اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دامای X7 با نیسان جوک

مقایسه دامای X7 با نیسان جوک

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه دامای X7 با نیسان جوک می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه دامای X7 با نیسان جوک بپردازیم.

NISSAN JUKE

نیسان جوک پلاتینیوم

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی نیسان جوک پلاتینیوم

Domy X7

دامای X7

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
47
بررسی دامای X7
انتخاب ماشین 3

NISSAN JUKE

نیسان جوک پلاتینیوم

Top car

NISSAN JUKE

نیسان جوک پلاتینیوم

مقایسه دامای X7 با نیسان جوک

 نیسان جوک پلاتینیوم

 

نیسان جوک از آن دسته خودروهایی است که با ورود به بازار ایران توانست به فروش بالایی دست پیدا کند و به یک خودرو موفق تبدیل شود. این در حالی است که بسیاری از مردم طراحی نیسان جوک را زشت و خارج از قاعده می‌دانند اما برخی دیگر آن را زیبا و جذاب تلقی می‌کنند. باید به این نکته اشاره کنیم که نیسان جوک در ایران در 3 تیپ مختلف عرضه شد که ما اینجا در مورد تیپ پلاتینیوم صحبت می‌کنیم.

 

 نیسان جوک پلاتینیوم

 

متفاوت ترین یا به قول برخی جذابترین بخش نیسان جوک قسمت طراحی ظاهری آن است که عده ای بسیار آن را دوست دارند و زیبا می دانند و عده دیگری با نظر کاملا مخالف طراحی نیسان جوک را بد ترکیب می نامند و اگر به استیل نیسان جوک با چراغ‌های بزرگ گرد، زوایای فراوان و دماغه ای مملو از برجستگی بنگریم و از نمای جانبی با سقف تخم مرغی شکل نیسان جوک عبور کنیم و به قسمت عقب برسیم که باز هم ترکیبی از زوایای نرم و خشن در کنار سادگی ظاهری متفاوت را به وجود آورده اند، در نهایت به این نتیجه می رسیم که نیسان جوک سلیقه چندین ملیت را در پیکربندی ظاهرش مد نظر قرار داده است و در کنار این طراحی نیسان جوک بسیار آیرودینامیک است. نکته مهم دیگر ماندگاری چهره و جذابیت بصری نیسان جوک در بلند مدت است که در دنیای امروز با تحولات زیاد نکته مثبتی به شمار می‌رود.

 

 نیسان جوک

 

به داخل کابین نیسان جوک که وارد می‌شویم طراحی با سبکی ساده‌تر، استایل متفاوت خود را طی کرده است و طراحی پنل میانی، سر دنده، پدال، غربیلک فرمان و ... در کنار رنگ بندی هم جذاب، جوان پسند و اسپرت دیده می‌شود و هم اینکه از نگاه بانوان، افراد میانسال و سلایق دیگر با سبک و سیاق شرقی که دارد ارگونومیک و تا حدودی لوکس به نظر می‌رسد. نیسان جوک در نسخه پلاتنیوم یک ماشین فول آپشن و کامل محسوب می‌گردد که به منظور بهره بردن سرنشینان از حداکثر رفاه و راحتی تجهیزات کاملی برای آنان تعبیه شده است و از نظر کیفیت ساخت، مواد، متریال و ... هم که با اصالت نیسان و قدمتی چند ده ساله سر و کار داریم که همواره کیفیت بالا از ویژگی های زبانزد آن بوده است.

 

داخل کابین نیسان جوک

 

در بازا های جهانی پیشرانه های گوناگونی برای نیسان جوک در نظر گرفته شده اما برای بازار ایران دو نوع پیشرانه 1.6 لیتری که نوع اول از نوع اتمسفریک و نوع دوم توربوشارژ است در نظر گرفته شده که با توجه به قیمت دامای X7 در این مقایسه نمونه تنفس طبیعی نیسان جوک انتخاب شده است. این پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی است و قابلیت تولید 117 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیسان جوک با یک گیربکس cvt نه چندان پیشرفته و البته کند کوپل شده است که عملکرد کاملا متوسطی دارد و در صورت استفاده از بنزین معمولی، حتی در سربالایی شما را با مشکل روبه‌رو می‌کند. نیسان جوک دیفرانسیل جلو و awd دارد که هر دو هم در ایران موجود هستند ولی نیسان جوک دیفرانسیل جلو بیشتر یک ماشین شهری است اما بر روی نیسان جوک با انتقال قدرت awd یا چهار چرخ متحرک به خوبی می توانید حساب باز کنید و در مسیرها و سطوح مختلف یه راحتی با ماشین خود به مانور دادن بپردازید.

نیسان جوک 1.6 لیتری تنفس طبیعی ماشین چابک و خوبی برای استفاده در شهر است و مصرف سوخت عالی هم دارد و هماهنگی موتور و گیربکس این ماشین نسبتا خوب است و در بخش فنی نیسان جوک امتیاز کامل را می تواند به خود اختصاص دهد. با توجه به میزان قدرت، ابعاد، وزن و عملکرد از نیسان جوک می توان به عنوان یک کراس اوور شهری یاد کرد که با توجه به ویژگی‌های فنی که ارائه می دهد متناسب با کلاسش عملکردی عالی ارائه می کند.

 

نیسان جوک

 

اگر تاریخچه نیسان را مطالعه کنید و کمی موفقیت های آن در مسابقات گوناگون را دنبال کنید متوجه می شوید که در هر سطحی عملکرد ماشین های مسابقه نیسان عالی است و حالا نیسان جوک در طراحی سیستم تعلیق و عملکردش از تجارب قبلی بهره برده است که موجب شده تا نیسان جوک از نظر سواری تجربه فوق العاده عالی را به همراه داشته باشد و در مانورهای گوناگون، طی کردن دایره پیچها، فرمان پذیری، نیروی ترمز و پایداری در سطوح مختلف نیسان جوک بهترین عملکرد خودش را به نمایش می گذارد.

پیش از این به دفعات ویژگی های خوب نیسان جوک را بازگو کرده بودیم و در این مقایسه هم بار دیگر جذابیت های نیسان جوک گفته شد و سابقه نیسان و نیسان جوک در سطح بین المللی، ویژگی هایی که بارها گفته شده، اصالت ژاپنی نیسان جوک، محبوبیت اسم و برند نیسان جوک در میان مردم و ... باعث شده تا بسیار بسیار انتخاب بهتر، منطقی تر و ارزشمندتری نسبت به دامای X7 باشد.

Domy X7

دامای X7

مقایسه دامای X7 با نیسان جوک

دامای X7

 

زوتی که در ایران آن را با ماشین Z300 یا همان سایپا آریو می شناسیم خود یک برند ناشناخته محسوب می شود و این بار شرکت یاران خودرو اروند از برند دامای که زیرمجموعه زوتی است و در تولید ماشین های کراس اوور فعالیت می کند با دو محصول دامای X5 و دامای X7 فعالیت خودش را در داخل ایران آغاز کرده است.

دامای X7 دومین و در حال حاضر لوکس ترین ماشین تولید شده توسط دامای است که در اواخر سال 2016 معرفی و فروش آن آغاز شد. کپی کردن در رگ و ریشه کمپانی‌های خودروساز چینی رسوخ کرده و زوتی و بالطبع دامای زیر مجموعه آن از جمله متخصصان ماهر در این زمینه هستند که ماشین تولید خود را با حداقل 90% تشابه ظاهری عرضه می کنند و در این مورد دامای X7 یک کپی تمام و کمال از محصول کانسپت فولکس واگن، کراس بلو کوپه است که ظاهری جذاب به دامای X7 اعطا کرده است اما در قبال زیبایی و جذابیت نداشتن هویت و شخصیت مستقل ضعف طراحی دامای X7 محسوب می گردد.

 

دامای X7

 

دامای X7 را از هر زاویه که نگاه کنیم خطوط و برجستگی‌هایی دارد که حس ابهت و قدرت یک شاسی بلند را در بیننده ایجاد می کند. نداشتن زبان طراحی مختص زوتی و زیر مجموعه آن دامای و شباهت اغراق آمیز دامای X7 با محصولات فولکس واگن از برترین ویژگی های دامای X7 است و با وجود جذابیت و چشم نوازی در طراحی باز هم دامای X7 در این بخش نمی تواند نمره کافی را به خودش اختصاص دهد.

 

 دامای x7

 

به داخل کابین دامای X7 که قدم می گذاریم دیری نمی پاید که خرسند طراحی جذاب و مدرن دامای X7 در داخل کابین می شویم اما باز هم با تاسف به حال طراحان دامای X7 این حس خوب از بین می رود چون حتی در داخل کابین هم دامای X7 تماماً مشابه محصول کانسپت فولکس واگن است و می توان طراحی 99% بخش های دامای x7 را یکسان دانست.

 

کابین دامای X7

 

دامای X7 در عکس ابعاد بزرگی دارد اما از نزدیک که با دامای X7 ملاقات می کنید ابعادی در حد یک کراس اوور میان سایز دارد. دامای X7 در ازاء همه نداشته هایش آپشن به کار برده و لیست تجهیزات کاملی به کار برده که بتواند از راه دیگری جذب مشتری داشته باشد. دامای x7 طول عمرش حتی به دو سال هم نمی رسد که بتواند نظر قطعی در مورد کیفیت آن داد اما شواهد آن را خوب اما نه در حد یک اتومبیل چند صد میلیونی نشان می دهد و به طور کلی کیفیت متریال، ادوات و ساخت را می توان مناسب دانست.

طبق شواهد و گفته‌های یاران خودرو اروند، دامای X7 با دو نوع پیشرانه 1.8 و 2 لیتری توربوشارژر وارد بازار خواهد شد که احتمال عرضه تنها نمونه 2 لیتری بیشتر است. هر دو پیشرانه در نظر گرفته شده برای دامای X7 از نوع 4 سیلندر و 16 سوپاپ هستند و با توجه به بهره بردن از سامانه پرخوران نسبت قدرت به حجم موتور دامای X7 قابل قبول است.

 

 دامای X7

 

نمونه مجهز به پیشرانه 1.8 لیتری دامای X7 حجم دقیقش 1799 سی سی است، قابلیت تولید 167 اسب بخار قدرت در دور موتور 5800 دور در دقیقه و 245 نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور 2000 الی 4000 دقیقه را دارد و پیشرانه آن با کد TNN4G18T شناخته می شود. 4G6354T هم کد پیشرانه 2 لیتری دامای X7 است که 1997 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 174 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و 250 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2400 الی 4400 دور در دقیقه است.

قدرت دامای X7 با هر دو نوع پیشرانه توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می شود، دامای X7 استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس می کند و با توجه به وزن 1700 کیلوگرمی دامای X7 انتظار شتاب 0 تا 100 کیلومتر 10 ثانیه را از آن داریم. سطح بخش فنی دامای X7 متوسط است و پیش بینی می شود تا به طور میانگین دامای X7 به 10 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی نیاز داشته باشد.

 

 دامای X7

 

دامای X7 در قسمت جلو سیستم تعلیق مستقل دارد، در قسمت عقب مستقل چند اتصالی است و از سیستم فرمان برقی هم سود می برد. رینگ های 19 اینچی دامای X7 باعث شده تا سواری با این ماشین کمی کوبش به همراه داشته باشد اما در کل آرایش سیستم تعلیق دامای X7 با وزن، ابعاد و دیگر مشخصات دامای X7 تطابق دارد و سواری در مجموع خوب و راحت را دامای X7 می تواند برای سرنشینانش به ارمغان بیاورد.

دامای X7 از نظر کیفیت در میان بهترین تولیدات چین قرار می گیرد، آپشن هایی متنوع و حتی بیشتر از کراس اوورهای کره ای ارائه می کند و طراحی زیبایی دارد و به طور کلی در مجموع دامای X7 یک ماشین خوب ارزیابی می گردد که طراحی کپی شده آن بزرگترین نقطه ضعفش است و در کنار آن اما خوبی هایی هم ارائه می کند اما ارزش خرید دامای X7 به علت قیمت زیاد، پایین است و با شرایط مشابه خرید نیسان جوک در تمام ابعاد ارزشمندتر محسوب می شود. ضمن اینکه باید به خدمات پس از فروش کاملا ضعیف و دور از انتظار آن اشاره کنیم که بدون شک مالک را به دردسر می‌اندازد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading