بررسی دامای X5

دامای X5

دامای X5 یک شاسی بلند ساخت کمپانی دامای است که زیرمجموعه‌ای از کمپانی زوتی محسوب می‌شود. X5 در رده کراس‌اوورهای کوچک قرار می‌گیرد و در بازار ایران رقبایی همچون جک S5، هاوال H2، ام وی ام X22، چری تیگو 5، تیگو 7، و هایما S5 و S7 را در مقابل خود می‌بیند.

 

طراحی خارجی دامای X5

دامای برای طراحی X5 از نسل قبلی فولکس واگن تیگوان کمک گرفته و البته نشانه‌هایی از رقبای چینی آن هم در طراحی آن دیده می‌شود. برخلاف دامای X7 که با کپی برداری از نسل جدید تیگوان طراحی شده، دامای X5 طراحی چندان جذابی ندارد. X5 ابعادی معادل 4727 میلی متر در طول، 1836 میلی متر در عرض، 1682 میلی متر در ارتفاع و 2680 میلی متر را در فاصله محوری دارد. رینگ‌های به کار رفته در آن، 17 اینچی و لاستیک‌های آن از نوع 235/55R 17 است.

 

 

 

طراحی کابین دامای X5

دامای X5 در طراحی کابین هم عملکرد خوبی دارد و در مقابل رقبا، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. متریال به کار رفته در کابین، ترکیبی از چوب، چرم و پلاستیک است. کلیدهای فراوان، نمایشگر 8 اینچی لمسی به همراه صفحه آمپر با طراحی جدید، از مهم‌ترین ویژگی‌های آن هستند. دامای X5 از نظر آپشن‌ها وضعیت مطلوبی دارد و از جمله امکانات و تجهیزات رفاهی آن می‌توانیم به سیستم فعال و غیرفعال شدن خودکار ترمز پارک، سیستم پایداری الکترونیکی (ESC)، چراغ جلو زنون به همراه دیلایت، سنسور پارک جلو و عقب، آینه وسط الکتروکرومیک، کروز کنترل، سانروف پانوراما و شارژر بدون سیم گوشی هوشمند اشاره کنیم.

 

 

قوای محرکه دامای X5

دامای X5 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌برد که قادر است قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاوری معادل 195 نیوتن متر تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این موتور با استاندارد یورو 5 عرضه می‌شود  و مصرف ترکیبی 7.9 لیتری در هر 100 کیلومتر دارد و می‌تواند تا حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت شتاب گیری کند. وزن این خودرو 1460 کیلوگرم است.

 

نتیجه گیری نهایی دامای X5

دامای X5 طراحی خارجی و داخلی قابل قبولی دارد ولی هنوز از عملکرد فنی و قابلیت اطمینان آن اطلاعی در دست نیست. باید ببینیم دامای X5 در صورت استفاده طولانی مدت، چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. به علاوه اینکه رقبای هم‌وطنی را در مقابل خود می‎‌بیند که با قیمت پایین‌تر، توانسته‌اند جای پای خود را در بازار محکم کنند. به علاوه اینکه خدمات پس از فروش و قطعات مصرفی این خودرو باید به بهترین شکل تامین شوند ول متاسفانه در سال‌های اخیر، خدمات خوبی برای خودروهای چینی در کشور ما ارائه نشده است.

 

 

قیمت دامای X5

محصولات دامای توسط شرکت یاران خودر اروند به بازار ایران عرضه شده است. 

 

بررسی و مشخصات خودرو

سایر ویدیوهای ماشین 3



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/02/27

    الان محصولات دیگر همین برند زوتی که دامای را زده ببینید
    مثلاً یکی ریگان خودرو به اسم کوپا T600s وارد کرده و محصولات جدید و بسیار بروز آنها را دنبال کنید مثل شاسی بلند Zotye SR9 که در واقع کپی پورشه کاین هست و سواری Zotye Z700
    محصولات زوتی بسیار زیبا و قوی ظاهر شدند دو محصولی که توسط یاران خودرو وارد شده Domy X5 و x7 هم در مجموعه زوتی قرار دارد
    ضمنا مشخصات و ابعاد x5 با هاوال h2 برابر است

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading