یاماها NMAX 155 1399

YAMAHA NMAX 155 1399

یاماها NMAX 155 1399 یاماها NMAX 155 1399

بررسی یاماها NMAX 155

یاماها NMAX 155 جدیدترین اسکوتر بازار است که شرکت نیروموتور آن را عرضه خواهد کرد. این تازه وارد ژاپنی به واسطه جذابیت‌های خود، در حال حاضر محبوب‌ترین اسکوتر یاماها در بازارهای مختلف محسوب می‌شود.

قوای محرکه یاماها NMAX 155 توسط یک پیشرانه ۱۵۵ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپ، با توانایی تولید ۱۴.۹ اسب بخار قدرت و ۱۴.۴ نیوتون‌متر گشتاور تامین می‌شود. در این پیشرانه از فناوری پیشرفته Blue Core استفاده شده که در عین افزایش قدرت، باعث بهینه‌تر شدن احتراق، کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد سیستم خنک‌کاری آن می‌شود. کارکرد پیشرانه یاماها NMAX 155 بسیار نرم و تقریبا بدون لرزش است، طوری که حتی در موتورهای بالا نیز به سختی لرزشی را در دستگیره‌ها و بدنه حس خواهید کرد. اما مصرف سوخت پایین از جمله مزایای یک اسکوتر است که پیشرانه یاماها NMAX 155 نیز با مصرف سوخت ترکیبی ۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتری، یک تیک سبز دیگر برای خود کسب می‌کند.

به علاوه، گیربکس اتوماتیک CVT کوپل شده با این پیشرانه نیز تجربه شتاب‌گیری بسیار نرم در کنار لرزش بسیار کم را حتی در سرعت‌های بالای ۷۰ کیلومتر در ساعت برای راننده یاماها NMAX 155 فراهم خواهد کرد. دیگر مزیت قابل توجه اسکوتر ژاپنی، استفاده از سیستم ترمز دیسکی برای هر دو چرخ جلو و عقب آن است؛ این دیسک‌های ۲۳۰ میلی‌متر به خوبی از پس موتورسیکلت ۱۲۷ کیلوگرمی یاماها برمی‌آیند. زیر صندلی یاماها NMAX 155 فضای خالی بسیار خوبی تعبیه شده که به راحتی می‌تواند یک کلاه ایمنی را به علاوه برخی لوازم دیگر در خود جای دهد. در کنسول مقابل پای راننده نیز محفظه‌ای وجود دارد که درون آن درگاه شارژ USB برای گوشی تلفن تعبیه شده است.

یاماها NMAX 155 طراحی یکدست و هماهنگی دارد و در بدنه آن خطوط نرم و شکسته به زیبایی در کنار هم به کار رفته‌اند. چراغ‌های LED جلو و عقب، رینگ‌های ۱۳ اینچی آلمینیومی جلو و عقب و کیلومترشمار دیجیتالی که علاوه بر ساعت و سرعت برخی اطلاعات مربوط به مصرف سوخت را نشان می‌دهد، نیز از جمله ویژگی‌های یاماها NMAX 155 هستند. ارگونومی این تازه وارد ژاپنی قابل قبول ارزیابی می‌شود؛ دستگیره‌ها در جای مناسبی قرار گرفته‌اند و فضای پا و زانو حتی برای رانندگان بلند قد نیز مناسب است، اما اگر جداکننده میانی فضای کم‌تری اشغال می‌کرد بهتر نیز می‌شد.

بخش جلوی صندلی‌ یاماها NMAX 155 باریک طراحی شده و با توجه به ارتفاع ۷۶۵ سانتی‌متری آن از سطح زمین، مشکلی برای رانندگان کوتاه قد نیز وجود نخواهد داشت، اما صندلی یاماها NMAX 155 در سفرهای طولانی مدت به مرور آزار دهنده شده و تعلیق نسبتا اسپرت عقب نیز وضعیت را حتی بدتر خواهد کرد. با این حال این سیستم تعلیق در پیچ‌ و خم‌های جاده نقطه قوت یاماها NMAX 155 محسوب می‌شود و عملکردی خوب را از خوب نشان می‌دهد. آینه‌های جانبی نیز دید بسیار خوبی به راننده می‌دهند و شعاع گردش ۲ متری فرمان در کنار فاصله محوری و طول مناسب، دور زدن و حرکت با یاماها NMAX 155 در ترافیک‌های شهری را آسان می‌کنند.

برای اظهار نظر درست درباره وضعیت آینده این محصول ژاپنی در بازار کشور کمی زود است، اما با توجه به تقاضای رو به فزونی برای اسکوترها، یاماها NMAX 155 می‌تواند با تکیه بر نام پرآوازه کمپانی سازنده خود، جای پای خود در بازار کشور را محکم کند، اما مسلما تنها نام یاماها برای موفقیت اسکوتر ژاپنی کافی نیست و نحوه قیمت گذاری آن می‌تواند شرایط را کاملا تغییر دهد. یاماها NMAX 155 در کلاس خود وسپا اسپرینت 150 و وسپا پریماورا 150 را مقابل دارد؛ این دو اسکوتر ایتالیایی به نوعی محصولاتی فانتزی بوده و جذابیت‌های خاص خود را دارند، از جمله این جذابیت‌ها سواری بسیار نرم و راحت آن‌هاست که به سواری محصول یاماها برتری دارد.

یاماها NMAX 155 قیمت کم‌تری نسبت به رقبای ایتالیایی دارد و به همین علت می‌تواند مشتریان بیش‌تری را به سوی خود جذب کند، اما با این حال همانطور که اشاره کردیم اسکوترهای ایتالیایی نیز با وجود قیمت بالاتر جذابیت‌های خاص خود را دارند که صرفا نمی‌توان آن‌ها را در قالب مقایسه‌های فنی بیان کرد. همچنین به مشتریانی که تصمیم به خرید یک اسکوتر ارزشمند و با کیفیت در کلاس ۱۵۰ سی‌سی دارند اما به انتخاب در بازه قیمتی یاماها NMAX 155 و رقبای ایتالیایی آن فکر نمی‌کنند، می‌توانیم هوندا کلیک 150i را که در رده قیمتی پایین‌تری قرار می‌گیرد به عنوان گزینه جایگزین جذاب معرفی کنیم.

price icon

95 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

9از 86کاربر

سال ساخت : 1399

گالری تصاویر یاماها NMAX 155

مشخصات یاماها NMAX 155 1399

مدل : یاماها NMAX 155
تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ : تک سیلندر/۴
قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه) : 14.9/8000
گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه) : 14.4/6000
گیربکس : اتوماتیک CVT
نوع کلاچ :
حجم موتور (سی سی) : 155
طول/ عرض/ ارتفاع (میلیمتر) : 1115/740/1955
وزن خالص (کیلوگرم) : 127
سوخت مصرفی : بنزین
کمترین فاصله از سطح زمین (میلیمتر) : 135
حجم مخزن سوخت (لیتر) : 6.6
سیستم استارت : استارت الکتریکی
سیستم خنک کننده : آب خنک
سیستم سوخت رسانی : TCI
سیستم تعلیق جلو : تلسکوپی
سیستم تعلیق عقب : تک فنر
ترمز جلو : دیسکی
ترمز عقب : دیسکی
لاستیک جلو : 110/70-13
لاستیک عقب : 130/70-13
نوع و جنس رینگ : اسپرت آلومینیومی
فاصله دو محور (میلیمتر) : 1350
میزان پیمایش :
نوع باتری :
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) :
ولتاژ عملکردی :
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره یاماها NMAX 155 1399

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading