اینجا هستید: صفحه اصلی قیمت موتور سیکلت سوزوکی موتور قیمت سوزوکی موتور GSX250R 1399

قیمت سوزوکی موتور GSX250R 1399

سوزوکی موتور GSX250R

SUZUKI-MOTOR GSX250R

سوزوکی موتور GSX250R

1399

سوزوکی GSX250R جدیدترین محصول کمپانی کهنه‌کار ژاپنی در بازار کشور خواهد بود. این موتورسیکلت اسپرت که توسط شرکت تکتاز موتور وارد بازار می‌شود، برای موفقیت در مقابل رقبای هموطن قدرتمند خود کار بسیار سختی را پیش رو دارد.

قلب تپنده سوزوکی GSX250R یک پیشرانه ۲۴۸ سی‌سی ۲ سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپ است که توانایی تولید ۲۴.۷ اسب بخار قدرت در دور موتور 8000rpm و ۲۳.۳ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور 6500rpm را دارد. همانطور که می‌بینید این اعداد برای یک پیشرانه ۲۵۰ سی‌سی ۲ سیلندر اصلا جذاب نیستند؛ اوضاع وقتی بدتر می‌شود که بدانید وزن سوزوکی GSX250R چیزی در حدود ۱۸۰ کیلوگرم تخمین زده شده که برای این کلاس عدد نسبتا بالایی محسوب می‌شود. اما اگر از نتیجه‌گیری از روی اعداد فاصله بگیریم، در عمل نیز عملکرد این پیشرانه چندان جذاب نیست؛ در حقیقت باید گفت این پیشرانه به خوبی از پس وزن بالای سوزوکی GSX250R برمی‌آید، اما این تمام کاری است که انجام می‌دهد و نمی‌تواند انتظارات شما از یک موتورسیکلت اسپرت را به خوبی برآورده کند.

رساندن سوزوکی GSX250R از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت، حدودا ۸.۵ ثانیه به طول می‌انجامد و حداکثر سرعت آن نیز بالغ بر ۱۴۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود؛ عملکردی که محصول ژاپنی را پشت سر رقبای اصلی خود قرار می‌دهد. با این حال نقطه قوت این پیشرانه عملکرد بسیار روان و کم لرزش آن است که نشان از مهندسی بسیار خوب آن دارد. افزایش دور موتور پیشرانه سوزوکی GSX250R به نرمی و به دور از لرزش انجام می‌شود تا حس کیفیت بالا را به شما منتقل می‌کند. گیربکس ۶ سرعته دستی در نظر گرفته شده برای سوزوکی GSX 250R نیز در هماهنگی کامل با پیشرانه قرار دارد و به کمک کلاچ نرم خود، تعویض دهنده‌ها را به خوبی انجام می‌دهد.

سیستم ترمز دیگر بخشی است که عملکرد جذابی ندارد؛ دیسک‌های ترمز ۲۹۰ و ۱۴۰ میلی‌متری که به ترتیب برای چرخ‌های جلو و عقب در نظر گرفته شده‌اند، در حد یک موتورسیکلت اسپرت عمل نمی‌کنند و صرفا با ارفاق فراوان می‌توان آن‌ها را قابل قبول دانست. ارگونومی سوزوکی GSX250R یکی از نقاط قوت آن است؛ ارتفاع ۷۸۰ میلی‌متری زین نسبتا نرم راننده برای افراد با قد متوسط نیز مناسب بوده و تغییر موقعیت راننده روی آن به راحتی امکان پذیر است. محل نصب مناسب جاپایی‌ها نیز از فشار به زانوها جلوگیری می‌کند؛ همچین ارتفاع دستگیره‌ سوزوکی GSX250R که کمی بیش‌تر از حد معمول موتورسیکلت‌های اسپرت است نیز باعث راحتی بیش‌تر راننده در عین قرارگیری در موقعیتی اسپرت می‌شود.

سوزوکی GSX250R طراحی بسیار خوبی دارد و شاید بتوان همین موضوع را مهم‌ترین نقطه قوت آن دانست. در طراحی سوزوکی GSX250R از زبان طراحی مشابه با دیگر محصولات اسپرت الهام گرفته شده است. این موضوع در فرم کاور‌ها، باک، دماغه و بخش انتهایی به خوبی نمایان است و در مجموع شاهد ترکیب بسیار زییا و هماهنگی در طراحی سوزوکی GSX250R هستیم که به سختی می‌توان از آن ایراد گرفت. کیفیت ساخت بسیار خوب همان چیزی است که از محصول سامورایی کهنه‌کار انتظار داشتیم. کیفیت اجزای مختلف بدنه، قطعات فنی و انواع کلیدها در کنار مونتاژ با دقت آن‌ها حس استحکام خوبی به شما خواهند داد.

علاوه بر این‌ها، کیفیت سواری سوزوکی GSX250R نیز خوب ارزیابی می‌شود؛ به بیانی دقیق‌تر، با وجود ماهیت اسپرت، سواری سوزوکی GSX250R نسبتا راحت است و راننده را خسته نخواهد کرد. فرمان‌پذیری سوزوکی GSX250R نیز نسبتا اسپرت بوده و چسبندگی خوبی دارد؛ لذا سواری و فرمان‌پذیری محصول ژاپنی در سطحی متعادل با یکدیگر قرار دارند. مانورپذیری و واکنش‌های فرمان به علت وزن بالای سوزوکی GSX250R بسیار ضعیف و کند است؛ با وجود آنکه انتظار می‌رود این ضعف در سرعت‌های بالاتر بهبود بیابد، اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. از طرفی همین وزن بالای سوزوکی GSX250R در سرعت‌های بالا پایداری بسیار خوبی برای آن ایجاد می‌کند و باعث القای حس امنیت و استحکام به راننده می‌شود.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، در بین موتورسیکلت‌های اسپرتِ مجهز به پیشرانه‌های ۲۵۰ سی‌سی و ۲ سیلندر، رقبای قدرتمندی مقابل سوزوکی GSX250R قرار دارند؛ هوندا CBR250RR، یاماها R25 و کاوازاکی نینجا 250 از جمله بهترین‌های این کلاس بوده و همگی از سوزوکی GSX250R بسیار چابک‌تر هستند؛ در حقیقت عملکرد قوای محرکه سوزوکی GSX250R با موتورسیکلت‌های اسپرت ۲۵۰ سی‌سی و تک سیلندر بازار قابل مقایسه است و باید از این لحاظ آن را هم ردیف محصولاتی مانند کی تی ام RC250 و کاوازاکی نینجا 250SL بدانیم که باید گفت حتی این محصولات نیز به مراتب سریع‌تر از ساخته سوزوکی هستند. در مقایسه با رقبای ۲ سیلندر ارزش خرید سوزوکی GSX250R پایین‌تر است، در برابر رقبای تک سیلندر نیز می‌توان گفت محصول سوزوکی کیفیت ساخت بهتری دارد و عملکردی پایدارتر ارائه می‌دهد، اما محصولات کاوزاکی و کی تی ام قادرند که به سرعت‌های بیش‌تری دست پیدا کنند و عملکردی نسبتا اسپرت‌تر ارائه می‌دهند. با این حال سوزوکی GSX250R اخیرا به صورت محدود وارد نمایندگی‌های تکتاز موتور شده و هنوز قیمت آن به صورت رسمی منتشر نشده است؛ لذا باید کمی صبر کرد و دید آیا محصول ژاپنی می‌تواند شرایط رقابتی خوبی در بازار برای خود ایجاد کند یا خیر.

نمودار قیمت سوزوکی موتور GSX250R 1399

حدود قیمت (میلیون تومان)

تاریخ بروزرسانی
0
1399/06/03

نکات مثبت

نکات منفی

نقد کارشناسان و نظرات کاربران در مورد این موتور سیکلت و ...


لیست موتور سیکلت های در این بازه قیمت