اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با هایما s7 توربو

مقایسه هاوال H2 با هایما s7 توربو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هاوال H2 با هایما s7 توربو می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هاوال H2 با هایما s7 توربو بپردازیم.

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی هاوال H2

HIAMA S7 turbo

هایما S7 توربو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
48
بررسی هایما S7 توربو
انتخاب ماشین 3

Haval H2

هاوال H2

Top car

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با هایما s7 توربو

هاوال H2

 

گریت وال جزء بزرگترین مجموعه‌های خودروسازی در چین است که تا به حال چندین نمونه از ماشین‌های خوب آن به کشور وارد شده و این‌بار هاوال که در ساخت ماشین‌های کراس اوور و شاسی بلند تخصص دارد و گروه بهمن موفق شده تا نماینده رسمی آن شود و به مونتاژ و تولید محصولات هاوال بپردازد با کامپکت کراس اوور هاوال H2 قدم به بازار کشورمان گذاشته است. هاوال H2 در ظاهر شخصیت مستقلی دارد و با توجه به المان‌هایی که طراحان در شکل دادن هاوال H2 به کار برده‌اند آن را می‌توان یک کامپکت کراس اوور زیبا، جوان پسند و نسبتا لوکس دانست و در نمونه‌هایی از هاوال H2 که از ترکیب دو رنگ استفاده شده به خوبی احساس پویایی و شادابی هاوال h2 قابل درک است.

 

هاوال H2

 

تمامی ماشین‌های هاوال و از جمله هاوال H2 در داخل کابین به منظور ارگونومی بهتر، زیبایی دو چندان و جلب رضایت بیشتر خریداران در اوج سادگی اما با دیدگاه لوکس بودن طراحی شده  است. هاوال H2 از آپشن‌هایی چون کامپیوتر سفری، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، صندلی‌های چرمی با تنظیم برقی، سانروف، سنسور نور و باران و ... بهره می‌برد که با توجه به کلاس هاوال H2 و حدود قیمتش مناسب است و نکته زبانزد هاوال H2 که بسیار آن را خوشنام کرده کیفیت عالی این ماشین است.

 

هاوال H2

 

وظیفه تولید نیرو در هاوال H2 بر عهده یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که با کد فنی GW4G15B شناخته می‌شود. هاوال H2 با تکیه بر این پیشرانه که به طور دقیق 1497 سی سی حجم دارد قابلیت تولید 140.8 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در دور موتورهای 2200 الی 4500 دور در دقیقه را دارد. هاوال H2 با حدود 1500 کیلوگرم وزن برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون حدود 10 الی 11 ثانیه زمان نیاز دارد که مواردی چون کیفیت بنزین، میزان اکسیژن خالص در هوای ورودی موتور، ارتفاع از سطح دریا و ... بر روی بهتر یا بدتر شدن این عدد تاثیر مستقیم دارد. نیروی تولیدی پیشرانه هاوال H2 توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک یا گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو ماشین یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود. مصرف سوخت هاوال H2 در سیکل ترکیبی در حالت استاندارد حدود 7 لیتر در نظر گرفته شده است که با توجه به وزن و ابعاد و تکنولوژی و ... مناسب است و شتاب متوسط هاوال H2 را می‌توان بر مبنای اقتصادی بودن آن قرار داد.

 

هاوال H2

 

همان‌طور که در نوشته‌های پیشین ماشین 3 گفته شد در طراحی و ساخت محصولات هاوال 33 هزار مهندس با هم همکاری می‌کنند و مسلما تعداد زیادی از آنها هم در بخش طراحی شاسی، سیستم تعلیق و ... فعالیت دارند و همین موضوع باعث شده تا هاوال h2 سواری متعادل، لذت بخش و خوبی داشته باشد که سلایق مختلف رانندگی را می‌تواند با نوع راندنی که ارائه می‌کند جذب خودش کند و از ویژگی‌های سواری هاوال H2 می‌توان به هندلینگ خوب، سواری نرم و فرمان پذیری خوب و قابلیت مانور بالا اشاره کرد.

قیمت هاوال H2 در اولین مرحله ثبت نام کمتر از 96 میلیون تومان آغاز شد و استقبالی عجیب از هاوال H2 به عمل آمد. البته در حال حاضر قیمت H2 بسیار بالاتر از این است. هاوال H2 به دلیل ویژگی‌های خوبی چون کیفیت عالی، هماهنگی قطعات فنی با یکدیگر مانند موتور و گیربکس، سواری قابل قبول، امکانات کامل، قیمت بسیار مناسب و ... است که در مجموع ارزش خرید هاوال H2 را بالا برده است و باعث شده تا ارزش خرید بالاتری از هایما S7 توربو داشته باشد.

HIAMA S7 turbo

هایما S7 توربو

مقایسه هاوال H2 با هایما s7 توربو

 هایما S7 توربو

 

هایما S7 در ابتدا با لیست متوسطی از آپشن و موتور 2 لیتری تنفس طبیعی توسط ایران خودرو مونتاژ و عرضه شد اما مدت کوتاهی بعد ایران خودرو به منظور بهتر کردن سطح هایما S7 و وارد کردن آن به یک بازی سخت‌تر، هایما S7 توربو را عرضه کرد که مجهز است به پیشرانه‌ای که توسط سیستم پرخوران توربوشارژر تغذیه می‌گردد، لیست آپشن به روز شده دارد و تغییر بسیار کوچکی هم در ظاهر جلو ماشین انجام شده است. هایما s7 توربو در ظاهر با وجود این که در بخش‌هایی کپی شده است اما میزان جذابیت ظاهری خوبی به نمایش می‌گذارد ولی با این وجود باز هم میان چهره جلو عقب هایما S7 توربو ناهماهنگی وجود دارد و جلو پنجره کرومی و بزرگ هایما S7 توربو تا حدودی حس قدرت را می‌تواند منتقل کند.

 

 هایما S7 توربو

 

هایما یک خودروساز تازه وارد است که تجربه چندانی در ساخت ماشین‌های مختلف ندارد تا به طور مستقل عمل کند و همین موضوع باعث شده تا هایما S7 توربو حتی در داخل کابین هم طرحی کپی شده داشته باشد و از نظر کیفیت هم متوسط عمل کرده اما به منظور جلب نظر مشتریان لیست آپشن کاملی با تجهیزاتی هم چون دوربین 360 درجه عرضه کرده است که این موضوع برای عده‌ای هایما S7 توربو را جذاب‌تر نشان می‌دهد و از نظر ظاهری هایما S7 توربو و هاوال H2 به دور از سلیقه شخصی و اصول طراحی زیبا هستند اما به صورت تخصصی هاوال H2 طراحی بهتری دارد زیرا علاوه بر مستقل بودن میان قسمت‌های مختلف هاوال H2 هارمونی خوبی ایجاد شده، از نظر آپشن وضعیت برابری دارند و در بحث کیفیت با اختلاف هاوال H2 وضعیت بهتری دارد.

 

هایما S7

 

در بخش فنی هایما S7 اتوماتیک توربوشارژر مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری است که توسط سیستم توربوشارژ تغذیه می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور دارد که یک کراس اوور نسبتا سنگین وزن مانند هایما S7 را می‌توانند به صورت ایده آلی به حرکت در بیاورند. برای انتقال قدرت در هایما اس 7 توربو شارژ از یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت کشور کره جنوبی شرکت پاور تک استفاده شده است و به صورت کلی همه چیز در بخش فنی هایما S7 توربو وضعیت متوسطی دارد. هایما S7 توربو از نظر هماهنگی موتور و گیربکس کاملا معمولی است و چندین گزارش به دست تیم ماشین 3 رسیده است که هایما S7 توربو با کارکردی حدود 1000 کیلومتر سرسیلندر سوزانده است که ضریب اطمینان هایما S7 توربو را کاهش می‌دهد. هاوال H2 با توجه به عرضه گسترده‌تر و فروش در بازارهای بیشتر و رضایت تمامی مالکانش در بخش فنی علاوه بر اینکه راندمان هاوال H2 بهتر است باعث شده تا بتوان با اطمینان بیشتری اقدام به خرید هاوال H2 کرد.

 

هایما S7 اتوماتیک توربوشارژر

 

در بخش مشخصات فنی هایما S7 توربو با سیستم تعلیق مستقل در عقب و آرایش و عملکرد سیستم تعلیق با توجه به وزن و ابعادی که دارد سواری قابل قبولی به نمایش می‌گذارد اما از لحاظ عملکردی و فرمان پذیری و قابلیت مانور سطح متوسطی دارد و باز هم برتری از آن هاوال H2 می‌گردد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/02/10

    با سلام
    ماشین های چینی بدلیل سنگین بودن و تکنولوژی موتور قدیمی تر مصرف سوخت بیشتر و شتاب کمتر نسبت به رقبای کره ای و اروپایی دارند و این سنگین بودن دلیل بر پایداری آنها در جاده نیست و فقط قادر به رقابت با ماشین های ایران خودرو و سایپا هستند و این نشان می دهد که چینی ها هنوز با خودرو سازان برتر دنیا فاصله دارند و به این زودی به آنها نمی رسند

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/02/14

    کلا در مورد ماشین های چینی باید بگیم کدوم بدتر نیستند!!!!!!!
    ولی ماشین سه محترم شما بی اندازه داری هاوال هاوال میکنی !!!!
    احتمالا با هوندا یا هیوندایی یا تویوتا شاسی بلن هم مقایسه کنی امتیاز بیشترت را به هاوال میدی !!!

  • user icon
    نویسنده : Hamid tashakori
    تاریخ : 1397/02/25

    بنظر من نگارنده در مورد هاوال اچ ۲ و استفاده از کیفیت عالی بیش از حد اغراق کرده و از حالت بیطرفی خارج شده .
    نوع تعریف از کیفیت هاوال توسط نکارنده بیشتر برازنده برند تویوتا هست تا برند چینی هاوال!!!
    جمله استقبال بالا برای هاوال که در سری اول فقط ۵۰۰ عدد عرضه شده منطقی نیست و باید دید در تیراژ تولید بالا هم از این استقبال برخوردار هست یا خیر .
    طوری از هاوال طرفداری شده که گویا این خودرو روئین تنی هست که اصلا خراب نمیشه !!!
    اتفاقا کیفیت نمونه ارائه شده در نمایشگاه گروه بهمن که کمتر از متوسط بوده و طراحی قدیمی با چراغ های جلویی کوچک که امروزه مورد پسند نیست و نداشتن دکمه کیلس روی درب راننده و قدرت کم موتور در مقابل رقیبانی مثل هایما اس ۷ قابل مقایسه نیست .
    درسته که هایما اس ۷ با سابقه تولید داره توی ایران مول موش آزمایشگاهی تست میشه ولی از بالا بودن کیفیت هاوال مونتاژی گروه بهمن هم هنوز مثل هندوانه درب بسته اطلاعات دقیقی در دست نیست .
    پس بهتره منتظر بمونیم تا ایرادات و مرایای هاوال اچ ۲ در عمل مشخص بشه .

    • نویسنده : رحيم
      تاریخ : 1398/08/20

      شما احتمالا متوجه نشدين كه هاوال بجاي دكمه كيلس بر روي دستگيره ها ، از نسل حديد اين سيستم يعني فقط با لمس ديتگيره ايتفاده ميكنه.
      شما دستگيره هاي هاوال رو كه لمس كنيد قفل درب باز و بسته ميشه و نيازي به دكمه هاي فديمي نيست.

    • نویسنده : رحيم
      تاریخ : 1398/08/20

      دوستاني كه فكر ميكنن خدمات هايما در تمامي نمايندگيهاي ايرانخودرو ازائه ميشه خيلي سخت در اشتباهند. فقط در نمايندگيهاي منتخب و محدود و مراكز استانها. فكر كردين مثل پژو ٢٠٦ همه نمايندگيها بهش خدمات ميدن ؟!؟!؟!
      اينا احتمالا اونهايي هستن كه گول تبليغات ايرانخودرو رو خوردن.

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1397/03/05

    ماشینی که تازه داره اعلان فروش میشه چطور توانسته رضایت مالکین رو جلب کنه؟؟

  • user icon
    نویسنده : راهدان
    تاریخ : 1397/03/14

    سلام من یک ساله هایما توربواس7 دارم جدیدا هم هاوال گرفتم ..تمام این تعریف هایی رو کردید برای هایماست نه هاوال ..شما احتمالا اسامی خودروها رو هم بلد نیستید یا مغرضید

  • user icon
    نویسنده : Ali z
    تاریخ : 1397/04/05

    لطفاً براي مقايسه مطالعه فرماييد:
    سلام
    آقايي كه گفتي كيلس نداره استاد بايد بگم كيلس اين ماشين از نوع تاچِ براي اطلاعات بيشتر از كيفيت و آپشن و امنيت و ساخت متريال داخلي و تكنولوژي و نحوه هم خواني گيربكس با موتور و ارگونوميگ و... بريد اطلاعات بيشتر بدست بياريد؛ من خواهشمندم بريد تست هاوال رو توسط اسب بخار تماشا كنيد.
    و قدمت و كيفيت اين دو شركت رو در چين مقايسه كنيد.
    در ضمن اين ماشين از تست امنيتي كه گرفته شده داراي ٥ ستاره ايمني است و ارزش اين سازمان در يورو ان كپ اين قدر بالاست كه اگر در آنجا ٥ ستاره بگيرد در يورو ان كپ حد اقل ٤ ستاره ايمني را ميتواند كسب كند.(فكر ميكنم در استراليا)
    سيستم تعليق نرم تر و ورود كمتر صدا نشان از كيفيت بالا تر و عايق بندي بهتر آن است.
    (در ضمن ما هايما مدل ٩٦ داشتيم و آن را براي هاوال فروختيم و به شخصه بسيار از اين كار راضي هستيم)

    با تشكر و احترام فراوان

  • user icon
    نویسنده : بهروز
    تاریخ : 1397/04/08

    سلام ماشین۳
    من مقایسه هاوال h2شما را با تیگو ۵ خوندم ، اونجا امتیاز ۴۸ را به هاوال داده ای، چطور شده ، در مقایسه با هایما امتیاز ۵۰ به هاوال داده ای.
    خواستی امتیاز هاوال را بالا ببری یا چی؟
    لطفا از دوگانگی پرهیز نمایید.
    ضمنا با توجه به قیمت و خدمات بعد از فروش ایران خودرو، که در همه شهرها وجود داره، هایما
    s7 توربو گزینه مناسبی است.

  • user icon
    نویسنده : سپهر
    تاریخ : 1397/04/09

    سلام به نظر شما رنگ نقره ای هایما یا خاکستری اون قشنگتره؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : کیان
    تاریخ : 1397/04/15

    احتمالا هاوال اسم نوشتی بذار بیاد بیرون بعد می فهمی چه اشغال هست اخه موتور ۱.۵ لیتری این همه حرف

  • user icon
    نویسنده : توحید
    تاریخ : 1397/05/05

    بنظر من با توجه به خدمات پس از فروش که ایران خودرو از هایماs7در ایران پشتیبانی میکنه هایما برای مصرف کننده ایرانی خیلی بهتره

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1397/08/05

    هیچ کدومشون ارزش خرید ندارن.

  • user icon
    نویسنده : سیاوش
    تاریخ : 1397/09/10

    طرف داران هاوال بخونید!!!مردم متاسفانه اونقدر تحت تاثیر تبلیغات هستن که اصلا یادشون میره تحقیق کنن!!!شما در گوگل سرچ کنید مذاکرات شرکت بهمن خودرو با طرفهای خارجی هاوال و بسترن B30 ! اونجا از خود شرکت نامه ای ظاهر میشه که طرفهای خارجی قصد خروج از قرداد با شرکت رو دارن .با امضا و مهر شرکت جهت اعلام به مشتریان.!!!!و تولید بسترن که کلا متوقف شد بدبخت اونائ که خریدن لوازم یدکیشو میخوان چی کار کنن .حالا هم هاوال .میخوان تتمه تولیدشونو بفروشن بعد میشه سرنوشت دوو سیلو!!!

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/11/04

    هاوال ماشین خوبیه این همه ایرادات هم الکیه

  • user icon
    نویسنده : شهریار از تالش
    تاریخ : 1398/08/09

    من واقعا کاری به تعصبات و بد جلوه دادن چینی ها ندارم. واقعیتش اینه که بزور میتونم بین هاوال و هایما یکیشو بخرم. یعنی همینقدر پولم میرسه. اومدم اینجا نتیجه بگیرم ظاهرا هرکس هرکدومو خریده داره تعریفش میکنه. یه بررسی علمی وجود نداره که یکی استفاده کنه

    • نویسنده : رضا راستی
      تاریخ : 1398/09/14

      باسلام دوست عزیز
      همه ما در برابر خودرو چینی به صورت ناخواسته جبهه گیری میکنیم علت هم تفکر جاافتاده در تمام دنیا برعلیه سرعت پیشرفت چین میباشد به نظر من بهترین گزینه خودروهای چینی که درایران امکان خرید داریم هاوال h2هست بدون هرگونه تعصب کور،الان ممکنه دوستان نظرات مخالف ارائه دهند که محترم ولی مخالفان این ماشین باهاش رانندگی نکرده وشاید هیچگاه هم نکنند ولی نظر بدون پایه میدهن مطمئن باشید از خرید هاوال پشیمون نخواهید شد

  • user icon
    نویسنده : رضا حسینی
    تاریخ : 1399/06/05

    سلام .من قبل از خرید تحقیقات زیادی در خصوص ماشینهای شاسی بلند چینی کردم و در نهایت اقدام به خرید هاوال نمودم نزدیک یک سال و نیمه که اونو دارم و باید بگم واقعا از انتخابی که کردم راضی هستم .خدمات پس از فروش هم توسط گروه بهمن تا حالا که عالی بوده

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading