کیا سورنتو 2012-2013

KIA SORENTO 2012-2013

کیا سورنتو 2012-2013 کیا سورنتو 2012-2013

بررسی کیا سورنتو

کیا سورنتو یک شاسی بلند سایز متوسط است که کیا در سال 2002 از نسل اول آن رونمایی کرد و نسل دوم آن در سال 2010 معرفی شد. این مدل از سورنتو در ایران هم عرضه شد و باتوجه به موفقیت نسل قبل، به فروش نسبتا خوبی دست یافت اما نتوانست آن طور که باید، در بازار بدرخشد. این اتفاق علت‌های مختلفی داشت که مهم‌ترین آن، حضور رقبای قدرتمند از کشورهای کره و ژاپن بود. 

سورنتو وارد یک نسل جدید شده بود اما همچنان می‌توان سرنخ‌هایی از طراحی نسل قبلی در آن دید. در نمای جلو زبان طراحی کیا به خوبی قابل مشاهده است و جلو پنجره تغییر شکل داده و ورودی‌های هوای جدیدی بر روی سپر دیده می‌شود. اما سورنتو در طراحی کابین هم یک جهش بزرگ را تجربه کرد و از این جهت قابل قیاس با نسل قبلی نیست. به علاوه از نظر فنی هم تغییراتی در سورنتو رخ داده و موتور 3.5 لیتری اکنون قدرتی برابر با 277 اسب بخار تولید می‌کند. 

نسل دوم کیا سورنتو در سال 2013 یک فیس لیفت را تجربه کرد و تغییرات نسبتا زیادی در بدنه آن به وجود آمد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

کیا سورنتو در حال حاضر با قیمت 170 تا 300 میلیون تومان در بازار قابل خریداری است.

 کیا-سورنتو-SORENTO
عکس داخلی کیا سورنتو 2012-2013
price icon

620 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

9از 3کاربر

سال ساخت : 2016-2017 2012-2013 2008-2009

نکات مثبت کیا سورنتو

سطح بالای تجهیزات استاندارد ، طراحی ظاهری و داخلی جذاب ، محفظه بار وسیع ، شتاب قابل قبول به لطف وزن سبک و پیشرانه قدرتمند ، سیستم کمک فنر نرم ، پایدار و پیشرفته ، گیربکس پیشرفته وش هوشمند با واکنش های خوب

نکات منفی کیا سورنتو

تنگ بودن ردیف سوم ، حساس بودن موتور ماشین سورنتو مخصوصاً سر سیلندر به سرویس دوره ای ، به سروصدا افتادن اجزای اتاق بعد از 30/000 کیلومتر

امنیت کیا سورنتو

کیا سورنتور نسل دوم در آزمون‌های ایمنی موسسه IIHS آمریکا بالاترین نمرات را کسب کرد و موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی کامل شد.

نقد کارشناسی کیا سورنتو

کیا سورنتو نخستین بار در سال 2002 معرفی شد و در سال 210 نسل دوم آن وارد بازار شد. این نسل از سورنتو با تغییرات زیادی همراه بود و با پوشش برخی از نقاط ضعف نسل قبلی، سعی در بالا بردن فروش داشت.

سورنتو در سال 2012 وارد بازار ایران شد و انتظار می‌رفت بتواند موفقیت‌های نسل قبلی را تکرار کند. اما این اتفاق نیفتاد و کیا سورنتو به دلایل مختلفی در بازار ایران به فروش مورد انتظار دست پیدا نکرد. این اتفاق علت‌های مختلفی داشت از جمله وجود رقبای قدرتمند و نیز وضعیت اقتصادی نامناسب کشور و وجود رکود در آن زمان که بسیاری از مردم را از سرمایه گذاری در زمینه خودرو منصرف کرد.

سورنتو در نمای جلو تغییرات زیادی را تجربه کرد و شکل چراغ‌ها، جلو پنجره و سپر جلو به کلی تغییر یافت. جلو پنجره‌ای که در این محصول کیا مشاهده می‌شود، همان جلو پنجره معروف است که به Tiger Nose شهرت دارد و در سایر خودروهای کیا هم دیده می‌شود. سورنتو در سال 2013 یک فیس لیفت را تجربه کرد و بسیاری از اجزا بدنه شکل جدیدی پیدا کردند. از جمله چراغ‌های جلو و عقب. به علاوه اینکه بسیاری از قطعات پلاستیکی مورد استفاده در بدنه حذف شدند و بدنه تقریبا حالت یکدستی پیدا کرد.  

مهم‌ترین تغییر کیا سورنتو در مقایسه با نسل اول را می‌توان در طراحی کابین دانست. به طوری که گویا با یک خودرو کاملا جدید و متحول شده روبه‌رو هستیم. کیفیت مواد به کار رفته در کابین بالا است و کیا از چرم و چوب به شکل گسترده در آن استفاده کرده است. کلیدهای کنترلی فراوانی بر روی فرمان و کنسول وسط دیده می‌شود و یک نمایشگر کوچک هم در مرکز داشبورد وجود دارد. البته این کابین در مدل فیس لیفت بهتر هم شده و یک نمایشگر 7 اینچی برای سورنتو در نظر گرفته شده است. سورنتو سه ردیف صندلی برای سرنشینان دارد و صندلی‌های ردیف سوم در حالت عادی جمع هستند و بخشی از صندوق عقب به شمار می‌روند.

از مهم‌ترین آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی کیا سورنتو می‌توانیم به 6 کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS - EBD - ESS - ESC - DBC - VSM صفحه نمایش و سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، iPod و USB و AUX، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف پانوراما، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، چراغ‌های اتوماتیک و دوربین دید عقب اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در سورنتو، 3.5 لیتر حجم و 6 سیلندر دارد و قادر است 277 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به هر چهار چرخ، یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده. کیا وزن سورنتو را به شکل قابل توجهی کاهش داد و همین موضوع، کاهش مصرف سوخت را هم در سورنتو به دنبال داشت. 

کیا سورنتو در حال حاضر با قیمت 170 تا 300 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. از مهم‌ترین رقبای آن می‌توانیم به هیوندای سانتافه، تویوتا راوفور، هیوندای توسان، تویوتا پرادو و کیا اسپورتیج اشاره کنیم.

 

گالری تصاویر کیا سورنتو

property
گیربکس
6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
3,470
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
277/6300
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
9,2
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
9,8

مشخصات کیا سورنتو 2012-2013

مدل : Sorento
کلاس : SUV متوسط
گیربکس : 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دو دیفرانسیل(4WD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 24/V6
حجم موتور سی سی : 3,470
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 277/6300
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 335/5000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 189
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 9,2
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1710/1885/4685
وزن خالص(کیلوگرم) : 1767
مشخصات تایر : 245/65R 17
مصرف ترکیبی(لیتر) : 9,8
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 70
کیسه هوا : راننده / سرنشین / جانبی / مجموعا 6 عدد
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی / ABS - ESP
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی/ ریموت کنترل/ ایموبلایزر/ سنسور پارک/ ورود و استارت بدون کلید
سیستم های فرمان و هدایت : قدرت کمکی هیدرولیکی/ تنظیم دستی فرمان/ دکمه های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک دو گانه درجه حرارت
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : صفحه نمایش و سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، iPod و USB و AUX
سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی جلو با گرمکن/ کمربندهای پیش کشنده/ پشت سری های فعال هنگام تصادف/ مجموعا 7 صندلی با قابلیت جمع کردن صندلی‌های عقب
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی آینه ها با گرمکن/ آینه تاشو برقی / شیشه بالابر جلو و عقب برقی/ یخ زدای شیشه جلو/ سانروف/ آینه وسط الکتروکرومیک با نمایش تصویر دوربین دید عقب
سیستم روشنایی : چراغ های جلو هالوژنی/ کنترل اتوماتیک نور چراغ/ شستوشوی چراغ جلو/ مه شکن جلو و عقب
سایر امکانات : سنسور پارک/ کروز کنترل/ دوربین دید عقب/ ورود و استارت بدون کلید
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره کیا سورنتو 2012-2013

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading