اس‌وای‌ام فیدل 3 1397-1399

SYM FIDDLE 3 1397-1399

اس‌وای‌ام فیدل 3 1397-1399 اس‌وای‌ام فیدل 3 1397-1399

بررسی اس‌وای‌ام فیدل 3

اس وای ام دینو فیدل 3 یا همان فیدل 170 از جمله اسکوترهای متعدد کمپانی تایوانی در بازار ایران است که توسط شرکت دینو موتور به بازار عرضه می‌شود. اس وای ام دینو فیدل 3 که چند سالی است در بازار ما حضور دارد، رقبای بسیاری پیش روی خود دارد.

تامین کننده نیروی محرکه اس وای ام دینو فیدل 3 از یک پیشرانه ۱۶۹ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپ است که توانایی تولید ۱۱.۸ اسب بخار قدرت در دور موتور ۷۵۰۰rpm و ۱۲ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور ۵۵۰۰rpm را دارد. عملکرد این پیشرانه هواخنک را می‌توان نسبتا روان و همراه با لرزش‌هایی محسوس دانست که به اندازه کافی توانمند و پرقدرت ظاهر می‌شود. در حقیقت پیشرانه اس وای ام دینو فیدل 3 در رده قیمتی اسکوترهای نسبتا ارزان بازار برای اکثر خریداران راضی کننده خواهد بود. گیربکس اتوماتیک CVT کوپل شده با پیشرانه اس وای ام دینو فیدل 3 با وجود پر سر و صدا بودن، نمره قبولی را می‌گیرد.

وظیفه متوقف کردن چرخ‌های جلو و عقب اس وای ام دینو فیدل 3 به ترتیب بر عهده دیسک‌های ترمز ۲۲۶ و ۲۲۰ میلی‌متری است که با عملکرد اطمینان بخش خود، خیال راننده اس وای ام دینو فیدل 3 را از کنترل راحت وزن ۱۱۷ کیلوگرمی اسکوتر تایوانی راحت می‌کنند. زین اس وای ام دینو فیدل 3 کمی خشک است اما نه در حدی که سفرهای کوتاه مدت با آن آزار دهنده باشد، ارتفاع آن نیز برای افرادی با قد بیش از ۱۷۵ سانتی‌متر بدون مشکل خواهد بود. فضای پا و زانو با توجه به کلاس بدنه اس وای ام دینو فیدل 3 قابل قبول بوده و موقعیت قرارگیری دستگیره‌ها نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد. لذا مجموعا ارگونومی اس وای ام دینو فیدل 3 برای سواری‌های کوتاه شهری در سطحی مطلوبی ارزیابی می‌شود.

فضاهای ذخیره‌سازی تعبیه شده برای اسکوتر تایوانی کافی بوده و نیازهای معمول خریداران را برطرف خواهد. زیر زین محفظه‌ای با گنجایش یک کلاه ایمنی در زیر زین تدارک دیده شده و مقابل زانوی راننده نیز فضای کوچکی همراه با درگاه شارژ USB در نظر گرفته شده است. طراحی اس وای ام دینو فیدل 3 به سبک اسکوترهای ایتالیایی بوده و ترکیب اجزای مختلف بدنه به طور محافظه‌کارانه‌ای صورت گرفته است، لذا چهره‌ی اسکوتر تایوانی نظر اکثر مشتریان را جلب خواهد کرد و در این بخش نمره‌ی قابل قبولی می‌گیرد.

اس وای ام دینو فیدل 3 سواری نسبتا اسپرتی دارد و کوبش‌هایی را به سرنشینان منتقل می‌کند، به همین علت رانندگی با آن در مسیرهای پرچاله خسته کننده خواهد بود؛ با این وجود عملکرد سیستم تعلیق آن در رانندگی‌های کوتاه و معمول شهری قابل قبول به نظر می‌رسد‌. فرمان‌پذیری اس وای ام دینو فیدل 3 نیز کاملا در حد انتظار بوده و راضی کننده است. پایداری اس وای ام دینو فیدل 3 نیز برای کاربردهای شهری قابل قبول ارزیابی می‌شود و به لطف ابعاد جمع و جور و فرمان واکنش‌های نسبتا سریع فرمان، می‌توان مانورپذیری خوبی را در ترافیک‌ها و خیابان‌های شهری تجربه کرد.

در میان اسکوترهای ارزان قیمت متعدد حاضر در بازار ایران، رقابت شدیدی وجود دارد و اس وای ام دینو فیدل 3 اسکوترهایی از جمله اس وای ام دینو ویند 200، آپریلیا SR150، هوندا باسل 110، بنلی کافه‌نرو 150، تی وی اس ویگو 110، بنلی ستا 125، بنلی VZ125، اس وای ام لاکی 180، کویر موتور S2، دینو فیدل 3 و دینو کاوان 150 قرار گرفته است. اس وای ام دینو فیدل 3 از منظر فنی در میان این اسکوترها جزو گزینه‌های خوب به شمار می‌رود که نسبتا میزان فروش قابل قبولی هم داشته است. اما برند اس وای ام همچنان اوضاع خدمات پس از فروش بسیار ضعیفی داشته و بازار دست دوم اسکوتر مورد بحث ما نیز چندان جذاب نیست. پیشرانه اس وای ام دینو فیدل 3 را می‌توان مهم‌ترین عامل فروش اسکوتر تایلندی در مقابل رقبا به شمار آورد که باعث شده با توجه به قیمت نسپتا پایین آن ارزش خریدش بالا باشد، اما اگر این عامل در اولویت خرید شما نباشد و بیش‌تر به اسکوتری بی دردسر با بازار دست دوم بهتر و اوضاع خدمات پس از فروش خوب در این رده قیمتی هستید، بهترین انتخاب تی وی اس ویگو 110 خواهد بود.

price icon

48 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

8از 50کاربر

سال ساخت : 1397-1399

گالری تصاویر اس‌وای‌ام فیدل 3

مشخصات اس‌وای‌ام فیدل 3 1397-1399

مدل : اس وای ام دینو فیدل 3
تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ : تک سیلندر/4
قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه) : 11.8/7500
گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه) : 12/5500
گیربکس : اتوماتیک CVT
نوع کلاچ : اتوماتیک
حجم موتور (سی سی) : 169
طول/ عرض/ ارتفاع (میلیمتر) : 1150/703/1894
وزن خالص (کیلوگرم) : 117
سوخت مصرفی : بنزین
کمترین فاصله از سطح زمین (میلیمتر) :
حجم مخزن سوخت (لیتر) : 6.5
سیستم استارت : استارت الکتریکی
سیستم خنک کننده : هوا خنک
سیستم سوخت رسانی : EFI
سیستم تعلیق جلو : تلسکوپی
سیستم تعلیق عقب : تک فنر
ترمز جلو : دیسکی
ترمز عقب : دیسکی
لاستیک جلو : 110/70-12
لاستیک عقب : 120/70-12
نوع و جنس رینگ : اسپرت آلومینیومی
فاصله دو محور (میلیمتر) : 1320
میزان پیمایش :
نوع باتری :
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) :
ولتاژ عملکردی :
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره اس‌وای‌ام فیدل 3 1397-1399

  • user icon
    نویسنده : احمدرضا مفتاحی
    تاریخ : 1399/12/08

    اسکوتر تایوانی ب اشتباه نوشته شده تایلندی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading