اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دیگنیتی با چری تیگو7

مقایسه دیگنیتی با چری تیگو7

دراینجا می توانید مقایسه دیگنیتی با چری تیگو7 مدیران خودرو را مشاهده کنید .

DIGNITY

دیگنیتی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی دیگنیتی

Tiggo7

چری تیگو7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی چری تیگو7
انتخاب ماشین 3

DIGNITY

دیگنیتی

Top car

DIGNITY

دیگنیتی

مقایسه دیگنیتی با چری تیگو7

دیگنیتی جدیدترین محصول بهمن موتور در بازار ایران خواهد بود. این خودرو که یک کراس اوور سایز متوسط محسوب می‌شود، در حقیقت همان دانگ فنگ ix5 است که به سبب موانع به وجود آمده در پی تحریم‌ها، با نشان تجاری خودروساز چینی به بازار ایران عرضه نخواهد شد؛ به بیانی واضح‌تر، همانند اتفاقی که برای دیگر محصولات مونتاژ شده دانگ فنگ در خطوط تولید خودروسازی فردا رخ داد، دانگ فنگ ix5 نیز با نام و نشان متفاوتی وارد جاده‌های ایران خواهد شد.

 

آشنایی بازار ایران با خودروسازی دانگ فنگ به واسطه ورود خودروی H30 کراس به خطوط تولید ایران خودرو رخ داد؛ اما این هاچ‌بک چینی نتوانست در برابر رقبای سرسخت و با کیفیت خود به موفقیت زیادی دست پیدا کند. پس از H30 کراس، ایران خودرو اقدام به عرضه دانگ فنگ S30 کرد که این سدان نیز در بدو ورود خود قافیه را به باسابقه‌های هم رده خود واگذار کرد. با آغاز تحریم‌ها شرایط برای ادامه همکاری غول خودروسازی دولتی با دانگ فنگ پیچیده‌تر شد، اما کمپانی چینی همچنان به ادامه حضور در بازار ایران علاقه‌مند بود و بالاخره توانست نیمه گمشده خود را پیدا کند؛ حال اولین حاصل همکاری آن با بهمن موتور، تولید کراس اوور دیگنیتی خواهد بود.

 

دیگنیتی طراحی نسبتا جذابی دارد و در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای چینی حاضر در بازار، کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد. برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، در نگاه اول به نمای جلوی دیگنیتی متوجه چینی بودن آن نخواهید شد، زیرا سبک طراحی نمای جلو شباهت نسبتا زیادی به محصولات اروپایی دارد و در آن خبری از اغراق نیست. بخش اعظم این نما را یک جلوپنجره‌ زیبا با تزئینات مشابه جلوپنجره الماسی مرسدس بنز پوشانده است که چراغ‌ها نیز هماهنگ با زوایای آن طراحی شده‌اند. علاوه بر این‌ها، مه‌شکن‌های LED افقی که بالای یک نوار کرومی باریک قرار گرفته‌اند، دیگر نکته قابل توجه نمای جلوی دیگنیتی هستند.

 

بارز‌ترین بخش طراحی خارجی دیگنیتی در نمای جانبی آن نمایان می‌شود؛ بلافتصله پس از نگاه کردن به کراس‌اوور چینی از این نما، متوجه طراحی کوپه مانند سقف آن خواهید شد. این اتفاق در کنار خطوط برجسته روی درب‌ها و گلگیرها که از جلو به صورت مورب به یکدیگر نزدیک شده‌اند، کمی چاشنی اسپرت به چهره‌ی دیگنیتی اضافه کرده‌اند. نمای عقب دیگنیتی نیز بی شباهت به محصولات اروپایی نیست و مشخصا ما را به یاد دی اس 7 کراس‌بک می‌اندازد. کابین دیگنیتی نیز همانند بیرون آن طراحی مدرنی دارد و تداعی کننده سبک طراحی محصولات آئودی است.

 

۴ کیسه‌ هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سقف پانارومیک، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات‌سرگرمی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، تریم داخلی چرم از جمله ویژگی‌ها و تجهیزات احتمالی دیگنیتی هستند. قوای محرکه دیگنیتی توسط یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که حدودا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولیدی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو می‌رساند، تامین خواهد شد. اگرر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، قوای محرکه دیگنیتی به اندازه کافی قدرتمند است و عملکرد آن در مجموع کاملا خریداران را راضی خواهد کرد. هنوز قیمت دیگنیتی در بازار ایران مشخص نشده، اما با توجه به ارزش حدودا ۱۴ تا ۲۰ هزار دلاری نسخه‌های مختلف آن در بازارهای خارجی، احتمالا قیمت کراس‌اوور تازه وارد چینی کمی پایین‌تر از یک میلیارد تومان باشد.

Tiggo7

چری تیگو7

مقایسه دیگنیتی با چری تیگو7

چری تیگو 7 از جمله محصولات متعدد کمپانی چینی سازنده آن است که توسط مدیران خودرو به بازار کشور عرضه می‌شود. چری تیگو 7 برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۶ به معرض دید عموم گذاشته شد و از سال ۱۳۹۶ نیز وارد بازار ایران شد. این کراس اوور چینی که مدتی پیش نسل دوم آن نیز معرفی شد، در بازار ایران به دلایل مختلفی از جمله سبک عجیبی قیمت گذاری و فروش، همانند دیگر محصولات کمپانی شرایط خاصی دارد.

 

در سبک طراحی خارجی چری تیگو 7 خطوط شکسته و برجسته متعددی دیده می‌شود و شباهت غیر قابل انکار آن به محصولات کره‌ای قابل مشاهده است که مجموعا ترکیب اغوا کننده‌ای دارد، اما نمی‌توان آن را به اندازه‌ی رقیب تازه وارد مدرن و جذاب دانست. در نمای جلوی تیگو 7 یک جلوپنجره چند ضلعی کوچک که از میان آن یک نوار کرومی عبور کرده است، جلب توجه می‌کنند؛ طراحی چراغ‌های کوچک چری تیگو 7 نیز با خطوط تیز و شکسته انجام شده است. در نمای جانبی نیز طراحان سعی داشته‌اند که با استفاده از خطوط ساده اما هدفمند، چهره‌ی عامه پسندی را بسازند.

 

در نمای عقب نیز همانند نمای جانبی از اغراق دوری شده و همه چیز ساده طراحی شده است. همین سادگی در کابین چری تیگو 7 نیز ادامه پیدا کرده است. در کابین کراس اوور مدیران خودرو کلیدهای فیزیکی زیادی به چشم نمی‌خورند و مشخصا طراحان سعی در پیاده سازی سبک طراحی مینیمال داشته‌اند، اما باید گفت اصلا در این زمینه موفق نبوده‌اند و خروجی کار باعث شده که داشبورد چری تیگو 7 پس از مدتی برای خریداران کسل کننده شود؛ این مسئله در کنار کیفیت پایین مواد استفاده شده در ساخت ادوات داشبورد، نتیجتا حس خوبی از کابین منتقل نمی‌کنند.

 

چری تیگو 7 تجهیزاتی از جمله ۶ کیسه هوا، نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاعات‌سرگرمی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و گرمکن صندلی‌های جلو را به خریداران خود ارائه می‌دهد. تامین کننده نیروی محرکه چری تیگو 7 یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو است که با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون‌متر گشتاور خروجی خود در شرایط مختلف به خوبی از پس جثه ۱۵۰۰ کیلوگرمی آن برمی‌آید؛ وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه نیز بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که عملکردش می‌تواند رضایت راننده را جلب کند.

 

در مقابل دیگنیتی، چری تیگو 7 کیفیت ساخت پایین‌تری دارد و طراحی آن نیز قدیمی‌تر به نظر می‌رسد، در بحث فنی نیز دیگنیتی را می‌توان یک سر و گردن بالاتر از محصول مدیران خودرو قرار داد؛ لذا اگر وضعیت نابسامان خدمات پس از فروش و کیفیت آن را نیز در کنار افت قیمت زیاد و بازار ضعیف نمونه‌های دست دوم آن قرار دهیم، ارزش خرید چری تیگو 7 پایین‌تر از اکثر خودروهای حاضر در این رده قیمتی است و محصول تازه وارد بهمن موتور نیز نسبت به آن انتخاب منطقی‌تری خواهد بود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمدحسین
    تاریخ : 1399/08/10

    یه خواهش دارم تر و خدا مد نظر قرار بدید!
    یه مقایسه بین هاوال اچ ۲ و جیلی امرگران ایکس ۷(شاسی)قرار بدید!!!
    خواهش می کنم براتون کاری نداره خواهش می کنم خداوکیلی این و انجام بدید برای یک طرفداری که همیشه نقدهاتون رو خونده و منتظر مقایسه های شماست همیشه!
    ممنونم

  • user icon
    نویسنده : بهرام
    تاریخ : 1399/09/03

    من چری تیگو7 داشتم واقعا ماشین اشغالی بود خدمات پس از فروش مدیران خودرو برای چری تیگو7 در بدترین وضع ممکن هستش

  • user icon
    نویسنده : فری
    تاریخ : 1399/09/18

    این مقایسه اصلا منصفانه نیست و یکطرف به قاضی رفتنه متاسفانه کلا مشخصه توسر تیگو۷ بزنه پیشنهاد میدم با هردو خودرو رانندگی کنید
    به گیربکسهاشونم بیشتر دقت کنید و به طراحیهاشون و نظرات مصرف کنندهاشون این از همش مهمتره موفق باشید

  • user icon
    نویسنده : تا کی حماقت گرانفروشی
    تاریخ : 1399/12/17

    دوست عزیز فری
    البته مشخصه ک توسر تیگو زده نویسنده و
    من بارها دیدم سلیقه ای نوشته میشن مقایسه ها
    اما مدیران خودرو جایی برای حرف نذاشته
    و با بیشعوری مطلق محض خالص
    کاری میکنه ک هیچ ماشینیش ارزش خرید
    نداشته باشه

    اگر کسی هم خوشحال باشه از داشتن ماشین
    مدیران خودرو بخاطر تورم هست
    وگرنه در دوران چهارسال اول ریاست جمهوری ها
    ک دلار مهار میشه مدیران خودرو مث گدا باید دنبال مشتری پیدا کردن باشه
    تا قیمتهای گزاف ماشینهاش روب خورد مردم بده

    طرح فروش ویژه کشاورزان
    طرح ویژه پزشکان
    طرح مهندسان
    طرح فلان و فلان و فلان
    یعنی
    کسی نمیخره و ما با فریب های مختلف و تشویق ادارات اینا رو میدیم بهتون
    تا
    با اولین استارت ۲۵ درصد قیمت ماشین پودر بشه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1399/12/30

    واقعا این آشغال های چینی ارزش بیشتر از ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومن رو ندارن

  • user icon
    نویسنده : سجاد
    تاریخ : 1400/01/17

    من سال ۹۷ تیگو ۷ خریدم بخدا ی هزار تومن تا الان خدا را شکر خرج نکردم همه جای ایرانم رفتم بهترین ماشین تو ماشینهای چینی هست با هر ماشینی هم کورس گذاشتم اول شده

    • نویسنده : رضایی
      تاریخ : 1400/02/10

      تیگو ۷ جی‌پی‌اس داره؟ مسیریاب رو مانیتورش کار میکنه

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1400/01/30

    کاملا مشخصه این مقاله فقط جهت افزایش بیننده سایت نوشته شده. خودرو دیگنیتی رو نویسنده مقاله کی تست کرده که به کیفیت سواری امتیاز میده اصلااین ماشینو از نزدیک دیده؟
    قطعا این ماشین نسبت به تیگو 7 طراحی جدیدتری داره اما کاملا مشخصه که نویسنده در خصوص کیفیت قطعات، کیفیت سواری، یا موارد فنی فقط نشسته پشت میزش و یک مقاله نوشته.
    یکی از موارد خیلی مهم ایمنی خودرو هست. توصیه میکنم در مورد ایمنی این دو خودرو تحقیق کنین میفهمین این مقایسه مبنای درستی نداره.

  • user icon
    نویسنده : رضایی
    تاریخ : 1400/02/07

    ببینید تیگو ۷ ماشین خوبیه ولی چیزی که باعث میشه سمت مدیران خودرو نریم اینه که قیمت‌هاش رو موقع دلار ۳۳ هزار بالا برد دیگه پایین نمیاره. یه چیز جالب دیگه اینه که تیگو ۷ جی‌پی‌اس نداره و مسیریاب روی مانیتورش کار نمیکنه.

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1400/02/11

    سلام ، خواستم جهت راهنمایی کسانی که شاید قصد خرید دارند نکته ای رو عرض کنم من قبلا جک اس 5 داشتم و الان دیگنیتی واقعا از همه نظر این ماشین سر هستش نسبت به جک ، فقط گرمکن صندلی نداره ولی کلا از نظر گیربکس و متریال داخل کابین لذت رانندگی و اپشن خیلی عالی و سرتر از جک اس 5 هستش با اینکه موتور 1500 سی سی هستش ولی هماهنگی خوبی از نظر گیربکس داره لگی هنگام رانندگی و دنده عوض کردن نداره ضمن اینکه با قیمت 750 میلیون درسته قیمت خیلی بالایی هست در کل ولی شما برای تیگو باید بالای 900 میلیون هزینه کنید و یا سانتافه مدل 2010 خرید کنید

  • user icon
    نویسنده : رها عظیمی
    تاریخ : 1400/03/09

    من قبلا جک داشتم خیلی دوسداشتم تیگو ۷ بگیرم اما خیلی ناراضی بودن و من تصمیم گرفتم دیگنیتی بگیرم و ماشینمو تحویل گرفتم هفته اول خرداد

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1400/03/09

    توصیه میکنم دیگنیتی و از نزدیک ببینید نظرتون کلا عوض میشه من فکر نمیکردم انقد خوب باشه مخصوصا تریم و سیستم داخلی ماشین

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1400/03/09

    خیلی خوبه این سایت که مقایسه میکنه و کمک میکنه،خیلی از نظراتو دیدم اکثرا دیگنیتی پسندن من خودمم خیلی دوست دارم بگیرم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading