فولکس گلف GTI 2018

VOLKSWAGEN GTI 2018

فولکس گلف GTI 2018 فولکس GTI 2018

بررسی فولکس گلف GTI

فولکس واگن گلف یک هاچبک داغ آلمانی است که نسل اول آن در سال 1974 میلادی معرفی شد و تاکنون 7 نسل از آن معرفی شده است. نسل هفتم گلف در سال 2012 معرفی شد و در سال 2016 یک فیس لیفت را دریافت کرد. ماموت خودرو مدتی است که به عنوان نماینده رسمی فولکس واگن در ایران فعالیت می‌کند و گلف را در نسخه GTI وارد بازار ایران کرده است.

گلف را باید یکی از محبوب‌ترین خودروها در طول تاریخ خودروسازی جهان بدانیم چراکه یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود. فولکس واگن همواره گلف را در نسخه‌های مختلفی تولید می‌کند که تفاوت اصلی آنها در قوای محرکه و ویژگی‌های فنی است. به طوری که گلف R قدرتمندترین نسخه آن به شمار می‌رود اما بعد از مدل R، نسخه GTI قدرتمندترین و سریعترین مدل از گلف است.

خوشبختانه ماموت خودرو مدل GTI را برای بازار ایران در نظر گرفته که از یک موتور 2.0 لیتری توربو بهره می‌برد. قدرت این موتور برابر با 220 اسب بخار و گشتاور آن 350 نیوتن متر است.

 

sound
بررسی صوتی ارزش خرید گلف GTI
 فولکس-GTI
عکس داخلی فولکس گلف GTI 2018
price icon

5,600,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

6از 4کاربر

سال ساخت : 2018

نکات مثبت فولکس گلف GTI

قدرت عالی موتور – عملکرد خیره کننده – طراحی جذاب – فضای داخلی بزرگ – کارایی بالا

نکات منفی فولکس گلف GTI

قیمت بالا

امنیت فولکس گلف GTI

فولکس واگن گلف موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی و بالاترین نمرات از موسسه یورو انکپ Euro NCAP شده است. نمرات به دست آمده توسط این هاچبک به شرح زیر است:

حفاظت از سرنشینان بزرگسال: 94 درصد

حفاظت از سرنشینان کودک: 89 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 65 درصد

دستیارهای ایمنی: 71 درصد

نقد کارشناسی فولکس گلف GTI

فولکس واگن گلف یک هاچبک داغ آلمانی است که از سال 1974 میلادی تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد و در حال حاضر در هفتمین نسل خود به تولید می‌رسد. آخرین نسل از گلف در سال 2012 معرفی و عرضه شد و در سال 2016 هم یک فیس لیفت را تجربه کرد.

 

گلف را باید یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ دانست و آمار فروش بسیار بالا، تاییدکننده این حرف است. گلف با استفاده از پلتفرم کاملا جدید MQB فولکس واگن ساخته شده که در خودروهای دیگری همچون آئودی A3، سئات لئون و اشکودا اکتاویا هم مورد استفاده قرار گرفته و یکی از بهترین پلتفرم‌های طراحی شده توسط فولکس واگن به شمار می‌رود.

 

کمپانی فولکس واگن، همواره گلف را در نسخه‌های مختلفی عرضه کرده که قدرت‌های متفاوتی دارند و طیف وسیعی از مشتریان را تحت پوشش قرار می‌دهند. بد نیست بدانید قدرتمندترین مدل از گلف، نسخه R نام دارد و می‌تواند قدرتی معادل 306 اسب بخار از موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر خود دریافت کند. اما اگر مدل R را کنار بگذاریم، به یک نسخه قدرتمند دیگر یعنی GTI خواهیم رسید.

 

خوشبختانه ماموت خودرو همین مدل GTI را برای بازار ایران در نظر گرفته که از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت 220 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر بهره می‌برد. البته خریداران در بازار جهانی این امکان را دارند که با انتخاب یک پکیج عملکردی، قدرت خودرو خود را به 247 اسب بخار ارتقا دهند که این امکان در بازار ایران وجود ندارد و باید به همان قدرت 220 اسب بخاری بسنده کنید.

 

این قدرت به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DSG به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند در حالی که در مدل R از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده شده است. اما این دو مدل یعنی R و GTI اشتراکاتی هم با یکدیگر دارند از جمله در سیستم ترمز. گلف GTI حالت‌های رانندگی مختلفی را در اختیار راننده قرار می‌دهد از جمله حالت اقتصادی یا Eco، معمولی یا نرمال و اسپرت که با انتخاب هر یک از این حالت‌ها، تنظیمات سیستم تعلیق، فرمان و جعبه دنده تغییر می‌کند.

 

گلف در طراحی بدنه پیرو همان زبان طراحی فولکس واگن است و چراغ‌های جلو و عقب شکل آشنایی دارند. در نمای عقب خودرو دو خروجی اگزوز به همراه یک اسپویلر متصل به سقف، نمای اسپرتی به گلف بخشیده‌اند و در نمای جانبی باید رینگ‌ها را نقطه قوت طراحی بدنه بدانیم.

 

با ورود به کابین گلف GTI متوجه کیفیت بالای متریال به کار رفته خواهید شد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی دیده می‌شود که به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده و عملکرد سریعی دارد. دوخت قرمز رنگ برای فرمان در نظر گرفته شده و صندلی‌ها در حالت استاندارد با روکش پارچه‌ای موسوم به  Clark Plaidپوشیده شده و این امکان وجود دارد که شما روکش چرمی را برای صندلی‌ها سفارش دهید. حجم فضای بار در مقایسه با ابعاد خودرو بزرگ است و اگر این فضا برای شما کافی نبود، می‌توانید با جمع کردن صندلی‌های عقب، این حجم را افزایش دهید.

 

فولکس واگن گلف GTI لیست نسبتا کاملی از تجهیزات رفاهی را در اختیار شمار قرار می‌دهد که ازجمله آنها می‌توانیم به آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرمکن، سنسور عقب و جلو،  چراغهای جلو با تکنولوژی LED برای نور پایین و بالا به همراه چراغ های روشنایی در روز به صورت مجزا، سیستم اتوماتیک روشنایی چراغ‌ها، چراغ‌های عقب LED، سانروف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع دو گانه همراه با فیلتر ضد آلرژی و قابلیت تنظیم جداگانه، سیستم ترمز پارک الکترومکانیکی به همراه اتو هلد، آینه الکتروکرومیک بدون فریم، گرمکن صندلی‌، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی پیشرفته (DYNAUDIO) به همراه آمپیلی فایر 10 خروجی ، ساب ووفر و 8 اسپیکر با خروجی 400 وات، سیستم‌های ترمز EDL,ASR,ABS,EDTC، سیستم هشدار خستگی راننده و موارد دیگر اشاره کنیم.

 

فولکس واگن گلف GTI توسط ماموت خودرو برای بازار ایران عرضه شد و تنها در تعداد محدودی وارد بازار کشورمان شد.

  

گالری تصاویر فولکس گلف GTI

property
گیربکس
اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه DSG با قابلیت شیفت ترونیک
property
حجم موتور سی سی
1999
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
220/6000
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
6.4
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
6.5

مشخصات فولکس گلف GTI 2018

مدل : گلف GTI
کلاس : هاچبک
گیربکس : اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه DSG با قابلیت شیفت ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4خطی/16
حجم موتور سی سی : 1999
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 220/6000
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 350/4500
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 0
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 6.4
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1482/1799/4268
وزن خالص(کیلوگرم) : 1461
مشخصات تایر : 225/40R18
مصرف ترکیبی(لیتر) : 6.5
استاندارد الایندگی : یورو 6 پلاس
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 60
کیسه هوا : راننده-سرنشین جلو-جانبی-پرده ای- زانویی
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی - EDL,ASR,ABS,EDTC
سیستم های امنیتی : ایموبلایزر/سیستم هشدار خستگی راننده/ورود بدون کلید / استارت دکمه ای/نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها/ سنسور کنترل فاصله جلو و عقب خودرو
سیستم های فرمان و هدایت : فرمان طرح D/ کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان/روکش چرمی فرمان
سیستم تهویه مطبوع : سیستم تهویه مطبوع دو گانه همراه با فیلتر ضد آلرژی و قابلیت تنظیم جداگانه
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : سیستم مولتی مدیا پیشرفته (لمسی و حساس به حرکت دست) همراه با نویگیشن و مانیتور 8 اینچ/ سیستم صوتی پیشرفته (DYNAUDIO) به همراه آمپیلی فایر 10 خروجی ، ساب ووفر و 8 اسپیکر با خروجی 400 وات/ اپل کارپلی و اندروید اتور
سیستم صندلی : صندلیهای اسپرت جلو با چرم مرغوب و دوخت قرمز/ قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه صندلی/ گرمکن صندلی های جلو/ قابلیت تنظیم گودی کمربرای صندلی راننده/ قابلیت تاشوندگی صندلی‌های ردیف عقب
سیستم اینه و شیشه ها : آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرمکن/ آینه الکتروکرومیک بدون فریم/ گرمکن اتوماتیک نازل آب پاش شیشه‌های جلو/ سانروف پانوراما/ شیشه های سولار و دودی
سیستم روشنایی : سیستم اتوماتیک روشنایی چراغ‌ها/ سیستم چراغ عقب با تکنولوژی LED/ چراغ راهنمای عقب داینامیک/ چراغ مه شکن عقب/ چراغ های مه شکن جلو با امکان افزایش روشنایی جانبی در زمان چرخش فرمان/ چراغهای جلو با تکنولوژی LED برای نور پایین و بالا به همراه چراغ های روشنایی در روز به صورت مجزا/ چراغ مشایعت
سایر امکانات : سانروف پانارومیک / کروز کنترل / سنسور نور / سنسور باران/ چراغ شور جلو/ دوربین دید عقب / سنسور پارک جلو وعقب و جانبی/ گرمکن صندلی جلو/ خروجی برق 12 ولتی در محفظه بار / ورود و استارت بدون کلید/ سیستم اتوماتیک خاموش / روشن موتور خودرو ( Start/Stop ) با عملکرد ترمز و گاز
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره فولکس گلف GTI 2018

  • user icon
    نویسنده : عبود
    تاریخ : 1397/05/20

    اوج ماشینه از لحاظ قیافه بی نظیره دبی زیاده هرروز میبینم واقعا حیف که ندارمش....

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading