اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک K7 با چری تیگو 7

مقایسه جک K7 با چری تیگو 7

در تمامی دنیا خودروهای شاسی بلند طرفداران زیادی دارند و مشتریان ایرانی هم به جمع علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند پیوسته‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از کمپانی‌های خودروساز بیشتر تمرکز خود را بر روی شاسی بلندها معطوف کرده‌اند. جک K7 و چری تیگو 7 از جدیدترین خودروهایی هستند که در کشورمان حضور دارند و هر دو از کشور چین به ایران رسیده‌اند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

KMC K7

جک K7

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی جک K7

CHERY Tiggo7

چری تیگو 7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی چری تیگو 7
انتخاب ماشین 3

KMC K7

جک K7

Top car

KMC K7

جک K7

مقایسه جک K7 با چری تیگو 7

جک K7 یک شاسی بلند چینی است که قرار است توسط کرمان موتور در ایران تولید و عرضه شود. این خودرو در سال 2017 در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد و به سرعت به بازار کشور چین راه پیدا کرد.

جک K7 بزرگترین شاسی بلند ساخت جک است و در جایگاهی بالاتر از S5 قرار می‌گیرد. البته جک چند شاسی بلند را در سبد محصولات خود دارد که پیش از این شاهد حضور S3 و S5 در ایران بوده‌ایم. هر دو این خودروها توسط کرمان موتور تولید می‌شوند و به محبوبیت بالایی در میان مشتریان ایرانی دست پیدا کردند و اکنون هم شرایط مناسبی را در بازار تجربه می‌کنند. باتوجه به همین موضوع، انتظار می‌رود جک K7 هم در ایران به فروش خوبی دست پیدا کند.

 

جک k7

 

جک K7 یک کراس اوور سایز متوسط است و رقبایی همچون چری تیگو 7 و بی وای دی S7 را در ایران در مقابل دارد. جک K7 در بدنه طراحی بدنه پیرو زبان طراحی جک است و مدرن به نظر می‌رسد. نمی‌توان منکر این موضوع شد که چینی‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در صنعت خودروسازی داشته‌اند و این موضوع را می‌توانیم در خودروهای چینی جدید مشاهده کنیم.

در نمای جلو جک K7 یک جلو پنجره کاملا بزرگ دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. بر روی سپر و بخش‌های دیگر بدنه خطوط شکسته زیادی دیده می‌شود و در نمای عقب از چراغ‌هایی با طراحی جدید استفاده شده است. دو خروجی اگزوز بر روی سپر عقب تعبیه شده و در مورد طراحی رینگ‌ها هم باید گفت که هماهنگی مناسبی با سایر بخش‌های بدنه دارد. در مجموع طراحی بدنه جک K7 خوب است اما نقص‌هایی هم در آن دیده می‌شود به ویژه در نمای جلو و به همین دلیل نمی‌توانیم آن را رقیب برای شاسی بلندهای کره‌ای و ژاپنی بدانیم.

 

جک k7

 

 

طراحی کابین جک K7 کاملا متفاوت از سایر خودروهای جک است و کاملا مدرن به نظر می‌رسد. اما واقعیت این است که چینی‌ها برای طراحی این بخش از محصولات مرسدس بنز کمک گرفته‌اند. این الگوبرداری با نگاهی به داشبورد و کنسول وسط به وضوح دیده می‌شود. برآمدگی داشبورد در وسط کمک کرده تا فضای کافی برای نمایشگر وجود داشته باشد و این نمایشگر در کنار صفحه آمپر دیجیتالی نشان می‌دهد با یک خودرو به روز روبه‌رو هستیم. ورودی‌های هوا حالتی مدور دارند و یک ساعت آنالوگ در مرکز داشبورد تعبیه شده است.

به علاوه بر روی کنسول وسط کلیدهای کنترلی جای گرفته‎‌اند. کیفیت متریال به کار رفته در جک K7 خوب به نظر می‌رسد هرچند که برای اثبات کیفیت آن، باید مدتی از حضور آن در بازار بگذرد. خطوط شکسته و موج دار در داخل کابین موجب شده تا به هیچ وجه احساس کسالت و خستگی نداشته باشید. در مورد کیفیت سواری این خودرو هم باید گفت که عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و راضی کننده است.

 

 

جک k7

 

جک K7 امکاناتی چون 6 کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی، صفحه آمپر دیجیتال، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی، آینه وسط الکترومیک، چراغ‌های جلو هالوژن اتوماتیک، دیلایت LED، سانروف پانوراما، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو و عقب و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

جک K7 با دو موتور در بازار کشور چین عرضه می‌شود که کرمان موتور نسخه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو را برای ایران در نظر گرفته. این موتور قادر است 174 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه در نظر گرفته شده است که در مجموع عملکرد قابل قبولی دارد.

CHERY Tiggo7

چری تیگو 7

مقایسه جک K7 با چری تیگو 7

چری تیگو 7 یک شاسی بلند چینی دیگر است که مدیران خودرو آن را در ایران تولید و عرضه می‌کند. تیگو 7 در سال 1396 وارد بازار خودرو کشور شد و به دلیل طراحی ظاهری خوب مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفت. تیگو 7 در حال حاضر هم در بازار در مدل‌های صفر و کارکرده به فروش می‌رسد.

تیگو 7 بزرگترین شاسی بلند کمپانی چری است و به عنوان پرچمدار این خودروساز شناخته می‌شود. تیگو 7 هم نماد دیگری است از پیشرفت و حرکت روبه جلو چینی‌ها در خودروسازی و بدون اغراق باید بگوییم در مقایسه با بسیاری دیگر از خودروهای چینی، طراحی زیباتر و پخته‌تری دارد. این طراحی نقطه قوت چری تیگو 7 به شمار می‌رود و شاید مهم‌ترین دلیل استقبال از این خودرو هم بوده.

 

مقایسه چری تیگو 7

 

در طراحی بدنه چری تیگو 7 هماهنگی خوبی دیده می‌شود و استفاده از خطوط برجسته و اشکال هندسی متفاوت، جذابیت نسبی را در آن به وجود آورده است. چراغ‌ها ابعاد چندان بزرگی ندارند ولی این موجب از بین رفتن تناسب نشده است. خطوط شکسته بر روی بدنه استفاد شده و رینگ‌های 5 پره حس اسپرت بودن را القا می‌کنند. درو تا دور خودرو از نوار پلاستیکی مشکی رنگ استفاده شده و سپر عقب هم از جنس پلاستیک است. باید بگوییم چری تیگو 7 و جک S7 در بخش طراحی بدنه هر دو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و انتخاب میان این دو به سلیقه شما بستگی دارد.

 

چری تیگو 7

 

اما با ورود به داخل کابین چری تیگو 7، سادگی آن در مقایسه با جک S7 نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. چری سعی کرده تا از قرار دادن کلیدهای کنترلی در داخل کابین پرهیز کند و بیشتر عملکردها را به سیستم اطلاعات و سرگرمی سپرده است در حالی که در کابین جک S7 تعداد زیادی کلید کنترلی مشاهده می‌شود. در مرکز داشبورد چری تیگو7 یک نمایشگر دیده می‌شود و وردی‌های هوا در دو طرف آن جای گرفته‌اند. شاید در نخستین مقابله با کابین تیگو7، فکر کنید که چندان مدرن نیست ولی این زبان طراحی خاص چری است و جک S7 به دلیل الگو برداری از مرسدس بنز، طراحی بهتری دارد.

چری تیگو 7 امکاناتی چون 6 کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 9 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم برقی صندلی راننده و گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، سنسور نور و باران، کروز کنترل و دوربین 360 درجه را در خود گنجانده است. از نظر تجهیزات رفاهی هر دو خودرو عملکرد مناسبی دارند هرچند که جک S7 امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین چری تیگو 7

 

چری تیگو 7 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که می‌تواند 146 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت برای به حرکت درآوردن یک خودرو در مسیرهای شهری مناسب به نظر می‌رسد اما در مقایسه با جک S7 به وضوح کمتر است و عملکرد ضعیف‌تری دارد.

در مجموع باید بگوییم که تیگو 7 بیشتر در بخش ظاهری عملکرد خوبی دارد و در بخش فنی حرف زیادی برای گفتن ندارد. البته جک S7 هنوز وارد بازار نشده ولی ارزش خرید بالاتری دارد چراکه علاوه بر تجهیزات و قدرت بیشتر، خدمات پس از فروش بهتری هم ارائه می‌دهد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : بهرام
    تاریخ : 1397/10/06

    باسلام
    لطفا درمورد گرانفروشی افسارگسیخته ی دوشرکت کرمان موتور و مدیران خودرو بیشتر گزارش وخبر تهیه کنید تا شاید به گوش مسوولین هم برسد
    ممنون

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1398/05/20

    فعلأدور دست چشم بادمیهای چینیه هررررررررکاری که میخواند میکنندتولیدات داخلی هم افتضاح

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1401/10/09

      چین مانند ایران خودرووسایپای ما نیست داره با دنیا رقابت می کنه همین تیگووجک مقایسه بفرما هرازچندگاهی یه تعغیرکرده کشورهای حوزه خلیج فارس که از خودروهای اروپایی ژاپنی کره ای استفاده می کردند الان بیشتر از خودروهای چینی استقبال می کنن هم به روزهستن هم ارزانترشما تیگو ۸جک k7 جک j7ببین هیچی از ژاپنی و کره ای کم ندارد

  • user icon
    نویسنده : علی طوفان
    تاریخ : 1399/07/29

    جک s5 که کیفیتش بی نظیر بود
    جک s7 باید با ماشینای ژاپنی و ... مقایسه بشه نه با چری تیگو۷!!!

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/11/26

    کشوری ایران که دشمنان و خاینان داخلی به خاک سیاه نشوندنش، مردمش باید حسرت داشتن شاسی بلند چینی رو بخورند.

  • user icon
    نویسنده : ایرانی
    تاریخ : 1400/01/19

    بالا بره پایین بیاد؛جنس چینی آشغاله
    اگه دستمون به محصولات ژاپن می رسید
    نگاه هم به این محصولات آشغال چین نمی کردیم

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1401/01/07

      شما حتی بلد نیستی چجوری حرف بزنی لیاقت شما ماشین های ایرانخودرو و سایپا هستش که راجب ماشین هیچی سر در نمیارم دوست عزیز

  • user icon
    نویسنده : امیررضا
    تاریخ : 1400/05/19

    ماشینایه ژاپنی فقط پوله برند میگیرن تیگو ۷ ماشینه معرکه ای هست از اینم که جدید اومده هنوز چیزی خواصی ازش بیرون نیومده من ماشینایه چینی رو قبول دارم از ژاپنی بهتره فقط چین ماشیناش مشکله رنگ داره خیلی رنگش ضعیفه من خودم چری تیگو ۷ دارم به نظرم اروپایی ها پوله اروپایی و لوگوشون رو میگیرن

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1400/08/29

    بنده با تجربه چندین خودرو طی 15 سال گذشته از ژاپنی اروپایی و کره ای و تست تیگو 7 و هایما و جک کی 7 همچنین فیدلیتی به این نتیجه رسیدم که باتوجه به شرایط امروز کشور خرید خودرو صفر با در نظر گرفتن آپشن ها خدمات و قطعات همچنین اینکه خودرو از نظر خرابی اپیدمی جواب خودش را پس داده باشد بین تمام این گزینه ها تیگو 7 از همه عقلانی تر هست هم قیمتش از کی 7 و فیدلیتی پایین تر هست هم فنی بهتر همچنین مقایسه بین تیگو 7 و اسپرتیج 2014 تا 2015 قطعا با توجه آپشن ها و به روز بودن خودرو و خدمات قطعا تیگو 7 دوستان من قبلا این خودرو هارو داشتم میتسوبیسی اوتلندر و لنسر مزدا3 النترا 2017 سراتو 2017 اسپرتیج 2015 توسان 2014 تلیسمان بنز ای 200 2010 با توجه به قیمت شرایط کشور و خدمات و امکانات کسی که بخواد خودرو صفر بخره قطعا تیگو 7 انتخاب خوبی هست

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading