زونتس Z4 250 R 1399

ZONTES Z4 250 R 1399

زونتس Z4 250 R 1399 زونتس Z4 250 R 1399

بررسی زونتس Z4 250 R

زونتس Z4 250 R جدیدترین موتورسیکلت نیکد بازار است که کویر موتور آن را عرضه خواهد کرد. این محصول چینی که به گفته شرکت وارد کننده ایرانی از اواخر پاییز سال جاری به جاده‌های کشور راه خواهد یافت، رقبای هم کلاس بسیاری را مقابل خود دارد؛ به بیانی دیگر، زونتس Z4 250 R در کلاس بسیار شلوغ و رقابتی بازار موتورسیکلت‌های ایران قرار گرفته، اما با ویژگی‌های برجسته‌ای که دارد، می‌تواند سهم خود از بازار را به دست آورد.

 

قلب تپنده زونتس Z4 250 R یک پیشرانه ۲۵۰ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپ است تحت سیستم DOHC کار خواهند کرد. بیشینه توان تولیدی این پیشرانه معادل ۲۱.۶ اسب بخار اعلام شده است که در دور موتور ۷۵۰۰rpm به دست خواهد آمد. تفاوت اساسی این پیشرانه روغن خنک با بسیاری از پیشرانه‌های متداول، سیستم روغن رسانی آن است؛ به بیانی دقیق‌تر، پیشرانه زونتس Z4 250 R سیستم روغم رسانی کارتل خشک دارد که معمولا در پیشرانه موتورسیکلت‌ها و خودروهای مسابقه‌ای برای افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد به کار می‌رود، هر چند باید گفت که استفاده از این سیستم باعث افزوده شدن به پیچیدگی فنی پیشرانه و در نتیجه بالا رفتن استهلاک و هزینه نگهداری آن خواهد شد. به علاوه کمپانی چینی قابلیت انتخاب حالت رانندگی اسپرت و اقتصادی را به این پیشرانه اضافه کرده است.

 

شفت خروجی پیشرانه این نیکد اسپرت چینی، به یک گیربکس ۶ سرعته دستی که مطابق معمول موتورسیکلت‌های امروزی به کلاچ چند صفحه‌ای غوطه‌ور در روغن مجهز شده، متصل شده است. زونتس Z4 250 R وزنی معادل ۱۶۷.۷ کیلوگرم دارد که در مقایسه با نیکد اسپرت‌های ۲۵۰ سی‌سی‌ بازار اصلا عدد کمی نیست، به همین علت نیز حداقل روی کاغذ می‌توان گفت عملکرد پیشرانه محصول چینی در سطح معمولی خواهد بود؛ اما به هر حال برای اظهار نظر بهتر درباره آن باید تا ورود رسمی نیکد اسپرت چینی به جاده‌ها صبر کنیم. وظیفه متوقف کردن جثه زونتس Z4 250 R از دیسک‌های ترمز مجهز به سیستم ضد قفل (ABS) برای چرخ‌های جلو و عقب استفاده شده است.

 

زونتس Z4 250 T اروگونومی خوبی دارد و به لطف ارتفاع مناسب دستگیره‌های آن در کنار محل نصب خوب جاپایی و زین پهن و نسبتا نرمی که دارد، راننده امکان مانور قابل قبولی داشته و موقعیت قرارگیری مطابق معمول دیگر موتورسیکلت‌های نیکد اسپرت‌ را تجربه خواهد کرد. به طور حتم جذاب‌ترین بخش زونتس Z4 250 R طراحی بسیار زیبای آن است که هر بیننده‌ای را به سمت خود جذب خواهد کرد. زبان طراحی این نیکد اسپرت چینی مشابه دیگر مخصولات کمپانی است و باید گفت کار طراحان در ایجاد ترکیب کاملا اسپرت و در خور یک موتورسیکلت نیکد شهری، ستودنی است.

 

در نمای جلوی زونتس Z4 250 R  عدسی‌های LED چراغ‌‌های نور پایین و نور بالا که چراغ‌های روشن در روز (دیلایت) و راهنماها با زوایه تند در طرفینشان قرار گرفته است، به چشم می‌خورند. اگر از نمای جانبی به زونتس Z4 250 R نگاه کنید، شاهد استفاده متعدد از خطوط طراحی شکسته روی باک و فلاپ‌های پوشاننده خواهید بود که با طراحی نمای جلو همخوانی داشته و ترکیب تهاجمی را ایجاد کرده‌اند. علاوه بر این‌ها، با وجود تک سیلندر بودن پیشرانه، کمپانی چینی خروجی‌های اگزوز دوگانه را برای ادونچر خود طراحی کرده که چاشنی اسپرت بیش‌تری را به آن افزوده و چهره‌ی موتورسیکلت‌های مشهور ایتالیایی را تداعی می‌کند. همچنین باید اشاره کنیم که در جداره بیرونی این خروجی‌های اگزوز از عایق حرارتی استفاده شده که میزان انتقال گرما به بدنه را به میزان محسوسی کاهش می‌دهد. در نمای عقب نیز اتفاق متفاوتی رخ نداده و همان سبک طراحی اسپرت را شاهد هستیم؛ طراحی منحصر به فرد چراغ‌های خطر و راهنمای LED در کنار گلگیری که جداگانه توسط یک بازوی آلمینیومی به محور عقب متصل شده، قابل توجه‌ترین نکات نمای عقب زونتس Z4 250 R هستند.

 

زونتس Z4 250 R علاوه بر این‌ها، برگ برنده دیگری نیز دارد و آن تجهیزات و ویژگی‌های الکتریکی متعددی است که ارائه می‌دهد؛ کیلومترشمار تمام دیجیتالی TFT با قابلیت اتصال به اپلیکیشن گوشی همراه هوشمند از طریق بلوتوث و سیستم کنترل بدون کلید (keyless) از جمله این ویژگی‌ها هستند. زونتس Z4 250 R می‌تواند نظر مشتریان را نسبت به محصولات چینی تغییر دهد، زیرا کیفیت ساخت اجزا و قطعات مختلف آن در سطح بالایی قرار دارد و حس یک کالای ارزشمند را منتقل می‌کند. اما برای اظهار نظر بهتر در مورد توانایی‌های فنی و استهلاک معمول این موتورسیکلت تازه وارد، باید کمی صبر کرد.

price icon

0 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

8از 155کاربر

سال ساخت : 1399

مشخصات زونتس Z4 250 R 1399

نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره زونتس Z4 250 R 1399

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1401/10/03

    این بهتره یا بنلی جفت سیلندر؟

    • نویسنده : R
      تاریخ : 1401/11/11

      بنلی موتور خوبی نیست

    • نویسنده : هادی
      تاریخ : 1402/07/12

      بنلی آشغاله

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1402/01/01

    ب نظرم این پول میشه بنلی جفت یا بلنتا جفت خرید که حداقل دو سیلندره بازار خوبی داره بهتر راه میره رادیات داره این ی متوره که فقط رخ داره

  • user icon
    نویسنده : کوروش
    تاریخ : 1402/03/03

    من یه ادونچر Z4 T دارم ، آنچنان این موتور منو جذب کرده که حاضر نیستم با هیچ موتور دیگه ای عوضش کنم ،، قبلا خودم بنلی ۲۵۰ و ۳۰۰ رو داشتم و تجربه کردم ولی این موتور یه چیز دیگه اس ،، راحتی و شتاب و تمام خصدصیات عالیه یک موتور سیکلت واقعی در این موتور نمایان شده

  • user icon
    نویسنده : رمضانی
    تاریخ : 1402/07/25

    تقریبا شش ماهی میشه این موتورو دارم بعد از بنلی جفت و بلنتا جفت و سی اف nk دارم تجربه میکنم که به نظر بنده از همشون خیلی بهتره و تنها نقطه ضعفش بازارش هست که همین باعث شده کمتر استقبال بشه و فکر کنید ارزش خرید بنلی بالاتره درحالی که واقعا بنلی موتور خوبی نیست

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading