کیا اپتیما 2012-2015

KIA OPTIMA 2012-2015

کیا اپتیما 2012-2015 کیا اپتیما 2012-2015

بررسی کیا اپتیما

کیا اپتیما یک سدان سایز متوسط است که نسل اول آن در سال 2000 معرفی شد و تاکنون 4 نسل متفاوت از آن معرفی و روانه بازار شده است. اما اکنون قصد داریم درباره نسل سوم آن صحبت کنیم.

این نسل از اپتیما در سال 2010 معرفی شد و تا سال 2015 بر روی خط تولید قرار داشت. البته کیا در سال 2013 یک مدل فیس لیفت را از آن معرفی نمود که تغییراتی را به ویژه در چراغ‌ها تجربه کرد. این نسل از اپتیما از سال 2012 توسط اطلس خودرو وارد بازار کشورمان شد و همانند نسل قبل، موفق به فروش بالایی شد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اپتیما طراحی جذاب بدنه آن است و همین ویژگی موجب شده اپتیما مورد توجه طیف وسیعی از کاربران قرار بگیرد و مشتریان جوان توجه زیادی به آن دارند. اپتیما علاوه بر طراحی ظاهری مطلوب، کابین جذابی هم دارد و از نظر فنی عملکرد متوسطی دارد.

 

 کیا-اپتیما-OPTIMA
عکس داخلی کیا اپتیما 2012-2015
price icon

0 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

8از 13کاربر

سال ساخت : 2016-2017 2012-2015 2010

نکات مثبت کیا اپتیما

ارگونومی خوب کابین ، آپشن های متنوع ، خوب و کامل ، ظاهری زیبا و جذاب ، مصرف سوخت بسیار اقتصادی ، قیمت پایین نسبت به رقبا

نکات منفی کیا اپتیما

کیفیت نه چندان بالای ادوات داخلی نسبت به دیگر محصولات شرکت کیا ، جلو بندی ضعیف ، به سر وصدا افتادن اتاق ماشین در بلند مدت 

امنیت کیا اپتیما

نسل سوم " اپتیما " که حاصل زحمات پیتر شرایر می باشد به کلی طراحی اش متحول شده و حاصل کارش در کل جذاب می باشد اما طراحی در قسمت جلو چنگی به دل نمی زند. این زیبای بی کیفیت از موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

نقد کارشناسی کیا اپتیما

کیا اپتیما یک سدان سایز متوسط است که نسل اول آن در سال 2000 معرفی شد و اکنون در چهارمین نسل به تولید می‌رسد. اما نسل سوم اپتیما که اینجا در مورد آن صحبت می‌کنیم، در سال 2010 معرفی شد و کیا آن را روانه بازار کرد. تولید این نسل از اپتیما تا سال 2015 ادامه پیدا کرد و کیا تولید آن را از سال 2013 تحت یک نسخه فیس لیفت ادامه داد.

این مدل از اپتیما از سوی اطلس خودرو به عنوان نماینده رسمی کیا در ایران به بازار عرضه شد و همانند برادر بزرگ خود، موفقیت‌های زیادی را کسب کرد. علت این موفقیت، علاوه بر طراحی خارجی جذاب، نبود رقیب جدی بود و اینکه اپتیما مورد توجه طیف وسیعی از مشتریان قرار داشت. 

اپتیما را باید معرفی کننده زبان طراحی کیا بدانیم چراکه این طراحی پس از اپتیما در بسیاری از محصولات کیا مورد استفاده قرار گرفت. در نمای جلو از جلو پنجره معروف کیا به نام «Tiger Nose» استفاده شده و در نمای عقب، چراغ‌های کشیده دیده می‌شوند. البته طراحی چراغ‌‌های عقب در مدل فیس لیفت تغییر کرد و به حالت یکنواخت درآمده است. کیا اپتیما در نگاه اول کمی عضلانی به نظر می‌آید و البته در واقع وزن نسبتا بالایی هم دارد.

طراحی کابین کیا اپتیما همانند طراحی بیرونی، در مقایسه با سال تولید، کاملا به‌‌روز به نظر می‌رسد. شاید در اولین برخورد با کابین اپتیما، کمی گیج و سردرگم شوید چراکه کلیدهای فراوانی در مقابل شما قرار دارد. طراحی کابین به ویژه در قسمت داشبورد و کنسول وسط، با تمرکز بر راننده صورت گرفته و دسترسی راننده به ادوات داخل کابین راحت است. یکی از انتقاداتی که به اپتیما وارد شده، سواری نسبتا خشک آن است که کیا در نسل بعدی اقدام به رفع این ایراد نمود. البته این سواری با روح اسپرت اپتیما تناقضی ندارد و نمی‌توان آن را یک ویژگی منفی دانست.

کیا اپتیما در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود ولی باتوجه به قوانین واردات خودرو به کشور، اطلس خودرو نسخه مجهز به موتور 2.4 لیتری را برای کشورمان عرضه کرده است. این موتور 4 سیلندر توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 231 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک، به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت برای به حرکت درآوردن جثه 1450 کیلوگرمی اپتیما کافی است اما هرگز نباید انتظار یک عملکرد فوق‌العاده و شتاب گیری بی‌نظیر را داشته باشید. 

برخی از نمونه‌های اپتیما در سیستم جلوبندی دچار ضعف هستند و حتما قبل از خرید یک اپتیما نسل سوم، از سالم بودن جلوبندی و نبود سروصدای اضافی در اتاق اطمینان حاصل کنید.

اپتیما در بازار کشورمان روزهای پرفروغی را پشت سر گذاشت و رقابت تنگاتنگی با رقیب هموطن خود یعنی هیوندای سوناتا داشت. از دیگر رقبای اپتیما در بازار ایران می‌توانیم به تویوتا کمری، هوندا آکورد و هیوندای آزرا اشاره کنیم.

کیا اپتیما 2015 باتوجه به طراحی عالی و ویژگی‌های فنی خوب، همچنان گزینه مناسبی برای خرید یک خودرو دست دوم محسوب می‌شود. در مجموع اپتیما 2012 تا 2015 باوجود گذشت چند سال، طراحی خوب خود را حفظ کرده و اگر نمونه های کم کارکرد آن را پیدا کردید، در خرید آن شک نکنید.

این مدل از کیا اپتیما همجنان در نمونه های دست دوم در بازار طرفداران زیادی دارد و از خودروهای خوش فروش بازار به حساب می آید . 

گالری تصاویر کیا اپتیما

property
گیربکس
6 دنده اتو ماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
2359
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
177/6000
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
9,5
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
8

مشخصات کیا اپتیما 2012-2015

مدل : Optima SL
کلاس : سدان خانوادگی نیمه لوکس
گیربکس : 6 دنده اتو ماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل جلو(FWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی/16
حجم موتور سی سی : 2359
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 177/6000
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 236/4000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 200
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 9,5
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1455/1830/4845
وزن خالص(کیلوگرم) : 1450
مشخصات تایر : 215/55R 17
مصرف ترکیبی(لیتر) : 8
استاندارد الایندگی : یورو 5
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 70
کیسه هوا : راننده/ سرنشین جلو/ جانبی/ پرده ای مجموعا 10عدد
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی/HAC- ABS- ESC- EBD
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی/ ریموت کنترل/ Keyless Go Starter
سیستم های فرمان و هدایت : قدرت کمکی هیدرولیک/ تنظیم دستی/ دکمه های کاربردی روی فرمان/ مجهز به سنسور سرعت
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک دوگانه درجه حرارت
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : سیستم صوتی حرفه ای Infinity با ظرفیت 6 دیسک/AUX- USB- Ipod
سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی های جلو/ کمربندهای ایمنی پیش کشنده/ پشت سری های فعال/ سیستم یکپارچه حافظه دار تنظیم صندلی راننده
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی آینه ها با گرمکن/ آینه تاشو برقی/ شیشه بالا بر جلو و عقب برقی/ یخ زدایی شیشه
سیستم روشنایی : چراغ های جلو زنون با کنترل اتوماتیک نور/ مه شکن جلو وعقب
سایر امکانات : سنسور پارک/ دوربین عقب/ کروز کنترل/ سیستم ECO/ محفظه سرد کن
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره کیا اپتیما 2012-2015

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading