اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری تیگو7 با هایما S7 توربو

مقایسه چری تیگو7 با هایما S7 توربو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه چری تیگو7 با هایما S7 توربو می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه چری تیگو7 با هایما S7 توربو بپردازیم .

HIAMA s7 turbo

هایما S7 توربو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی هایما S7 توربو

chery tiggo 7

چری تیگو7

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
6
امتیاز کل
45
بررسی چری تیگو7
انتخاب ماشین 3

HIAMA s7 turbo

هایما S7 توربو

Top car

HIAMA s7 turbo

هایما S7 توربو

مقایسه چری تیگو7 با هایما S7 توربو

هایما s7 توربو

 

هایما S7 نخستین ماشین شاسی بلند چینی ارائه شده توسط ایران خودرو است که ابتدا مدل تنفس طبیعی آن وارد بازار شد اما به دلیل ضعف‌هایی که داشت چندان با استقبال بالایی مواجه نشد و کمی بعد هایما S7 توربو با تغییرات مثبت زیادی به میدان آمد. هایما S7 توربو با توجه به قیمتش طراحی منطقی و مناسبی دارد اما به هر حال چینی است و در بخش‌های مختلف هایما S7 شاهد طراحی کپی شده از ماشین‌های روز دنیا هستیم. به طور کلی طراحی هایما اس 7 توربو جز در چند نقطه ماشین هماهنگ است و می‌توان گفت که با توجه به چینی بودن ماشین و دیگر مسائل طراحی خوبی دارد و استایل کلی ماشین طرحی نوآورانه دارد. در مدل توربو ماشین هایما اس 7 تغییرات شامل سپر جلو به همراه جلو پنجره جدید، طرح جدید مه شکن‌ها، دیفیوزر جدید سپر عقب، وجود پایه باربند و طرح جدید رینگ‌های ماشین است که همه اینها سعی دارند تا به هایما اس 7 چهره خوب و قدرتمندی ببخشند.

 

هایما s7 توربو

 

داخل کابین هایما S7 توربو شباهتی با هیوندای وراکروز دارد، کیفیت ساخت مناسبی دارد و کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین هم مطلوب ارزیابی می‌شود. در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی هم در هایما اس 7 توربو نسبتا تجهیزات خوب و کاملی به کار گرفته شده و آپشن های هایما S7 توربو با وجود اختلاف قیمت چندین میلیون تومانی سطح تقریبا برابری با چری تیگو 7 دارد. چری تیگو 7 از نظر کیفیت، تجهیزات، طراحی و ... امتیازات برابری با هایما S7 توربو دریافت می‌کند و این اختلاف قیمت تنها ارزش خرید چری تیگو7 را پایین می‌آورد.  

 

هایما s7 توربو

 

در بخش فنی  هایما اس 7 اتوماتیک توربوشارژر مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری است که توسط پرخوران توربوشارژ تقویت شده است. این پیشرانه توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد. هایما S7 توربو قابلیت‌های فنی مناسبی دارد و مالکان آن از بخش فنی و توانایی‌های حرکتی هایما S7 توربو رضایت دارند. به طور مثال هایما S7  توربو به زمان تقریبی 10 ثانیه نیاز دارد که سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت برساند. برای انتقال قدرت در هایما اس 7 توربو از یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت کشور کره جنوبی استفاده شده است. در موتور و گیربکس این ماشین سطح هماهنگی تقریبا خوب است و بخش فنی ماشین تقریبا خوب است. هایما S7 توربو و چری تیگو 7 قابلیت‌های حرکتی مشابه هم دارند و برتری خاصی را نسبت به یکدیگر ندارند. البته باید ببینیم در بلند مدت استهلاک و سلامت کدام ماشین بهتر عمل می‌کند. 

 

هایما s7 توربو

 

هایما S7 توربو در میان ماشین‌های چینی تعلیق و زیر بندی خوبی دارد و به علت اینکه چرخ‌های عقب هایما S7 توربو از تعلیق مستقل بهره می‌برند، در پستی و بلندی‌ها عملکرد خوبی دارد و علاوه بر این هایما S7 توربو هندلینگ و کیفیت سواری قابل قبولی دارد.

هایما S7 توربو با توجه به قیمتی که دارد، ماشین خوبی است و در این رنج قیمت هایما S7 توربو با وجود اینکه چینی است، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود اما چری تیگو 7 با اینکه ویژگی‌هایی مشابه هایما S7 دارد اما قیمت بسیار بالاتری دارد و همین قیمت بالا، ارزش خرید آن را پایین می‌آورد.

chery tiggo 7

چری تیگو7

مقایسه چری تیگو7 با هایما S7 توربو

 چری تیگو 7

 

چری تیگو 7 را می‌توان زیباترین و جدیدترین شاسی بلند چری دانست که اخیرا معرفی شده است و مدیران خودرو آن را چندی قبل به عنوان پرچم‌دار محصولات خود روانه بازار کرد. در طراحی چری تیگو 7 اگر کمی دقت کنیم از شاسی بلندهای مطرح دنیا در گوشه و کنار این ماشین می‌توانیم طرح‌های کپی کاری شده‌ای ببینیم که تقریبا در کنار هم طرح این ماشین خوب از آب در آمده است. حجم‌ها و خطوط به کار رفته در بدنه بیش وجود سادگی و یکنواخت بودن را در این ماشین تاکید می‌کنند اما کمی هم حس و حال لوکس بودن را به ظاهر این ماشین بخشیده‌اند.

 

 چری تیگو 7

 

طراحی کابین چری تیگو 7 مدرن و کمی مینیمال است و با مدل‌های ارزان‌تر محصولات چری شباهت دارد. همیشه در بیشتر ماشین‌های چینی شاهد ضعف کیفیت ساخت و مونتاژ این بوده‌ایم و دیدیم که برای ادوات از متریال خوبی استفاده نکرده‌اند و این موضوع در مورد چری تیگو 7 هم صدق می‌کند و با کابین بسیار ضعیف و دور از انتظار این ماشین مواجه می‌شویم. نقطه قوت چری تیگو 7 در این رنج قیمت وجود بیش از حد و اغراق آمیز آپشن‌های مختلف است که برای افرادی که ماشین را از روی آپشن انتخاب می‌کنند ویژگی مثبتی به شمار می‌رود. چری تیگو 7 و هایما S7 توربو از نظر کیفیت و آپشن و ... ماشین‌های برابری هستند اما چری تیگو 7 به علت قیمت بسیار بالا ارزش خرید پایین‌تری دارد.  

 

کابین چری تیگو 7

 

در سینه تیگو 7 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی قرار گرفته که 1498 سی سی حجم دارد و مجهز به سامانه پرخوران توربوشارژر است. این پیشرانه در دور موتور 5500 دور در دقیقه به قدرت 145 اسب بخار دست پیدا می‌کند و گشتاورش نیز در دور موتور 1750 دور در دقیقه به 210 نیوتن متر می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 6.3 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 را می‌تواند پاس کند. هایما S7 توربو و چری تیگو 7هر دو ماشین‌های توربو هستند و با توجه به کیفیت پایین سوخت در ایران باید ببنیم استهلاک پیشرانه‌های چری تیگو 7 و هایما S7 توربو در بلند مدت چگونه خواهد بود. اعداد و ارقام هایما S7 توربو از چری تیگو 7 بیشتر است اما توانایی‌های حرکتی هر دو ماشین در یک سطح برابر هستند.

 

 چری تیگو 7

 

در بحث سواری سیستم تعلیق چری تیگو 7 نسبتا قابل قبول است و سواری به نسبت مناسبی ارائه می‌دهد اما در بعضی مواقع در جذب ضربه و ناهمواری‌ها گیج عمل می‌کند. از نظر لذت سواری و ... از چری تیگو 7 به عنوان یک ماشین معمولی یاد می‌شود و در کل خیلی از هندلینگ و قضایای اینچنینی چری تیگو 7 رضایت کامل ندارند. نکته منفی چری تیگو 7 ضعف قدرت ترمز چری تیگو 7 زمانی است که وزن زیادی بر روی محور ماشین قرار می‌گیرد.

چری تیگو 7 به عنوان یک ماشین چینی با توجه به ویژگی‌هایی که ارائه می‌کند اصلا ارزش پرداخت این مبلغ هنگفت را ندارد و در مقایسه با ماشین هم کلاس خود یعنی هایما S7 توربو ارزش خرید آن پایین‌تر است و هایما S7 توربو با قیمت بسیار پایین‌تر ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مدیر سایت
    تاریخ : 1396/07/09

    به نظر من باید مدیران خودرو اسپانسر ماشین سه بشه که از تولیدات حمایت کنه

    • نویسنده : حرف حق
      تاریخ : 1398/11/09

      یعنی اگر فرقون و با ماشینای چری یا ام وی ام مقایسه بشه بازم ماشین سه میگه فرقون بهتره واقعا شرم آوره

  • user icon
    نویسنده : بهنام
    تاریخ : 1396/07/09

    این مقایسه اصلا درست نیست و برای اولین بار که دو خودرو با این همه اختلاف قیمتو مقایسه میکنید اگر همینجور پیش بره همین روزها شاهده مقایسه تیگو 7 با وانت پیکان هستیم و در بخش طراحی وانت پیکان پیشی میگیره

  • user icon
    نویسنده : مسعود اصغرپور
    تاریخ : 1396/07/09

    قضاوت منصفانه ای نبود...چری تیگو 7 خیلی بهتر از هایماست.
    کافیه یکبار داخل هایما بشینید از کیفیت بد پلاستیک داشبوردش بر پراید صد صلوات می فرستید .

  • user icon
    نویسنده : محمدامین سنگتراش
    تاریخ : 1396/07/12

    ماشين سه لطفا نظر سنجي
    رو عوض كنيد . چقدر 2008 و كپچر رو ببينيم؟

  • user icon
    نویسنده : علي
    تاریخ : 1396/07/13

    چرا نظرتون راجع به هايما اينقدر سريع برگشت،قبلا ايرادات بجا و درستي ازتون شنيديم ولي الا برعكس دارين از هايما دفاع ميكنيد.دليل اين تغيير موضع سريعتون رو نميدونم،لطفا بگيد بهمون

  • user icon
    نویسنده : رحمان
    تاریخ : 1396/07/22

    به نظرم اصلا مقايسه منصفانه اي نيست، از هيچ كدوم از برندها دفاع نميكنم ولي مسلما كسي كه اين مطلب رو نوشته اصلا تيگو ٧ رو از نزديك نديده و مغرضانه و بسيار تابلو مقايسه كرده

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/07/22

    دقيقا برعکس تمام مطالبی که گفتین.
    تیگو 7 عالی سواریش و از همه مهمتر شرايط پرداخت پولی و2سال خدمات رایگان. و5سال ضمانت موتور و گیربکس هست.حتی با 5 سال بیمه بدنه و 1سال ثالث رایگان

  • user icon
    نویسنده : فرزاد
    تاریخ : 1396/07/23

    تیگو هفت ماشین خوبی هستش. یکی از دوستانم تازه گرفته و من هم کاملا ماشین روتست کردم ولی بنظرم قیمتش کمی بالاس و ارزش خریدش کمتر باید باشه. البته هایما از نظر قیافه خوبه

  • user icon
    نویسنده : حسین حیدری
    تاریخ : 1396/12/09

    متاسفم برای سایت تیگو 7 اصلا قابل مقایسه نیست با هایما پیش بره شما تیگو رو با پیکان مقایسه میکنید و می گید پیکان بهتره شما اول یه تحقیق در تیگو سون کن بعد بیا اینجا بنویس تیگو 7 بسیار ماشین عالی هس از نظر هم چی و هیچ نقطه ضعفی نداره اصلا شما خدمات پس از فروش رو خوندین تا 2 سال همه خدمات ریگان و 5 یا 150000 کیلومتر این ماشین از داستر تیوولی اینا هم خیلی بهتر هست و تازه از این ها هم با اختلاف بهتره بعد شما با یه ماشین چرت مقایسه میکنی
    بعد شما هم کلا برید اسپانسر ایران خودرو بشید و کلا هم از محصولات چری بد بنویسد

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/12/23

    با توجه به موضوعات مطرح شده در مقایسه بین دو خودرو اینگونه برداشت می شود که نظر نویسنده مغرضانه بوده و بیشتر قصد داشته ارزش یک خودرو را خوب جلوه داده ودیگری را بد وملاک مقایسه ایشان فقط وفقط قیمت خودرو بوده.

  • user icon
    نویسنده : علس
    تاریخ : 1397/01/04

    من خودم هایما دارم و چری هم دوستم و من پشت هردو نشستم هردو ماشین خوبی هستن ولی هایما خیلی از چری بهتر است اگر قرار باشد چری بهتر باشد فقط چری اریزو5

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/01/08

    کاملااااااااااا جانب دارانه از هایما تعریف کرده . من تیگو ۷ خریدم و خیلییی سر تر از هایما هست .

    • نویسنده : Mo.
      تاریخ : 1397/04/23

      سلام ودرود🙏🏻آيا شما راضي هستيد ؟قبلا چه ماشيني داشتيد ؟آيا سرعت اوليه وشتاب وترمز خوبي داره؟ممنون ميشوم راهنماييم كنيد

  • user icon
    نویسنده : ali.v
    تاریخ : 1397/02/07

    فقط خواسته ازهایما جانبداری کنه والا اگر هایما از تیگو 7 بهتر هست پس چرا قیمتش ازتیگو 7پایینتراست،تیگو 7خیلی ازهایما بهتر هست و کسانیکه هایما دارند اصلأ راضی نیستند،لطفامغرضانه قضاوت نکنید.

    • نویسنده : سلمان نیمه فارسی
      تاریخ : 1397/03/29

      برادر من شرکت وارد کننده چری سود زیادی رو خودروها میکشه این دلیل این نمیشه که هر چیزی گرون تر باشه بهتر هست

      چری خیلی گران فروشه
      قیمت دوبی رو مقایسه کنید با قیمت ایران خودرو ها ـ
      کلا شرکت بهمن و ایرانخودرو کمترین سود رو روی خودروهای وارداتی مونتاژ دارن و سایپا و مدیران خودرو و کرمان موتور سود زیادی میکشن رو خودرو ها

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1397/05/13

    باکمال احترام به دارندگان تیگو ۷ خودروی هایما s7 خیلی سواریش بهتره ماشین بسیار پرقدرتیه در کنار نرمی خاصی که داره با کلی آبشن از همه مهمتر برای مصرف کننده خدمات پس از فروشه که ایران خودرو در تمام نقاط کشور از هایما s7 پشتیبانی میکنه

  • user icon
    نویسنده : محمدامین سیفی
    تاریخ : 1397/05/16

    هایما s7 توربو داریم و پسرخالم تیگو 7 داره از نظر ظاهری هایما خیلی با اُبهته و حس ماشین های شاسی بلند گرانقیمت را می ده و تیگو 7 ظاهری ریز و زیبایی داره از نظر شتاب و قدرت هایما خیلی سرتره خدمات پس از فروش هایما خیلی بهتره و خیالت راحته چون ایران خودرو پشتیبانی می کنه البته اینو بگم که هایما های قدیمی با شتاب ۱۶ ثانیه مثل لاکپشت و آشغال هستند

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/06/02

    طبق اطلاعاتی که شمادرمعرفی تیگو ۷ و هاوال۲ ارائه دادید تیگوقدرت اسب بخاربیشتری داره و مصرف کمتری داره وزن کمتری داره وسرعت بیشتری داره. ولی گفتیدبه تیگواعتماد نکنید ولی ازهاوال باهمین مشخصات ضعیفتر تعریف کردید.

  • user icon
    نویسنده : کامران
    تاریخ : 1397/09/15

    سلام دوستان. با احترام به همه چری سواران باید بگم که انصافا هایما ماشین بهتر و قابل اعتمادتری هست. خیلی نرمو بی سروصداست. من برادرم تیگو هفت داره تو سرعت بالا وقتی ترمز محکم میگیری یه جوری ته دل آدم خالی میشه حس تسلط راننده از بین میره.

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1398/05/31

    هر دو بدرد نمیخورن بی خودی بحث نکنید....
    اخه ماشین چینی کجای دنیا به جز ایران جا داره.
    این پولو بدید یه ماشین مدل پایینتر المانی با خیال راحت رانندگی کنید.

    • نویسنده : ارش
      تاریخ : 1398/06/19

      کجا رندگی میکنی داداش؟؟؟؟ کدوم ماشین المانی تو این رنج قیمت هست؟؟؟ احتمالا پراید سواری😂😂😂

  • user icon
    نویسنده : مسعود
    تاریخ : 1398/07/28

    با سلام به دوستان
    تیگو ۷ فوق العاده کم مصرف و پرشتاب که در طول زمان ارزش خودشو به همه ثابت میکنه هایما هم خوبه ولی مصرفش زیاده و شتایش هم از تیگو ۷ کمتره ولی کلا ماشین چینی جای بحث نداره

  • user icon
    نویسنده : امین
    تاریخ : 1399/01/06

    چرامغرضانه نظرمیدهید همه خودشان خوب میفهمند تیگو7باهایما زمین تاآسمان تفاوت لذت دارد تیگوزبانزد داراونداراهاست.7

    • نویسنده : چینی قلابی
      تاریخ : 1400/02/23

      سلام..بابا جان .دلبندم.نوکرم...عزیزم..اعصابتو خورده نکن همه اینها با اجازتون اشغال هستند...برو با جنسیس کوپه با پورش.gt86..حال کن...ای قربونت برم

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1399/01/06

    تیگو7هم خیلی باکیفیت است وهم قیمتش مناسب باکره وژاپن میلیاردی تیگو7فی500عالیه بایدتا700بره دازای اسپورتیج

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1399/04/15

    نمیدونم دیدید یا نه این اواخر جنس متریال داشبورد تیگو7 رو از چرم مصنوعی و نرم ساختن
    و یه دو مورد بهبود توی داشبوردش ایجاد کردن که این مزیت خوبیه در ضمن من به پشتیبانی ایرانخودرو هم اعتماد چندانی ندارم ترجیح میدم ماشینی که هنوز تولید میشه رو بخرم تا ماشینی که معلوم نیست دیگه تولید بشه یا نه همین ایزانخورو تو تامین قطعات پژو پارس و دویست و شش مونده درضمن از پرداخت اقساطی مدیران خودرو و پنج سال گارانتی و دو سال سرویس رایگان نمیشه به راحتی گذشت و اگه این نشونه خدمات خوب نیست پس چیه در ضمن امکانات رفاهی این ماشین خیل سر تره نسبت به هایما چند جا نظر همین هایما سوار ها و چری سوار هارو خوندم و میزان رضایت از نرمی و بی صدا بودن ماشین تو چری بیشتر بوده در حدی که بعضی از کسایی که کره ای کار کرده سوار شده بودن از چری تعریف کرده بودن خلاصه اینکه اگه تو سایت ها بگردید و دقت کنید میتونید کسایی که از ماشین خودشون یا باباشون تعریف کردن رو از کسایی که واقعا نقاط قوت و ضعف ماشینو نوشتن تشخیص بدید. سخته ولی میشه. موفق باشید

  • user icon
    نویسنده : Sisi
    تاریخ : 1399/05/06

    من تیگو سوار نشدم و نمیتونم نظری هم بدم. ولی خودم هایما s7 توربو دارم. خداییش از لحاظ شتاب و سرعت و نرمی عالیه. من که شکر خدا خیلی راضیم. دوست دارم تیگو 7 بخرم. ولی چون احساسم بر اینه که با توجه به قیمت ارزش خرید نداره و این افزایش قیمت نسبت به هایما آنچنان برتری ای رو اثبات نمیکنه. من همین هایمارو نگهمیداره و حالشو میبرم. فنیش به قدری خوبه که حس سواری توی ماشینهای کره ای و ژاپنی رو به آدم دست میده.چون خودم بارها اونارو سوار شدم. البته مال دوستان بود نه خودم. گیربکسش آنقدر نرم و روون دنده عوض میکنه که اصلا متوجه تعویض دنده نمیشین. خیلی هم کم سر و صداست. ماشین من مدل 96 هست ولی مثل صفر سالمه و خوب کار میکنه. خدا کنه همینطور هم بمونه. ایشاله همه ی دوستان ماشین مورد علاقه ی خودشونو سوارشن. یا حق

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1400/01/22

    توی چری ها فقط اریزو 5 عالیه تیگو 7 اصلا راه نمیره پسرخالم داشت توی سربالایی از پراید گرازه هاچ بک کره ای که داشت میریخت خورد بعد از اون حالم بهم خورد از ماشینش و توی پیچ انگار لاستیک ها بلند میسه اصلا چسبندگی نداره اصلا و خیلی نسبت به اپشناش گرونه ولی هایما باهاش دیدم جک زد یکی تو خیابون با اختلاف 1.5 ماشین و توش نشستم واقعا پرشتابه

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1400/05/08

    هایما با موتور ۱.۸ توربو ساخت میتسوبیشی و گیربوکس پاور تک کره قدرت موتور بالاتر و امکانات رفاهی بیشتر به نظرم جای بحث مقایسه با دیگر چینی های شاسی بلند نمیذازه....

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1400/06/04

    هایما داشتم فروختم الان تیگو ۷خریدم تیگو باید با سانتافه بزارید نه به این اشغال هایما بعدش خودت پراید داری میری حرف تیگو میزنی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading