زونتس V250 1400

ZONTES V 250 1400

زونتس V250 1400 زونتس V 250 1400

بررسی زونتس V250

زونتس V 250 جدیدترین موتورسیکلت کلاس کروزر بازار کشور است. در بازار محدود و غیررقابتی موتورسیکلت ایران، کلاس کروزر نیز همانند بسیاری از کلاس‌های دیگر، مهجور بوده است. در حقیقت پس از توقف عرضه محصولات رگال رپتور در ایران، کلاس کروزر هیچ بازیگر جدیدی نداشت، اما اخیرا کویر موتور برای تغییر این وضع، کروزر زونتس را در کنار دیگر محصولات کمپانی چینی وارد شوروم‌های خود کرده است. با توجه به شرایط مذکور، موتورسیکلت ساز ایرانی نگرانی خاصی از بابت موفقیت زونتس V 250 در مقابل رقبای هم کلاس نخواهند داشت، با این وجود فاکتور قیمت می‌تواند گزاره قبل را بی تاثیر کند، زیرا زونتس V 250 اصلا محصول ارزانی نیست. 

 

همانند دیگر موتورسیکلت‌های زونتس در ایران، تامین نیروی محرکه زونتس V 250، بر عهده یک پیشرانه ۲۵۰ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه است که ۴ سوپاپ آن تحت سیستم DOHC کار می‌کنند. این پیشرانه قادر است در بهترین حالت معادل ۲۱.۶ اسب بخار را در دور موتور ۷۵۰۰rpm به چرخ‌ عقب برساند. تفاوت اساسی این پیشرانه روغن خنک با بسیاری از پیشرانه‌های متداول، سیستم روغن رسانی آن است؛ به بیانی دقیق‌تر، پیشرانه زونتس V 250 سیستم روغم رسانی کارتل خشک دارد که معمولا در پیشرانه موتورسیکلت‌ها و خودروهای مسابقه‌ای برای افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد به کار می‌رود؛ هر چند باید گفت که استفاده از این سیستم باعث افزوده شدن به پیچیدگی فنی پیشرانه و در نتیجه بالا رفتن استهلاک و هزینه نگهداری آن خواهد شد. 

 

برای انتقال توان خروجی پیشرانه این کروزر به چرخ عقب، از یک گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده شده است. با توجه به وزن ۱۶۸ کیلوگرمی زونتس V 250، انتظار شتاب و کشش کاملا معمولی از کروزر چینی داریم که در مجموع راضی کننده به نظر می‌رسد؛ با این حال برای اظهار نظر بهتر، همچنان باید تا ورود رسمی این محصول به خیابان‌ها و انجام تست‌های عملی صبر کنیم. این موضوع درباره مشخصات اعلامی مجموعه ترمز زونتس V 250 نیز صدق می‌کند؛ طبق اعلام کویر موتور، این موتورسیکلت چینی با ترمزهای دیسکی جلو و عقب که به سیستم ضد قفل (ABS) نیز مجهز هستند، قابل خریداری خواهد بود. 

 

همانطور که می‌دانید، یکی از تفاوت‌های اساسی بین کلاس‌های مختلف موتورسیکلت‌‌ها، موقعیت قرارگیری راکبان آن‌ها است؛ این قاعده درباره زونتس V 250 به عنوان یک موتورسیکلت کروزر نیز وجود دارد و رضایت از ارگونومی آن، رابطه مستقیمی با سلایق و کابرد مورد نظر شما دارد؛ اما اگر قد متوسط یا بلندی دارید و به دنبال یک کروزر با ارگونومی راحت هستید، زونتس V 250 رضایت شما را جلب می‌کند. در حقیقت موقعیت و ارتفاع دستگیره، صندلی و جاپایی‌هایی که قابلیت تنظیم نیز دارند، مناسب ارزیابی می‌شود؛ داشتن زین نرم و پهن عامل اساسی دیگری برای یک کروزر به شمار می‌رود که زونتس V 250 یک تیک سبز برای آن دریافت می‌کند. برای سرنشین دوم نیز یک پشتی کوچک تدارک دیده شده که سبک طراحی جذاب و هماهنگ با دیگر بخش‌ها دارد. 

 

فارغ از این‌ها، اگر بخواهیم درباره اساسی‌ترین ویژگی‌های زونتس V 250 صحبت کنیم، مسلما طراحی این کروزر چینی در بالای لیست قرار می‌گیرد. این موضوع تنها شامل V 250 نمی‌شود، زیرا طراحی محصولات جدید زونتس که توسط کویر موتور وارد بازار ایران می‌شوند بسیار جذاب است. طراحان زونتس V 250 سعی در ایجاد چهره‌ای اسپرت اما به دور از اغراق متدوال چینی‌ها داشته‌‌اند و باید گفت کاملا در کار خود موفق عمل کرده‌اند؛ به همین دلیل زونتس V 250 به عنوان یک کروزر چهره‌ی خاص و به‌روزی دارد که کاملا با طراحی فانتزی کروزها متفاوت است. 

 

اما مهندسان کمپانی چینی برای جلب نظر مشتریان، تنها طراحی را در اولویت تولید زونتس V 250 قرار نداده‌اند، زیرا کیفیت ساخت و مواد مورد استفاده در اجزای مختلف این کروزر، از سطح بالایی برخوردار هستند. با این حال این تمام ماجرا نیست، زیرا زونتس V 250 تجهیزات و فناوری‌های الکتریکی متعددی را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد؛ کیلومتر شمار تمام دیجیتالی TFT با قابلیت اتصال به اپلیکیشن گوشی همراه هوشمند از طریق بلوتوث و سیستم کنترل بدون کلید (keyless) از جمله این ویژگی‌ها هستند. پس از فقدان طولانی مدت موتورسیکلت‌های کروزر در بازار ایران، حضور زونتس V 250 خبر خوبی برای علاقه‌مندان به این دسته از موتورسیکلت‌ها خواهد بود، با این حال قیمت بالای این محصول اصلا خبر خوبی نیست و طبعا برچسب لوکس را مقابل نام محصول چینی قرار می‌دهد، اتفاقی که به معنای رقابت کروزر زونتس با موتورسیکلت‌های مشهور ژاپنی و اروپایی است.

price icon

211 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

8از 155کاربر

سال ساخت : 1400

گالری تصاویر زونتس V250

مشخصات زونتس V250 1400

نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره زونتس V250 1400

  • user icon
    نویسنده : هادی
    تاریخ : 1400/05/28

    سلام خدمت همه شما با این قیمت امکانات و آپشنی که داره موتور معرفی کنید بریم بخریم این موتور یک موتور فوقولاده و آپشناله در موردش بخونید بهترین آلیاژا داخلش استفاده شده من که تا یک ماه دیگه میخرم طراحی چرخ عقبش ۱۸۰ هست راکب راحت میتونه تو پیچ بخابونه و سرعت بره این موتور یک موتور برتر کروز هست بنظر من

    • نویسنده : سهیل بالانسب
      تاریخ : 1401/01/23

      منم موتور قبلیم RS200 بود و با توجه به خاطره بدی که از سواری آزار دهنده اون و بقیه موتور های مشابه دارم قصد دارم این موتور رو بخرم. فقط بابت قیمت و بازار دست دومش تردید دارم

  • user icon
    نویسنده : meisam
    تاریخ : 1400/09/15

    210 ملیون برای موتور چینی 250تک سیلندر!!
    مگه میخوایم بزاریمش توی ویترین
    فقط قیافس!
    ۲۱ اسب؟! ns نصف این قیمت داره تازه با ۲۰۰ سی سی همین قدرتو میده

    • نویسنده : سهیل بالانسب
      تاریخ : 1401/01/23

      من فکر نمیکنم این قدرت و حجم موتوری که اعلام شده واقعیت داشته باشه. این موتور در سطح جهانی با حجم 312 سی سی و قدرت 35 اسب معرفی

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1401/04/10

    این موتور عالی فوق العاده زیبای و سواری عالی میده

  • user icon
    نویسنده : حاجی
    تاریخ : 1401/11/18

    من دارم خیلی عالی و راضی هستم

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1401/12/12

    سواری نرم، کمک‌های قوی، از همه‌مهمتر ترمز‌ بسیار عالی ،طراحی زیبا، شتاب اولیه قابل قبول ایرادش‌اینه‌که هیج‌باکسی نداره ، و موتور شلوغ کار میکنه،

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1402/01/05

    من ۳ ماهه خریدم


    فوق العادست ، موتور نرم و راحت و قوی طراحی خیره کننده و با کیفیت هست .

    • نویسنده : عرفان
      تاریخ : 1402/02/09

      منم میخوام این موتورو بگیرم ولی میگن قطعه نداره درسته یا غلط

  • user icon
    نویسنده : مرتضی کارگر
    تاریخ : 1402/05/19

    من ۱ساله دارم ..از همه نظر عالی .سواری ترم. شتاب عالی.
    رخ واقعا زیبا. با این قیمت واقعا تو سطح خودش نیست.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading