اینجا هستید: صفحه اصلی قیمت موتور سیکلت یاماها قیمت یاماها کیوبیکس 125 1398-1399

قیمت یاماها کیوبیکس 125 1398-1399

یاماها کیوبیکس 125

YAMAHA QBIX 125

یاماها کیوبیکس 125

1398-1399

یاماها کیوبیکس 125 (QBIX 125) از جمله اسکوترهای متعدد یاماها در ایران بوده که کمی با اسکوترهای دیگر کمپانی ژاپنی تفاوت دارد و نسخه با سبک طراحی متفاوت از یاماها گرند فیلانو 125 محسوب می‌شود. در حقیقت یاماها کیوبیکس 125 علاوه بر داشتن چهره‌ای خاص، به یک پیشرانه هیبریدی مشترک با برادر خود مجهز شده است و به همین دلیل نیز شرایط رقابتی خاصی را در بازار ایران تجربه خواهد کرد.

پیشرانه پیشرفته یاماها کیوبیکس 125 از ترکیب موتور ۱۲۵ سی‌سی ۴ زمانه ۲ سوپاپ بنزینی (BLUE CORE) و سیستم هیبرید جدید کمپانی به نام Smart Motor Generator که توسط یک باتری ۱۲ ولتی با ظرفیت ۴ میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌شود، تشکیل شده است. این پیشرانه که در مجموع توانایی تولید ۹.۷ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۵۰۰rpm و ۹.۳ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور ۵۰۰۰rpm را دارد، مهم‌ترین عامل جذابیت یاماها کیوبیکس 125 بوده و آن را از دیگر اسکوترهای بازار متمایز می‌کند، زیرا این اسکوتر ژاپنی در کنار یاماها گرند فیلانو 125 تنها موتورسیکلت‌های هیبریدی بازار ایران هستند. اما این تنها یک عنوان نیست و فناوری‌های به کار رفته در پیشرانه مذکور، مصرف سوخت یاماها کیوبیکس 125 را به عدد استثنائی ۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسانده است.

با این حال عملکرد این پیشرانه تنها به مصرف سوخت پایین خلاصه نمی‌شود و با راندن یاماها کیوبیکس 125 شاهد عملکردی روان و کم‌لرزش از آن هستیم. سیستم هیبرید کمپانی یاماها علاوه بر کاهش مصرف سوخت، در مواقع ضروری وارد عمل شده و گشتاور مورد نیاز شما را تامین می‌کند؛ به همین علت نیز در رانندگی‌های معمول شهری کمبود قدرت نخواهید داشت و قوای محرکه یاماها کیوبیکس 125 عملکردی راضی کننده ارائه می‌دهد. مانند بسیاری دیگر از اسکوترها، پیشرانه یاماها کیوبیکس 125 نیز با یک گیربکس اتوماتیک CVT که بسیار هماهنگ و نرم عمل می‌کند، کوپل شده است. سیستم ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب تعبیه شده برای یاماها کیوبیکس 125 به خوبی وزن ۱۰۳ کیلوگرمی آن را کنترل کرده و عملکردی قابل قبول دارد.

فضای پا بسیار خوب بوده و ارتفاع زین آن برای افراد با قد بیش‌تر ۱۷۰ سانتی‌متر مناسب خواهد بود؛ اما نقطه ضعف این زین باریک بودن آن است که باعث خستگی راننده در سفرهای طولانی می‌شود. دستگیره‌‌ها نیز در ارتفاع نسبتا پایینی قرار دارند و باعث تسلط هر چه بیش‌تر راننده به یاماها کیوبیکس 125 می‌شود. مقابل زانوی راست راننده کلیدهای استارت، آزاد کننده زین و درب باک به چشم می‌خورند و مقابل زانوی چپ راننده یاماها کیوبیکس 125 درگاه شارژ و محفظه ذخیره‌سازی کوچکی تعبیه شده است. اما این تمام ماجرا نیست، زیرا فضای خالی مناسب ۲۲.۵ لیتری تدارک دیده شده در زیر زین به خوبی نیازهای مشتریان را برطرف ساخته و یاماها کیوبیکس 125 را تبدیل به اسکوتری کاربردی کرده است.

یاماها کیوبیکس 125 طراحی کاملا منحصر به فردی دارد و نگاه کردن به چهره‌ی آن شما را سریعا به یاد ربات‌ها می‌اندازد. مشخصا قطعات مختلف بدنه یاماها کیوبیکس 125 از جمله فلاپ‌ها و چراغ‌ جلو فرم مستطیل شکل داشته و با ترکیب رنگ‌های مختلفی قابل خریداری هستند. در مجموع ممکن است مشتریان با سلایق مختلف نظرات متفاوتی درباره این سبک طراحی مدرن و آینده نگرانه یاماها کیوبیکس 125 داشته باشند، اما به هر حال تصمیم کمپانی ژاپنی برای تولید انبوه اسکوتر خود با این سبک طراحی در نوع خود جسورانه و جالب توجه است. سیستم تعلیق یاماها کیوبیکس 125 کمی اسپرت است و در دست اندازهای تند کوبش‌های محدودی را منتقل می‌کند، اما باید گفت کیفیت سواری آن کاملا قابل قبول است و سرنشینان آن راضی خواهند بود. در طرف دیگر فرمان پذیری اسکوتر ژاپنی نیز برای سواری‌های معمول شهری خوب ارزیابی می‌شود و کاملا پاسخگوی نیاز خریداران خواهد بود. با وجود وزن کم، پایداری یاماها کیوبیکس 125 در سرعت‌های بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت قابل قبول است و عملکردی خوب را از خود نشان می‌دهد.

قیمت در نظر گرفته شده برای یاماها کیوبیکس 125 آن را در بخش نسبتا لوکس بازار قرار داده است و محصول کمپانی ژاپنی در رده قیمتی اسکوترهایی نظیر پیاجیو لیبرتی 150 و پیاجیو مدلی 150 حضور دارد. با وجود ضعیف‌تر بودن پیشرانه، اما وزن کم‌تر یاماها کیوبیکس 125 باعث شده که عملکردی قوای فنی اسکوترهای ژاپنی و ایتالیایی در سطح تقریبا یکسانی باشد‌. محصولات پیاجیو برای استفاده در سرعت‌های بالا پایدارتر از محصول یاماها به نظر می‌رسند اما برای استفاده‌های شهری تفاوت محسوسی بین آن‌ها وجود ندارد. وضعیت خدمات و بازار دست دوم هر سه اسکوتر در وضعیت چندان جالبی قرار ندارد، اما با توجه به تازه وارد بودن یاماها کیوبیکس 125 در بازار، ممکن است که با گذشت زمان اوضاع کمی بهتر شود.

در مقابل نیز تفاوت اصلی اسکوتر یاماها در مصرف سوخت بسیار پایین‌تر آن است که اصلی‌ترین عامل جذابیت آن در مقابل اسکوترهای پیاجیو (به ویژه پیاجیو مدلی 150) خواهد بود؛ اما اگر مصرف سوخت کم‌تر جزو اولویت‌های اصلی شما نیست، باید گفت ارزش خرید پیاجیو مدلی 150 بیش‌تر از دو اسکوتر دیگر است. همچنین اگر از بحث درباره طراحی صرف نظر کنیم، یاماها کیوبیکس 125 می‌تواند گزینه جایگزین ارزان‌تر و شایسته‌ای برای اسکوترهایی همچون وسپا اسپرینت 150 و وسپا پریماورا 150 باشد؛ اما به خاطر طراحی خاص، مشتریان یاماها کیوبیکس 125 نیز خاص بوده و بازار خرید و فروش آن نسبت به یاماها گرند فیلانو 125 ضعیف‌تر است، لذا با وجود قیمت بیش‌تر، خرید گرند فیلانو 125 پمنطقی‌تر خواهد بود. اما در رده قیمتی پایین‌تر یاماها کیوبیکس 125، هوندا کلیک 150i نیز حضور دارد که از لحاظ فنی عملکردی اسپرت‌تر از اسکوتر یاماها ارائه می‌دهد و با توجه به وضعیت خدمات و بازار خرید و فروش بسیار بهتر، گزینه جایگزین جذابی برای آن به شمار می‌رود.

 

نمودار قیمت یاماها کیوبیکس 125 1398-1399

حدود قیمت (میلیون تومان)

تاریخ بروزرسانی
85
1400/04/15
90
1399/11/14

نکات مثبت

نکات منفی

نقد کارشناسان و نظرات کاربران در مورد این موتور سیکلت و ...


لیست موتور سیکلت های در این بازه قیمت