اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای النترا 2015 با کیا اپتیما 2012

مقایسه هیوندای النترا 2015 با کیا اپتیما 2012

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه  هیوندای النترا 2015 با کیا اپتیما 2012 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای النترا 2015 با کیا اپتیما 2012 بپردازیم .

optima 2012

اپتیما 2012

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی اپتیما 2012

HYUNDAI elantra

النترا 2015

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
46
بررسی النترا 2015
انتخاب ماشین 3

optima 2012

اپتیما 2012

Top car

optima 2012

اپتیما 2012

مقایسه هیوندای النترا 2015 با کیا اپتیما 2012

کیا اپتیما

 

کیا اپتیما مورد نظر ما سومین نسل از این ماشین است که در سال 2010 رو نمایی گردید و با فاصله ای کوتاه وارد بازار شد و به علت ویژگی های جذابی که داشت کیا اپتیما توانست جایگاه خوبی برای خود بسازد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا میشویم . کیثا اپتیما هنگامی که وارد بازار شد زیباترین سدان متوسط بازار بود و هنوز هم طراحی این ماشین با گذشت چند سال از رونمایی اش زیبا است و به نوعی از مدل های جدید کیا اپتیما صحیح تر طراحی شده است . کیا اپتیما در بخش طراحی یک ماشین تکامل یافته و زیبا است و چهره یک ماشین اسپرت ، رخ لوکس و زیبایی یک طراحی ساده را دارا می باشد . یکی از نکاتی که کیا اپتیما را خصوصا از نمای جانبی به ماشین جذاب تری تبدیل کرده است خط کمر ماشین است که از چراغ جلو شروع شده ، امتداد یافته و در بالای صندوق عقب به پایان رسیده است . خط کمر کیا اپتیما علاوه بر بهبود زیبایی در بالابردن ضریب آیرودینامیک ماشین هم تاثیر مثبت گذاشته است .

 

کیا اپتیما

 

کیا اپتیما هنگامی که به بازار عرضه شد متفاوت ترین ماشین کیا از نظر طراحی داخلی بود و یک سنت شکنی به حساب میامد ؛ طراحی داشبورد کیا اپتیما یک نواخت نیست ، راننده محور است و دریچه تهویه های آن طرحی خاص دارند . کیا اپتیما 2012 و هیوندای النترا 2015 هر دو از نظرآپشن ماشین های خوبی در رنج قیمت خود هستند اما کیا اپتیما لیست تجهیزاتش بسیار کامل تر است . کیا اپتیما کابین جاداری دارد و ارگونومی و دسترسی به دکمه ها وادوات سطح مناسبی دارند و از این نظر کیا اپتیما نسبت به هیوندای النترا برتری دارد . کیفیت متریال مورد استفاده شده در کیا اپتیما منسب است و از نظر کیفیت ساخت هر دو ماشین یک سطح برابر را دارا می باشند .

 

کیا اپتیما

 

در سینه کیا اپتیما یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی به حجم دقیق 2359 سی سی وظیفه تولید قدرت را بر عهده دارد . این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه به قدرت 177 اسب بخار و در دور موتور 4000 دور در دقیقه به گشتاور 236نیوتن متر میتواند دست پیدا کند . مصرف سوخت کیا اپتیما در کلاس خودش با توجه به وزن و ابعاد ماشین بسیار مناسب است و خیال مالکش را از سوختگیری های پی در پی راحت میکند . برای انتقال قدرت پیشرانه کیا اپتیما به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که عملکرد قابل قبولی دارد و در شرایط مختلف تعویض دنده های هوشمندی را انجام می دهد . با توجه به این تفاسیر کیا اپتیما ماشین چندان سریعی نیست اما شتابگیری قابل قبولی دارد و به راحتی تا 220 کیلومتر در ساعت میتواند به شتابگیری ادامه دهد .هنگام شتابگیری ناگهانی در سرعت های پایین هیوندای النترا به لطف وزن سبک تر عملکرد چابک تری دارد اما اگر هر دو ماشین در یک مسیر با شیب مساوی و رو به بالا قرار بگیرند کیا اپتیما به خاطر گشتاور بیشتری که در اختیار راننده می گذارد با فاصله زیاد از هیوندای النترا یک قربانی می سازد .

 

کیا اپتیما

 

کیا اپتیما یک ماشین خانوادگی با روحیه اسپرت است که هندلینگ عالی دارد ، قدرت مانور ماشین بالاست و فرمان پذیری اش خوب است که در حالت عادی به خاطر رینگ و لاستیک اسپرت با فاق کوتاه سواری ماشین کمی خشک است اما باعث شده است تا کیا اپتیما حال و هوای اسپرت تری داشته باشد و هنگام رانندگی تهاجمی یا حرکت های ناگهانی ماشین هیجان انگیزی به نظر بیاید .

کیا اپتیما 2012 یک ماشین کم مصرف ، زیبا ، پر قدرت و فول آپشن است که در مقایسه با هیوندای النترا مدل 2015 با قیمت برابر ارزش خرید بالاتری را دارا می باشد و علاوه بر کیفیت و راحتی بیشتر ویژگی ها و جذابیت های بیشتری را در اختیار شما می گذارد و در کل ماشین لذت بخش تر و بهتری است .

 

 کیا اپتیما

HYUNDAI elantra

النترا 2015

مقایسه هیوندای النترا 2015 با کیا اپتیما 2012

هیوندای النترا 2012-2015

 

هیوندای النترا یک ماشین سدان جمع و جور با طراحی و استایل اروپایی است که مدل مورد نظر ما نسل پنجم این ماشین بعد از عمل فیس لیفت میباشد . هیوندای النترا 2015 با ظاهر جذاب و زیبایی که دارد فروش بالایی را برای خود رقم زد و باعث شد تا این ماشین یکی از پر فروش ترین ماشین های کلاس خودش شود و در کشور ما هیوندای النترا 2015 محبوب ترین سدان جمع و جور بازار به شمار میرفت . اگر سبک طراحی هیوندای سوناتا yf  را دنبال کرده باشید النترا را سوناتا کوچک شده می دانید زیرا شباهت انکار نا پذیری در سبک طراحی این دو ماشین وجود دارد که در مورد هیوندای النترا باعث شده است تا این ماشین بتواند نگاه های زیادی را به سمت خود برگرداند .

 

هیوندای النترا 2012-2015

 

در داخل کابین هیوندای النترا طراحی خوبی مشاهده می شود اما متاسفانه طبق روال اکثریت کره ای ها که خیلی از پارامتر های ماشین خوب را فدای چهره می کنند در این ماشین هم متریال خوب و دل نشینی به کار نبرده اند . هم چنین به علت فرم خاص طراحی اتاق قسمتی از راحتی سرنشینان و فضای کابین گرفته شده است که فضای کابین را تنگ و خفه کرده است و چندان با توجه به ابعاد بدنه ماشین جاداری نمیباشد ولی خب برای یک خانواده ماشین مناسبی است. هیوندای النترا به خاطر فرم خاص طراحی کابین مخصوصا داشبورد ارگونومی خوبی ندارد و تا حدودی کار کردن با ادوات این ماشین گیج کننده به نظر میرسد . از نظر آپشن هیوندای النترا ماشین خوبی است اما کیا اپتیما با بودجه یکسان امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد .  یکی از مزایای  کابین  هیوندای الانترا ایزوله  مناسب کابین است که صدای زیادی را به داخل اتاق راه نمی دهد و آرامش کامل را  برای سرنشینان ماشین به وجود میاورد . از نظر جذابیت ظاهری هر دو ماشین سطح مناسبی دارند ، از نظر آپشن کیا اپتیما ماشین بهتری است ، از نظر کیفیت مونتاژ و ساخت کیا اپتیما و هیوندای النترا برابر هستند و از نظر و ارگونومی ودسترسی به تجهیزات برتری با کیا اپتیما است .

 

هیوندای النترا

 

در بخش فنی هیوندای النترا 2015 ماشین مناسبی است اما در مقایسه با کیا اپتیما 2012 یک سری ضعف هایی را دارا می باشد . در بخش فنی هیوندای  الانترا مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر با آرایش خطی و حجم دقیق 1797 سی سی است که قابلیت تولید حداکثر توان خروجی 148 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر را دارا میباشد و در نهایت برای انتقال این قدرت به چرخ های ماشین پیشرانه هیوندای النترا با یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته  کوپل شده است . هیوندای الانترا با توجه به حجم موتور و وزن بدنه کشش خوبی از خود نشان می دهد و هم چنین پیشرانه ماشین به خوبی با گیربکس کوپل شده است و سواری نسبتا لذت بخشی را رقم زده است . در سرعت های کم و داخل شهر هیوندای النترا یک ماشین چابک است و عملکرد سریعی دارد اما در مسافت های طولانی یا سرعت های بالا کیا اپتیما 2012 قطعا ماشین بهتری است .

 

هیوندای النترا

 

هیوندای النترا سواری بیش از حد خشکی دارد که لاستیک های دیواره نازک این ماشین در این امر تاثیر بدی گذاشته اند . البته هیوندای الانترا به لطف این خشکی سیستم تعلیق دو نکته مثبت نسبت به بعضی از ماشین های کلاس خودش دارد که اولین نکته هیوندای النترا هندلینگ خوب ماشین است که با سبکی خاص همراه است و نکته دیگر هم ترمز های اطمینان بخش و پر قدرت ماشین میباشد . علاوه بر این قابلیت مانور پذیری هیوندای النترا هم بالا است و سبقت های خوبی با این ماشین میتوان گرفت .

هیوندای النترا یک سدان جمع و جور کره ای زیبا است که جذابیت های این ماشین زیاد است اما هنگامی که با کیا اپتیما مقایسه می گردد جذابیت های کیا اپتیما از هیوندای النترا بیشتر میشود و ماشین ارزشمند تری می باشد . به طور کلی کیا اپتیما 2012 ویژگی هایی دارد که باعث شده است تا این ماشین محبوبیت خود را حفظ کند و در حال حاضر بازار خرید و فروش خوبی داشته باشد .

 

 هیوندای النترا

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امیر محمد
    تاریخ : 1396/11/18

    با سلام
    چون هردو این ماشین هارو داشتم خدمتتون عرض میکنم
    به نظر من اپتیما کلا یه لول از النترا بالاتره اما از نظر ظراحی خارجی و نرم بودن النترا عمکرد بهتری داره اینکه گفتین النترا نسبت به اپتیما فضای گیج کننده و فضای خفه ای داره درست نیست باتشکر.

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1397/10/06

    من النترا دارم . قبلا ۴۰۵ و ۲۰۶ داشتم . راجع به اپتیما نمیتونم قضاوت کنم ولی اتفاقا النترا بین رقبای خودش از جمله مزدا ۳ نیو ، سراتو و هندا فضای بزرگ و دلبازی داره ، خصوصا صندلی عقب . ولی سیستم تعلیقش رو درست میگید توی آسفالتهای زبر و پر دست انداز کمی خشکه ولی کابینش خیلی کم صدا هستش . خصوصا در آسفالتهای صاف و سالم میتونم به جرات بگم صدای داخلش از تویوتا هم کمتره . بخاطر ابعاد متوسط برای داخل و خارج شهر کاربرد خوبی داره . کم مصرف ،آپشنهای زیاد و ظاهر زیبا .

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading