کیا سراتو 2014-2016

KIA CERATO 2014-2016

کیا سراتو 2014-2016 کیا سراتو 2014-2016

بررسی کیا سراتو

طراحی جدید بدنه کیا سراتو بسیار زیبا و جسورانه ‏تر از قبل شده است. طراحی کابین نیز با محصولات جدید کیا هماهنگ شده و کیفیت بهتری پیدا کرده است. طراحی عقب سراتو  بی ‏شباهت به محصولات آئودی نبوده و داینامیک و هندلینگ قابل قبولی دارد. موتور سراتو در مدل 1.8 از مدل قبلی قوی‏ تر شده و طول و عرض آن نیز بیشتر شده است در نتیجه فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می ‏گیرد درحالی که از ارتفاع آن کاسته شده که حس اسپرت بیشتری به راننده القا می‏ کند.

مزایا  : ظاهری بزرگ و عالی ، فضای زیاد در عقب خودرو ، ارزش و اعتبار

معایب : عملکرد فرمان ذره ای کند می باشد ، می تواند بیش از این موثر و کارآمد باشد ، رقابتی دشوار در برابر رقبای ژاپنی

پس از اتمام آزمون از راه دور خودروی سراتوی جدید کیا ( سدان محبوب براق که همچنین به زمره هاچ بک در این کشور پیوسته است) این خودرو موردی بود که من بیشتر با آن رانندگی کردم و آن را بیشتر دوست داشتم .

ارزش و اعتبار خودرو

قیمت های سراتو از قیمت تیز 19،990 دلار برای مدل S ، با موتور 1.8 لیتری شروع می شود ، شما برای خودروی مدل Si با عملکرد بهتر ، با موتور 2 لیتری 23،990  دلار پرداخت خواهید کرد ، که انتخابی از محدوده می باشد. مدل SLi با بهترین کیفیت با قیمت  30،000 دلارعرضه می شود اما زمانی که شما سیستم هدایت ماهواره ای را نیزاضافه می کنید مبلغی به عنوان حق الزحمه اضافه می گردد و به قیمت 30،990 دلار فروخته می شود. مدل S با امکاناتی نظیر : تنظیمات سه گانه برای تلاش در چرخش فرمان ، ورود بدون سوییچ، 6 روش  قابل تنظیم برای صندلی راننده ، سیستم گرمایش آیینه های درب، پنل ابزار دیجیتال مانند سرعت سنج ، سیستم صوتی MP3 سازگار با CD ، رادیو و 6 بلندگو ، ارتباط iPod ، بلوتوث  و سیستم تهویه هوا ، به خوبی طراحی شده است.

بررسی مدل Si ، امکاناتی نظیر : چرخ های آلیاژی ، دوربین دید عقب بسیار عالی ، سنجش تاریکی چراغ جلو ، کلید فشاری راه انداز ، آیینه های در تاشو زمانی که شما در پارک هستید ( یک ترفند تمیز و شسته رفته) ، فرمان کامل اعلا با صوت و کروز کنترل، داشبورد با ظاهر کربنی ، LCD لمسی صفحه رنگی و خروجی هوا برای سرنشینان صندلی عقب ، که حرکتی خوش آیند  در ردیف خودروهای کوچک می باشد، وجود دارد.

بحث را با صحبت در مورد مدل SLi کامل می کنیم. در مدل SLi امکاناتی نظیر : چرخ های آلیاژی 17 اینچی بزرگتر، کاهنده نور خودکار آیینه دید عقب ، چراغ های LED روشن در طول روز، چراغ های جلوی HID ( لامپ های تخلیه با شدت بالا)، روکش چرمی ، 8 روش قابل تنظیم صندلی راننده با 2 حافظه برای تنظیمات، دریچه سقفی برقی، تعویض کننده پدال (گیربکس نیمه اتوماتیک)، سیستم تهویه هوا کنترل آب و هوا دوبخشی،  گرمایش و سرمایش صندلی راننده و سیستم خنک کننده برای محفظه دستکشی برای نگه داری کودکان شیرین و دلبندتان، اضافه شده است . همه مدل ها با لاستیک یدکی عرضه می گردند.

تکنولوژی

ما با خودروی مدل SLi رانندگی کردیم ، که با موتور بنزینی تزریق مستقیم 2 لیتری تمام آلیاژی کیا کار می کند. این موتور 129 کیلو وات (در 6500 دور در دقیقه) و 209 نیوتن متر گشتاور (4700 دور در دقیقه) را تحویل می دهد و به یک سیستم انتقال قدرت 6 سرعت دستی یا خودکار متصل شده است. زیبایی این موتور این است که به طور معقول و مناسب منگنه شده است و درجه مصرف بهینه سوخت عالی می باشد.

به لطف مجموعه ای بلند از بهترین چرخ دنده ها در خودرو ، سراتو همواره7.3L/100km  برای سفر 1700 کیلومتری را بازمی گرداند، اما ما کمتر از 6.8L/100km را مشاهده کردیم. کیا مصرفی ترکیب شده از 7.4L/100km را ادعا می کند. زمانی که برای سبقت سریع ضروری است، پاسخ در محدوده متوسط قرار دارد و به طور شگفت انگیزی برای یک موتور 2 لیتری خوب می باشد. خودرو اجازه تعویض دستی را زمانی که نیاز به تغییرات سریع و متوالی بالا یا پایین باشد ، را می دهد.

آن چه درباره سراتو قابل توجه می باشد این است که تا چه حد آرام و بی صداست ، تنها صدای تایر در اتاقک خودرو حضور دارد. کیا تلاشی عظیم برای پیشرفت در مهار صدا بر روی مدل قبل انجام داده است و این نکته ایست قابل توجه.

طراحی

این خودرو در آمریکا طراحی شده است اما ظاهری اروپایی دارد ، سراتو خودرویی درجه یک و دارای ظاهری خوب با یک کناره اسپرتی می باشد. کیا می گوید درخواست تجدید نظر مهیج داشته است و آن ها درست می گویند. آخرین مدل این شر کت پایین تر ، براق تر، طویل و عریض تر می باشد. ارتفاع لگن پایین تر از صندلی ها ممکن است برای کسانی که چالاکی کمتری  دارند، مناسب نباشد، اما حواشی افزوده شده فضای کافی برای قرارگیری پاها را فراهم می کند. سقف شیب دار کوپه مانند ، به نظر می رسد که قصد دارد با فضای پشت سر برخورد کند اما نمی کند ، همچنین 421 لیتر فضای صندوق عقب برای این کلاس سخاوتمندانه می باشد.

به لطف 8 روش تنظیم و تخته کنترل زیر صندلی ، حتی مسافت های بسیار طولانی، موقعیت رانندگی راحتی دارد. هرچند ، که سرنشینان صندلی جلو تنظیمات الکترونیکی را از دست می دهد. همچنین ، آن چه قابل توجه است، سطح کیفیت تناسب و پرداخت آن ، برخلاف خودروهای ساخت کره در گذشته نه چندان دور، می باشد. پرداخت پلاستیکی سخت و با ظاهری ارزان نمی باشد.

تنها شکایت اصلی من، موقعیت قرارگیری سرعت سنج و تاکومتر بود ، که می تواند آن بخش به وسیله لبه فرمان مخفی شود. پنجره مثلثی جلو (لچکی) شیب شیشه جلو خودرو را جبران می کند ، بنابراین دید از جلو و بغل خوب و مناسب می باشد. اما ستون عقب خودرو که شیشه روی آن نصب می گردد سنگین می باشد و این بدین معنی است که شما برای پارک کردن باید از دوربین عقب خودرو استفاده نمایید.

ایمنی

همان طور که انتظار می رفت ، درجه ایمنی 5 ستاره  است. دارای  6 کیسه هوا و یک قایق الکترونیکی است و کمک های ایمنی شامل کنترل ایستایی ، دنده سنگین ، ترمزهای ABS به علاوه سنسورهای پارک می باشد.

کیفیت رانندگی

این خودرویی با حداکثر سرعت و مسابقه ای نمی باشد اما سرعت آن هم خیلی کم نیست، ادعا شده 9.3 ثانیه برای رسیدن تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت زمان لازم است. سراتو در گوشه ها به صورت صاف و تخت قرار می گیرد و کمترین توجه برای دست انداز در جاده را نشان می دهد و احساسی قوی و اطمینان بخش دارد.  به لطف جاده های کوهستانی نیوزیلند ، در ترمز قوی و سنگین، می توانید مقداری نرمی در پدال را احساس کنید اما هیچ چیز اینجا خیلی نمایشی و دراماتیک نمی باشد. سه تنظیم برای تلاش در چرخش فرمان وجود دارد (کیا مدل هایش را "فرمان منعطف"می نامد) که شگردی با کمی تفاوت واقعی ، به جزبرای حالت اسپرت می باشد و من طرفدار خوبی برای  فرمان الکتریکی که گرایش به مخفی  کردن احساس جاده ای  به واسطه چرخ دارد، نیستم.

قضاوت

مجموعه زیادی از خودروهای کوچک در بازار وجود دارند اما سراتو به طور چشمگیری به لطف ترکیبی عالی از رفتارهای خوب جاده ای ، رانندگی راحت ، ارزش پولی و طراحی ظاهری دل انگیز، به عنوان یکی از بهترین ها خودنمایی می کند.

مشخصات

قیمت : از 27،990 دلار

مصرف سوخت : 7.4 لیتر بر 100 کیلومتر (7.4L/100km) ترکیب شده ، 176 گرم بر کیلومتر (176g/km) منوکسید کربن

موتور : بنزینی 4 سیلندر 2 لیتر ، 129 کیلو وات بر 209 نیوتن متر (129kW/209Nm)

سیستم انتقال قدرت : 6 سرعته دستی ، FWD  (دو دیفر انسیله)

 

 کیا-سراتو-CERATO
عکس داخلی کیا سراتو 2014-2016
price icon

1,630,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

7از 16کاربر

سال ساخت : 2017 2014-2016 2010-2013 2007-2009

نکات مثبت کیا سراتو

فضای داخلی با بدنه هماهنگ است و جذابیت خاصی دارد ، هندلینگ خوب ، امکانات رفاهی کامل ، شتاب اولیه خوب ، گیربکس خوب و هماهنگ با موتور ، تعلیق خوب

نکات منفی کیا سراتو

فضای کم صندلی عقب ، فرمان پذیری نسبتاً ضعیف ، مصرف سوخت نسبتاً بالا

امنیت کیا سراتو

طراحی جدید بدنه سراتو بسیار زیباتر ، جسورتر و پویاتر از گذشته شده است که زبان جدید طراحی کیا را می توان از قسمت جلوی آن درک کرد که در کناره بدنه خطوط اغراق آمیز و حجم دهنده در قسمت عقب خودرو که بی شباهت به محصولات خود را می توان مشاهده کرد. سراتو کیا یا K3 از موسسه ایمنی NHTSA 4 ستاره ایمنی دریافت کرده است

نقد کارشناسی کیا سراتو

سراتو با ظاهری زیبا و امکاناتی معقول جزء انتخاب هاب خوب در این بازه قیمتی به شمار میرود . سراتو 2015 از بازار دست دوم خوبی هم برخوردار است 

property
گیربکس
6 دنده اتوماتیک
property
حجم موتور سی سی
1999
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
148/6500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
9
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
7,4

مشخصات کیا سراتو 2014-2016

مدل : Cerato 2.0 MPI LX
کلاس : سدان خانوادگی کوچک
گیربکس : 6 دنده اتوماتیک
محور متحرک : دیفرانسیل جلو(FWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4خطی/16
حجم موتور سی سی : 1999
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 148/6500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 209/4700
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 200
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 9
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1435/1780/4560
وزن خالص(کیلوگرم) : 1299
مشخصات تایر : 215/45R 17
مصرف ترکیبی(لیتر) : 7,4
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 50
کیسه هوا : کیسه هوا برای سرنشینان جلو/ جانبی/ پرده ای
سیستم های ترمز و پایداری : ESC- ABS- EBD- VSM
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی/ ریموت کنترل/ ایموبلایزر
سیستم های فرمان و هدایت : قابلیت تنظیم عملکرد فرملن به سه حالت Sport-Comfort-Normal
سیستم تهویه مطبوع : سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو/ خروجی هوا برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : سیستم صوتی با قابلیت پخش CD همراه با صفحه نمایشگر 4.2 اینچی لمسی به همراه 6 بلند گو/ ورودی USB-Ipod
سیستم صندلی : گرمکن و سرد کن صندلی های جلو/ قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10 جهت
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی اینه ها با گرمکن/ شیشه بالا بر جلو و عقب برقی/ سانروف 2 حالته
سیستم روشنایی : چراغ های LED برای روز/LED طیفی در عقب
سایر امکانات : دوربین عقب/ کروز کنترل
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره کیا سراتو 2014-2016

  • user icon
    نویسنده : علی اکبر منصوری
    تاریخ : 1395/08/18

    سلام و عرض ادب،من یک سوال داشتم در مورد سراتو،اگر امکان داشت پاسخ بدهید ممنون میشم،آیا سراتو سایپا مدل 2000 هم از نظر فنی قابل مقایسه با سراتو وارداتی هست یا نه؟ البته امکانات و آپشن و حتی رنگش که اصلا قابل مقایسه نيست.با تشکر

    • نویسنده : Iman moazen
      تاریخ : 1395/08/30

      به نظر من فکرشم نکن. سرعت ای سایپا از هیچ نظر قابل مقایسه نیست با سراتوهای قدیم و جدید کره. ماشین از رده خارج کره رو میزنه کلی هم امکانات ازش حذف کرده با قیمت بسیار بالا😖😖

  • user icon
    نویسنده : Iman moazen
    تاریخ : 1395/08/30

    ماشین عالی با امکانات و ایمنی خوب. زیبا جادار مطمئن. سراتو 2016

  • user icon
    نویسنده : حسین رشیدی
    تاریخ : 1395/09/10

    من سراتو نیو فیس ۲۰۱۷ رو دارم.واقعا عالیه.تمام معایب مدل قبل تو این مدل اصلاح شده

  • user icon
    نویسنده : مهران فرشید
    تاریخ : 1395/09/16

    با سلام برای مشخصات کیا سراتو در سایت اطلس خودرو حداکثر قدرت 158 اسب بخار ذکر شده ولی در مشخصات خودرو در سایت شما 173 اسب بخار ذکر شده، علت اختلاف چیست؟

  • user icon
    نویسنده : مهران فرشید
    تاریخ : 1395/09/16

    سلام دلیل اختلاف مشخصات اعلام شده از سوی نمایندگی و سایت شما برای خودروها چیست؟ملاک را کدام قرار بدهیم؟

  • user icon
    نویسنده : کاظمی
    تاریخ : 1395/09/30

    سلام میخواستم بدونم بنظر شما تو این رنج قیمت اپتیما2014- کارکرده بهتره یا سراتو2017

    • نویسنده : M
      تاریخ : 1398/01/12

      اگه اپتیما خوبی باشه بنظرم اپتیما

  • user icon
    نویسنده : sina
    تاریخ : 1395/10/20

    سلام،يه سوال مصرف سوختش گفتين ٧.٤ ولي ميگن بالاتره رو ٩ميسوزونه.بعد تو توضيحات نوشتيت مصرف سوخت بالا دقيق چند ميسوزونه؟؟

    • نویسنده : سامان
      تاریخ : 1401/10/04

      آره واسه منم 9هستش

  • user icon
    نویسنده : آلفردو
    تاریخ : 1396/10/19

    سلام, من تقریبا 2 ساله که سراتو 2015 رو دارم. ماشین خیلی خوبیه ولی اگر قبل از این , ماشین ژاپنی یا آلمانی سوار میشدید, شاید یه کم تو ذوقتون بخوره. یه مقدار خشک هستش. شتاب, قدرت موتور, آپشن و طراحی خیلی خوبه.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading