سوزوکی موتور جیکسر SF 1395-1398

SUZUKI MOTOR GIXXER SF 1395-1398

سوزوکی موتور جیکسر SF 1395-1398 سوزوکی موتور جیکسر SF 1395-1398

بررسی سوزوکی موتور جیکسر SF

سوزوکی جیکسر SF نسخه اسپرت برادر نیکد خود یعنی سوزوکی جیکسر 155 بوده و ارزان‌ترین محصول اسپرت کمپانی ژاپنی نیز به شمار می‌رود. تفاوت سوزوکی جیکسر SF با جیکسر 155 تنها در وجود کاورهای جلو و طراحی تزئینات کرومی اطراف خروجی اگزوز خلاصه می‌شود. وجود کاورها از لحاظ فنی باعث افزایش پایداری، کاهش نیروی درگ (drag) و افزایش نیروی رو به پایین در سرعت‌های بالا می‌شوند و به طور خلاصه این تغییرات باعث شده‌اند که ویژگی‌های آیرودینامکی سوزوکی جیکسر SF نسبت به نسخه نیکد آن بهبود جزئی پیدا کند.

پیشرانه سوزوکی جیکسر 155 همان پیشرانه ۱۴۹.۵ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه ۲ سوپاپ استفاده شده برای سوزوکی جیکسر 155 است؛ این پیشرانه که توانایی تولید ۱۴.۶ اسب بخار قدرت در دور موتور 8000RPM و ۱۴ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور 6000RPM را دارد، صرفا عملکردی قابل قبول ارائه می‌دهد. این پیشرانه در رانندگی‌های شهری عملکرد روانی دارد و قدرت خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد، اما به سبب ۲ سوپاپه بودن و مهندسی نه چندان پیشرفته، در سرعت‌ها و دور موتورهای بالاتر عملکردی ضعیف همراه با لرزش‌ دارد.

گیربکس ۵ سرعته دستی کوپل شده با این پیشرانه آنچنان هماهنگ و روان عمل نمی‌کند، اما کلاچ نرم سوزوکی جیکسر 155 این ضعف را تا حدودی جبران می‌کند. وظیفه متوقف کردن چرخ‌ جلو و عقب سوزوکی جیکسر SF به ترتیب بر عهده یک دیسک ۲۶۶ میلی‌متری و سیستم قدیمی کاسه‌ای است؛ این سیستم ترمز در مجموع توانایی کافی برای متوقف کردن سوزوکی جیکسر SF را دارد، اما نمره‌ی بالایی دریافت نمی‌کند.

سوزوکی جیکسر 155 ارگونومی مناسبی دارد و با توجه به ارتفاع دستگیره‌ها می‌توان آن را تا حدودی اسپرت دانست؛ محل و ارتفاع قرارگیری اجزای مهمی از جمله جاپایی‌ها و صندلی‌ها نیز مناسب است و نمی‌توان ایراد جدی به آن‌ها گرفت و افراد با قدهای مختلف مشکل خاصی با آن نخواهند داشت، اما اگر بخواهیم کمی سخت‌گیر باشیم، باید گفت که زین سوزوکی جیکسر SF می‌توانست کمی پهن‌ و بزرگ‌تر باشد. در طراحی سوزوکی جیکسر SF که بسیار جذاب است، از طراحی موتورسیکلت‌های سنگین و افسانه‌ای سوزوکی الهام گرفته شده است و یاید این همین طراحی را علت اصلی انتخاب آن توسط مشتریان دانست.

مواردی نظیر رینگ‌های ۱۷ اینچی آلمینیومی، کیلومتر شمار دیجیتالی و خروجی دوگانه اگزوز با تزئینات کرومی اطراف از جمله ویژگی‌های قابل توجه سوزوکی جیکسر SF هستند. عملکرد سیستم تعلیق محصوب اسپرت سوزوکی نیز تا حدودی اسپرت است اما اصلا نمی‌توان آن را خشک و آزار دهنده دانست و برای استفاده‌های شهری راضی کننده خواهد بود؛ فرمان‌پذیری سوزوکی جیکسر SF به سبب وزن پایین همانند برادر خود بسیار خوب بوده و عملکرد راضی کننده‌ای از آن در پیچ‌ها شاهد هستیم.

همانطور ‌که اشاره کردیم، وجود کاورها سبب بهبود پایداری سوزوکی جیکسر SF نسبت به برادر خود در سرعت‌های بالاتر شده، و باید اضافه کنیم که فرمان آن هم واکنش بسیاری سریع و هم زاویه گردشی مناسب برای ترافیک‌های شهری دارد. سوزوکی جیکسر SF کیفیت ساخت خوبی دارد و همانطور که اشاره کردیم بهبودهای آرودینامیکی نسبت به سوزوکی جیکسر 155 داشته است، اما در رده قیمتی آن موتورسیکلت‌های سریع‌تر و جذاب‌تری نظیر پالس 220F، پالس RS 200، پالس NS 200، آپاچی RTR 200 4V و بنلی TNT 25 که طرفداران بسیاری نیز در بازار دارند، لذا کار آن برای دست‌یابی به میزان فروش بالا بسیار سخت است. به علاوه تنها رقیب همکلاس آن در بازار نیز یاماها R15 است که هم اکنون در نمونه‌های دست دوم یافت می‌شود و ارزش خرید چندانی ندارد؛ لذا صرف نظر از کمپانی مشهور سازنده آن، تنها دلیل محکم برای خرید سوزوکی جیکسر SF طراحی زیبا و اغواکننده آن است و قطعا هر بار تماشای آن حس بسیار خوب به خریدار خواهد داد.

price icon

65 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

9از 35کاربر

سال ساخت : 1395-1398

گالری تصاویر سوزوکی موتور جیکسر SF

مشخصات سوزوکی موتور جیکسر SF 1395-1398

مدل : سوزوکی جیکسر 155
تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ : تک سیلندر/2
قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه) : 14.6/8000
گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه) : 14/6000
گیربکس : 5 سرعته
نوع کلاچ : دستی
حجم موتور (سی سی) : 154.9
طول/ عرض/ ارتفاع (میلیمتر) : 1030/785/2050
وزن خالص (کیلوگرم) : 135
سوخت مصرفی : بنزین
کمترین فاصله از سطح زمین (میلیمتر) : 160
حجم مخزن سوخت (لیتر) : 12
سیستم استارت : استارت الکتریکی
سیستم خنک کننده : آب خنک
سیستم سوخت رسانی : EFI
سیستم تعلیق جلو : تلسکوپی
سیستم تعلیق عقب : تک فنر
ترمز جلو : دیسکی
ترمز عقب : کاسه‌ای
لاستیک جلو : 100/80-17
لاستیک عقب : 140/60-17
نوع و جنس رینگ : اسپرت آلومینیومی
فاصله دو محور (میلیمتر) : 1330
میزان پیمایش :
نوع باتری :
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) :
ولتاژ عملکردی :
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره سوزوکی موتور جیکسر SF 1395-1398

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading