اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک S5 با بی وای دی S6

مقایسه جک S5 با بی وای دی S6

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه  جک S5 با بی وای دی S6 است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه جک S5 با بی وای دی S6 بپردازیم.

JAC S5

جک S5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی جک S5

BYD S6

بی وای دی S6

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی بی وای دی S6
انتخاب ماشین 3

JAC S5

جک S5

Top car

JAC S5

جک S5

مقایسه جک S5 با بی وای دی S6

جک S5

جک S5 جزء نخستین ماشین های کراس اوور چینی است که توانست با جذب مردم فروش خوبی را تجربه کند و بازار فروش ایده آلی داشته باشد. جک S5 مدت زیادی است که با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه عرضه میشود که نمونه مد نظر ما هم برای مقایسه با بی وای دی S6 همین نمونه است. جک S5 یک کپی تقریبا نا موفق از هیوندای IX35 است که سطح هماهنگی ظاهری آن قابل قبول است اما ظاهر کپی شده و تکراری نکته منفی است.

 

جک S5

 

با ورود به کابین جک s5 میزان شباهت های ظاهری با هیوندای IX35 بیشتر می شود و داشبورد و متعلقات جک S5 بیشترین میزان شباهت را دارا می باشند  . به صورت کلی ظاهر بیرونی و داخلی جک  S5 سطح بالا و قابل قبولی به لطف کپی کاری های متعدد دارد که بیننده را جذب خودش می کند . جک S5 جز کراس اوور های چینی پر فروش است اما با این حال در مقوله کیفیت عملکرد متوسطی داشته است و در بخش های مختلف جک s5 کیفیت چندان بالایی مشاهده نمی گردد . یکی از مزایای جک S5 که در ایران علاقه زیادی به آن نشان می دهند وجود سطح گسترده ای از آپشن می باشد که نکته مثبتی به شمار می رود . صندلی ها پوشش چرمی دارند و صندلی راننده به صورت اتوماتیک تنظیم می شود ؛ صندلی های جلو به گرمکن مجهز هستند و علاوه بر این دوربین دید عقب ، سنسور پارک جلو و عقب ، Keyless entry / start   ، TPMS , HDC , HAC , ESP  ، سیستم صوتی مجهز به دی و دی پلیر و 6 بلند گو و ... از جمله تجهیزات جک S5 اتوماتیک هستند . بی وای دی s6 و جک S5 از نظر تجهیزات در یک سطح برابر هستند و هر دو جزء فول آپشن ترین های این رنج قیمت می باشند .  

 

 جک S5

 

جک S5 یکی از پر شتاب ترین پیشرانه های این کلاس را دارا می باشد و که حتی با گیربکس اتومانیک هم طرفدارانش از شتاب آن بسیار راضی هستند .  پیشرانه پر خوران جک S5 174 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو منتقل میکند که این اعداد و ارقام نخستین بار توسط جک S5 برای خودرویی در این کلاس ارائه شد .این پیشرانه در دور موتور 3000 دور در دقیقه به ماکزیمم بوست خود می رسد و این یعنی شتاب ثانویه جک S5 وضعیت بسیار بهتری نسبت به شتابگیری در حالت سکون را دارا می باشد .

گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دبل کلاچ جک S5 به خوبی با موتور ماشین جفت شده است و نسبت به نمونه دنده ای عملکردی دقیق و راحت تر دارد البته گیربکس که داغ می کند نعویض دنده های جک S5 گیج می شود . البته با توجه به حجم کم پیشرانه و گیربکس اتوماتیک کشش خودرو در سر بالایی ها خوب نیست و حتما باید با دنده معکوس به راه خود ادامه دهید که با توجه به طبیعت ماشین و گشتاور و وزن و دیگر پارامتر ها این موضوع  چندان هم دور از انتظار نیست و در کل در جاده های پر پیچ جک S5 اتوماتیک چندان قابل اعتماد نیست .

 

جک S5

 

سواری ، هندلینگ ، فرمان پذیری و دیگر مسائل این چنینی در مورد جک S5 همه در سطحی متوسط است یعنی سواری جک S5 سطح مناسبی از اسپرت بودن و سبک سواری خانوادگی ارائه می کند .

 

 جک S5

BYD S6

بی وای دی S6

مقایسه جک S5 با بی وای دی S6

بی وای دی S6

شرکن کارمانیا که وارد کننده رسمی کمپانی byd  است نخستین بار با ماشین بی وای دی S6 به بازار ایران راه پیدا کرد . طراحی BYD S6 از نظر استایل تقریبا استاندارد های یک دهه پیش را رعایت کرده است . بی وای دی S6 بر روی پلتفرم لکسوس RX مدل 2006 ساخته شده است و در ظاهر هم شباهت زیادی با این ماشین دارد و در نهایت ظاهر بی وای دی S6 هماهنگ و زیبا و قابل قبول است و با وجود طراحی کپی شده اما ظاهر ماشین شخصیت با وقاری را دارا می باشد .

 

بی وای دی S6

 

طراحی داخلی BYD S6 با بدنه اش هماهنگش است و زیبا می باشد ، درون کابین BYD S6 همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است و راحت و توام با آرامش کامل می باشد و از همه مهم تر کیفیت ساخت BYD S6 در سطح بسیار خوبی است ، درون BYD S6 با نگاه کردن به قسمت های مختلف کیفیت متریال ، روکش ها و ادوات مورد استفاده بسیار عالی به نظر می رسد و بار دیگر در بحث کیفیت رضایت مندی شما را جلب خواهد کرد . وضعیت آپشن بی وای دی S6 همانند هم وطن پر فروشش عالی است و طیف وسیعی از آپشن در پیش روی شما قرار دارد . از نظر ابعاد BYD S6 خودرویی جادار است و هم در کابین و هم صندوق بار  فضای خوبی در اختیار می گذارد و کاملا نسبت به جک S5 و بسیاری دیگر از رقبا فضای بیشتری را شامل می شود .

 

BYD S6

 

قلب تپنده BYD S6 4 سیلندر خطی می باشد و 2400 سی سی حجم دارد که با توجه به وزن و ابعاد بی وای دی S6 نمیتوان انتظار زیادی داشت اما در کل قابل قبول است . BYD S6 در دور موتور 5800 میتواند 160 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4000 دور در دقیقه 229 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نسبت به رقبای تنفس طبیعیش برتر است . با توجه به حجم پیشرانه بی وای دی S6  شتاب سریع و چابک اهمیت ندارد اما در مقابل وجود مصرف سوخت مناسبی دارد که با توجه به وزن بالای ماشین نکته مثبتی است . شتاب اولیه BYD S6 ضعیف است که با توجه به وزن خودرو قابل تامل است و این ضعف در شتابگیری های ثانویه جبران می گردد و شما را خشنود می کند . استفاده از گیربکس دوال کلاچ در BYD S6 نکته مثبتی است که در هنگام رانندگی با این ماشین از جک S5 سطح هماهنگی بیشتری احساس می گردد .

گیربکس دوال کلاچ بی وای دی S6 6 سرعته اتوماتیک می باشد که قابلیت تبدیل به حالت تیپ ترونیک را هم دارا می باشد . عملکرد گیربکس BYD  S6 در مجموع خوب است و عملکرد راضی کننده ای دارد و تعویض دنده ها به موقع ، سریع و نرم انجام می شود . البته در گیربکس همه خودروهای چینی یک خنگی جامع وجود دارد که در BYD S6 هم این حالت وجود دارد اما با مقدار کم و در شرایط فشار زیاد بر روی ماشین که این حالت پدیدار می گردد .

 

byd s6

 

بی وای دی S6 بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی در بحث سواری ، هندلینگ و سیستم تعلیق عملکرد خوبی از خود نشان داده است . بی وای دی S6 هندلینگ خوبی دارد و تسلط راننده به خودرو هم خوب است . سواری BYD S6 هم نرم است و پایداری خوبی دارد و به لطف آرایش خوب سیستم تعلیق خودرو در آرامش می باشد . فرمان BYD S6  دقت مناسبی دارد و فرمان پذیری خوبی برای بی وای دی S6  به ارمغان آورده است . ترمز های BYD S6 کاملا مناسب و ایمن عمل می کنند و از عهده توقف این خودرو بر میایند .

بی وای دی S6 یک کراس اوور با کیفیت چینی است که نه تنها در ظاهر به مانند لکسوس RX میباشد بلکه در بسیاری دیگر از بخش ها هم در میان ماشین های چینی مانند لکسوس است و در سرزمین پهناور چشم بادامی ها هم بی وای دی S6 به فروش عالی دست پیدا کرده است اما در ایران به دلایلی چون ناشناخته بودن کارمانیا ، تبلیغات ضعیف و ... ارزش خرید بی وای دی S6 متوسط است و در ادامه توانایی های حرکتی خوب و فروش بالای جک S5 نکات دیگری هستند که ارزش خرید بی وای دی S6 را کاهش می دهد .

 

BYD S6

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/10/22

    عجیبه، با این که تو متن از کیفت سواری متوسط جک و سواری و هندلینگ خوب بی وای دی گفته شده باز هم به هر دو نمره مساوی داده شده!!
    در خصوص کیفیت ساخت هم همین مورد هست!
    حالا چرا اینجوریه حتما چیزای دیگه ای هست که در موردش صحبت نشده

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/10/27

    تو مقایسه بی وای دی با تیگو۵ شما نمره ۴۷ دادید حالا چجوری تو اینجا امتیازش شده ۴۵؟

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/10/29

    من موندم آخه یک موتور ۲۴۰۰ سی سی با ۱۶۰ اسب بخار قدرت چطوری میخواد همچین بدنه سنگینی رو بکشه و اینم باید گفت که این ماشین با این اتاق بزرگش تک دف هست که اییین خیلی بده

    • نویسنده : علیرضا
      تاریخ : 1397/04/13

      کسی ک نخواد افرود کنه دو دف لازم نداره. جک هم تک دفه

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1400/05/07

      ماشین بسیار عالی هست ۴ساله داریمش نرمترین شاسی بلند

  • user icon
    نویسنده : A Darvishi
    تاریخ : 1396/10/29

    بی وای دی اس 6 ثبت نام کردم یعنی کارم درست بوده نسبت به جک اس 5 و تیگو 5 لطفا بهم بگین. ممنون از ماشین 3 عزیز

    • نویسنده : مسعود
      تاریخ : 1396/12/07

      مطمئن باشید کار درستو انجام دادید، از خرید این ماشین پشیمون نمیشید

  • user icon
    نویسنده : asad
    تاریخ : 1396/11/14

    سلام نويسنده كلا با جك مشكل داره

  • user icon
    نویسنده : متین
    تاریخ : 1396/11/15

    اینکه بی وای دی بهتر از جک هست، شکی نیست، همانطور که نویسنده هم نوشته تبلیغات ضعیف کارمانیا و توانایی های حرکتی جک باعث شده جک فروش خوبی داشته باشه.
    البته اگر بی وای دی وزن کمتری میداشت میتونست شتاب بهتری از خودش نشون بده

  • user icon
    نویسنده : آرين
    تاریخ : 1397/01/04

    من چند وقتي دنبال ماشين خوب ميگشتم يكي از فاميلاي نزديكم جكو ديگري بي واي دي دارن من هردو رو كه سوار شدم به اين نتايج رسيدم:شتاب اوليه جك خيليييي بهتر از بي واي دي بود و يه جورايي اصن انگار پرايدو داري با بنز مقايسش ميكني اما توي بحث كيفيت كابين واقعا بي واي دي محشر بود و نكته منفي جك حجم كم صندوقشه كه واقعا رو مخه اما اگر دنبال يه پيشرانه قوي و يه گيربكس قوي تر هستيد جك بگيريد.

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1397/06/08

    من جک دنده دارم بسیار بسیار ماشین پرشتاب و تیزی هست زانتیا نمیتونه این ماشین رو تو شتاب و سرعت بگیره تو سربالایی هم واقعا تکه.قطعا اگه باز بخوام ماشین بگیرم دوباره جک رو میگیرم. هیچ تعصبی نسبت به جک ندارم ولی خداییش حرف نداره.

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/08/04

    شکل بیرونی جک خیلی خیلی سر تر از بی وای دیه . اگه ظاهر قشنگی داشته باشه میتونه فروش داشته باشه . خداییش جک یه چیز دیگه است.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading