اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بیسو T5 با چری تیگو 7

مقایسه بیسو T5 با چری تیگو 7

بیسو T5 و چری تیگو 7 از گران‌ترین شاسی بلندهای چینی بازار کشورمان هستند که اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان آنها داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

Bisu T5

بیسو T5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی بیسو T5

Chery Tiggo 7

چری تیگو 7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی چری تیگو 7
انتخاب ماشین 3

Bisu T5

بیسو T5

Top car

Bisu T5

بیسو T5

مقایسه بیسو T5 با چری تیگو 7

بیسو T5 یک شاسی بلند چینی است که در سال 2017 معرفی شده و سیف خودرو مسئولیت تولید و عرضه آن در کشورمان را بر عهده گرفته است. بیسو یک کمپانی تازه تاسیس در کشور چین محسوب می‌شود که فعالیت خود را از سال 2015 آغاز کرده است. این خودروساز، خود زیرمجموعه‌ای از مجموعه بایک به شمار می‌رود و تنها به تولید خودروهای شاسی بلند و ون می‌پردازد.

هر سه خودرو ساخت بیسو یعنی T3، T5 و ون M3 در سال 96 و در نمایشگاه خودرو تهران توسط سیف خودرو رونمایی شدند و اکنون این شرکت دو کراس اوور T3 و T5 را آماده عرضه در بازار کرده است.

 

مقایسه بیسو T5

 

بیسو T5 و T3 زبان طراحی مشترکی دارند چه در بدونه و چه در داخل کابین. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ با خطوط افقی دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. وقتی از نمای جانبی به بیسو T5 نگاه کنیم، متوجه کشیدگی آن می‌شویم که این طول زیاد خودرو موجب شده تا این خودرو چینی کابینی بزرگ و سه ردیف صندلی داشته باشد. در نمای عقب چراغ‌های نسبتا کشیده، اسپویلر متصل به سقف و خروجی دوگانه اگزوز جلب توجه می‌کنند.

بیسو برای کابین محصولات خود هم زبان طراحی مشترکی را مورد استفاده قرار داده که طراحی قابل قبولی است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. فرمان D شکل و تزئینات نقره‌ای رنگ از ویژگی‌های مهم کابین هستند. نکته مهم در مورد کابین بیسو T5 وجود سه ردیف صندلی و امکان نشستن 7 سرنشین است که این ویژگی در بین خودروهای حاضر در این رده قیمتی منحصر به فرد به شمار می‌رود.

 

بیسو T5

 

بیسو T5 امکانات رفاهی و ایمنی فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به مجموعه کاملی از ایربگ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، اتوهلد، ورود و استارت بدون کلید، رادار جانبی با پوشش نقاط کور، هشدار حرکت بین خطوط، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه‌های مجزا برای سرنشینان ردیف دوم و سوم، نمایشگر 9 اینچی، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ‌های جلو هالوژنی، کروز کنترل و سانروف پانوراما اشاره کنیم.

 

کابین بیسو T5

 

موتور به کار رفته در بیسو T5 حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و با توربوشارژر تقویت می‌شود. قدرت این موتور به 150 اسب بخار و گشتاور آن به 215 نیوتن متر می‌رسد. این قدرت به وسیله جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. باتوجه به وزن 1660 کیلوگرمی بیسو T5 نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت و باید نمره متوسطی به ویژگی‌های فنی آن داد.

در مجموع بیسو T5 باتوجه به لیست کاملی از تجهیزات رفاهی، و وجود سه ردیف صندلی، گزینه منطقی‌تری در مقایسه با چری تیگو 7 برای خرید خودرو است.

Chery Tiggo 7

چری تیگو 7

مقایسه بیسو T5 با چری تیگو 7

چری تیگو 7 یک کراس اوور کامپکت است که در سال 2016 معرفی شد و اکنون هم بر روی خط تولید قرار دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تیگو 7 یک بار فیس لیفت شده و تغییراتی را در ظاهر تجربه کرده است ولی هنوز خبری از این مدل فیس لیفت در کشورمان نیست.

تیگو7 در سال 1396 توسط مدیران خودرو وارد بازار خودرو کشورمان شد و به دلیل طراحی نسبتا خوب تاحدودی مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفت. البته طراحی زیبا را می‌توان بزرگترین و تنها نقطه قوت تیگو 7 بدانیم چراکه از نظر فنی با یک خودرو کاملا معمولی روبه‌رو هستیم.

 

مقایسه چری تیگو 7

 

طراحی چری تیگو 7 قابل قبول است و نمره خوبی در این بخش دریافت می‌کند. در نمای جلو، یک جلو پنجره کشیده دیده می‌شود که خطوط مورب در داخل آن جای گرفته. در نمای جانبی یک خط ممتد از جلو تا عقب خودرو کشیده شده و رینگ‌های 5 پر ابعاد متناسبی با بدنه دارند. در نمای عقب ویژگی‌هایی همچون اسپویلر متصل به سقف و دیفیوزر توجه شما را به خود جلب می‌کنند. در مجموع باید بگوییم تیگو 7 از نظر طراحی شرایط خوبی دارد و به نوعی طراحی آن پخته است.

 

چری تیگو 7

 

طراحی کابین چری تیگو 7 ساده اما خوب است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر جای گرفته و ورودی‌های هوای عمودی در دو طرف آن جای گرفته‌اند. کلیدهای کنترلی هم که تعدادشان زیاد نیست، در زیر آن تعبیه شده‌اند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین چری تیگو 7 قابل قبول است و می‌توان گفت هر دو خودرو مورد نظر در این مقایسه شرایط مشابهی دارند هر چند که طراحی کابین بیسو T5 مدرن‎‌تر به نظر می‌رسد.

چری تیگو 7 به امکاناتی چون مجموعه‌ای از کیسه‌های هوا، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 9 اینچی لمسی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، سنسور نور و باران، دوربین 360 درجه و سانروف مجهز شده است.

 

کابین چری تیگو 7

 

موتور به کار رفته در چری تیگو 7 حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد که با کمک توربوشارژر می‌تواند 146 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه در نظر گرفته شده است. باتوجه به قدرت مشابه هر دو خودرو، چری تیگو 7 به دلیل وزن کمتر، عملکرد فنی بهتری دارد.

در مجموع چری تیگو 7 خودرو زیبایی است اما بیسو T5 باتوجه به تجهیزات رفاهی و قیمت، ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Kasra
    تاریخ : 1397/09/18

    چجوری ارزش خرید یه ماشینی که تو چین هم نمیشناسن با چری که حداقل ۱۵ ساله تو ایرانه بیشتره! سیف خودرو سوبارو رو با خاک یکسان کرد این که چینیه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading