اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه مزدا3 و سراتو سایپا

مقایسه مزدا3 و سراتو سایپا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه مزدا3 و سراتو سایپا می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه مزدا3 و سراتو سایپا بپردازیم .

MAZDA3 new

مزدا3 جدید

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی مزدا3 جدید

SAIPA CERAT

سراتو سایپا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی سراتو سایپا
انتخاب ماشین 3

MAZDA3 new

مزدا3 جدید

Top car

MAZDA3 new

مزدا3 جدید

مقایسه مزدا3 و سراتو سایپا

 مزدا 3 جدید

 

مزدا 3 جدید از سال 89 بر روی خط تولید خودرو سازی گروه بهمن قرار دارد و به علت مزایایی چون ظاهر جذاب و عملکرد مناسب با استقبال بالایی مواجه شده است . طراحی کلی مزدا 3 جدید اسپرت ، جذاب و جوان پسند است . مزدا 3 در جلو خودرو فرم خندان به خود گرفته است و به لطف استفاده درست از خطوط ، شکستگی و برجستگی ها طراحی اش هماهنگ و دل نشین است . فرم طراحی کابین  به گونه ای شکل گرفته است که با استایل خارجی هماهنگ است و خطوط و منحنی های به کار رفته در طراحی کابین طرحی جذاب و پویا به وجود آورده است . هم مانند بدنه مزدا 3 که اسپرت و جوان پسند میباشد اتاق هم بر همین اساس شکل گرفته است و اسپرت ، جذاب و زیباست .

 

 مزدا 3 جدید

 

متریال کابین مزدا 3 از نظر کیفیت مناسب و خوب است اما کمی انتظار بیش تری میرفت . یکی از نقاط قوت مزدا 3 در بحث امکانات و رفاهی آن میباشد که با توجه به تولید داخل بودن و رنج قیمتی بسیار خوب است . سیستم پایداری دینامیکی (DSC) ، چرخش چراغ های جلو در پیچ (AFS) ، سیستم تهویه مطبوع دو نقطه ای ، 10 ایربگ در 6 نقطه و سیستم صوتی خوب از جمله این امکانات هستند . البته این کابین خوش استایل که در میان رقبایش بهترین ارگونومی را به راننده تقدیم میکند ضعف هایی هم مانند تنگی فضای ردیف صندلی های عقب و نفوذ صدا در سرعت های بالا را دارد .

 

 مزدا 3 جدید

 

 

مزدا 3 در سینه خود یک پیشرانه 4 سیلندر که 1999 سی سی حجم دارد را جای داده است . این پیشرانه قابلیت تولید 150 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور را دارد که عملکردش فوق العاده میباشد و به اصطلاح بسیار پر شتاب نفس گیری میکند . گیربکس استفاده شده در مزدا سه 5 سرعته است و از نوع شیقت ترونیک میباشد . عملکرد گیربکس مزدا 3 عالی است ، با موتور هماهنگی کامل دارد و بسیار خوب با هم کوپل شده اند . ترکیب موتور پر شتاب و گیربکس خوب مزدا 3 با هم دیگر باعث شده است تا حس بسیار نابی از رانندگی با مزدا 3 به شما دست بدهد .

 

 مزدا 3 جدید

 

 

مزدا 3 از نظر سواری چندان نرم نیست و حس سواری آن اسپرت و در هیجان انگیز میباشد . مزدا 3 هندلینگ فوق العاده ای دارد ، سیستم DCS یا همان ESP بسیار به راننده در مانور ها اعتماد به نفس میدهد ، فرمان دقیق است و اطلاعات خوبی از سطح جاده را دستان راننده منتقل میکند و در آخر هم ترمز های مطمئن و پر قدرتی دارد .

مزدا 3 نسبت به کیا سراتو سایپا قیمتش بالاتر است اما سطح کیفیت قطعات آن و کیفیت ساختش بالاتر است . علاوه بر این سطح آپشن های مزدا 3 بهتر میباشد و حس بهتری از رانندگی با مزدا 3 به دست میاورید . اما بزرگ ترین عیب مزدا 3 که بسیاری از مالکان مزدا 3 را هم شاکی کرده است بسیار کمیاب بودن لوازم یدکی و قیمت بسیار بالای این قطعات میباشد .

SAIPA CERAT

سراتو سایپا

مقایسه مزدا3 و سراتو سایپا

سراتو سایپا

 

سراتو در محدوده قیمتی خودش یکی از بهترین طراحی ها را دارا میباشد . در مورد استایل ظاهری سراتو میتوان گفت ساده ، جذاب ، زیبا و هماهنگ است . تناسب و ماندگاری خاصی در این  نسل سراتو به کار رفته است که باعث شده تا در طولانی مدت خسته کننده و تکراری نشود . الگوی طراحی ظاهری سراتو در داخل کابین هم به کار رفته است و در عین سادگی ، جذاب و اسپرت میباشد . سراتو تولید سایپا نسبت به نمونه های وارداتی از نظر کیفیت ساخت و کیفیت متریال به کار رفته دچار افت شده است .

 

سراتو سایپا

 

کیفیت متریال اتاق در سطحی متوسط ارزیابی می شود و در جاهای مختلف کابین استفادخ زیاد از پلاستیک خشک آزار دهنده می باشد . کیفیت ساخت و مونتاژ هم با وجود افت هایی که پیدا کرده است مناسب و قابل قبول می باشد . از نظر ابعادی اما در سراتو با توجه به کلاس خود با کابینی نسبتا جادار رو به رو می شویم و مناسب است .  در آخرهم باید به یکی از بزرگ ترین نقطه ضعف های سراتو سایپا اشاره کنیم که بحث آپشن و امکانات آن می باشد که بسیار پایین تر از نمونه های وارداتی سراتو و مزدا 3 قرار می گیرد .

 

سراتو سایپا

 

سراتو سایپا در دو مدل دنده ای 1600 سی سی و اتوماتیک 2000 سی سی  تولید میشود که مدل مورد بررسی ما از نوع 2000 سی سی اتوماتیک میباشد . این پیشرانه 4 سیلندر است و قابلیت تولید 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتنمتر گشتاور را دارا میباشد . شتاب گیری سراتو خوب است و در عین حال یکی از نقاط مثبتش هم مصرف سوخت اقتصادی اش میباشد . برای انتقال قدرت پیشرانه سراتو به چرخ ها از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که از پس وظیفه خود به خوبی بر می آید . گیربکس سراتو سایپا هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده هایش با دقت ، سریع و بدون ضربه می باشد .

 

سراتو سایپا

 

سواری و تعلیق سراتو سایپا خشک و کوبنده می باشد که از نظر جوانان و اسپرت سوار ها یک نکته مثبت به شمار می رود ولی از نظر میانسالان و کسانی که سواری نرم می پسندند یک نقطه ضعف به شمار می رود . هندلینگ و پایداری سراتو خوب است و می توانید با آن رانندگی نسبتا لذت بخشی را تجربه نمایید . از مزایای سراتو فرمان نرم ،اسپرت و خوش دست آن میباشد که در افزایش حس لذت رانندگی کمک بسزایی کرده است .

در کل کیا سراتو سایپا در محدوده قیمتی خودش  مناسب است ضمن اینکه از مزدا3 هم خدمات پس از فروش بهتری دارد اما در مقام مقایسه مزدا ارزش خریدش بالاتر می باشد و در کل مزدا3 خودروی بهتر و با کیفیت تری نسبت به سراتو سایپا به شمار می رود

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : فرشاد قدرخواه
    تاریخ : 1395/07/11

    اخه خداییش از نظر طراحی معلومه مزدا بهتره نوشتین مساوی

  • user icon
    نویسنده : مزدا سوار قدیمی
    تاریخ : 1395/07/18

    سعی شود خودروهای هم کلاس با هم مقایسه بشن
    مثلا مزدا یک سدان کامپکته ولی سراتو یک سدان معمولی

    • نویسنده : Sina_Rz
      تاریخ : 1396/01/23

      استاد کجای سراتو معمولیه از مزدا 3 کوچیک تره بعد میگی مید سایزو با مزدا کامپکت مقایسه نشه!

  • user icon
    نویسنده : محمد فتح الهی
    تاریخ : 1395/07/22

    در اوایل تولید سراتو، اختلاف قیمت کمتری بین این دو خودرو وجود داشت، اما با این اختلاف، در مقام مقایسه مشخصاً مزدا 3 ارزش بیشتری دارد. اگر آپشن های سراتو دزدی نمیشد، خریداران نیز اندکی به فکر می افتادند که کدام را بخرند بهتر است.

  • user icon
    نویسنده : محمود
    تاریخ : 1395/07/23

    مزدا 3 و سراتو جفتشون قدیمی هستن به نظر من هیچ کدوم ارزش خرید ندارن ولی مزدا خیلی ارزش بیش تری دارد چون هم محصول شرکت معتبرتر و ژاپنی هست هم ظاهر بهتری داره و کیفیتش پایین نیومده

  • user icon
    نویسنده : امیر کمالی
    تاریخ : 1395/07/24

    من سراتو سایپا رو سوار شدم.به نظر من سایپا گند زده تو این خودرو

    یکی از مشکلات مزدا3 اینه که کفش خیلی پایینه و همش گیر میکنه

  • user icon
    نویسنده : الیار سیدحمزه
    تاریخ : 1395/07/24

    من یه دونه سراتو سایپا تحویل گرفتم خیلیم راضیم موتورش خیلی پرقدرته پر شتاب ظاهرش به نظرم خیلی ساده و شکیله مزدا بعد یه مدت ادمو خسته میکن ولی این نه (البته این نطر منه و اونایی که میگن مزدا بهتره نظرشون قابل احترامه )
    من تنها ایرادی که تو این ماشین دیدم
    نبود ایربگ و اپشنه
    و ماشین یکم تو شهری مثل تهران تو دست انداز میکوبه که فکر کنم مزدا هم اونطوری باشه

  • user icon
    نویسنده : شایان
    تاریخ : 1396/02/08

    سلام . من که یدونه سراتو آپشنال ۲۰۰۰سایپایی رو ثبت نام کردم که سایپا ظاهراتعدادی از آپشنها رو دوباره به سراتو برگردونده البته با افزایش قیمت ۱۰ ملیونی!!! امیدوارم که پشیمون نشم !
    موفق باشید

    • نویسنده : امیر
      تاریخ : 1397/03/28

      سلام من دیماه 96 آپشنال با شرایط خریدم . اصلا پشیمون نمیشی.
      البته اختلاف قیمت مزدا با سراتو رو در نظر بگیر.
      داداشم یه اصل کره ای داره و شش ساله داره اگر بگم یه ریال خرج نداره و خرج نکرده - باور نمیکنید.

  • user icon
    نویسنده : هادی
    تاریخ : 1396/03/17

    واقعا" مزدا3 رو با سراتو مقایسه میکنین؟
    مزدا3 100
    سراتو 50

    • نویسنده : ج.
      تاریخ : 1396/05/06

      به اندازه 20 تومن گرونتر بهتره همین این 50 از کجا امد؟!!!! یعنی عاشقه این تعصبات ماشینیم اینگار خودمون ساختیمش.

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1396/05/13

    بخاطر ارتفاع پایین مزدا و قیمت ۱۴ ملیونی بالاتر مزدا، من سراتو آپشنال رو ترجیح میدم. اما به نظر سایرین احترام میذارم چون انتخاب سختیه تو این رنج قیمت و تا حدودی سلیقه ای.

  • user icon
    نویسنده : Babi
    تاریخ : 1396/07/01

    من راجب سراتو سایپا نظر نمیدم چون تجربه رانندگی باهاش نداشتم ولی راجب مزدا اینو میدونم که هیچ وقت ازش سیر نمیشید.

  • user icon
    نویسنده : امير الياسيان
    تاریخ : 1396/07/24

    مزدا نيو ١٠٠
    سراتو ٢٠

  • user icon
    نویسنده : سعید بیات
    تاریخ : 1396/11/29

    من مقایسه سراتو با ماشین های دیگه رو میخوندم.امتیاز سراتو از 43 تا 46 متغیره.ماشین که همون ماشینه.امیدوارم تعصب های خاص تو این امتیاز دهی متاثر نبوده باشه.

    • نویسنده : مدیر سایت
      تاریخ : 1396/11/29

      سلام آقای سعید امتیاز هر ماشین بر اساس ماشین مقابلش داده میشه هیچ ربطی به مقایسه ماشین با خودروهای قبلی نداره و کارشناس امتیاز رو وارد سیستم میکنه و سیستم این امتیاز ها رو میده ، ممنون از توجه شما

  • user icon
    نویسنده : یاسر
    تاریخ : 1397/05/20

    سلام اقا من دو تا مزدا ۳ نیو داشتم الانم سراتو ۲۰۰۰ اپشنال دارم خدایی مزدا بهتره ولی خب اینطوری ام نیست که سراتو ۲۰۰۰ بد باشه فرق این دوتا ماشین فقط تو سرعت بالا اونم جاده شمال معلوم میشه که با سراتو یه کم ادم میترسه ولی با مزدا با ۱۷۰ ام انگار نه انگار در کل مزدا ۹۰ سراتو ۷۰ عادلانه اس

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading