بنز C کلاس 2015-2016

MERCEDES BENZ C CLASS 2015-2016

بنز C کلاس 2015-2016 بنز C CLASS 2015-2016

بررسی بنز C کلاس

مرسدس بنز C کلاس یک خودرو کامپکت اسپرت است که نسل اول آن در سال 1993 معرفی شد تا جایگزین بنز 190 یا W201 شود. نسل فعلی C کلاس، با کد اتاق W205 شناخته می‌شود که در سال 2014 در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد. این نسل از C کلاس، شباهت زیادی به S کلاس پیدا کرده و البته این سیاست جدید دایملر در طراحی محصولاتش بود و بسیاری از محصولات مرسدس، به این زبان طراحی نزدیک شدند.

این مدل از C کلاس در تعداد محدودی در بازار ایران عرضه شد ولی به دلیل شرایط و قوانین موجود در بازار، عرضه آن خیلی زود متوقف شد. بنابراین تنها تعداد کمی از C کلاس جدید در بازار کشورمان موجود است. به علاوه اینکه باوجود عرضه موتورهای بسیار قدرتمند برای C کلاس در نسخه‌های بالا توسط مرسدس بنز، مدل واردشده به ایران تنها با موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر و با نام C200 بود.

 

ویدئو تست درایو مرسدس بنز C کلاس

 

 

 بنز-C-CLASS
عکس داخلی بنز C کلاس 2015-2016
price icon

1,700,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

6از 6کاربر

نکات مثبت بنز C کلاس

سیستم تعلیق منحصر به فرد - طراحی بی نظیر - مصرف سوخت بهینه - سواری بسیار نرم و ایمن - شتاب بالا. 

نکات منفی بنز C کلاس

آپشن های گران قیمت - کمبود فضای پاها در ردیف عقب خودرو - هزینه نگهداری بالای خودرو.

امنیت بنز C کلاس

5 ستاره ایمنی از اروپا نشان دهنده امنیت بالای این بنز آلمانی است.

نقد کارشناسی بنز C کلاس

مرسدس بنز C کلاس یک خودرو کامپکت اسپرت است که نسل اول آن در سال 1993 معرفی شد و در حال حاضر هم در مدل W205 به تولید می‌رسد. جدیدترین مدل C کلاس در سال 2014 در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد.

C کلاس جدید در نسخه‌های سدان، استیشن واگن، کوپه و کابریوله تولید می‌شود که تنها مدل سدان آن هم در تعداد بسیار محدود راه به بازار کشورمان پیدا کرد. مرسدس بنز C کلاس جدید کاملا پیرو زبان طراحی جدید کمپانی مرسدس است که پیش از این در S کلاس مورد استفاده قرار گرفته بود. البته مرسدس بنز بسیاری از محصولات خود را با همین زبان، طراحی کرده و به نوعی قصد یکپارچه کردن محصولات خود را داشته است.

مرسدس بنز C کلاس بیشتر به یک دلیل شناخته می‌شود آن هم وجود نسخه‌ای به نام C63 است. این نسخه یکی از قدرتمندترین خودروهای حاضر در این کلاس است و البته رقابت جالب و جذابی با ب ام و M3 دارد. C کلاس همواره به عنوان اصلی ترین رقیب ب ام و سری 3 شناخته شده و رقابت سختی هم میان این دو شکل رفته است.

البته از آنجا که سری 3 قدمت بیشتری دارد، از محبوبیت بالاتری دارد ولی مرسدس بنز در طول چند سال اخیر، تمام تلاش خود را برای اینکه گوی سبقت را از ب ام و برباید، به کار برده. مرسدس بنز در ابتدا برای شباهت زیاد محصولاتش به هم و حتی به خاطر خود زبان طراحی، مورد انتقاد قرار گرفت اما رفته رفته کاربران با این طراحی‌ها کنار آمدند و اکنون می‌توان گفت C کلاس تاحدودی به اهداف خود در زمینه جذب مشتری نزدیک شده.

باز هم باید بگوییم که نظر شما در رابطه با طراحی C کلاس به سلیقه شما بازمی‌گردد ولی ما فکر می‌کنیم ب ام و سری 3 همچنان جذاب‌تر است و محصول مرسدس کار سختی به ویژه برای جلب نظر مشتریان جوان دارد. شکل چراغ‌ها در C کلاس در مقایسه با نسل قبل کاملا متحول شده و با خودرو کاملا جدیدی روبه‌رو هستیم. C کلاس حتی در نسخه‌های پایه چهره جذابی دارد و استفاده از قطعاتی چون دیفیوزر عقب، موجب شده تا خشن و اسپرت به نظر برسد.

استفاده از یک مدل طراحی حتی به داخل کابین C کلاس هم کشیده شده و بنز سعی کرده آن را به خودروهای بالارده خود نزدیک کند. همه چیز در کابین C کلاس خوب  است و استفاده از متریال باکیفیت، نظر شما را جلب خواهد کرد. البته نباید انتظاری همانند S کلاس و یا حتی E کلاس داشته باشید اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که دایملر شما را ناامید نخواهد کرد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده است. در زیر نمایشگر 4 ورودی هوا وجود دارد که اتفاقی رایج در محصولات مرسدس است.

مرسدس بنز C کلاس از نظر تجهیزات رفاهی و ویژگی‌های ایمنی عملکرد خوبی دارد و از جمله آپشن‌های موجود در C200 می‌توانیم به مجموعه کاملی از کیسه هوا، کروز کنترل، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه، سیستم‌های ترمز ABS, BAS, ASR, ESP، سیستم صوتی هارمن کاردون، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، حافظه و گرمکن صندلی‎‌های جلو، سقف سانروف پانوراما، چراغ‌های جلو LED با گردش در پیچ‌ها، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، نمایش نقاط کور، حفظ حرکت خودرو بین خطوط، دوربین دید عقب و سنسور پارک اشاره کنیم.

مرسدس بنز C کلاس در بازارهای جهانی در نسخه‌ها و با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود و درحالی که نسخه‌های قدرتمندی چون C63 در کشورهای مختلف به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند، در ایران تنها در نسخه C200 عرضه شد که از یک موتور نه چندان قدرتمند 2.0 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد. این موتور توانایی تولید 181 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های عقب از یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک بهره گرفته شده.

اصلی‌ترین رقیب مرسدس بنز C کلاس در دنیا و در ایران، ب ام و سری 3 و سری 4 است. مرسدس بنز C200 در حال حاضر با قیمت تقریبی 800 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. از دیگر خودروهای حاضر در این رده قیمتی می‌توانیم لکسوس ES، ب ام و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس را نام ببریم. باید بگوییم در حال حاضر خرید C کلاس با چنین قیمتی به هیچ وجه منطقی نیست و بهتر است به سراغ مدل‌های قبلی بروید.

گالری تصاویر بنز C کلاس

property
گیربکس
7 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
1991
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
181/5500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
5.6
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
6,4

مشخصات بنز C کلاس 2015-2016

مدل : C200 new
کلاس : سدان کوچک نیمه لوکس
گیربکس : 7 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل عقب(RWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی / 16
حجم موتور سی سی : 1991
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 181/5500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 300/1200-4000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 235
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 5.6
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1442/1810/4686
وزن خالص(کیلوگرم) : 1465
مشخصات تایر : 205/60R16
مصرف ترکیبی(لیتر) : 6,4
استاندارد الایندگی : یورو 6
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 68
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای . زانو
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی / ABS-BAS-ASR-ESP
سیستم های امنیتی : دزدگیر / ایموبیلایزر / استارت و ورود بدون کلید
سیستم های فرمان و هدایت : کروز کنترل
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک سه گانه
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : نمایشگر / نویگیشن / تلفن همراه / بلوتوث / DVD چنجر / سیستم صوتی هارمن کاردون
سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی های جلو با حافظه و گرم کن / پوشش چرم/صندلى سه تیکه چرم طبیعى
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی صندلی های جلو با حافظه / گرم کن و سرد کن صندلی های جلو / سیستم مولتی کنتور صندلی های جلو/پانوراما
سیستم روشنایی : چراغ های جلو LED همراه با گردش در پیچ ها
سایر امکانات : سنسورهای پارک / دوربین دید عقب / سیستم کمک پارک / هشدار خواب آلودگی راننده / سیستم کمکی نقطه کور و حرکت بین خطوط / رادار دیسترونیک / سنسور باران
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره بنز C کلاس 2015-2016

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1395/09/15

    درسته این کلاس ماشین خوبیه ولی کدوم ادم عاقلی میاد با پولی که میتونه یک کلاس بالاتر یعنی e کلاس را بخرد را به این بده .
    فکر میکنم عدم استقبال از این اتاق هم همین یود چون با کمتر از پول این میشه. کلاس e قول خرید ..
    البته این موارد در کشور ما خیلی غیر عادی نیست

  • user icon
    نویسنده : سعيد
    تاریخ : 1395/11/14

    قيمتش خيلي بالا هستش يعني در مقايسه با ٥٢٨ قيمتش خنده دار به نظر ميرسه الانم كه قيمت e200جديدم ٨٨٠ اعلام شده كه واقعاً مسخره هستش جايي كه سري ٧ بي ام و ٧٠٠ ميليونه!!!

  • user icon
    نویسنده : مصطفی
    تاریخ : 1396/01/06

    اخه کی میاد برای کلاس سی انقد پول بده ؟ دیگه 500 تا خیلی تخیلیه !!! ملاک نرخ گذاری تو این مملکت خاص بودنه و برند ، بر اساس ارزش متریال نیست

  • user icon
    نویسنده : خلیلی
    تاریخ : 1398/06/13

    اختلاف قیمت یک میلیاردی با مدل قبلی یعنی 2014 اصلا منتقی نیست .

    • نویسنده : چتول
      تاریخ : 1400/04/24

      خلیلی جان شیرم تو "منطق"ِت عمویی شما برو جلو بوق بزن 🗣

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading