اینجا هستید: صفحه اصلی موتور سیکلت بنلی TRK 1398

بنلی TRK 1398

BENELLI TRK 1398

بنلی TRK 1398 بنلی TRK 1398

بررسی بنلی TRK

بنلی TRK 249 جزو جدیدترین اعضای خانواده محصولات بنلی است که برای اولین بار در نمایشگاه EICMA سال ۲۰۱۷ معرفی شد. حال به تازگی شرکت نیکران موتور پاسارگاد این موتورسیکلت را به سبد محصولات کمپانی بنلی در کشور اضافه کرده است. این محصول جدید که در بازارهای جهانی با نام بنلی TRK 251 نیز شناخته می‌شود، جزو کلاس ادونچر تورینگ (adventure touring) از دسته موتورسیکلت‌های دوال اسپرت (dual sport) یا دو کاربره محسوب می‌شود. این موتورسیکلت‌ها علاوه بر دارا بودن قابلیت‌های استفاده روزمره در خیابان‌، جاده و سرعت‌های بالا، توانایی‌های آفرود و خارج جاده‌ای بسیاری نیز دارند. کلاس موتورسیکلت‌های ادونچر تا به امروز در بازار کشورمان کاملا مهجور بوده، اما ظاهرا شرکت نیکران موتور پاسارگاد تصمیم دارد به کمک بنلی TRK 249 برنامه‌هایی را برای تغییر این شرایط پیاده سازی کند.

قوای محرکه بنلی TRK 249 توسط یک پیشرانه تک سیلندر ۴ سوپاپ ۴ زمانه با حجمی معادل ۲۴۹ سی‌سی تامین می‌شود. این پیشرانه که نسبت تراکمی معادل ۱۱.۲:۱ دارد، در دور ۹۲۵۰RPM به حداکثر توان ۲۵.۵ اسب بخاری و در دور ۸۰۰۰RPM به حداکثر گشتاور خروجی ۲۱ نیوتون‌متری دست پیدا خواهد کرد. این میزان توان و گشتاور خروجی به خوبی از پس وزن بنلی TRK 250 برآمده و شتاب راضی کننده‌ای را برای آن فراهم می‌سازد. انتقال نیرو به چرخ عقب نیز توسط یک گیربکس ۶ سرعته دنده‌ای که عملکرد نرم و روانی نیز دارد انجام می‌شود. سیستم سوپاپ‌ (DOHC) مورد استفاده در پیشرانه این ادونچر جدید با وجود استهلاک ذاتی نسبتا بالا، تاثیر بسیاری در بهبود میزان توان خروجی، راندمان و همچنین مصرف سوخت پیشرانه خواهد داشت. عملکرد این پیشرانه تک سیلندر با لرزش‌هایی جزئی و قابل تحمل همراه است؛ اما بیشتر شدن سرعت این لرزش‌ها را ملموس‌تر کرده و شما را از سواری طولانی مدت با بنلی TRK 249 منصرف خواهد نمود. و باعث می‌شود علاقه‌ای به رانندگی طولانی مدت با بنلی TRK 249 در این وضعیت نداشته باشید.


سیستم ترمزی که وظیفه کنترل وزن ۱۷۳ کیلوگرمی بنلی TRK 249 را بر عهده دارد، متشکل از یک دیسک ۲۸۰ میلی‌متری با کالیپر ۴ پیستونه در جلو و یک دیسک ۲۴۰ میلی‌متری با کالیپر تک پیستونه در عقب خواهد بود. شباهت مشخصات سیستم تعلیق بنلی TRK 249 به بنلی Leoncino 250 نشان دهنده آن است که بر روی ویژگی‌های جاده‌ای این ادونچر تمرکز بیشتری شده است. عملکرد سیستم تعلیق بنلی TRK 249 نسبتا مناسب بوده و به کمک صندلی‌های نرم خود سواری نسبتا راحت و قابل قبولی را برای سرنشینان فراهم می‌سازد. این سیستم تعلیق در مواجهه با سرعت و همچنین سطوح خشن آفرودی، استقامت و پایداری خوبی را از خود نشان می‌دهد. در طرف مقابل فرمان پذیری بنلی 249 TRK اگرچه آنچنان اسپرت نیست، اما در مجموع خوب و راضی کننده ارزیابی می‌شود. بد نیست اشاره کنیم که ارتفاع زین و فاصله از سطح زمین بنلی TRK 249 به دلیل ویژگی‌های آفرودی آن نسبتا زیاد بوده و ممکن است افراد با قد کم‌تر از ۱۸۰ سانتی‌متر برای استفاده از آن دچار مشکل شوند. علاوه بر این موتورسیکلت جدید بنلی ویژگی‌هایی از جمله رینگ‌های ۱۷ اینچی آلمینیومی اسپرت، نمایشگر دیجیتالی کیلومترشمار، چراغ‌های LED جلو و پورت شارژ USB را نیز ارائه خواهد کرد.


با توجه به وضعیت حال حاضر بازار موتورسیکلت کشورمان، بنلی TRK 249 به عنوان یک ادونچر رقابت خاصی را تجربه نخواهد کرد. در حقیقت کلاس ادونچر به جز محصول بنلی تنها یک نماینده به نام کاوازاکی ورسیس X250 در بازارمان دارد. با وجود اینکه محصول کاوازاکی با بنلی TRK 249 هم کلاس است، اما قیمت بسیار بالای ادونچر ژاپنی عملا حجم کثیر سهم بازار این کلاس را تقدیم بنلی TRK 249 خواهد کرد. اما از طرف دیگر در محدوده قیمتی محصول تازه وارد بنلی می‌توانید به سراغ بنلی Leoncino 250 صفر کیلومتر و یا نسخه‌های کارکرده محصولات اسپرت و نیکد کی تی ام (KTM) نیز بروید. با توجه به اینکه تا به امروز محصولات کلاس ادونچر و تورینگ بازار خاصی در کشور نداشته‌اند، نمی‌توان آینده مشخصی را برای بنلی TRK 249 ترسیم کرد؛ اما حتی اگر برخی موفقیت احتمالی بنلی TRK 249 در بازار موتورسیکلت‌های کشور را به بردن مسابقه‌ای با یک شرکت کننده تشبیه کنند، این محصول کاربردی همچنان به اندازه کافی برای مقابله با این استنتاج ارزشمند و شایسته است.

price icon

87 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

8از 79کاربر

سال ساخت : 1398

گالری تصاویر بنلی TRK

مشخصات بنلی TRK 1398

مدل : بنلی TRK 249
تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ : تک سیلندر/4
قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه) : 25.5/9250
گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه) : 21/8000
گیربکس : 6 سرعته دستی
نوع کلاچ : دستی
حجم موتور (سی سی) : 249
طول/ عرض/ ارتفاع (میلیمتر) : 1300/840/2070
وزن خالص (کیلوگرم) : 173
سوخت مصرفی : بنزین
کمترین فاصله از سطح زمین (میلیمتر) : 200
حجم مخزن سوخت (لیتر) : 18
سیستم استارت : استارت الکتریکی
سیستم خنک کننده : آب خنک
سیستم سوخت رسانی : انژکتور برقی EFI
سیستم تعلیق جلو : تلسکوپی
سیستم تعلیق عقب : تک کمک روغنی
ترمز جلو : دیسکی
ترمز عقب : دیسکی
لاستیک جلو : 110/70-17
لاستیک عقب : 150/60-17
نوع و جنس رینگ : اسپرت آلومینیومی
فاصله دو محور (میلیمتر) : 1390
میزان پیمایش :
نوع باتری :
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) :
ولتاژ عملکردی :
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره بنلی TRK 1398

  • user icon
    نویسنده : Adel
    تاریخ : 1399/01/16

    سلام و عرض ادب
    ایا این نوع موتور سیگلت برای مسافرت قابل قبول است و‌ میتوان در جادها و مسافرتهای نسبتا طولانی استفاده کرد

    • نویسنده : Trk
      تاریخ : 1399/04/01

      من با trk249بنلی تا اردبیل رفتم تو ۹ ساعت البته۴ الی۵ جا توقف داشتیم موتور خوب و راحتیه یکم لرزش فرمان باعث میشه انگشت دست بی حس بشه که با دستکش مخصوص تا حدود زیادی مشکل حل میشه و تو مسافت طولانی یکم کمر درد داشتم بخاطر دیسک کمرم که اونم با استراحت حل شد.

  • user icon
    نویسنده : کوروش
    تاریخ : 1399/02/28

    متاسفانه نقد و بررسی شما بسیار ضعیف بود و با واقعیت بنلی هیچ ارتباطی ندارد

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1399/03/21

      عزیز بنلی نه بنلی کیو جی.بنلی دیگر وجود ندارد برندش رو یک شرکت چینی خرید.الان با یک موتورسیکلت تماما چینی طف هستیم.

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/06/03

    سلام ببخشید موتور rx3 بهتره یا trk؟؟
    ممنون میشم جواب بدید

  • user icon
    نویسنده : فرهاد
    تاریخ : 1400/02/28

    نویسنده عزیز اینکه چین امتیاز این برند را خریداری کرده پس چینی شده و ربطی به ایتالیا نداره و کیفیت پایینی داره حرف منطقی و علمی نیست ، با حساب شما ولوو هم الان چینیه حساب میشه و لندروو و جگوار هم هندی هستن و ربطی به سوئد و انگلیس ندارن.
    لطفا فارغ از دید چینی و ایتالیایی و ایرانی صرفا به صورت علمی و فنی نقد بفرمایید.هرچند تکنولوژی چین در زمینه خودرو و موتور سیکلت همین الان چندین پله بالاتر از ایران هست.

    • نویسنده : هانیه
      تاریخ : 1400/12/06

      ساخت چینه، تموم شد رفت، میخواد اسمش بنلی باشه یا لونگ لانگ

  • user icon
    نویسنده : هادی
    تاریخ : 1400/12/14

    موتور خوب راحتی هست در کل راضی کننده هستش تو خریدش شک اصلا نکنید دارم موتور مردی هستش

  • user icon
    نویسنده : مهراب
    تاریخ : 1401/07/05

    موتور بسیار خوبی هستش شمع و زنجیر عوض بشه خیلی بهتره چندین مسافرت طولانی رفتم باهاش به راحتی جاده رو طی میکنه بدون مشکل فقط هر یک ساعت رانندگی کمی بهش استراحت بدید . قدرت و سرعت مناسب داره هندلینگ بسیار خوب . زیبا و در کل عشق سواری خوب مقداری لرزش که عادی هستش

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading