کی تی ام EXC-F 250 0-1399

KTM 250 EXC-F 0-1399

کی تی ام EXC-F 250 0-1399 کی تی ام 250 EXC-F 0-1399

بررسی کی تی ام EXC-F 250

کی تی ام 250 EXC-F یکی از موتورسیکلت‌های آفرودی کمپانی اتریشی است که توسط کویر موتور وارد بازار ایران می‌شود. بخش عظیمی از شهرت کی تی ام به دلیل توانایی فوق العاده آن در ساخت انواع موتورسیکلت‌های آفرودی است و موفقیت‌های متعدد کمپانی اتریشی در مسابقات مختلف این حوزه نیز این موضوع را تایید می‌کند. کی تی ام 250 EXC-F نیز که در دسته موتورسیکلت‌های اندرو طبقه‌بندی می‌شود، یکی از برترین محصولات کلاس خود است.

قلب تپنده کی تی ام 250 EXC-F یک پیشرانه ۲۴۹ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه با ۴ سوپاپ تیتانیومی است که به سیستم سوپاپ‌های DOHC مجهز بوده و می‌تواند حداکثر ۱۶.۵ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۷۷۰۰rpm در اختیار راننده قرار دهد. با توجه به ممنوعیت واردات موتورسیکلت‌های با حجم پیشرانه بیش‌تر از ۲۵۰ سی‌سی در ایران، اندروهای ۲۵۰ سی‌سی قدرتمندترین آفرودرهای قانونی بازار کشور هستند و در مورد پیشرانه کی تی ام 250 EXC-F نیز باید گفت که با یک نسخه بسیار قدرتمند و پیشرفته روبرو هستیم. در حقیقت اگرچه ممکن است نسبت به پیشرانه‌های حجیم‌تر مجبور باشید بیش‌تر از کلاچ کمک بگیرید، اما با این وجود پیشرانه کی تی ام 250 EXC-F بسیار توانمند بوده و در دور موتورهای مختلف و تحت شرایط متفاوت رانندگی آفرودی، توان و گشتاور خروجی مورد نیاز را به خوبی تامین خواهد کرد.

افزایش دور پیشرانه اندرو اتریشی به نرمی صورت گرفته و با رسیدن به دورهای میانی، قدرت‌نمایی آن آغاز می‌شود. این محصول اتریشی اساسا برای رانندگی آفرودی طراحی و مهندسی شده است، اما ضرایب دنده بسیار خوب گیربکس ۶ سرعته کوپل شده با پیشرانه کی تی ام 250 EXC-F، علاوه بر اینکه امکان دورگیری مناسب با ۵ دنده اول در شرایط آفرودی را فراهم می‌کند، قادر خواهد بود که به کمک دنده ششم خود (این دنده عملا برای استفاده در سرعت‌های بالا کاربردی است) در رانندگی روی آسفالت نیز عملکرد مطلوبی ارائه داده و اندرو اتریشی را به حداکثر سرعتی بالغ بر ۱۴۰ کیلومتر در ساعت برساند. کلاچ کی تی ام 250 EXC-F نیز که ساخته کمپانی برمبو است، همان سطحی که انتظارش را دارید ارائه داده و عملکرد آن تحت فشار و دمای بالا افت چندانی نمی‌کند.

وظیفه متوقف کردن چرخ‌های جلو و عقب کی تی ام 250 EXC-F به ترتیب بر عهده دیسک‌های ترمز ۲۶۰ و ۲۲۰ میلی‌متری سبک وزنی است که با کمک کالیپرهای قدرتمند ساخت کمپانی مشهور برمبو، کار راننده را برای کنترل وزن ۱۰۳ کیلوگرمی اندرو کی تی ام آسان خواهند کرد. ارتفاع ۹۷۰ میلی‌متری زین کی تی ام 250 EXC-F از سطح زمین و موقعیت قرارگیری دستگیره آن کاملا مناسب رانندگان قد بلند و حرفه‌ای است. همچنین کیفیت روکش زین راحت محصول اتریشی نیز خوب ارزیابی می‌شود. طراحی بدنه کی تی ام 250 EXC-F مشابه دیگر محصولات آفرودی کمپانی بوده و مهندسان اتریشی در عین رعایت جزئیات مهم فنی، با طرح‌های گرافیکی زیبا و ترکیب رنگ جذاب نارنجی-مشکی، جذابیت‌های بصری آن را در سطح بالایی نگه داشته‌اند.

در همین راستا، مهندسان کمپانی با استفاده از روش‌های مختلف، سعی کرده‌اند که قسمت‌هایی از جمله بخش متحرک کمک فنرهای جلو، رادیاتور، باتری، جاپایی‌های فلزی، محفظه فیلتر هوا، دستگیره‌ها و باک کی تی ام 250 EXC-F را تا حد ممکن در برابر نفوذ گل و لای مقاوم ساخته و نیز امکان آسیب دیدنشان هنگام برخوردها و ضربات را کاهش دهند. کی تی ام 250 EXC-F به صورت فابریک با لاستیک‌‌های سری Maxx EnduPro ساخته کمپانی MAXXIS که علاوه بر داشتن چسبندگی مناسب در جاده، عملکرد بسیار جذاب و قابل پیش‌بینی در شرایط مختلف آفرودی دارد، ارائه می‌شود.

مهندسان طراح کی تی ام 250 EXC-F سعی در کاهش وزن هر چه بیش‌تر اندرو اتریشی کرده‌اند و به همین دلیل در ساخت اجزای مختلف این محصول، استفاده از قطعات سبک جزو اولیت‌های اول بوده است. برای دست یافتن به این هدف، طراحی یک شاسی سبک اما با استحکام بالا برای یک موتورسیکلت اندرو اهمیت بالایی دارد و در این راستا کمپانی اتریشی به سراغ استفاده از آلیاژ استیل کرومی رفته است. در بخش‌های مختلف دیگر سازه کی تی ام 250 EXC-F استفاده گسترده از آلمینیوم سبک قابل مشاهده است و در نهایت نیز این اتفاقات در کنار مواردی از جمله پیشرانه ۲۷.۶ کیلوگرمی، مجموعه کرپی فرمان فورج شده (آهنگری شده)، قطعات سبک بدنه و باک پلی اتیلنی، باعث شده‌اند که اندرو اتریشی تنها ۱۰۳ کیلوگرم وزن داشته باشد.

عملکرد سیستم تعلیق کی تی ام 250 EXC-F دیگر بخشی است که توانایی‌های مهندسان کمپانی اتریشی را به رخ می‌کشد و یکی از عوامل برتری آن در مقایسه با دیگر سازندگان موتورسیکلت‌های آفرودی در دنیا است. تعلیق جلوی کی تی ام 250 EXC-F از دوشاخ‌های وارونه سری Xplor 48 ساخته کمپانی مطرح WP Suspension تشکیل شده است. این کمک فنرهای ۴۸ میلی‌متری قابل تنظیم بسیار نرم عمل کرده و در عین حال نیز قادرند با امکان تغییر طول حدودا ۳۰۰ میلی‌متری، به خوبی انواع ضربات وارد شده را تا جذب کنند. تعلیق تک فنر عقب کی تی ام 250 EXC-F نیز از سری Xplor PDS ساخته کمپانی مذکور بوده و همانند تعلیق جلو عملکردی جذاب و با توانایی جذب ضربات و کوبش‌های بالای خود، کاملا مناسب انواع حرکات آفرودی خواهد بود.

کی تی ام 250 EXC-F قیمت بالایی دارد و با توجه به عملکرد سطح بالا و جذابی که ارائه می‌دهد، باید آن را مناسب رانندگان حرفه‌ای رشته اندرو دانست، لذا با در نظر گرفتن این موارد، هاسکوارنا FE 250 تنها رقیب آن محسوب می‌شود. بخش موتورسیکلت مجموعه هاسکوارنا تحت مالکیت کمپانی کی تی ام قرار دارد و به همین دلیل هاسکوارنا FE 250 اشتراکات بسیاری با کی تی ام 250 EXC-F دارد، با این حال تفاوت‌های فنی مختلفی نیز بینشان وجود دارد؛ اما هیچ کدام از این تفاوت‌ها به اندازه نوع تعلیق عقب مهم نیستند. در حقیقت تعلیق عقب اندرو سوئدی از نوع متصل با لینک بوده و در مواجهه با دست اندازهای کوچک نسبتا نرم‌تر عمل می‌کند، اما در مقابل باعث کاهش فاصله تا موتورسیکلت تا زمین شده و به همین دلیل ممکن است لینک متصل به کمک فنر کمی بیش‌تر در معرض ضربه و آسیب باشد. اما اگر بخواهید هزینه کم‌تری صرف کنید، استفاده‌های معمول آفرودی دارید و یا در سطح حرفه‌ای فعالیت نمی‌کنید، می‌توانید به خرید موتورسیکلت‌های اندرو جذابی نظیر هوندا CRF 250L و کاوازاکی KLX 250 نیز فکر کنید.

price icon

0 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

9از 21کاربر

سال ساخت : 0-1399

گالری تصاویر کی تی ام EXC-F 250

مشخصات کی تی ام EXC-F 250 0-1399

مدل : کی تی ام 250 EXC-F
تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ : تک سیلندر/4
قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه) :
گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه) :
گیربکس : 6 سرعته دستی
نوع کلاچ : دستی
حجم موتور (سی سی) : 249
طول/ عرض/ ارتفاع (میلیمتر) : 1253/806/2248
وزن خالص (کیلوگرم) : 103
سوخت مصرفی : بنزین
کمترین فاصله از سطح زمین (میلیمتر) : 355
حجم مخزن سوخت (لیتر) : 8.5
سیستم استارت : استارت الکتریکی
سیستم خنک کننده : آب خنک
سیستم سوخت رسانی : EFI
سیستم تعلیق جلو : دوشاخ تلسکوپی وارونه
سیستم تعلیق عقب : تک فنر گازی
ترمز جلو : دیسکی
ترمز عقب : دیسکی
لاستیک جلو : 100/80-21
لاستیک عقب : 140/80-18
نوع و جنس رینگ : پره‌ای
فاصله دو محور (میلیمتر) : 1482
میزان پیمایش :
نوع باتری :
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) :
ولتاژ عملکردی :
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره کی تی ام EXC-F 250 0-1399

  • user icon
    نویسنده : m
    تاریخ : 1401/07/02

    سلام قیمت الان چنده؟اصلا موجود هست؟

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading