اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با رنو کپچر

مقایسه هاوال H2 با رنو کپچر

خرید یک خودرو شاسی بلند باکیفیت با مبلغی در حدود 200 میلیون و کمی بالاتر سخت است و باتوجه به افزایش قیمتی که خودرو در ایران تجربه کرد، اکنون با این پول باید به سراغ خودروهای چینی و یا خودروهای دست دوم بروید. در اینجا قصد داریم مقایسه‌ای میان هاوال H2 و رنو کپچر داشته باشیم هرچند که این دو خودرو در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند و رنو کپچر قیمت بالاتری دارد ولی نمونه‌های دست دوم آن با قیمتی نزدیک به H2 قابل خریداری است.

RENAULT Captur

رنو کپچر

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی رنو کپچر

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی هاوال H2
انتخاب ماشین 3

RENAULT Captur

رنو کپچر

Top car

RENAULT Captur

رنو کپچر

مقایسه هاوال H2 با رنو کپچر

رنو کپچر یک کراس اوور ساب کامپکت فرانسوی است که بر روی پلتفرم B رنو نیسان ساخته شده. کپچر در سال 2013 در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد و در همان سال به بازارهای جهانی راه پیدا کرد. کپچر در سال 2016 و توسط ایران خودرو وارد بازار کشورمان شد و به سرعت تبدیل به یک خودرو محبوب شد. رنو کپچر در کشورهایی چون برزیل، روسیه و اسپانیا به تولید می‌رسد و در کره جنوبی با نام رنو سامسونگ QM3 شناخته می‌شود.

کپچر کوچکترین شاسی بلند رنو به شمار می‌رود و در جایی پایین‌تر از کجار قرار می‌گیرد. البته کپچر در کنار کولئوس دیگر شاسی بلند رنو در بازار ایران حضور پیدا کرد که هر دو این خودروها در کلاس خود شرایط ایده‌آلی پیدا کردند و به فروش خوبی رسیدند. در حال حاضر هم کپچر طرفداران بسیاری دارد و همچنان خرید و فروش مناسبی را تجربه می‌کند. البته کپچر موفقیت خود را تاحدودی مدیون حضور چند خودرو موفق دیگر در این کلاس است یعنی پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی.

 

مقایسه رنو کپچر

 

به هر حال ما اکنون کپچر را با هاوال H2 تازه وارد مقایسه می‌کنیم. کپچر ابعاد کوچکتری در مقایسه با رقیب چینی خود دارد چراکه در یک کلاس پایین‌تر قرار می‌گیرد. طراحی کپچر بر اساس زبان طراحی جدید رنو انجام شده و هماهنگی مناسبی در آن دیده می‌شود. کپچر یک ویژگی مهم در طراحی بدنه دارد و آن هم امکان متفاوت بودن رنگ سقف با رنگ بدنه است. بسیاری از کپچرهای وارد شده به ایران رنگ‌های خاص و جدید دارند و بیشتر آنها بدنه دو رنگ دارند.

 

رنو کپچر

 

طراحی کابین کپچر مدرن به نظر می‌رسد هرچند که سادگی هم در آن به چشم می‌خورد. کنسول وسط در مرکز داشبورد جای گرفته که یک نمایشگر و تعدادی کلید کنترلی در آن تعبیه شده است. به جز این ویژگی دیگری در داشبورد دیده نمی‌شود و بخش‌های ساده و یکپارچه را در آن مشاهده می‌کنیم. کپچر کیفیت سواری خوبی دارد و انتظارات شما را از خودرویی در این کلاس برآورده می‌کند.

رنو کپچر امکاناتی نظیر 4 عدد کیسه هوا، نمایشگر 7 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ دیلایت LED، سنسور نور، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، ورود و استارت بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، دوربین دید عقب و سیستم کمکی پارک را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین رنو کپچر

 

رنو کپچر موجود در ایران به یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 120 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شاید این قدرت در ابتدا چندان کافی به نظر نرسد اما کپچر در عمل، شتاب و عملکرد خوبی دارد و در شرایط مختلف شما را ناامید نخواهد کرد. به ویژه با وارد شدن توربوشارژر به مدار، موتور توانایی خود را نشان می‌دهد. حتی کپچر به دلیل وزن نسبتا پایین در مقایسه با هاوال H2، با وجود قدرت کمتر شتاب بهتر و مصرف سوخت مناسب‌تری دارد. به علاوه اینکه کیفیت یک خودرو فرانسوی بدون شک با یک خودرو چینی قابل مقایسه نیست.

رنو کپچر از همان بدو ورود شرایط مناسبی را در بازار تجربه کرد و در حال حاضر هم در مدل‌های دست دوم به راحتی خرید و فروش می‌شود. در مورد خدمات پس از فروش و افت قیمت هم کپچر شرایط به مراتب بهتری در مقایسه با H2 دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که باتوجه به قیمت بالای کپچر، مدل‌های دست دوم و کارکرده آن در رده قیمتی هاوال H2 قرار می‌گیرند.

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با رنو کپچر

هاوال H2 یک کراس اوور کامپکت چینی است که در سال 2014 معرفی شد و چندی قبل توسط گروه بهمن به بازار کشورمان راه پیدا کرد. البته هاوال H2 چند سال قبل توسط یک شرکت دیگر در راه ورود به ایران بود که به دلیل عملکرد و وضعیت نامشخص شرکت، این اتفاق رخ نداد و نهایتا گروه بهمن این خودرو را وارد خط تولید خود کرد.

هاوال یکی از کمپانی‌های خوشنام در چین است و موفق شده برخی از محصولات خود را در کشورهای مطرح به فروش برساند. البته هاوال خود یکی از برندهای زیرمجموعه گریت وال چین است که خود یک کمپانی بزرگ به شمار می‌رود. قرار بود چند محصول دیگر هاوال هم توسط گروه بهمن وارد بازار ایران شود که به دلیل قانون منع واردات خودرو و مشکلات دیگر، این اتفاق رخ نداد.

 

مقایسه هاوال H2

 

هاوال H2 به تازگی وارد بازار شده و مدت زیادی از تولید آن در ایران نمی‌گذرد اما در همین مدت کم توانسته خود را به عنوان یک خودرو باکیفیت معرفی کند. هاوال H2 و رنو کپچر در دو سبک کاملا متفاوت طراحی شده‌اند اما اگر بخواهیم آنها را با هم مقایسه کنیم، کپچر به دلیل پختگی و در عین حال مدرن بودن، گزینه بهتری است.

 

هاوال H2

 

طراحی کابین هاوال H2 کمی پیچیده‌تر از کپچر است هرچند نمی‌توان آن را کاملا به روز و مطابق استانداردهای جهانی دانست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا در بالای آن جای گرفته‌اند. داشبورد یکپارچه و ساده است اما نه به سادگی کپچر. هر چند که انتخاب میان این دو خودرو به سلیقه شما بستگی دارد و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. هاوال H2 از نظر کیفیت سواری عملکرد مناسبی از خود ارائه می‌دهد و می‌توان برای سفرهای طولانی به آن امیدوارد بود.

هاوال H2 به امکانات رفاهی و ایمنی چون 6 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر تصفیه هوا، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، کروز کنترل، سانروف، دوربین و سنسور دنده عقب مجهز شده است.

 

کابین هاوال H2

 

موتور به کار رفته در هاوال H2 یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو است که می‌تواند 148 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال دهد. این موتور باوجود اینکه قدرت بیشتری در مقایسه با موتور موجود در کپچر دارد، ولی شتاب بهتری را برای H2 به ارمغان نیاورده و حتی کندتر از رقیب فرانسوی است. این اتفاق بیشتر به وزن بالاتر هاوال H2 مربوط می‌شود.

هاوال H2 یک خودرو چینی باکیفیت است و خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بهتری در مقایسه با سایر خودروهای چینی دارد اما اگر بخواهیم آن را با رنو کپچر مقایسه کنیم، باید کپچر را خودرو بهتر و باکیفیت‌تری بدانیم. در مجموع کپچر ارزش خرید بالاتری دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/06/27

    ینی واقعا کپچر و پژو ۲۰۰۸ که قبلا بررسی کردید به لحاظ ویژگیهای فنی با هم برابرند و هر دو نمره ۸ میگیرند!!؟پژو به لحاظ قدرت و گشتاور یک سر و گردن بالاتر از کپچر و تیولی هست.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading