اینجا هستید: صفحه اصلی قیمت موتور سیکلت بنلی قیمت بنلی Leoncino 250 1398-1399

قیمت بنلی Leoncino 250 1398-1399

بنلی Leoncino 250

BENELLI Leoncino 250

بنلی Leoncino 250

1398-1399

بنلی Leoncino 250 یا لئونچینو 250 جدیدترین محصول بنلی است که توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد به کشور وارد شده است. بنلی Leoncino 250 در کلاس موتورسیکلت‌های نئو رترو (neo-retro) قرار می‌گیرد. نئو رترو به موتورسیکلت‌های مدرن و امروزی که دارای سبک طراحی قدیمی و کلاسیک هستند اطلاق می‌شود. حضور موتورسیکلت‌های این کلاس در کشورمان سابقه‌ زیادی ندارد، اما اخیرا محصولات جدیدی وارد بازار شده‌اند تا شرایط را به سود خود تغییر دهند.

پیشرانه مورد استفاده در بنلی Leoncino 250 تک سیلندر ۴ سوپاپ ۴ زمانه بوده و حجم دقیق آن برابر ۲۴۹ سی‌سی است. این پیشرانه توان تولید حداکثر ۲۵.۲ اسب بخار قدرت در دور ۹۲۵۰RPM و حداکثر ۲۱ نیوتون‌متر گشتاور در دور ۸۰۰۰RPM را دارد‌. گیربکس کوپل شده با این پیشرانه نیز دنده‌ای و ۶ سرعته است. گفتنی است که در پیشرانه بنلی Leoncino 250 از سیستم سوپاپ‌های (DOHC) استفاده شده است. استفاده از این نوع سیستم سوپاپ‌ باعث افزایش میزان راندمان و قدرت خروجی و همچنین کاهش مصرف سوخت و میزان آلایندگی نیز می‌شود؛ استهلاک نسبتا بالای این سیستم نیز از جمله معایب آن است. کارکرد این پیشرانه به ویژه در دور موتورهای بالا با لرزش‌هایی همراه است اما نمی‌توان آن را آزاردهنده توصیف کرد. با در نظر گرفتن همه موارد ذکر شده می‌توانیم بگوییم عملکرد و میزان قدرت خروجی مجموعه پیشرانه بنلی Leoncino 250 خوب و رضایت بخش است. اما عملکرد گیربکس این موتورسیکلت آنچنان جذاب و هماهنگ نیست و کلاچ سفت آن نیز رانندگی در ترافیک‌های شهری را خسته کننده می‌کند. 

یک دیسک ترمز ۲۸۰ میلی‌متری با کالیپر ۴ پیستونه در چرخ جلوی بنلی Leoncino 250 و یک دیسک ترمز ۲۴۰ میلی‌متری با کالیپر تک پیستونه در چرخ عقب آن وظیفه ترمزگیری و مهار قدرت خروجی پیشرانه را بر عهده دارند. حتی با وجود اینکه عملکرد این سیستم ترمز در واقعیت با کمی گنگی همراه بوده و بعضا نیز غیر قابل پیش‌بینی می‌شود، اما همچنان بسیار قدرتمند و اطمینان بخش است. علیرغم آنکه باریک بودن زین نرم بنلی Leoncino 250  تا حدوی از میزان راحتی آن کاسته، اما با این حال میزان این راحتی هنوز هم در سطح قابل قبولی است. کوتاه بودن طول زین که باعث کاهش چشمگیر سطح نشیمن زین برای سرنشین دوم شده نیز از جمله معایب طراحی آن است. به علاوه محلی که برای نصب جاپایی‌های راننده انتخاب شده، مشکلاتی را برای رانندگان قد بلند ایجاد خواهد کرد. زاویه گردش فرمان بنلی Leoncino 250 نیز برای رانندگی شهری قابل قبول است. این نئو رترو جدید ویژگی‌های خوبی مانند چراغ‌ها و راهنماهای تماما LED جلو و عقب، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلمینیومی اسپرت و کیلومترشمار دیجیتالی را نیز به خریداران ارائه می‌دهد. البته باید اشاره کنیم که امکانات و قابلیت‌های محدود این کیلومتر شمار دیجتالی از جمله نقاط ضعف بنلی Leoncino 250 است.

سواری بنلی Leoncino 250 مطابق انتظار اسپرت و کمی خشک است اما نمی‌توان آن را غیرقابل تحمل دانست. در عوض فرمان پذیری و تعادل بنلی Leoncino 250 بسیار عالی و جذاب ارزیابی می‌شود. به علاوه فاصله محوری خوب و سیستم تعلیق اسپرت این نئو رترو باعث شده که در سرعت‌های نسبتا بالا از تعادل بسیار خوبی برخوردار باشد. اما از طرف دیگر لرزش‌های محسوس بنلی Leoncino 250 در سرعت‌ها و دور موتورهای بالا نیز رانندگی طولانی مدت با آن را خسته کننده می‌کند.

همانطور که در ابتدا اشاره شد بازار موتورسیکلت‌های نئو رترو در ایران سابقه زیادی ندارد و تا همین چند ماه گذشته تنها رقیب همکلاس بنلی Leoncino 250 در کشور کاوازاکی استرلا 250 بوده که اخیرا یاماها XSR 155 نیز با ورود خود به این جمع، رقابت را داغ‌تر کرده است؛ البته باید اشاره کنیم که محصول جذاب یاماها از لحاظ عملکرد فنی رقیب مستقیم بنلی Leoncino 250 در کشورمان به شمار نمی‌رود. محصول کاوازاکی نیز از لحاظ توان تولیدی پیشرانه در رده پایین‌تری نسبت به آن قرار می‌گیرد و در حال حاضر از لحاظ عملکرد فنی موتورسیکلت‌هایی مانند بنلی TNT 25 و کی تی ام Duke 200 بیش‌ترین شباهت را به بنلی Leoncino 250 دارند. از لحاظ قیمتی نیز بنلی Leoncino 250 بالاتر از بنلی TNT 25 و پایین‌تر از KTM Duke 200 قرار می‌گیرد. از طرفی دیگر نیز با حدود قیمت این محصول تازه وارد می‌توان به سراغ برادران سریع‌تر آن یعنی بنلی TNT 250 و بنلی TNT 249 S نیز رفت. همانطور که می‌بینید تا همین جای کار در رده قیمتی بنلی Leoncino 250 می‌توان به سراغ موتورسیکلت نیکد جذاب و سریع‌تری نیز رفت؛ به علاوه بنلی Leoncino 250 یک موتورسیکلت تازه وارد به بازار کشور بوده و فعلا نمی‌توان درباره بازار دست دوم و میزان معمول استهلاک فنی و هزینه‌های نگهداری آن اظهار نظر دقیقی کرد، لذا اگر تصمیمتان صرفا خرید یک نئو رترو اسپرت نباشد و بیشتر به دنبال یک موتورسیکلت جذاب هستید، خرید سه محصول ۲۵۰ سی‌سی دیگر بنلی که از آن‌ها نام بردیم، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. البته در این رده قیمتی گزینه‌های دست دوم کی تی ام دوک 200 نیز قابل خریداری هستند که با توجه به کیفیت ساخت و عملکرد فنی سطح بالای خود، گزینه‌های بسیار جذابی محسوب می‌شوند. اما بنلی Leoncino 250 نیز برگ برنده خاص خود را دارد، طراحی ظاهری زیبای نئو رترو بنلی مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند توجهات را به سوی آن جلب کند و احتمالا نیز همین عامل برای مجاب کردن خریدارانی که به دنبال تنوع و تفاوت هستند، کافی خواهد بود.

نمودار قیمت بنلی Leoncino 250 1398-1399

حدود قیمت (میلیون تومان)

تاریخ بروزرسانی
89
1399/11/14
62
1399/04/17

نکات مثبت

نکات منفی

نقد کارشناسان و نظرات کاربران در مورد این موتور سیکلت و ...


لیست موتور سیکلت های در این بازه قیمت