یاماها اروکس 155 1398-1399

YAMAHA Aerox 155 1398-1399

یاماها اروکس 155 1398-1399 یاماها اروکس 155 1398-1399

بررسی یاماها اروکس 155

یاماها اروکس دیگر محصول جدید کمپانی مشهور ژاپنی است که وارد بازار کشور شده است. این اسکوتر تازه وارد در حقیقت نسخه اسپرت‌تر برادر خود یعنی یاماها NMAX 155 محسوب می‌شود و قرار است ویژگی‌های متفاوتی را نسبت به آن ارائه دهد.

تامین کننده قوای محرکه یاماها اروکس پیشرانه ۱۵۵ سی‌سی BV40 کمپانی است که توانایی تولید ۱۴.۷ اسب بخار قدرت در دور ۸۰۰۰RPM و ۱۳.۸ نیوتون‌متر گشتاور در دور ۶۲۵۰RPM را دارد. دمای کاری این پیشرانه ۴ زمانه ۴ سوپاپ که به فناوری پیشرفته Blue Core مجهز شده، توسط سیستم رادیاتور آب خنک کنترل می‌شود. نتیجه استفاده از فناوری مذکور در پیشرانه BV40، کاهش مصرف سوخت، احتراق بهینه‌تر، کاهش لرزش‌ها و افزایش قدرت و گشتاور خروجی بوده است. این پیشرانه عملکرد کم نقص و کم لرزشی را از خود ارائه می‌دهد و به سختی می‌توان به آن ایرادی وارد دانست.

گیربکس اتوماتیک CVT کوپل شده با این پیشرانه نیز با عملکرد هماهنگ و خوب خود، شتاب‌گیری را روان کرده و لرزش‌ها را حتی در سرعت‌های بالا نیز کم‌تر می‌کند. سیستم ترمز دیسکی چرخ جلو و کاسه‌ای چرخ عقب یاماها اروکس به وضوح ضعیف‌تر از NMAX 155 است، اما در مجموع می‌توان عملکرد آن را قابل قبول دانست. فضای پا و میزان راحتی راننده در این اسکوتر ۱۱۶ کیلوگرمی کم‌تر از NMAX 155 است و نسبت به آن فضای ذخیره‌سازی کوچک‌تری نیز در کنسول جلو دارد، اما مانند برادر خود به یک پورت شارژ USB مجهز است و زیر صندلی آن نیز محفظه‌ی خالی ۲۵ لیتری تعبیه شده که امکان قرار دادن یک کلاه ایمنی در آن وجود دارد.

یاماها اروکس همانطور که قبل‌تر گفتیم یک نمونه اسپرت‌تر از یاماها NMAX 155 است و طراحی آن نیز در همین راستا بوده و کاملا اسپرت و جذاب است. چراغ‌های خشن و اخمو جلو و عقب، طراحی مشابه حرف V لاتین فلاپ‌ جلو و همچنین استفاده از خطوط شکسته متعدد در طراحی فلاپ‌های جانبی، از جمله ویژگی‌های قابل ذکر طراحی یاماها اروکس هستند. سیستم استارت بدون کلید، درگاه شارژ USB، چراغ‌های LED جلو و عقب، نمایشگر ۵.۸ اینچی کیلومتر شمار و رینگ‌های ۱۴ اینچی آلمینیومی از جمله ویژگی‌های قابل ذکر یاماها اروکس هستند.

اما ویژگی‌های اسپرت‌تر یاماها اروکس نسبت به یاماها NMAX 155 در سواری آن نیز بارز است و خشکی بیش‌تر آن ملموس خواهد بود، اما اصلا به اندازه‌ای نیست که آزار دهنده باشد؛ فرمان‌پذیری اسکوتر ژاپنی نیز مطابق انتظار اسپرت‌تر بوده و جذابیت بیش‌تری دارد. تفاوت دیگر یاماها اروکس با برادر خود در طراحی دماغه و فلاپ‌های جلو است که رانندگی با آن در ترافیک‌های شهری را نسبت به NMAX 155 آسان‌تر می‌کند، اما در عوض 155 NMAX با توجه به سواری بهتر، قابلیت‌های کاربردی بیش‌تر و ارگونومی بهتر، برای رانندگی در فواصل طولاتی‌تر گزینه بهتری خواهد بود؛ لذا در مجموع انتخاب بین این دو کاملا به سلایق مشتریان بستگی دارد.

در بین اسکوترهای لوکس بازار ایران، محصولات وسپا سابقه بیش‌تری داشته و تاکنون یکه‌تاز بوده‌اند، حال با توجه به قیمت تعیین شده برای اسکوترهای یاماها، اسکوترهای وسپا رقبای جدیدی پیدا کرده‌اند. با توجه به قیمت تعیین شده برای یاماها اروکس، وسپا اسپرینت و وسپا پریماورا رقبای مستقیم اسکوتر ژاپنی محسوب می‌شوند. از لحاظ کیفی هر سه اسکوتر در سطح بسیار بالایی قرار دارند، اما از لحاظ فنی به طور کل محصول یاماها اسپرت‌تر از محصولات ایتالیایی است، لذا با وجود آنکه قیمتشان از یاماها اروکس بیش‌تر است، باز هم ارزش خرید بالایی دارند. اما در حقیقت از لحاظ فنی رقیب اصلی یاماها اروکس را باید هوندا کلیک 150i دانست؛ با وجود آنکه اسکوتر یاماها نسبت به اسکوتر هوندا شتاب و سرعت بیش‌تری دارد، با این حال در مجوع تفاوت فنی آن‌ها برای استفاده شهری چندان زیاد نیست، اما تفاوت قیمت آن‌ها بسیار زیاد است، تا حدی که قیمت یاماها اروکس تقریبا ۲ برابر هوندا کلیک 150i است که باعث می‌شود هوندا کلیک ارزش خرید بیش‌تری داشته باشد.

price icon

93 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

8از 76کاربر

سال ساخت : 1398-1399

گالری تصاویر یاماها اروکس 155

مشخصات یاماها اروکس 155 1398-1399

نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره یاماها اروکس 155 1398-1399

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading