اینجا هستید: صفحه اصلی موتور سیکلت یاماها R25 1398-1399

یاماها R25 1398-1399

YAMAHA R25 1398-1399

یاماها R25 1398-1399 یاماها R25 1398-1399

بررسی یاماها R25

یاماها R25 دیگر موتورسیکلت کمپانی ژاپنی است که به تازگی وارد بازار کشورمان شده است. این محصول که در دسته موتورسیکلت‌های اسپرت یا اصطلاحا ریس (Race) قرار می‌گیرد، با دو چهره‌ی قدیمی و فیس‌لیفت خود توسط شرکت نیرو موتور وارد بازار شده و با توجه به قابلیت‌های فراوان خود، رقابت کلاس خود در بازار ایران را داغ‌تر خواهد کرد.

قلب تپنده یاماها R25 یک پیشرانه ۲۵۰ سی‌سی ۲ سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپ است که توانایی لازم برای تولید ۳۵.۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۱۲۰۰۰RPM و ۲۲.۶ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور ۱۰۰۰۰RPM را دارد. برای خنک‌کاری این پیشرانه قدرتمند از سیستم رادیاتور مایع خنک استفاده شده است. این پیشرانه بسیار خوب مهندسی شده و عملکرد قدرتمند، روان و بسیار کم لرزشی را از خود ارائه می‌دهد و به سختی می‌توان ایرادی به آن وارد کرد. یاماها R25 به کمک این پیشرانه قادر خواهد بود تا در کم‌تر از ۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد؛ حداکثر سرعت موتورسیکلت اسپرت ژاپنی نیز چیزی بیش از ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. گیربکس کوپل شده با پیشرانه یاماها R25 نیز ۶ سرعته و دستی است که برای آن کلاچ دیسکی چند محوره در نظر گرفته شده است؛ این گیربکس عملکرد بسیار هماهنگ و کم نقصی با پیشرانه دارد و دقیقا همان حس اسپرت مورد نظر مشتریان یاماها R25 را فراهم خواهد کرد‌.

مسلما رانندگان موتورسیکلت‌های اسپرت به اطمینان خاطر زیادی برای لذت بردن از سبک رانندگی خود احتیاج دارند تا در مواقع اضطراری بتوانند به خوبی وسیله خود را کنترل کنند و سیستم ترمز یاماها R25 نیز طبق همین قاعده عمل می‌کند؛ در حقیقت دیسک ترمز ۲۹۸ میلی‌متر جلو و ۲۲۰ میلی‌متری عقب این موتورسیکلت ۱۶۶ کیلوگرمی قدرت توقف بسیار خوب و اطمینان بخشی را زیر دست راننده قرار می‌دهند. ارتفاع ۷۸۰ سانتی‌متری زین اسپرت یاماها R25 برای افراد با قد بیش از ۱۷۰ سانتی‌متر مناسب بوده و نحوه طراحی آن نیز امکان مانور زیادی به راننده خواهد داد. با وجود اینکه دستگیره‌ها در ارتفاع نسبتا پایین و موقعیتی کاملا اسپرت قرار گرفته‌اند، اما باعث خسته کننده شدن رانندگی نمی‌شوند.

از لحاظ طراحی، نسخه فیس‌لیفت محصول اسپرت یاماها چهره‌ی کاملا به‌روز و جذابی دارد؛ طراحی تهاجمی دماغه، چراغ‌های LED خشن جلو، طراحی عضلانی و حجیم باک و استفاده از خطوط شکسته فراوان در طراحی فلاپ‌های کناری، چهره‌ی جذاب و اسپرتی به موتورسیکلت ژاپنی داده‌اند. چراغ‌های LED جلو و عقب، کیلومترشمار تمام دیجتالی نسخه فیس‌لیفت و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلمینیومی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یاماها R25 هستند.

یاماها R25 به عنوان یک موتورسیکلت اسپرت سواری خوبی و راضی کننده‌ای دارد، اما نقطه قوت این موتورسیکلت مسلما فرمان‌پذیری آن است که در سطح عالی ارزیابی می‌شود؛ به بیانی دقیق‌تر، نقسیم وزن ۵۰-۵۰ و زاویه خم شدن مناسب یاماها R25، تعادل بسیار خوبی در پیچ‌ها به آن داده است تا خریدارن یک رانندگی کاملا اسپرت را تجربه کنند. شاسی مستحکم و قابلیت‌های آیرودینامیکی بسیار خوب نیز پایداری بسیار خوبی به یاماها R25 در سرعت‌های بالا می‌دهند.

رقابت یاماها R25 در کلاس موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی اسپرت بازار کشور بسیار جذاب خواهد بود؛ زیرا رقبای قدری مانند هوندا CBR 250RR و کاوازاکی نینجا 250 را مقابل خود دارد. در مجموع عملکرد فنی هر سه موتورسیکلت تقریبا در یک سطح است، اما اگر بخواهیم بین آن‌ها سخت‌گیرانه انتخاب کنیم، از منظر فنی می‌توان ساخته هوندا را کمی بهتر از یاماها R25 دانست و محصول کاوازاکی نیز سومین انتخاب ما خواهد بود. با این حال کاوازاکی نینجا 250 گران‌تر از هوندا CBR 250RR بوده و محصول یاماها نیز از هر دو رقیب خود ارزان‌تر است؛ به همین علت ارزش خرید محصول کاوازاکی را از رقبای خود پایین‌تر می‌دانیم و اگر فاکتور مهم قیمت را در نظر بگیریم، خرید یاماها R25 نسبت به هوندا CBR 250RR ارجحیت خواهد داشت. اما دیگر محصول هم‌کلاس با یاماها R25 که در رده قیمتی پایین‌تری قرار دارد، کی تی ام RC250 است؛ این محصول اتریشی با وجود تک سیلندر بودن پیشرانه خود، عملکرد فنی بسیار جذاب و در سطحی مشابه با محصولات مذکور را ارائه می‌کند و با توجه به قیمت پایین‌تر خود، گزینه جایگزین بسیار ارزشمند و شایسته‌ای برای سه رقیب ژاپنی خواهد بود.

price icon

190 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

9از 67کاربر

سال ساخت : 1398-1399

مشخصات یاماها R25 1398-1399

مدل : یاماها R25
تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ : ۲ سیلندر/۴
قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه) : 35.5/8000
گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه) : 22.6/6000
گیربکس : 6 سرعته دستی
نوع کلاچ : دستی
حجم موتور (سی سی) : 250
طول/ عرض/ ارتفاع (میلیمتر) : 1135/720/2090
وزن خالص (کیلوگرم) : 166
سوخت مصرفی : بنزین
کمترین فاصله از سطح زمین (میلیمتر) : 160
حجم مخزن سوخت (لیتر) : 14
سیستم استارت : استارت الکتریکی
سیستم خنک کننده : آب خنک
سیستم سوخت رسانی : TCI
سیستم تعلیق جلو : تلسکوپی
سیستم تعلیق عقب : تک فنر
ترمز جلو : دیسکی
ترمز عقب : دیسکی
لاستیک جلو : 110/70-17
لاستیک عقب : 140/70-17
نوع و جنس رینگ : اسپرت آلومینیومی
فاصله دو محور (میلیمتر) : 1380
میزان پیمایش :
نوع باتری :
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) :
ولتاژ عملکردی :
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره یاماها R25 1398-1399

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/08/14

    ازخریدش بسیار راضی هستم توصیه مهمی که برای خریداران دارم حتما روغن موتور را درابتدای استفاده عوض کنید وفقط روغن موتول وبژه سوپراسپرت قرمز رنگ استفاده کنیدتا لذت سواری و نیزمیبینیدکه هرگز موتور داغ نمیشه ودرطی آببندی به هیچ وجهی از دور موتور عدد۷ بالاتر نرانید بعداز ۱۶۰۰ باهاش پرواز کنید

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/12/28

    باسلام این یه توصیه برادرانه به همه خریداران آر۲۵ هست هرچقدراحتیاط کنید بازهم کمه اگر خدای ناکرده زمین بخوردید حتما یه جاتون میشکنه وبه نظرم ازاون بدتر خدمات بعداز فروشه که حسابی ناامیدکننده هست پس یادتون باشه احتیاط واجبه حتما پروجکشن رو بعنوان محافظ نصب کنید .خداحافظتون باشه

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1400/04/13

      دمتگرم سالار،،،نمیدونم هنوز موتورو داری یانه؟؟ولی من دوک ۲۵۰گرفتم خیلی زود دلمو زد ،،نمیدونم این چجوریه؟ولی اصلا با صداش حال نمی‌کردم ،،بالاترین سرعتم ۱۴۰تا میرفت

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading