اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان

بورگوارد BX5 یکی از خودروهای تازه وارد بازار است که توسط کیان موتور وارنا عرضه می‌شود. اکنون قصد داریم آن را با هیوندای توسان مقایسه کنیم که به خوبی خود را در دنیا و ایران ثابت کرده و از نظر کیفیت وضعیت مشخصی دارد.

HYUNDAI TUCSON

هیوندای توسان

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی هیوندای توسان

BORGWARD BX5

بورگوارد BX5

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
6
امتیاز کل
47
بررسی بورگوارد BX5
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI TUCSON

هیوندای توسان

Top car

HYUNDAI TUCSON

هیوندای توسان

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان

هیوندای توسان یا ix35 یک کراس اوور کامپکت کره‌ای است که نسل اول آن در سال 2004 معرفی و در سال 2005 عرضه شد و در حال حاضر در سومین نسل خود بر روی خط تولید قرار دارد. نسل سوم توسان در سال 2015 و در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد و از سال 2016 وارد بازارهای جهانی شد.

هیوندای توسان در سال 2016 توسط آسان موتور و کرمان موتور وارد بازار کشورمان شد و با وجود طراحی خوب، به موفقیت نسل قبل دست پیدا نکرد و نتوانست به فروش مورد انتظار دست پیدا کند. البته این بدان معنی نیست که فروش آن ضعیف بود ولی انتظار بیشتری از این خودرو می‌رفت.

 

مقایسه هیوندای توسان

 

هیوندای در سال‌های اخیر یک زبان طراحی خاص را در نظر گرفته و بسیاری از خودروهای خود را بر همین اساس طراحی می‌کند. توسان هم از این قاعده مستثنی نیست. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که چراغ‌ها به ان متصل شده‌اند. یک نوار پلاستیکی مشکی رنگ دور تا دور بدنه کشیده شده و دیفیوزر نقره‌ای رنگ عقب در زیر این نوار جای گرفته است. در نمای عقب یک اسپویلر نسبتا بزرگ متصل به سقف و شکل کاملا جدید چراغ‌ها جلب توجه می‌کنند. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که یک نسخه فیس لیفت از هیوندای توسان در سال 2018 معرفی شد که تغییرات جزئی را تجربه کرده است.

 

هیوندای توسان

 

زبان طراحی مورد اشاره، در داخل کابین هم دیده می‌شود به طوری که با طراحی بدنه هماهنگی دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر جای گرفته که ورودی‌های هوای عمودی در کنار آن و کلیدهای کنترلی در زیر آن تعبیه شده‌اند. توسان کیفیت سواری و متریال مناسبی دارد اما واقعیت این است که انتظار شما را از یک خودرو در این کلاس و بازه قیمتی برآورده نمی‌کند و هیوندای می‌توانست توجه بیشتری را معطوف این بخش کند.

هیوندای توسان TL امکانات و تجهیزاتی چون کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، استارت بدون کلید، سانروف پانوراما، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی جمع شونده برقی، گرمکن فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، گرمکن تمام صندلی‌ها، سردکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های جلو زنون، چراغ‌های عقب LED، دیلایت، سنسور نور، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین هیوندای توسان

 

موتور به کار رفته در هیوندای توسان حجمی معادل 2.0 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 163 اسب بخار قدرت و 2و4 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو بفرستد. به این ترتیب هیوندای توسان در مقایسه با نسل قبل موجود در ایران قدرت کمتری دارد و به همین دلیل انتقاداتی به عملکرد فنی آن وارد شد. البته توسان قدرت کافی را برای حرکت در مسیرهای عادی دارد اما بورگوارد BX5 موتور قدرتمندتری دارد.

در نهایت باید بگوییم باتوجه به بازار خرید و فروش، خدمات پس از فروش، کیفیت و برند شناخته شده، هیوندای توسان بدون شک ارزش خرید بالاتری در مقایسه با بورگوارد BX5 دارد.

BORGWARD BX5

بورگوارد BX5

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان

بورگوارد برند چندان شناخته شده‌ای برای بسیاری از مردم نیست و باوجود اینکه خاستگاهی از کشور آلمان دارد، حتی در کشور آلمان هم کمتر کسی نام آن را شنیده است. علت این اتفاق، تعطیلی برند بورگوارد در سال‌های دور است تا اینکه چند سال قبل این برند توسط چینی‌ها زنده شد.

در حال حاضر هم محصولات بورگوارد در کشور چین تولید و عرضه می‌شوند و کیان موتور وارنا مدتی قبل تصمیم به وارد کردن محصولات این کمپانی به کشورمان گرفت.

 

مقایسه بورگوارد BX5

 

بورگوارد BX5 طراحی ظاهری خوبی دارد و هماهنگی مناسبی بین بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ مشاهده می‌کنیم که از قطعات عمودی تشکیل شده و یک نوار کرومی دور تا دور آن را احاطه کرده است. همچنین چراغ‌های جلو به آن متصل شده است و اسپویلری هم در زیر سپر تعبیه شده است. خطوط برجسته بر روی بدنه یکپارچگی را از بین برده‌اند و یک نوار پلاستیکی مشکی رنگ هم دور تا دور کشیده شده است. از ویژگی‌های مهم در بخش عقب بدنه هم می‌توان به اسپویلر متصل به سقف و دیفیوزر نقره‌ای رنگ اشاره کرد.

با ورود به کابین بورگوارد BX5، با یک طراحی مدرن روبه‌رو می‌شویم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ جای گرفته و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن هستند. همچنین کیفیت متریال به کار رفته در کابین مناسب است و در مجموع بورگوارد عملکرد نسبتا خوبی در بخش کابین داشته و نمره قابل قبولی دریافت می‌کند.

 

بورگوارد BX5

 

بورگوارد BX5 امکانات و تجهیزاتی چون چندین ایربگ، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک عقب و جلو و جانبی، دوربین دید عقب، کروز کنترل هوشمند، کنترل حرکت خودرو در سربالایی، فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو، اندروید اتو و اپل کارپلی، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های جلو زنون، چراغ دیلایت، دوربین 360 درجه و چراغ ایمنی پارک را همراه خود دارد.

موتور به کار رفته در بورگوارد BX5 حجمی معادل 1.8 لیتر و 4 سیلندر دارد و به توربوشارژر مجهز شده است. قدرت این موتور به 190 اسب بخار و گشتاور آن به 280 نیوتن می‌رسد و برای انتقال این قدرت هم جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AISIN در نظر گرفته شده است. از نظر فنی بورگوارد BX5 به هیوندای توسان برتری دارد و قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 

کابین بورگوارد BX5

 

در نهایت باید بگوییم که بورگوارد BX5 خودرو باکیفیت و خوش ساختی است و ویژگی‌های فنی و رفاهی بسیار خوبی دارد اما نکته مهم در مورد آن، برند ناشناخته و نیز عملکرد ضعیف فروش حتی در بازار کشور چین بوده است. به طوری که با ورود به بازار ایران هم باوجود رقبای سرسخت کار دشواری در پیش رو دارد. به این ترتیب، پیشنهاد ماشین3 انتخاب هیوندای توسان حتی در نسخه‌های دست دوم کم کارکرد است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading