بررسی بورگوارد BX5

بورگوارد یک کمپانی خودروسازی آلمانی است که توسط طراح مشهور، کارل اف بورگوارد و در سال 1919 تاسیس شد و تا سال 1961 به فعالیت خود در زمینه تولید خودرو ادامه می‌داد اما با اتفاقاتی که افتاد، بورگوارد به تعطیلی کشیده شد و تا سال 2008 خبری از آن نبود. تا اینکه در سال 2008، نوه موسس بورگوارد به نام کریستین بورگوارد تصمیم به احیا میراث پدربزرگ خود گرفت و به همین دلیل با سرمایه‌گذاران مختلف وارد مذاکرده شد.

 

بورگوارد BX5

 

در نهایت بورگوارد به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های خودروساز چین یعنی فوتون واگذار شد ولی تا به امروز اثری از آن شکوه و عظمت بورگوارد آلمانی در این کمپانی دیده نشده است. البته بورگوارد چندی قبل در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017، کانسپت عجیبی به نام ایزابلا معرفی کرد که نشان از آغاز حرکت رو به جلو این کمپانی دارد.

 

طراحی بورگوارد BX5

 

یکی از محصولات جدید کمپانی بورگوارد، BX5 نام دارد که در سال 2016 در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد. این کراس اوور در ابتدا برای بازار چین عرضه شد و قرار است به زودی در کشورهای مختلفی از جمله ایران هم عرضه شود. کیان موتور وارنا، به عنوان نماینده رسمی بورگوارد در ایران معرفی شده که تعدادی از این خودرو در حال ورود به بازار است ولی با قیمتی که در بازار برای آن وجود دارد، می‌توان به سراغ گزینه‌های باکیفیت و مطمئن دیگر رفت. در چنین بازه قیمتی، خودروهای بسیار باکیفیتی نظیر تویوتا CHR، هیوندای اسپورتیج، کیا اسپرتیج و نیسان جوک اسپرت حتی با قیمت‌های کمتر قابل خریداری هستند که بدون شک ارزش خرید بالاتری در مقایسه با محصول بورگوارد دارند و در اولویت خرید قرار می‌گیرند.

 

بورگوارد BX5

 

بدون شک بورگوارد BX5 و نیز سایر محصولات این کمپانی طراحی ظاهری زیبایی دارند و استخدام آندرس وارمینگ، مدیر سابق بخش طراحی کمپانی مینی در این امر بی تاثیر نبوده. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ به همراه خطوط عمودی دیده می‌شود. دور تا دور بدنه با یک نوار پلاستیکی پوشانده شده که تنوع را در بدنه آن به وجود آورده ولی ممکن است به نظر برخی از کاربران، نکته مثبتی محسوب نشود. در نمای عقب، دیفیوزر و اسپویلر متصل به سقف دیده می‌شود و طراحی چراغ‌ها به شکلی است که هماهنگی خوبی در بدنه به وجود آورده.

 

کابین بورگوارد BX5

 

عملکرد خوب مهندسان بورگوارد در طراحی کابین هم ادامه پیدا کرده و یک کابین کاملا مدرن در مقابل شما قرار دارد. یک نمایشگر 8 اینچی لمسی در مرکز داشبورد دیده می‌شود که به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز شده ولی بیشتر بخش‌های کابیت با قطعات پلاستیکی پوشانده شده‌اند که کیفیت آن جای سوال دارد و باید عملکرد آن را در دراز مدت بسنجیم.

 

تجهیزات بورگوارد BX5

 

از مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای بورگوارد BX5 می‌توانیم به یک نمایشگر 8 اینچی لمسی مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم‌های ترمز ECD, TCS, EDS, HDC, EBP, BDC, ESC و CBC، چراغ دیلایت، سانروف پانوراما، اتو هلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل در سربالایی و سرپایینی، دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو و عقب و جانبی اشاره کنیم.

 

مشخصات بورگوارد BX5

 

موتور به کار رفته در بورگوارد BX5 حجمی معادل 1.8 لیتر و 4 سیلندر دارد و به توربوشارژر مجهز شده است. قدرت این موتور به 190 اسب بخار و گشتاور آن به 280 نیوتن متر می‌رسد. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت AISIN ژاپن استفاده شده است. بهتر است برای خرید خودرویی در این بازه قیمتی، نگاهی به سایر گزینه‌های موجود که در بالا به آنها اشاره کردیم، داشته باشید.

 

بررسی و مشخصات خودرو

سایر ویدیوهای ماشین 3



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : نیما
    تاریخ : 1398/07/13

    بورگوارد BX5 یک ماشین آشغال به معنی واقعی هستش اصلا این ماشین آلمانی نیست

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1398/07/13

    به نظر من خرید یک ماشین چینی مثل بورگوارد BX5 با این قیمت خنده دار خیلی حماقت هستش اصلا سمت خرید بورگوارد BX5 هیچ خدمات پس از فروشی در ایران نداره

  • user icon
    نویسنده : کاوه
    تاریخ : 1398/07/13

    به نظرم خرید بورگوارد BX5 کاملا اشتباه هستش

  • user icon
    نویسنده : کاوه
    تاریخ : 1398/07/13

    آدم باید خل باشه که 620 میلیون تومن پول بابت ماشین چینی بده بورگوارد BX5 خیلی ارزش داشته باشه در حد 300 میلیون هستش نه بیشتر

  • user icon
    نویسنده : بهرام
    تاریخ : 1398/07/13

    بورگوارد BX5 کاملا در ایران شکست میخوره بدون شک

  • user icon
    نویسنده : سعیدی
    تاریخ : 1398/07/13

    کیان موتور وارنا اصلا نمیتونه بورگوارد BX5 رو در ایران بفروشه و اصلا خدمات پس از فروش برای بورگوارد BX5 نداره

  • user icon
    نویسنده : ایمان
    تاریخ : 1398/07/13

    بورگوارد BX5 خیلی ماین 2زاری هستش اصلا سمت خریدش نرید

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1402/05/03

    خواهشا از جاهلیت خود زیاد پرده برداری نکنید یا تا زمانی که از چیزی اطلاعات درست ندارین و تجربه ی سواریشو ندارین حرف مفت تحویل مردم ندین ،این ماشین آلمانیه ،،،و کیفیت بالایی هم داره ،پس هم به مهندسی و هم به ارزش کار احترام قائل بشیم و لیاقت خودمونو پراید و ماشینای آشغال ایرانی ندونیم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading