اینجا هستید: صفحه اصلی قیمت موتور سیکلت سوزوکی موتور قیمت سوزوکی موتور اینازوما 250 1395-1398

قیمت سوزوکی موتور اینازوما 250 1395-1398

سوزوکی موتور اینازوما 250

SUZUKI-MOTOR INAZUMA 250

سوزوکی موتور اینازوما 250

1395-1398

سوزوکی اینازوما 250 یکی از موتورسیکلت‌های نیکد کمپانی ژاپنی است که توسط شرکت تکتاز موتور وارد بازار کشور شده است. سوزوکی اینازوما 250 که در برخی از بازارهای خارجی با نام‌های GW250 و GSR250 نیز شناخته می‌شود، توسط نیروهای مختلف پلیس‌ در کشورهای چین، ژاپن و ایالات‌متحده نیز به کار گرفته شده است. محصول نیکد کمپانی کهنه‌کار ژاپنی ویژگی‌های خاص خود را دارد که شرایط رقابت آن در بازار را نیز خاص می‌کند.

قلب تپنده سوزوکی اینازوما 250 یک پیشرانه ۲۴۸ سی‌سی ۲ سیلندر ۴ زمانه و مجهز به ۴ سوپاپ است که توانایی کافی برای تولید ۲۴.۱ اسب بخار قدرت در دور موتور 8500RPM و ۲۲ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور 6500RPM را دارد. این اعداد برای یک پیشرانه ۲۵۰ سی‌سی ۲ سیلندر اصلا جذاب به نظر نمی‌رسند و احتمالا با شنیدن اینکه سوزوکی اینازوما 250 وزنی معادل ۱۸۳ کیلوگرم دارد، کاملا همین ابتدا شما را از محصول ژاپنی ناامید کند، اما باید بگوییم اوضاع آنطور که تصور می‌کنید بد نیست؛ در اصل این پیشرانه برای ارائه عملکردی اسپرت طراحی نشده، اما به خوبی از پس وزن نسبتا بالا سوزوکی اینزوما 250 برآمده و به سادگی می‌تواند آن را طی حدودا ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. ثبت حداکثر سرعتی بالغ بر ۱۴۵ کیلومتر در ساعت نیز با سوزوکی اینازوما 250 ممکن خواهد بود.

اما نقطه قوت پیشرانه محصول ژاپنی، عملکرد بسیار روان و کم لرزش آن است. سوزوکی مشخصا این پیشرانه را برای داشتن سواری‌ها طولانی مدت و بدون خستگی طراحی کرده و باید گفت صرفا در دور موتورهای محدوده قرمز لرزش‌های کمی قابل لمس هستند. گیربکس ۶ سرعته دستی کوپل شده با پیشرانه سوزوکی اینازوما 250 نیز بسیار هماهنگ عمل می‌کند و به لطف کلاچ بسیار نرم آن، تعویض دنده‌ها بسیار سریع و لذت بخش انجام می‌گیرند. برای متوقف کردن چرخ‌های جلو و عقب سوزوکی اینازوما 250 به ترتیب از دیسک‌های ترمز ۲۹۰ و ۲۴۰ میلی‌متری استفاده شده است و اگر بخواهیم به طور خلاصه آن‌ها را توصیف کنیم، باید گفت عملکردشان چندان جذاب نیست و نباید انتظار ویژه‌ای از آن‌ها داشت.

سوزوکی اینازوما 250 ارگونومی خوبی دارد و جانمایی همه چیز در آن به درستی انجام شده و راننده‌ مشکل خاصی نخواهد داشت. زین سوزوکی اینازوما 250 بسیار نرم و راحت است و همانند دیگر ویژگی‌های محصول ژاپنی برای تجربه یک سواری لذت بخش و طولانی مدت طراحی شده است. با نگاه اول به سوزوکی اینازوما 250 سریعا به شباهت زبان طراحی آن با موتورسیکلت‌های سنگین‌تر سوزوکی از جمله B-King خواهید شد؛ این شباهت مشخصا در بخش‌هایی از جمله چراغ، باک و راهنماهای جانمایی شده در فلاپ‌های روی باک بسیار مشهود است. در نمای عقب قابل توجه‌ترین بخش طراحی سوزوکی اینازوما 250 دو خروجی اگزو آن است که در طرفین قرار گرفته‌اند و ظاهر عضلانی و قُلدرتری به موتورسیکلت نیکد ژاپنی داده‌اند. اما باقی بخش‌های سوزوکی اینازوما 250 بسیار ساده طراحی شده و آن را کسل کننده کرده‌اند.

همانند عملکرد مجموعه پیشرانه و ارگونومی سوزوکی اینازوما 250، سواری آن نیز دقیقا همان چیزی است که برای لذت بردن از یک سفر طولانی و توام با آرامش نیاز دارید؛ سیستم تعلیق سوزوکی اینازوما 250 در جذب ضربات ناشی از انواع دست‌اندازها بسیار خوب عمل می‌کند و موقعیت چالش برانگیزی را تجربه نخواهد کرد. وزن بالای سوزوکی اینازوما 250 تنها مشکل آن در سواری‌‌های شهری است که کنترلش را کمی سخت می‌کند، اما با افزایش سرعت وضعیت تغییر می‌کند و واکنش‌های سریع فرمان باعث می‌شود که بلافاصله این وزن بالا را فراموش کنید. همین مشکل در سرعت‌های بالا تبدیل به مزیت سوزوکی اینازوما شده و باعث می‌شود پایداری بسیار خوبی داشته باشد. اما این تمام ماجرا نیست، زیرا سوزوکی اینازوما 250 در پیچ‌ها نیز شما را غافلگیر می‌کند و نشان می‌دهد که با وجود شخصیت آرام خود از ویژگی‌های اسپرت برادران بزرگ‌ترش بی نصیب نمانده است.

کیفیت ساخت خوب دیگر نقطه قوت نیکد ژاپنی است و اکثر قطعات مستحکم و با کیفیت به نظر می‌رسد. رینگ‌های ۱۷ اینچی آلمینیومی در کنار نمایشگر دیجیتالی کوچکی که علاوه بر سرعت اطلاعاتی نظیر میزان سوخت، ساعت و شماره دنده را در کنار نشانگر آنالوگ دور موتور نمایش می‌دهد، از جمله ویژگی‌های قابل ذکر سوزوکی اینازوما 250 هستند. در بین موتورسیکلت‌های نیکد ۲۵۰ سی‌سی که در رده قیمتی سوزوکی اینازوما حضور دارند، می‌توان به محصولات جذاب و اسپرتی مانند یاماها MT25، کاوازاکی Z250 و کی تی ام دوک 250 اشاره کرد اما هیچکدام رقیب واقعی ساخته سوزوکی نیستند؛ در حقیقت سوزوکی اینازوما 250 در بازار رقیبی با ویژگی‌های مشابه خود ندارد و همانطور که درباره قابلیت‌های مختلف آن گفتیم، شخصیتی آرام اما توانمند دارد، لذا اگر به دنبال چنین ویژگی‌هایی باشید بدون شک گزینه بسیار خوبی است، اما باید با خدمات پس از فروش و بازار خرید و فروش ضعیف آن نیز کنار بیایید؛ لذا اگر در این کلاس صرفا به دنبال یک موتورسیکلت نیکد جذاب برای سواری‌های پرهیجان و جذاب هستید، می‌توانید در این رده قیمتی به خرید نمونه‌های کارکرده کاوازاکی Z250 و صفر کیلومتر کی تی ام دوک 250 فکر کنید.

نمودار قیمت سوزوکی موتور اینازوما 250 1395-1398

حدود قیمت (میلیون تومان)

تاریخ بروزرسانی
155
1399/11/14

نکات مثبت

نکات منفی

نقد کارشناسان و نظرات کاربران در مورد این موتور سیکلت و ...


لیست موتور سیکلت های در این بازه قیمت