اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه کوپا T210 با چری تیگو7

مقایسه کوپا T210 با چری تیگو7

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه کوپا T210 با چری تیگو7 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه کوپا T210 با چری تیگو7 بپردازیم.

COUPA T210

کوپا T210

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی کوپا T210

chery tiggo 7

چری تیگو7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی چری تیگو7
انتخاب ماشین 3

COUPA T210

کوپا T210

Top car

COUPA T210

کوپا T210

مقایسه کوپا T210 با چری تیگو7

کوپا T210

ریگان خودرو نماینده کمپانی چینی هونان جیانگ نان است و با کراس اوور لوکس کوپا T210 به بازار ایران قدم گذاشته است. جیانگ نان توسط کمپانی زوتی در سال 2006 افتتاح شده و این دو شرکت همکاری بسیار وسیع و نزدیکی در تولید اتومبیل با یکدیگر دارند و مدل کوپا T210 در واقع همان زوتی T600 کوپه است که قرار بود توسط سایپا عرضه شود. کوپا T210 در ظاهر الهام گرفته شده و ترکیبی از چند شاسی بلند آلمانی است که برای کوپا T210 ظاهری جذاب، خشن ، مدرن، هماهنگ و تقریبا بی نقص را به وجود آورده و در نهایت کوپا T210 به بیننده شخصیت جسور، پر قدرت و با ابهت و همراه با غروری آلمانی را که همه اینها توسط طراحان ایتالیایی به وجود آمده را نشان می‌دهد.

 

مقایسه کوپا T210

 

به داخل کابین کوپا T210 که قدم می‌گذاریم با فضایی انبوه از جذابیت سر و کار داریم که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم و بیش از پیش به کوپا T210 و ویژگی‌های خوبش علاقه مند می‌شویم. کوپا T210 طراحی داخلی کابین آن بی نظیر و بدون مثال است و همه ویژگی‌هایی که دارد یک ترکیب عالی از طراحی لوکس و اسپرت است و اگر بدون اطلاع از هیچ یک از ویژگی‌های کوپا T210 پشت فرمان آن قرار بگیرید، قیمت آن را بسیار گران‌تر از آنچه که هست تصور می‌کنید. کیفیت نسبتا خوب یکی از ویژگی‌های کوپا T210 است که در همه بخش‌های آن اعم از ساخت، مونتاژ و متریال دیده می‌شود و این ویژگی در کنار ابعاد مناسب برای 4 سرنشین بلند قد، ارگونومی عالی و لیست بلند بالایی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی سطح بسیار خوبی از راحتی و لذت را تقدیم به سرنشینان کوپا T210 می کند.

 

کابین کوپا T210

 

قلب تپنده کوپا T210 که به سامانه توربوشارژر مجهز شده 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و دارای حجم دقیق 1499 سی سی است. کوپا T210 در محدوده دور موتور 5100 الی 5700 دور در دقیقه قابلیت تولید حداکثر 156 اسب بخار قدرت و در بازه دور موتور 2100 الی 3600 دور در دقیقه قابلیت تولید 210 نیوتن متر را دارد که این نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. پایه اصلی برنامه ریزی گیربکس کوپا T210 بر مبنای عملکرد اکونومیک و اقتصادی است و به همین علت در استفاده نرم و شهری عملکرد خوبی را شاهد هستیم اما زمانی که کوپا T210 را تحت فشار قرار می دهیم فاصله تعویض دنده افزایش پیدا می‌کند و تاخیر کمی چاشنی آن می شود. سیستم تعلیق کوپا T210 در جلو مک فرسون و در عقب چند اتصالی است که با توجه به دیگر مشخصات کوپا T210 سواری نرمی را در مجموع برای کوپا T210 به ارمغان آورده است و به لطف سیستم‌های ایمنی فراوان پایداری و تحت کنترل بودن کوپا T210 قابل قبول است اما با توجه به ابعاد، آرایش سیستم تعلیق و وزن طبیعی است که دیفرانسیل جلو بودن کوپا T210، باعث به وجود آوردن مشکلاتی چون کم فرمانی در پیچیدن با سرعت بالا یا به وجود آمدن حرکات گهواره‌ای در مانورهای ناگهانی شده و البته هماهنطور که گفته شد سیستم‌های ایمنی فراوان پایداری کوپا T210 را تضمین کرده اند.

 

کوپا T210

 

کوپا T210 با قیمت بالایی در بازار به فروش می‌رسد هرچند که این اتفاق در مورد چری تیگو 7 هم رخ داده است. این در حالی است که با پول پرداختی برای این شاسی بلندهای بی نام و نشان چینی، در گذشته می‌شد خودروهای باکیفیت و با برندهای کاملا معتبر خریداری کرد. در مجموع کوپا T210 و چری تیگو 7 از نظر کیفیت در یک جایگاه قرار می‌گیرند اما کوپا T210 به دلیل تجهیزات رفاهی بیشتر، نمره بالاتری دریافت می‌کند.

chery tiggo 7

چری تیگو7

مقایسه کوپا T210 با چری تیگو7

چری تیگو 7

مدیران خودرو از پیشکسوتان مونتاژ و تولید خودروهای چینی در ایران است که از میان انبوه کمپانی‌های چینی، برند چری را برای خودش برگزیده است. در حال حاضر چری تیگو 7، لقب گران ترین و لوکس ترین نماینده چری را در ایران از آن خودش کرده است. چری تیگو7 همانند دیگر ساخته‌های چری ظاهری جذاب و جوان پسند به نمایش می‌گذارد اما همچنان کپی بودن طراحی چری تیگو 7 و الهام گرفتن طراحان از کراس اوورهای کره‌ای به خصوص کیا اسپورتیج QL غیر قابل انکار است. 

طراحان در مورد چری تیگو 7 با وجود جذابیت ظاهری که ایجاد کرده اما نتوانسته‌اند هماهنگی کافی میان بخش‌های گوناگون به وجود آورده‌اند و در کل از نظر ظاهری اگر خارج از بحث سلیقه به چری تیگو 7 و کوپا T210 نگاه کنیم، نماینده شرکت ریگان موتور یعنی کوپا T210 با داشتن طراحی هماهنگ‌تر، اصولی‌تر و پخته‌تر چهره بهتری را به نمایش می‌گذارد و با وجود این که در ظاهر هر دو ماشین کپی کاری به صورت واضح به کار رفته اما در کوپا T210 طراحان توانسته‌اند ترکیب طرح‌ها و هارمونی‌های گوناگون را به هماهنگ‌ترین سطح ممکن پیکربندی کنند.

 

مقایسه چری تیگو 7

 

قدم به داخل کابین چری تیگو 7 که می گذاریم سادگی و تکراری بودن طراحی باعث ایجاد حس منفی در مورد چری تیگو 7 شده و مواردی مانند طراحی تکراری کیلومتر شمار و بسیار ساده و قدیمی غربیلک فرمان از جذابیت داخل کابین چری تیگو 7 کاسته است. کیفیت ساخت، متریال و ... همه در سطح متوسط است و یکی از معدود نقاط قوت چری تیگو 7 سطح کامل آپشن‌های آن است که در شرایط قرار گرفتن فول ترین نمونه آن در کنار نمونه فول کوپا T210 یک پله پایین تر می‌ایستد و از نظر کیفیت هم که تفاوت محسوس و برتری محض با کوپا T210 است.

 

کابین چری تیگو 7

 

قلب تپنده چری تیگو 7 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 1498 سی سی حجم دارد و مجهز به سامانه پرخوران توربوشارژر شده. این پیشرانه در دور موتور 5500 دور در دقیقه به قدرت 146 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در دور موتور 1750 دور در دقیقه به 210 نیوتن متر می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 6.7 لیتر است. چری تیگو 7 قدرت پیشرانه‌اش توسط یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو ماشین انتقال می‌یابد. استهلاک چری تیگو 7 در حال حاضر مناسب است اما زمان عامل اصلی تصمیم گیری در مورد این بحث است و در اینجا هم کوپا T210 وضعیت مشابهی دارد و هر دو خودرو از نظر کیفیت ساخت، عملکرد متوسطی دارند. در بخش فنی عملکرد چری تیگو 7 متوسط است، سطح هماهنگی میان موتور و گیربکس معمولی است و کمی تاخیر یا به اصطلاح لگ هم در عملکرد چری تیگو 7 وجود دارد.

 

چری تیگو 7

 

چری تیگو 7 در مجموع هندلینگ خوبی دارد اما کیفیت سواری آن متوسط است و سیستم‌های ایمنی فعال و غیر فعال نصب شده بر روی چری تیگو 7 محدود است و از ویژگی‌های سواری آن می‌توان به عملکرد نرم سیستم فنربندی و محدود بودن قابلیت‌های چری تیگو 7 به عملکرد شهری اشاره کرد. نیروی ترمز کوپا T210 قدرتمند تر، سیستم‌های ایمنی آن بیشتر و پایداری و فرمان پذیری آن به طبع این ویژگی بهتر است.

عرضه یک ماشین چینی با چنین قیمت‌هایی در بازار خودروی ایران یک ریسک بزرگ محسوب میگردد. چری تیگو7 با ورودش به بازار به دلیل قیمت بالا و کیفیت ساخت نه چندان بالا نتوانست انتظارات را براورده کند. چری تیگو7 مدیران خودرو ویژگی که بتواند شما را با توجه به قیمتش جذب خود کند ندارد و اگر چری تیگو7 را با رقیب تازه واردش مقایسه کنیم متوجه برتری کوپا T210 از لحاظ ظاهر و نیز تجهیزات خواهیم شد. در این بازه قیمتی خرید کوپا T210 شرکت ریگان خودرو می‌تواند گزینه‌ای منطقی‌تر در این بازه قیمتی باشد، هر چند که ماشین3 خرید خودروهای گران قیمت چینی را به شما پیشنهاد نمی‌کند. 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : ناصر
    تاریخ : 1397/05/23

    سلام مدیرمحترم سایت واقعا نمیدانستم تااین اندازه دربرخورد بامخالفین خود ناتوان هستیدچراکه چندین بارپیاپی ازشما درخصوص جبهه گیری باخودروهای مدیران خودرو نظر مخالف داده ام ولی بجای پاسخ ودرج نظر بنده نسبت به حذف آنها اقدام نموده اید حرف بنده این است که خودرویی که هنوز مقدمات خدمات پس ازفروش ونمایندگی مهیانکرده چرابایددرامتیاز خدمات پس ازفروش نمره وامتیاز ۷ بگیرد ولی مدیران خودرو که بیش از۱۰ سال است بالاتراز ۱۰۰ نمایندگی درسرتاسرایران دارد امتیاز۸ دریافت کند منطقی باشید لطفا

  • user icon
    نویسنده : ناصر
    تاریخ : 1397/05/23

    بطورکلی خودرو کوپا تی ۲۱۰ باتوجه به مشخصات فنی وامکانات وظاهرداخلی خودرو برترازتیگو۷ بنظرمیرسد شایدازلحاظ زیبایی درحد تیگو۷ نباشد وبرخی ازآپشن های تیگو۷ رانداشته باشد ومصرف بنزین آن بالاترازتیگو۷ باشد ولی نکته اصلی اینجاست که باتوجه به گارانتی بسیارخوب ۵ سال یا۱۵۰ هزارکیلومتر آنهم باخدمات پس ازفروش بسیار موفق مدیران خودرو که درسال ۹۶ برترین نمایندگی ازلحاظ سرویس دهی وخدمات پس ازفروش انتخاب شده خودرو برتر میباشد وخریداران باتوجه به بهای فعلی ۱۸۵ میلیون درمقابل بهای فعلی کوپا مدل فلگشیپ که ۳۲۵ میلیون میباشد البته بازار خرید وفروش آزاد که نسبت به خودرو تیگو خریداران بهای ۱۴۰ میلیون اضافه ترپرداخت میکنند خودرو به صرفه تر وازارزش خریدبالاتری برخوردار خواهدبود وباتوجه به گیربکس ۲ کلاچه آلمانی حتما شتاب بهتری ازکوپا خواهد داشت باتوجه به اینکه گشتاور هردوخودرو یکی است وزمانی میتوانستیم کوپا رابرتربنامیم که ازلحاظ قیمتی دریک رنج قیمت وازلحاظ خدمات پس ازفروش نیز برابربودند

  • user icon
    نویسنده : ناصر
    تاریخ : 1397/06/07

    زمانی باید ۲ خودرو بایگدیگر مقایسه شوند یک تاحدودی مشخصات آنها بایکدیگر تطابق داشته باشند وقابل خرید ولی ظاهراهنوز کوپا مجوز شماره گذاری نگرفته چون ریگان خودرو مجاز به مونتاژ آن نبوده است ولی اگر بهردلیل شماره گذاری شود بازهم قیمت آن مطمئنا باقیمت تیگو همخوانی نخواهد داشت چون قطعا ازتیگو۷ گرانتر بدست مردم خواهد رسید از طرفی خدمات پس ازفروش آن توسط کرمان موتور درسایه ای ازابهام قراردارد

  • user icon
    نویسنده : ali
    تاریخ : 1397/08/03

    این چه دیدی هر چی جدید میاد فکر کنیم بهتره!
    حالا باید دید کوپا اصلا تولید میشه یا نه
    طراحی سلیقه است، من چیز ساده را بیشتر دوست دارم و به نظر قیافه MVM چه داخل چه خارج بهتر است
    در آخر هم برای خودروهای چینی فقط موتور تنفس طبیعی مناسب است، موتور توربو به شرطی خوبه که واقعا توربو و پرقدرت باشد نه اینکه بجای موتور با ارزش 2400 تنفس طبیعی بیاییم یک موتور ارزان 1500 تا 1800 که روی ال 90 405 هست را برداریم روش توربو نصب کنیم و بعد متوسل شیم به وضعیت عالی روغن، هوا و بنزین موجود در کشور.

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/12/05

    من یک ریگان کوپا تیپ رویالشو تحویل گرفتم و چه در حالت رانندگی اقتصادی و چه در حالت رانندگی پر شتاب با توجه به وزن خودرو و حجم موتورش واقعا خوب جواب میده از نظر مصرف تو رانندگی اقتصادی مخلوط شهر و جاده 8.2 تا 8.6 میسوزونه هندلینگشم خوبه ترمزای قوی داره

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1398/07/09

    دوستان من ۱ ماهه پیگیر خرید این ماشینم ولی نظرهای مختلفی در مورد این ماشین شنیدم کسی هست که کوپا داشته باشه و راهنماییم کنه
    با تشکر

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading