اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک S5 با چری تیگو 7

مقایسه جک S5 با چری تیگو 7

با بالا رفتن قیمت خودرو، قیمت دو شاسی بلند چینی جک اس 5 و چری تیگو 7 به هم نزدیک‌تر شد هرچند که همچنان فاصله چند ده میلیون تومانی بین این دو وجود دارد. اما قصد داریم تا مقایسه‌ای میان این دو خودرو داشته باشیم و به بررسی ارزش خرید هر کدام بپردازیم.

Jac S5

جک S5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی جک S5

Chery Tiggo 7

چری تیگو 7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
43
بررسی چری تیگو 7
انتخاب ماشین 3

Jac S5

جک S5

Top car

Jac S5

جک S5

مقایسه جک S5 با چری تیگو 7

جک اس5 یک کراس اوور کامپکت است که توسط زیر برند Refine به تولید می‌رسد. جک S5 در جایی بالاتر از جک S3 قرار می‌گیرد و معرفی آن به سال 2012 و نمایشگاه خودرو گوانژو بازمی‌گردد. البته عرضه این خودرو در ایران از سال 1395 و توسط کرمان موتور آغاز شد و تا به امروز هم بر روی خط تولید کرمان موتور است.

جک S5 در ایران فروش خوبی را تجربه کرد و با استقبال خوبی از سوی خریداران ایرانی روبه‌رو شد. این فروش بالا چند دلیل دارد، یکی طراحی ظاهری خوب در مقایسه با سایر شاسی بلندهای چینی و نیز موتور نسبتا قدرتمند 2.0 لیتری مجهز به توربو.

 

مقایسه جک S5

 

طراحی بدنه جک اس 5 هماهنگ و مطلوب است. در نمای جلو، یک جلو پنجره کوچک دیده می‌شود و بر روی سپر جلو یک ورودی هوا بزرگ وجود دارد. نکته برجسته طراحی این خودرو در نمای عقب است چراکه طراحی خوب چراغ‌ها خودنمایی می‌کند که حالتی کشیده دارند. در زیر سپر دو خروجی اگزوز تعبیه شده و قطعات پلاستیکی دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند.

طراحی کابین جک S5 نسبتا خوب است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و کلیدهای کنترلی و ورودی‌های هوا در اطراف آن جای گرفته‌اند. متریال به کار رفته در داشبورد بیشتر از جنس پلاستیک تشکیل شده و کیفیت متوسطی دارد. این نکته را هم باید اضافه کنیم که کابین این خودرو با الگوبرداری از برخی خودروهای کره‌ای صورت پذیرفته که یک نکته منفی به شمار می‌رود.

 

جک S5

 

جک اس 5 تجهیزات رفاهی و ایمنی چون 4 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و 2 توئیتر، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی جمع شونده مجهز به گرمکن، ورود و استارت بدون کلید و سانروف برقی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

موتور به کار رفته در جک اس5 حجمی معادل 2.0 لیتر و 4 سیلندر دارد و به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. این موتور می‌تواند 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته در نظر گرفته شده و می‌توان گفت عملکرد مطلوبی دارد و در مقایسه با چری تیگو 7 وضعیت آن بهتر است. البته جک S5 در ابتدا با جعبه دنده دستی هم عرضه می‌شد که در حال حاضر تنها با جعبه دنده اتوماتیک به صورت صفر کیلومتر موجود است.

 

کابین جک S5

 

جک S5 یکی از شاسی بلندهای باکیفیت چینی در ایران به شمار می‌رود و عرضه آن توسط کرمان موتور، خدمات پس از فروش نسبتا خوبی را برای آن به وجود آورده است. در مجموع باید بگوییم جک اس 5 قیمت پایین‌تری از چری تیگو 7 دارد و ارزش خرید آن بالاتر است.

Chery Tiggo 7

چری تیگو 7

مقایسه جک S5 با چری تیگو 7

چری تیگو 7 یک کراس اوور کامپکت چینی است که در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد. تیگو 7 جایی بالاتر از تیگو 5 قرار می‌گیرد که در ایران هم حضور دارد. عرضه تیگو 7 در ایران از سال 1396 و توسط مدیران خودرو آغاز شد و تا به امروز هم در مدل‌های صفر کیلومتر در دسترس است.

در مورد چری تیگو 7 باید بگوییم که یک فیس لیفت را تجربه کرده و تغییراتی در ظاهر آن به وجود آمده است ولی همچنان در ایران در همان مدل اولیه عرضه می‌شود هرچند که نمی‌توانیم بگوییم مدل فیس لیفت زیباتر شده است.

 

مقایسه تیگو 7

 

تیگو7 در ایران با استقبال نسبتا خوبی روبه‌رو شد چراکه طراحی ظاهری خوبی دارد و در میان شاسی بلندهای چینی عملکرد بهتری دارد. البته تیگو 7 تنها همین ویژگی مثبت را دارد و از نظر فنی یک خودرو کاملا معمولی است. بر روی بدنه چری تیگو 7 خطوط شکسته زیادی دیده می‌شود و طراحی چراغ‌ها، سپرها و چرخ‌ها هماهنگ به نظر می‌رسد.

طراحی کابین چری تیگو 7 ساده است و در عین حال خوب به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود  دارد که ورودی‌های هوا در اطراف آن جای گرفته‌اند. کلیدهای کنترلی محدودی بر روی داشبورد و کنسول وسط دیده می‌شود و چری سعی کرده تا یک الگوی ساده را برای کابین مورد استفاده قرار دهد. در مورد متریال به کار رفته در کابین این خودرو هم باید بگوییم که کیفیت آن متوسط است ولی وضعیت بهتری در مقایسه با جک اس 5 دارد.

 

تیگو 7

 

چری تیگو 7 تجهیزاتی چون 6 ایربگ، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، دروبین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 9 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم برقی صندلی راننده، آینه‌های جانبی تاشونده برقی مجهز به گرمکن، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، سانروف پانوراما و دوربین 360 درجه را در خود گنجانده و وضعیت خوبی از این نظر دارد.

 

کابین تیگو 7

 

موتور به کار رفته در چری تیگو 7 حجمی برابر با 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. این موتور توانایی تولید 146 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه در نظر گرفته شده که قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این قدرت بدون شک برای به حرکت در آوردن یک شاسی بلند کافی نیست و بزرگترین نقطه ضعف تیگو 7 را باید در همین ویژگی‌های فنی بدانیم.

چری تیگو 7 در حال حاضر با قیمتی فراتر از ارزش واقعی در بازار به فروش می‌رسد و ارزش خرید چندان بالایی ندارد. به علاوه خدمات پس از فروش ارائه شده برای جک اس 5 بهتر است و هر دو آنها بازار خرید و فروش مشابهی دارند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : کسرا
    تاریخ : 1397/07/29

    اقای نویسنده باسلام بین برندهای بی وای دی s7و چری tiggo7و هایما s7 turboو جک s7 کدام یک بهتر می باشد

  • user icon
    نویسنده : محسن علیلو
    تاریخ : 1399/02/17

    بنظر من چینی فقط جک اس ۵ _ ولی واقعا قیمتها غیر منطقی بالاست البته اشکالی نداره اگر و فقط اگر اجازه بدن درآمد نون وا و بقال و کارمند و کارگر هم دقیقا به اون نسبت بره بالا !

  • user icon
    نویسنده : محمد رضا
    تاریخ : 1400/04/01

    محصولات چری چون شرایط فروش اقساطی داره فروش میره،خرید نقدیش اصلا قابل توجه نیست

  • user icon
    نویسنده : کامران اهواز
    تاریخ : 1401/06/16

    بدبخترین ...محرومترین مردم دنیا هستیم از نظر خودرو ..زورمان به جایی نمیرسه..خدا هم کمک نمیکنه به این ملت تا مسئولین دزد و نوکر و مطیع انگلیس را برداره تا ما نفس راحتی بکشیم...مرگ بر انگلیس خبیث

  • user icon
    نویسنده : فرزاد
    تاریخ : 1401/09/03

    جناب کامران جان اهواز .. مسولین حقه باز ایران خودرو و سایپا . . و سایر مسولین که جلوی وادرات خودور بخ خاطر فروش رفتن محصولات آشغال خودشون می گیرن انگلیسین ؟؟؟؟؟؟؟ از ماست که بر ماست

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading