اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه پژو 206 با کوییک

مقایسه پژو 206 با کوییک

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه پژو 206 با کوییک می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه پژو 206 با کوییک بپردازیم.

Peigeot 206 Type 2

پژو 206 تیپ 2

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی پژو 206 تیپ 2

Saipa Quick

سایپا کوییک

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی سایپا کوییک
انتخاب ماشین 3

Peigeot 206 Type 2

پژو 206 تیپ 2

Top car

Peigeot 206 Type 2

پژو 206 تیپ 2

مقایسه پژو 206 با کوییک

پژو 206 یک خودرو کوچک فرانسوی است که چندین سال قبل توسط پژو فرانسه معرفی شد و در حال حاضر در کشورمان و به وسیله ایران خودرو به تولید می‌رسد. 206 را باید یکی از پرتیراژترین و البته محبوب‌ترین خودروها در ایران بدانیم که بیش از 15 سال از نخستین حضور آن در خیابان‌های کشورمان می‌گذرد.

تولید پژو 206 چندین سال قبل توسط پژو به پایان رسید اما ایران همچنان و با قدرت فراوان به تولید این خودرو هر چند با کیفیت پایین ادامه می‌دهد. پژو 206 در تیپ‌های مختلفی عرضه شد و در حال حاضر هم در دو تیپ 2 و 5 به تولید می‌رسد که در این نوشتار به بررسی پژو 206 تیپ 2 و مقایسه آن با سایپا کوییک می‌پردازیم.

 

مقایسه پژو 206

 

پژو 206 در ابتدا در 6 تیپ به دست مشتریان ایرانی رسید اما رفته رفته از تعداد آنها کم شد و اکنون تنها دو تیپ 2 و 5 در نسخه‌های صفر کیلومتر قابل خریداری هستند. 206 تیپ 2 تا مدتی قبل با قیمتی نزدیک به 30 میلیون تومان در نسخه صفر کیلومتر در بازار به فروش می‌رسید اما اکنون برای خرید یک نمونه صفر کیلومتر آن باید چند برابر این مبلغ را کنار بگذارید.

شاید اصلا نیاز نباشد که در مورد طراحی پژو 206 صحبت کنیم و همه ما بر این عقیده‌ایم که 206 خودرو جذاب و جوان پسندی است. البته این جذابیت تنها در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار و این بازه قیمتی معنا پیدا می‌کند چراکه چندین سال از طراحی اولیه آن می‌گذرد و اکنون خودروهای زیبا و جذاب بسیاری در سطح جهان در این کلاس و حتی توسط پژو به تولید می‌رسند.

 

مشخصات پژو 206

 

به هر روی اگر بخواهیم پژو 206 را با سایپا کوییکی مقایسه کنیم که به تازگی و به دست مهندسین ایرانی طراحی شده، همچنان هم با اختلاف زیادی گزینه بهتری است.

طراحی کابین پژو 206 ساده است و در بیشتر بخش‌ها از پلاستیک ساخته شده. داشبورد آن ابعاد بزرگی دارد و می‌توان گفت بخش بزرگی از قسمت جلو خودرو را به خود اختصاص داده است. در مجموع اتاق پژو 206 ابعاد چندان بزرگی ندارد و اگر سرنشینان جلو قد بلندی داشته باشند، فضای بسیار کمی برای سرنشینان عقب وجود خواهد داشت. به طوری که نشستن و حرکت در مسیرهای طولانی را آزاردهنده جلو می‌کند.

 

کابین پژو 206

 

از نظر تجهیزات رفاهی باید گفت پژو 206 تیپ 2 ویژگی خاص و قابل اشاره‌ای ندارد و برخی موارد موجود در تیپ 5 هم از آن حذف شده‌اند از جمله کامپیوتر سفری و شیشه بالابر برقی درهای عقب. ماشین 3 در مقاله‌ای جداگانه به بررسی تفاوت‌های میان تیپ‌های مختلف پژو 206 پرداخته است.

پژو 206 تیپ 2 از یک موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر بهره می‌بردکه به TU3 شهرت دارد و می‌تواند 75 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. در مورد عملکرد فنی پژو 206 تیپ 2 باید بگوییم که چندان خودرو سریعی نیست اما برای مسیرهای شهری قدرت کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

پژو 206

 

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که پژو 206های جدیدی که از خط تولید ایران خودرو خارج می‌شوند، به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت و نبود نظارت مستقیم از سوی پژو فرانسه، کیفیت پایینی دارند و بعضا دچار مشکلات عجیبی می‌شوند از جمله مشکلات برقی و مشکل در ECU. به علاوه استهلام و مصرف سوخت بالاتر از میزان معقول است.

پژو 206 تیپ 2 در حال حاضر با قیمت بسیار بالاتر در مقایسه با گذشته در بازار به فروش می‌رسد. این خودرو بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد و از نظر خدمات پس از فروش مشکلی برای آن وجود ندارد.

Saipa Quick

سایپا کوییک

مقایسه پژو 206 با کوییک

کوییک یا کوئیک، نامی است که سایپا برای جدیدترین محصول خود انتخاب کرده است. این خودرو هاچبک در سال 1395 معرفی شد و در حال حاضر بر روی خط تولید سایپا قرار دارد. از همین ابتدا بگوییم که نمی‌توان کوییک را خودرو جدیدی دانست چراکه سایپا برای طراحی آن از محصولات دیگر خود کمک گرفته. به همین دلیل است که سایپا تبلیغ چندانی هم برای کوییک نمی‌کند و در سکوت خودروهای ثبت نامی را به مشتریان تحویل می‌دهد.

 

مقایسه کوییک

 

از آنجا که سایپا کوییک خودرو جذابی نیست و باتوجه به مشخصات فنی و ویژگی‌های خود قیمت بالایی را طلب می‌کند، فروش پایینی را تجربه کرده و انتظارات شرکت خودروساز را برآورده نکرده است. کوییک قرار بود در 3 نسخه عرضه شود اما در حال حاضر تنها دو مدل اتوماتیک فول و اتوماتیک فول پلاس در بازار موجود است.

سایپا می‌گوید که کوییک یک خودرو جدید است و طراحی و ساخت آن مطابق با استانداردهای جهانی صورت پذیرفته است. اما اگر با دقت به کوییک نگاه کنیم، متوجه می‌شویم اتفاق خاصی در طراحی آن نیفتاده. در نمای جلو گویی با یک ساینا روبه‌رو هستیم که تنها تغییراتی را تجربه کرده. در نمای عقب، چراغ‌ها شکل جدیدی دارند و دور تا دور بدنه نوارهای پلاستیکی مشکی رنگی دیده می‌شود که برای ایجاد جذابیت نصب شده‌اند. در مجموع کوییک از نظر طراحی بدنه حرفی برای گفتن مقابل پژو 206 ندارد.

 

مشخصات کوییک

 

سایپا تلاش کرده تا طراحی کابین سایپا کوییک را به بهترین شکل به انجام برساند اما در نهایت هم یک طراحی ساده و با استفاده از متریال بی کیفیت به چشم می‌خورد. در مرکز داشبور یک نمایشگر دیده می‌شود و کلیدهای کنترلی بر روی فرمان از نکات مثبت آن است. در مورد طراحی کابین کوییک و 206 باید بگوییم که به سلیقه شما بستگی دارد و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

کابین کوییک

 

سایپا کوییک در مدل اتوماتیک فول پلاس تجهیزاتی چون ایموبلایزر، کروز کنترل، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ دیلایت، سنسور پارک دنده عقب و ورود و استارت بدون کلید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

سایپا کوییک

 

سایپا کوییک به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت در مدل اتوماتیک به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این موتور همانی است که پیش از این در تیبا و ساینا مورد استفاده قرار گرفته بود که خود در واقع یک مدل به روز شده از موتور پراید است. ساینا و پژو 206 تیپ 2 از نظر عملکرد فنی چندان برتری به یکدیگر ندارند.

سایپا کوییک در حال حاضر با قیمتی بیشتر از 206 تیپ 2 و نزدیک به 206 تیپ 5 در مدل اتوماتیک فول پلاس به فروش می‌رسد. در مجموع باید بگوییم که پژو 206 گزینه بهتر و معقول‌تری در مقایسه با سایپا کوییک است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : حسن
    تاریخ : 1397/05/23

    با توجه به قیمت یکسان و ترافیک زیاد تهران ترجیح میدم اتومات سوار شم تا دنده دستی. ضمن اینکه کیفیت پایین ۲۰۶ همچون سایر محصولات وطنی ۲۰۶حرفی واسه گفتن نداره و فقط نام برند پژو رو یدک میکشه.

  • user icon
    نویسنده : مریم
    تاریخ : 1398/03/28

    در حال حاضر با توجه به استقبال زیادی که از کوییک شده مقایسه بین دو خودرو که از امکانات مشابهی برخوردارن یه امر بدیهی،من اعتقادم اینه که فقط پژو از اسم معتبری برخورداره ولی ارزش خریدش نسبت به کوییک پایینه .

  • user icon
    نویسنده : منممتننلع
    تاریخ : 1398/06/13

    کاملا تعصبی مقایسه شده متاسفانه وهمین امر باعث شده که این مقاله اصلا ارزش خوندن نداشته باشه

  • user icon
    نویسنده : No one
    تاریخ : 1398/06/22

    هیچ مقایسه ای در این تحلیل دیده نمیشه بیشتر جنبه تبلیغ 206 دیده میشه.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1398/06/27

    از نظر فنی هر در یک رنج هستند ولی به نظرم کوییک هم قشنگتره و هم به روز تره. 206 خیلی قدیمی شده

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1398/08/15

    باسلام من 206تیپ2دارم ممنون میشم راهنمایی کنید ایا کوییک بخرم یا همین 306راسوار بشم دلیل تعویض ماشین تکراری شدنش بود

    • نویسنده : Pejman
      تاریخ : 1400/05/24

      کوییک ماشین خشکیه
      206سواریش نرم و بدون سروصداس

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1398/09/14

    واقعا ماشین خوب و مناسبی هست، امکانات خوبی داره و واقعا بهترین گزینه برای داخل شهری هست... البته برای ما که پولمون خیلی زیاد نیست .. من قبلا ایکس ۲۲ داشتم، واقعا از لحاظ هندلینگ بهتره ...

  • user icon
    نویسنده : مهدیه
    تاریخ : 1398/10/02

    انقدر سوگیری در این مقایسه فاحش بود. که حتی اگر یک بچه نه ساله هم مقاله رو بخونه، متوجه مقایسه غیرعلمی میشه.
    آپشن های کوییک، گفته شده کاملا سلیقه ای است ولی درمورد 206 نداشته هایش هم عالیست!!!!!

  • user icon
    نویسنده : Hadi
    تاریخ : 1398/11/18

    فقط کوییک. هم سواریش بهتره. هم نرم تره. تو این مقاله نظر نویسنده یک طرفه پرداخت شده بود برای مقایسه.

  • user icon
    نویسنده : سجاد
    تاریخ : 1399/01/10

    من کوییک دنده ای دارم مدت یکساله حرف نداره ۲۰۶که کاملا بی کیفیت شده ولی کوییک ماشبن بروزی هست

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/02/17

    این مقایسه نبود که فقط تبلیغ ۲۰۶ بود، چند گرفتی بیا من بیشتر میدم

  • user icon
    نویسنده : حسام
    تاریخ : 1399/02/18

    در‌واقع یه مقاله کاملا تعصبی بود ارزش خوندن نداشت ولی باید بگم ۲۰۶‌که شما میگین کاملا ساخت ایران و بی کیفیت هست و مقابل کوییک حتی تیبا۲ حرفی برای گفتن نداره شاید تیبا ۲ از نظر طراحی داخل کابین ضعیفتره ولی قدرت و شتاب موتور ماشین و کم خرج بودنش مهمه نه اینکه فقط برند! تعصبی نباشیم لطفا جناب ماشین ۳

  • user icon
    نویسنده : .....
    تاریخ : 1399/03/27

    کوییک یک ماشین آشغال و بی کیفیت هست با توجه به اینکه هیچ کدوم از محصولات سایپا ماشین های با کیفیتی نیستن و دارین یه فرغون میخرین نه ماشین و پژو ۲۰۶ هم آشغاله و برین یه چینی بی نام و نشون بخرید هزاران بار از این دو تا فرغون ایرانی بهتره.

  • user icon
    نویسنده : خاکتم
    تاریخ : 1399/06/09

    .من خودم تجربه پارس و ۴۰۵ و یه مقطعی اس دی دارم واقعا کوییک چندوقت پیش نشستم و دلمو گرفت پژو رو فروختم کوییک خریدم کاملا راضی امو هیچ پشیمون نیستم.گول پژو نخورید استهلاک و خرجش کمر شکنه این پژو ها برای چهل سال پیش خودش ماشین بودن الان دوره اینا تموم شده.گروه پژو جز بیچارت میکنه از خرج هیچی نداره

  • user icon
    نویسنده : تجربه مفید
    تاریخ : 1399/06/22

    اولا 206 یه تخم مرغ برعکسه که سرنشین جلوجاداره وعقبی له میشه ثانیا بعد یک مدت 206 سوار شدن متوجه استهلاک شدید و از اون بدتر قیمت قطعات بیشتر میشید تنها حسن 206 بودن تقریبا دودهه در ایرانه که همه بدون دلیل چون تعدادش زیاده خرید وفروششم بیشتره موتور ضعیف تیپ 2 و بدون آپشن بودنش هست ولی انصافا کیفیت داشبوردش زیاده
    کوییک کلا دوسه ساله تولید میشه شناخت روش کمتره ولی خدایی مث موتور پراید کم استهلاک و سگ جونه واینکه قویتر از 206 تیپ 2 هسش و ظاهرش بروزتر وجوان پسند تره وآپشن بیشتری داره فقط داشبوردش کم کیفیته که نمیدونم سایپا چرا یه داشبورد باکیفیت نمیتونه بزنه
    فیمتش خیلی پایینتر از 206 هسش
    درکل خانواده کوییک از همه نظر سرتره و فقط مقاله نویسمون تعصبی خاسته 206 تبلیغ کنه درضمن من سابقه حداقل 8 سال سواری 405 وپرشیا و پراید و206 داشتم وازخودم حرف نمیزنم که بگن تبلیغ میکنه

    • نویسنده : کامران
      تاریخ : 1399/09/02

      بنده کوییک دارم مشکلاتش صدای زیاد موتور درکابین ومهمترینش عدم تعادل وپایداریشه درجاده رودهن بسادگی چپ کرد

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1399/11/09

    من کوییک تازه تحویل گرفتم نسبت به 206 تیپ 2 خیلی خیلی بهتره از همه لحاظ، فقط کافی کسی که تو خرید این دو تا ماشین شک داره فقط یک دور پشت هر دوتا ماشین بشینه بعد تصمیم بگیره، واقعا کوییک از 206 بهتره

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1400/02/06

      احسنت عزیزم حق گفتی

    • نویسنده : جابر
      تاریخ : 1400/07/18

      متاسفانه نویسنده این متن کاملا نظر تبلیغی داشته من کوییک دارم و از همه نظر از ۲۰۶ حتی تیپ ۵ بهتر و نرمتر و با امکانات بیشتره

  • user icon
    نویسنده : دانیال
    تاریخ : 1400/01/21

    کوئیک خیلی خوشگل تر و بروز تره، مصرف سوختش کمتره، کابینش جادار تره، شتابش هم بهتر از 206 هست، قیمتش هم نسبت به 206 خیلی بهتره

    • نویسنده : ناشناس
      تاریخ : 1400/10/09

      اشتباه گفتی

  • user icon
    نویسنده : شامی
    تاریخ : 1400/02/16

    به نظرم زیادی از ۲۰۶ تعریف کردین، تیپ ۲۰۶ قدیمی شده و قطعاتش خیلی قیمتش بالاست و تیپ ۲ موتورش قدرت ضعیفی داره و قیمتش تو بازار آزاد خیلی با کارخونه تفاوت داره ولی کوییک قیمت بازار و کارخونه نزدیکه تیپشم جدید تره و جاداره .

    • نویسنده : امیر
      تاریخ : 1400/05/05

      به نظر من حد اقل ماشین باید ۳ الی ۴ ستل راه بره تا ایراداتش مشخص بشه

  • user icon
    نویسنده : النا
    تاریخ : 1400/02/25

    من میخوام کوییک بگیرم و اطلاعاتی زیادی درباره این دو ماشین ندارم
    وهمه هم میگن که کوییک همون پرایده بایه زره تغییرات
    واقعا کدوم بهتره ؟؟؟؟

    • نویسنده : پیمان
      تاریخ : 1400/11/29

      کوییک بهتره

  • user icon
    نویسنده : Am1r
    تاریخ : 1400/03/05

    نکته ای که بهش توجه نشده هزینه های نگهداری و لوازم یدکی دو خودرو هست که کوئیک واقعا برنده این رقابته

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1400/03/09

    رخ 206 به تمام کوییک میارزه

  • user icon
    نویسنده : شهرام قره داغی
    تاریخ : 1400/03/17

    من دو ماهی هست کوییک سوار شدم از نظر ظاهر و امکانات که از ۲۰۶ تیپ ۲ سرتره و سواری نرم قدرت بیشتر کوییک مشخص در کنار هزینه های کمتر فقط ۲۰۶ تو یک چیز سرتره آنم اسم و برندش هست.

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1400/07/10

    سلام من 206 ثبت نام کردم قرار برج 10 بهم بدنش بنظرتون چکار کنم بخرمش یا برم کوئیک رو بردارم لطفا راهنمایی کامل کنید

    • نویسنده : محسن
      تاریخ : 1400/07/13

      سلام به نظر من برو 206 رو به قیمت بازار آزاد بفروش سود خوبی دارد
      یک کوئیک اتومات بردار مقداری هم پول برایت می ماند.

    • نویسنده : جابر۰
      تاریخ : 1400/07/18

      بخر بعدش بفروش یه کوییک آر بخر هم یه پولی دستت میاد هم ماشین بهتری سوار میشی

  • user icon
    نویسنده : سروش
    تاریخ : 1400/07/12

    دقیقا اون ادمایی ک میگن ۲۰۶خوب نیست کوییک خوبه پولشو ندارن بخرن

    • نویسنده : دن
      تاریخ : 1401/07/05

      خخخخ😆 ۲۰۶ که ارزون تره تیپ 2 قیمتش ۱۵۰ میلیونه اما کوییک 178 تومنه

  • user icon
    نویسنده : احمدی
    تاریخ : 1401/02/18

    من هر دو ماشین رو داشتم کوییک فقط آپشن هاش بیشتره ولی اگه واقعا میخای سوار ماشین حسابی بشی ۲۰۶ اصلا قابل مقایسه نیست کوییک اینقدر موتورش صدا میده انگار سوار تراکتور شدی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading