوماتیک با قابلیت Tiptronic
property
حجم موتور سی سی
1998 مجهز به توربو شارژ با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت TGDI
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
221/5500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
8.4

مشخصات کی ام سی T9 1402

مدل : KMC T9
کلاس : پیکاپ
گیربکس : 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت Tiptronic
محور متحرک :
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4خطی/16
حجم موتور سی سی : 1998 مجهز به توربو شارژ با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت TDI.html class='help' data-tech='GDI'>GDI
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 221/5500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 390/1900~3000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 0
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) :
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1880/1965/5330
وزن خالص(کیلوگرم) : 1970
مشخصات تایر : 265/60 R18
مصرف ترکیبی(لیتر) : 8.4
استاندارد الایندگی : یورو 5
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 74
کیسه هوا : سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای
سیستم های ترمز و پایداری : ترمزهای دیسکی به همراه ABS - EBD - CBC - EBA - BAS - BA - ASR - TCS - TRC - ESP - DSC
سیستم های امنیتی : مجهز به 6 کیسه هوا/سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC/سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC/سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA/سیستم کنترل کشش TCS/سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC/سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS/سیستم پایش فشار با تایرها TPMS/قفل ایمنی کودک/ISOFIX/AUTO HOLD/ترمز پارک برقی EPB/سنسور پارک عقب و جلو/دوربین 360 درجه/سنسور باران
سیستم های فرمان و هدایت : قابلیت تنظیم فرمان در 2 جهت/فرمان چرمی با طرح مدرن D-CUT/قابلیت تنظیم راحتی فرمان در سه حالت STANDARD-COMFORT-SPORT/
سیستم تهویه مطبوع : تهویه مطبوع اتوماتیک/دریچه های تهویه مطبوع جهت سرنشینان عقب
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : نمایشگر مرکزی لمسی 10.4 اینچی مجهز به بلوتوث/دارای 6 بلندگو و خروجی 12 ولت/ورودی های USB ردیف جلو/کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
سیستم صندلی : روکش صندلی چرم/تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت/تنظیم برقی صندلی سرنشین در 4 جهت/گرمکن صندلی های ردیف جلو
سیستم اینه و شیشه ها : آینه های جانبی تاشونده برقی مجهز به گرمکن/ آینه های جانبی با تنظیم برقی مجهز به چراغ راهنما LED/باز شدن تمام شیشه ها بصورت تک لمسی با قابلیت تشخیص مانع/سانروف با قابلیت تشخیص مانع/آینه وسط الکتروکرومیک برقی
سیستم روشنایی : چراغ های جلو و عقب تمام LED/ چراغ مه شکن جلو و عقب/روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو AUTO LIGHT/قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو/چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا در منرل/نور محیطی داخل کابین با قابلیت تغییر در چند رنگ
سایر امکانات : سیستم ورود بدون کلید KEY LESS/استارت دکمه ای STOP-START/سیستم SUNROOF و POWER WINDOWS/چراغ های مطالعه ردیف های جلو و عقب LED/پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی با 2 حالت نمایش متفاوت گرافیکی/کنسول میانی مجهز به سردکن/کروز کنترل/شارژر وایرلس/کنسول جلو و زیرآرنجی ردیف عقب/رکاب جانبی/جک بادی نگهدارنده درب موتور/طول عرض و ارتفاع قسمت بار 1520-1590-470 mm/وزن بار مجاز 1000 کیلوگرم/حداکثر قابلیت شیب پیمایی 30 درجه/زاویه تقرب 27 درجه و زاویه ترک 23 درجه/تعداد سرنشینان 5 نفر (2 کابین)
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره کی ام سی T9 1402

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading