اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو7

مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو7

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو7 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو7 بپردازیم.

BYD S7

بی وای دی S7

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی بی وای دی S7

chery tiggo 7

چری تیگو7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی چری تیگو7
انتخاب ماشین 3

BYD S7

بی وای دی S7

Top car

BYD S7

بی وای دی S7

مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو7

بی وای دی S7

 

بی وای دی s7 در حال حاضر لقب بزرگترین شاسی بلند کمپانی بی وای دی را به خودش اختصاص داده ؛ بی وای دی S7 دومین نماینده بی وای دی در ایران و هم چنین دومین ماشین شاسی بلند شرکت کارمانیا است که به بازار راه پیدا میکند و شرکت کارمانیا برای بی وای دی S7 لقب جناب S7 را برگزیده است . بی وای دی S7 را از نظر طراحی می توان یک فیس لیفت هوشمندانه توام با نوآوری های بسیار از بی وای دی S6 دانست که  طراحی بزرگ سپرهای جلو و متعلقات آن ، جلو پنجره کروم بزرگ ، طراحی چراغهای جلو ، خطوط و برجستگی های فراوان ، گرافیک چراغهای عقب ، طراحی جالب دیفیوزر و خروجی بزرگ اگزوز و ... از جمله ویژگی های ظاهری بی وای دی S7 می باشد که در به وجود آمدن حس قدرت ، کیفیت و جذابیت تاثیر مثبت دارند و می توان گفت بی وای دی S7 در ظاهر سطح عالی از هماهنگی طراحی و هارمونی قطعات با یکدیگر را به نمایش می گذارد .

بی وای دی S7

به داخل کابین بی وای دی S7 که وارد می شویم با طراحی لوکس ، ساده ، ارگونومیک و جذابی رو به رو میشویم که سادگی و لوکس بودن آن کابین بی وای دی S7 را بسیار راحت کرده و المان های مدرنی که به کار رفته باعث شده تا بی وای دی S7 در داخل کابین بتواند هر نوع سلیقه و سن و ... را از خودش کاملاً راضی نگه دارد . همانطور که گفتیم بی وای دی S7 یک شاسی بلند لوکس محسوب میشود که در طراحی آن این موضوع کاملاً مشهود است و دو نکته مهم برای ماشین هایی که لوکس تلقی میشوند سطح آپشن و کیفیت است که بی وای دی S7 از نظر آپشن عملکرد عالی به نمایش گذاشته است و از نظر کیفیت هم در ساخت بسیار خوب است و از نظر متریال ، کیفیت چرم و چوب به کار رفته یا پلاستیک داشبورد و ادوات سطح بالایی دارد که همه اینها نشانه هایی از لوکس بودن بی وای دی S7 می باشد .

 

 کابین بی وای دی S7

 

قلب تپنده بی وای دی S7 4 سیلندر خطی با 16 سوپاپ می باشد که به طور دقیق 1999 سی سی حجم دارد و تنفس موتور توسط سیستم توربوشارژر انجام میشود . بی وای دی S7 با تکیه بر قلب تپنده 2 لیتری خود قابلیت تولید 203 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور 1750 الی 4500 دور در دقیقه را دارا می باشد و نیرو آن توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوال کلاچ به چرخ های جلو بی وای دی S7 منتقل میشود . هماهنگی موتور و گیربکس بی وای دی S7 خوب است ، ضرایب دنده آن طوری برنامه ریزی شده تا بی وای دی S7 شتابگیری خوبی به نمایش بگذارد ، به سرعت های بالا بدون فشار مضاعف دست پیدا کند و در کروز مسیرهای طولانی تر بتواند حداقل مصرف سوخت و آلایندگی را به ثبت برساند . بی وای دی S7 طبق گفته سازنده 1750 کیلوگرم وزن دارد اما با این حال از حالت سکون در حدود 9 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت میرساند و در سیکل ترکیبی تنها به 7.5 لیتر سوخت نیاز دارد که این اعداد و ارقام نشان میدهند در بخش فنی بی وای دی S7 کاملاً کوپل شده و از تکنولوژی پیشرفته ای برای تولید و انتقال قدرت سود می برد .

 

 بی وای دی S7

 

بد نیست بدانیم که بی وای دی S6 دقیقاً از پلت فرم و سیستم تعلیق مشابه لکسوس RX استفاده می کرد و حالا بی وای دی S7 که مدل جدیدتر و بهینه تر بی وای دی S6 است به طور قطع برتری های بیشتری دارد ؛ سواری بی وای دی S7 بسیار نرم ، پایدار ، خوش دست و آسان است و با وجود ابعاد بزرگ بی وای دی S7 شما به طور کامل بر روی ابعاد ماشین تسلط دارید و سواری نرم بی وای دی S7 مورد دیگری است که در افزایش لذت سواری تاثیر مثبت دارد و در مسافت های طولانی تر هم باعث میشود تا راننده و سرنشینان کمترین احساس خستگی را داشته باشند و از طرفی آرایش خوب سیستم تعلیق بی وای دی S7 باعث شده تا فرمان پذیری و قابلیت مانور عالی داشته باشد و با اطمینان میتوانید با سرعت بالا به حرکت بپردازید و سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال در کنار ترمز های نیرومند امنیت بی وای دی S7 و سرنشینانش را تضمین می کند .

 

بی وای دی S7

 

از جمله دیگر ویژگی های خوب بی وای دی S7 برند معتبر آن است که در کشور چین طرفداران قابل توجهی دارد ، اگرشرکت کارمانیا  بتواند بی وای دی S7 را با قیمتی معقول وارد بازار کند ، بی وای دی S7 می تواند با این حجم از ویژگی مثبت تبدیل به گزینه ای جذاب در این بازه قیمتی گردد و اگر نگاهی کوتاه به سابقه بی وای دی و ویژگی های بی وای دی S7 بندازیم متوجه خواهید شد که تقریبا در تمامی بخش های بحث شده بی وای دی S7 نسبت به چری تیگو 7 برتری قابل توجهی دارد و به صورت کلی بدون شک برنده این مقایسه بی وای دی S7 بی وای دی S7 خواهد بود .

chery tiggo 7

چری تیگو7

مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو7

چری تیگو 7

 

چری تیگو 7 در حال حاضر لقب گران ترین ، لوکس ترین و بهترین نماینده چری در ایران را دارد و سال گذشته توسط مدیران خودرو در ابتدا با قیمت کمتر از 130 میلیون تومان عرضه شد و در حال حاضر قیمت رسمی چری تیگو 7 به 152 میلیون تومان رسیده است . در میان کمپانی های تولید کننده اتومبیل در چین کپی کردن طراحی از ماشین های پر فروش و معروف یک رسم دیرینه است و چری جزء فعالترین آنها در این زمینه است و یکی از شاهکار های چری در کپی کردن ، همین چری تیگو 7 می باشد که به راحتی می توان آن را یک کیا اسپورتیج چینی دانست و این میزان از کپی کاری نشان می دهد که طراحان چری هنوز در طراحی تیگو 7 و دیگر ماشین های این کمپانی نتوانستند به یک ثبات و استقلال شخصیتی دست پیدا کنند .

 

چری تیگو 7

 

چری تیگو 7 به لطف طراحی چراغ هایش ، خطوط بلند و تیز در نمای جانبی ، طراحی شلوغ سپر جلو و چلو پنجره و ... توانسته تا ظاهری جوان پسند داشته باشد و طراحان تیگو 7 تلاش بسیار انجام داده اند تا چهره لوکسی هم بتوانند به این کراس اوور میان رده ببخشند اما در میان طراحی قسمت های مختلف چری تیگو 7 سطح هماهنگی پایین است و اگر ظاهر بی وای دی S7 و چری تیگو 7 را مقایسه کنیم باید بگوییم که این دو مورد پسند سلایق متفاوتی میباشند اما از نظر اصول طراحی بی وای دی S7 کامل تر است ولی به صورت کلی چری تیگو 7 و بی وای دی S7 هر دو به میزان زیادی در ظاهر جذاب هستند .

 

 چری تیگو 7

 

به داخل کابین چری تیگو 7 که وارد می شویم تنها نکته مثبت فرم راحت و ارگونومیک صندلی می باشد و طراحی ساده داشبورد و غربیلک فرمان علاوه بر نا مناسب بودن در قبال قیمت پرداختی تا حدودی قدیمی به نظر می رسد . روکش های چرمی مورد استفاده در کابین چری تیگو 7 همگی از نوع مصنوعی هستند ، کیفیت ساخت متوسط است و از پلاستیک خشک و شکننده و بی کیفیت در سر تا سر کابین چری تیگو 7 استفاده شده اما نکته مثبتی که چری در تیگو 7 از آن برای جذب مشتری استفاده کرده لیست بلند بالایی از آپشن می باشد . از نظر کیفیت برتری به طور محض با بی وای دی S7 است ، ارگونومی و راحتی سرنشینان در بی وای دی S7 بهتر است و از نظر آپشن هم برابر به نظر می رسند .

 

کابین چری تیگو 7

 

قلب تپنده چری تیگو 7 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 1498 سی سی حجم دارد و مجهز به سامانه پرخوران توربوشارژر است . این پیشرانه در دور موتور 5500 دور در دقیقه به قدرت 146 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در دور موتور 1750 دور در دقیقه به 210 نیوتن متر میرسد . مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 6.7 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 را میتواند پاس کند . چری تیگو 7 قدرت پیشرانه اش توسط یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو ماشین انتقال میابد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر 10 ثانیه با توجه به قدرت و وزن 1440 کیلوگرمی طبیعی است . استهلاک چری تیگو 7 در حال حاضر مناسب است چون هنوز شمار زیادی از آن وارد خیایان نشده و زمان عرضه چری تیگو 7 هم تازه است و استهلاکی بر اثر مرور زمان به پیشرانه چری تیگو 7 وارد نشده است . در بخش فنی عملکرد چری تیگو 7 متوسط است ، سطح هماهنگی مسان موتور و گیربکس معمولی میباشد و کمی تاخیر یا به اصطلاح لگ هم در عملکرد چری تیگو 7 وجود دارد و در این جا باز هم برتری از آن بی وای دی S7 می شود .

 

چری تیگو 7

 

چری تیگو7 در بحث سواری از نگاه هندلینگ ، مانور ، فرمان پذیری و ... عملکرد متوسطی دارد به طور مثال فنربندی نرم با هندلینگ متوسطی دارد و یعنی به طور مثال اگر با سرعت پدال ترمز را فشار دهید و وزن چری تیگو 7 را به یک سمت ماشین منتقل کنید فرمان به شدت گیج خواهد شد همچنین سیستم های ایمنی نصب شده بر روی چری تیگو 7 کمتر از بی وای دی S7 است و به طور قطع نیروی ترمز بی وای دی S7 قوی تر می باشد .

چری تیگو7 این روزها با تجربه قیمت 152 میلیون تومان به طور کامل یک ماشین ناموفق تلقی میشود، و اگر شرکت کارمانیا نمایندگی رسمی  بی وای دی در ایران بتواند این ماشین را با قیمتی خوب و در زمانی مناسب وارد بازار کند ، بدون شک بازار چری تیگو7 را دچار دردسر بزرگی خواهد کرد. چری تیگو7 در مجموع با این قیمت نجومی 152 میلیون تومانی در این بازه قیمتی نمی تواند گزینه ای جذاب در این بازه قیمتی باشد و براساس مجموع ویژگی هایی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم در کنار برتری های بی وای دی S7 نشان می دهد که چری تیگو7 حرف زیادی برای گفتن در این مقایسه ندارد . 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : حامی
    تاریخ : 1397/03/08

    من مالک تیگو۷ هستم‌ و بی غرض باید بگم خودرو در مواجهه با دست اندازها بسیار نرم بوده، موتوری آرام و بی صدا دارد که گاهی شک میکنی روشن است یا خاموش، صندلی های چرم مصنوعی با کیفیت و بسیار راحت که در مسافرت های طولانی خسته کننده نیست، مالتی مدیای بسیار پیشرفته، موتور توزبو و گریبکس دوکلاچه هماهنگ و مصرف سوخت پایین و کابین کم صدا واقعا از مزایای تیگو۷ است که با توجه به رتبه سوم مدیران خودرو در خدمات پس از فروش از ارزش بالایی برخورداره‌. با یک پرس و جوی ساده از مالکین تیگو۷ میشه پی به کیفیت بالای این خودرو برد.

  • user icon
    نویسنده : عظیمی
    تاریخ : 1397/03/09

    به نظر بنده اصلا مقایسه این دو فقط به خاطر اینکه شاید تو رنج قیمتی یکسانی باشند درست نیست (البته هنوز قیمت byd s7 معلوم نیست و صد البته با همین شرایط امروز به گفته کارشناسانش تو کار شوی بام لند 170 میلیون خواهد بود) چون s7 حودرویی هفت نفره و بزرگتره و بالطبع مخاطبینش فرق می کنه با تیگو 7.

  • user icon
    نویسنده : ریزبین
    تاریخ : 1397/03/12

    سه مشکل اساسی داره مقاله

    نویسنده منتظر قیمت مناسب s7 برای رقابت هست
    اما
    در صنعت انحصاری خودرو در ایران، رقابت وجود نداره بلکه تبانی وجود داره
    مدیران خودرو و ریگان خودرو و کارمانیا و کرمان موتور همگی با هم هماهنگ کار میکنن و قیمت میزنن و رقابت برای این همکاران جون جونی بی معنیه.

    ثانیاً:
    خود شرکت کارمانیا و سایت های چینی مصرف ترکیبی s7 رو 8.6 گفتن شما از کجا 7.5 در آوردی

    ثالثاً :
    این مقایسه در متن اختلاف زیاد واضحی بین این دو بیان میکنه اما در امتیازدهی خیلی نزدیکن

  • user icon
    نویسنده : مصطفی قربانی
    تاریخ : 1397/03/18

    شما روی چه حسابی به خدمات پس از فروش اس۷ امتیاز ۸ میدید؟؟!!
    کارمانیا خودرو روی اس۶ چه سرویس و خدماتی به مشتریانش داده که شما سرویس دهی اونرو با مدیران خودرو که اینقدر عالی سرویس میده، یکی میدونید ؟؟؟!!!
    خواهشن یه سر به مدیران خودرو بزنید، من در حال حاضر، هیچکدام از ازین خودروها رو ندارم و قبلن ام وی ام داشتم، ولی خدمات و پشتیبانی ضعیف کارمانیا دیگه نیازی به توضیح نداره
    من تیگو رو سوار شدم، ماشین خوبی ی ولی این مبلغ نمیارزه ولی اگر کارمانیا ، خدماتش تقویت بشه ، بی وای دی ، خودروی بهتری ی

  • user icon
    نویسنده : علی عاقلی
    تاریخ : 1397/03/24

    عرض سلام وخسته نباشید خدمت دست اندرکاران کارمانیا.بی شک مجموعه کارمانیا یادگار مسئولینی دلسوز دربحرانی ترین مقطع زمانی کشور بوده که تابحال توانسته سربلندبیرون بیاد.انشاء اله منبعد هم با ارائه خدماتی بهتر ازقبل چشم بدخواهان رو کور خواهد کرد.درزمینه ارائه خدمات تابحال بد عمل نکرده که ما بخواهیم خرده بگیریم .انصاف کجا رفته؟

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/03/29

    کاملا معلوم هست که شما اصلا در مورد قیمت تیگو ۷ تحقیق نکرده ایید . و حتی یک بار هم وارد شرکت مدیران خودرو نشده اید .
    چون حتی قیمت به روز تیگو ۷ رو نمیدونید چه برسه به اینکه بخواهید در مورد آن نظر بدهید .
    بیچاره آن کسانی که بخواهند به نظرات غلط شما اهمیت دهند. و رو حساب نظر شما چنین ماشین خوبی رو از دست بدهند.

  • user icon
    نویسنده : افشار
    تاریخ : 1397/04/28

    من موندم برچه اساسی کارمانیا برای خدمات پس از فروش ۷ امتیاز میگیره؟!
    ماشین من در ۸ ماه ابتدایی خود، دچار ایرادات مختلفی بود. از جمله لرزش شدید موتور به خاطر نصب دسته موتور ۲۰۱۴ روی ماشین ۲۰۱۷ و ایرادات گیربکس که اول TCU عوض کردند، بعد توی کیلومتر ۶ هزار دوبل کلاچ و توی ۹ هزار پک کامل گیربکس! سری آخر هم ماشین رو ارسال کردند نمایندگی مرکزی و یک سری ایراد دیگه اضافه شد! مجموعا هم حدود ۵ هفته ماشینم در نمایندگی حضور داشته! الان هم به جای تعویض خودرو، منو تهدید به شکایت می کنن! اینا امتیازشون از ده، منفی ده هم نمیشه!

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading