اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بورگوارد BX5 با نیسان جوک اسپرت

مقایسه بورگوارد BX5 با نیسان جوک اسپرت

بورگوارد BX5 و نیسان جوک اسپرت دو خودرو کراس اوور بازار کشورمان هستند که البته در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند ولی به دلیل قیمت مشابه، قصد داریم اکنون مقایسه‌ای بین آنها داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

NISSAN JUKE SPORT

نیسان جوک اسپرت

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
50
بررسی نیسان جوک اسپرت

BORGWARD BX5

بورگوارد BX5

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
6
امتیاز کل
47
بررسی بورگوارد BX5
انتخاب ماشین 3

NISSAN JUKE SPORT

نیسان جوک اسپرت

Top car

NISSAN JUKE SPORT

نیسان جوک اسپرت

مقایسه بورگوارد BX5 با نیسان جوک اسپرت

نیسان جوک اسپرت، قدرتمندترین نسخه از کراس اوور جوک است. نیسان جوک، یک کراس اوور ساب کامپکت ژاپنی است که معرفی آن به سال 2010 و نمایشگاه خودرو ژنو بازمی‌گردد. البته فروش آن در بازارهای جهانی از سال 2011 آغاز شد.

محصولات نیسان توسط جهان نوین آریا وارد بازار کشورمان شده‌اند و نیسان جوک هم در سه نسخه اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفت که اسپرت، قدرتمندترین نسخه به شمار می‌رود و ما هم در مورد همین مدل صحبت می‌کنیم.

 

مقایسه نیسان جوک اسپرت

 

طراحی نیسان جوک اسپرت نظرات متفاوتی را در بین مردم ایجاد کرد به طوری که عده‌ای آن را بسیار جذاب می‌دانند و برخی دیگر نظر کاملا متفاوتی دارند. در نمای جلو نیسان جوک اسپرت طراحی عجیب چراغ‌ها خودنمایی می‌کند. برجستگی چراغ‌ها در عقب هم دیده می‌شود. در جلو، جلو پنجره مشبک به همراه لوگوی نیسان تعبیه شده و یکی از نکات جالب در مورد بدنه جوک اسپرت، دستگیره‌های درهای عقب است که در بالا نضب شده‌اند.

 

نیسان جوک اسپرت

 

طراحی کابین نیسان جوک اسپرت کاملا برای یک خودرو اسپرت انجام شده و در عین حال که ساده است، ظرافت کافی و مناسب را دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و ورودی‌های هوا در کنار آن و کلیدهای کنترلی در اطراف جای گرفته‌اند. نیسان جوک اسپرت باوجود اینکه در کلاس کراس اوورهای ساب کامپکت قرار می‌گیرد، اما فضای نسبتا خوبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد هرچند نمی‌تواند آن را با بورگوارد BX5 مقایسه کرد چراکه در کلاس پایین‌تری قرار دارد. در مجموع کیفیت سواری جوک اسپرت خوب است و از نظر شتاب و هندلینگ، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نیسان جوک اسپرت تجهیزات و امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله 6 کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم هشدار نقاط کور، دوربین دید 360 درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 5.8 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، سانروف پانوراما، دیلایت LED، چراغ عقب LED، چراغ جلو زنون مجهز به چراغ‌شور، کروز کنترل و موارد دیگر.

 

کابین نیسان جوک اسپرت

 

نیسان جوک اسپرت به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که می‌تواند 190 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده CVT-XTRONIC در نظر گرفته شده که قدرت را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. جوک اسپرت عملکرد فنی بهتری در مقایسه با بورگوارد BX5 دارد چراکه با وجود قدرت برابر، وزن پایین‌تری دارد و در شتاب گیری بهتر عمل می‌کند. تفاوت فنی دیگر جوک اسپرت با نسخه پلاتینیوم، استفاده از ترمز دیسکی برای هر 4 چرخ است.

در نهایت باید بگوییم نیسان جوک اسپرت باتوجه به برند بسیار معتبر و اینکه در بازارهای جهانی آزمون خود را پس داده، خرید منطقی‌تری محسوب می‌شود و در مقایسه با بورگوارد BX5 در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

BORGWARD BX5

بورگوارد BX5

مقایسه بورگوارد BX5 با نیسان جوک اسپرت

بورگوارد BX5 یک شاسی بلند چینی است که به تازگی توسط کیان موتور وارنا وارد بازار کشورمان شده است. بورگوارد یک برند اصالتا آلمانی محسوب می‌شود اما اکنون در اختیار چینی‌ها قرار دارد و یکی از زیرمجموعه‌ای کمپانی فوتون چین است.

بورگوارد BX5 در نمایشگاه خودرو ژنو 2016 معرفی شد و در کلاسی پایین‌تر از BX7، ابتدا در بازار چین و سپس سایر کشورها عرضه شد.

بورگوارد BX5 توسط کیان موتور وارنا در ایران عرضه می‌شود هرچند که به دلیل مشکلات به وجود آمده در واردات خودرو به کشور، عرضه آن به بازار با اتفاقات زیادی همراه شد.

 

مقایسه بورگوارد BX5

 

طراحی بورگوارد BX5 باوجود اینکه توسط چینی‌ها صورت گرفته، اما پخته و جذاب به نظر می‌رسد. در نمای جلو، یک جلو پنجره بزرگ با خطوط عمودی دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. قطعات نقره‌ای رنگ در جلو برای تزئین به کار رفته‌لند. وقتی از کنار به BX5 نگاه می‌کنیم، ابعاد مناسب چرخ‌ها، خطوط برجسته فراوان و نیز قطعات مشکی رنگ در بدنه جلب توجه می‌کنند. از ویژگی‌های طراحی در نمای عقب هم می‌توانیم به سپر مشکی رنگ، اسپویلر و دیفیوزر اشاره کنیم.

 

بورگوارد BX5

 

طراحی کابین بورگوارد BX5 هم کاملا خوب و متناسب است و بدون شک حس سوار شدن به یک خودرو لوکس را به شما القا می‌کند. یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن تعبیه شده‌اند. صفحه آمپر از نوع دیجیتالی است و کیفیت خوب متریال به کار رفته هم نکته مهمی محسوب می‌شود. بورگوارد BX5 فضای داخلی بزرگتری در مقایسه با نیسان جوک اسپرت دارد چراکه در کلاس بالاتری قرار می‌گیرد.

بورگوارد BX5 از نظر تجهیزات رفاهی وضعیت مناسبی دارد و ویژگی‌هایی نظیر ورود و استارت بدون کلید، سنسور عقب، جلو و جانبی، دوربین دید عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 8 اینچی، سیستم صوتی JVC مجهز به 9 بلندگو، اندروید اتو و اپل کارپلی، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ‌های جلو زنون، دیلایت، نورپردازی داخل کابین، سنسور باران، دوربین 360 درجه، چراغ ایمنی پارک و موارد دیگر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 

کابین بورگوارد BX5

 

موتور به کار رفته در بورگوارد BX5 حجم 1.8 لیتری و 4 سیلندر دارد و به کمک توربوشارژر می‌تواند 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که قدرت را به هر چهار چرخ ارسال می‌کند.

در نهایت باید بگوییم بورگوارد BX5 خودرو باکیفیتی است اما هنوز زمان کافی برای اینکه از کیفیت آن سخن بگوییم، نگذشته. به علاوه اینکه باتوجه به وضعیت نامعلوم خدمات پس از فروش و قطعات، و نیز برند معتبر نیسان، بهتر است نیسان جوک اسپرت را در اولویت خرید قرار دهید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading