دامای X7 97

Domy X7 97

دامای X7 97 دامای X7 97

بررسی دامای X7

بررسی دامای X7

 

دامای یک خودروساز چینی است که زیرمجموعه‌ای از کمپانی خودروساز زوتی محسوب می‌شود. زوتی محصولات زیادی را به تولید می‌رساند اما یک ویژگی بارز در برخی خودروهای این کمپانی دیده می‌شود و آن هم کپی برداری از محصولات سایر کمپانی‌های خودروسازی و به ویژه خودروسازان مطرح دنیا است.

دامای X7 هم یکی از همین شاهکارهای چینی‌هاست که با الگوبرداری مستقیم از فولکس واگن تیگوان ساخته شده. با کمی دقت در ظاهر خودرو متوجه شباهت‌های زیاد میان این دو خودرو می‌شویم و این موضوع در همه زوایا به خوبی مشهود است.

دامای X7 از یک موتور 2.0 لیتری توربو بهره می‌برد که قادر است 177 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‎‌های جلو انتقال می‌دهد.

 دامای-X7
عکس داخلی دامای X7 97
price icon

2,100,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

6از 5کاربر

سال ساخت : 97

نکات مثبت دامای X7

طراحی خارجی و داخلی مطلوب – آپشن‌های نسبتا زیاد

نکات منفی دامای X7

برند ناشناخته – خدمات پس از فروش نامشخص – نامشخص بودن عملکرد خودرو

امنیت دامای X7

نقد کارشناسی دامای X7

دامای X7 یک شاسی بلند چینی است که قرار است به زودی توسط یاران خودرو اروند در بازار کشورمان عرضه شود. دامای خود یک برند چینی است که زیرمجموعه‌ای از کمپانی زوتی محسوب می‌شود. دامای در حال حاضر تنها دو شاسی بلند X5 و X7 را در سبد محصولات خود دارد که در این نوشتار به بررسی X7 خواهیم پرداخت.

کمپانی زوتی ید طولایی در الگوبرداری و حتی کپی کردن از خودروهای مشهور در دنیا دارد و دامای هم دقیقا همین روند را پیش گرفته و برای طراحی شاسی بلند X7 از فولکس واگن تیگوان کمک گرفته است. به همین دلیل دامای X7 را باید خودرو زیبا و جذابی دانست اما حرف زیادی هم نمی‌توان راجع به آن زد و هویت نامعلومی دارد.

دامای X7 در داخل کابین هم طراحی بسیار جذابی دارد و با سوار شدن به آن، حس سوار شدن به یک خودرو لوکس را خواهید داشت. استفاده از نمایشگرهای دیجیتال، کلیدهای فراوان و برخی آپشن‌هایی که تنها در خودروهای بسیار گران قیمت دیده می‌شود، در نگاه اول شما را شگفت زده خواهد کرد. به نظر می‌رسد کیفیت مواد به کار رفته در داخل کابین هم بالا است اما این موضوع را نمی‌توان از حالا با قاطعیت بیان کرد و دامای X7 باید در مدت زمان طولانی کیفیت بالای خود را نشان دهد.

دامای X7 لیست بلندی از آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به سیستم‌های ترمز ABS, EBD, EBA, BAS, BA, ESC, TSC، ترمز پارک الکترونیکی، چراغ دیلایت LED، کنترل اتوماتیک سیستم روشنایی، سنسور پارک جبو و عقب و جانبی، دوربین دید عقب، رادار شناسایی نقطه کور، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی عقب تاشور و ایزوفیکس، نمایشگر 10 اینچی لمسی، 8 بلندگو و ساب ووفر، ایموبلایزر، کروز کنترل و سانروف پانوراما اشاره کنیم.

مدل در نظر گرفته شده از دامای X7 برای بازار ایران، از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌برد که می‌تواند 177 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی آن هم 9.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

دامای X7 توسط گروه خودروسازی یاران خودرو اروند به بازار ایران عرضه شده و در حال حاضر قیمت بسیار بالایی در بازار دارد. به نظر می‌رسد می‌توانید با پرداخت هزینه حتی کمتر، خودروهای قابل اعتمادتری چون بی وای دی S7 را هم در این کلاس خریداری کنید که چه از نظر آپشن و تجهیزات رفاهی و چه از نظر فنی، یک سر و گردن بالاتر از دامای X7 است. باتوجه به اینکه دامای X7 قیمتی برابر با خودروهای معتبر کره‌ای و ژاپنی دارد و باتوجه به خدمات پس از فروش نامعلوم، بهتر است به سراغ خرید آن نروید. بورگوارد BX7 دیگر رقیب چینی دامای X7 است اما در این بازه قیمتی می‌توانید خودروهای باکیفیت کره‌ای، فرانسوی و ژاپنی را هم تهیه کنید.

گالری تصاویر دامای X7

property
گیربکس
اتوماتیک 6 سرعته با قابلیت شیفت ترونیک
property
حجم موتور سی سی
1999
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
177/5500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
نامعلوم
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
9.3

مشخصات دامای X7 97

مدل : دامی X7
کلاس : شاسی بلند
گیربکس : اتوماتیک 6 سرعته با قابلیت شیفت ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4خطی/16
حجم موتور سی سی : 1999
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 177/5500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 250/2400-4400
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 220
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : نامعلوم
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1672/1942/4736
وزن خالص(کیلوگرم) : 1731
مشخصات تایر : 235/55R19
مصرف ترکیبی(لیتر) : 9.3
استاندارد الایندگی : یورو 5
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 60
کیسه هوا : راننده-سرنشین جلو-جانبی-پرده ای
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی - ABS, EBD, EBA, BAS, BA, ESC, TSC
سیستم های امنیتی : ایموبلایزر/سیستم هشدار دهنده/ورود بدون کلید / استارت دکمه ای/ قفل صندوق عقب هوشمند الکترونیکی/ رادار شناسایی نقاط کور/ سنسور پارک جلو و عقب و جانبی
سیستم های فرمان و هدایت : فرمان طرح D/ کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان/روکش چرمی فرمان
سیستم تهویه مطبوع : دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب/ سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : صفحه نمایش 10 اینچی لمسی با 8 بلندگو و ساب ووفر/ سیستم پخش مولتی مدیا و سیستم رادیو/ دارای پورت USB / مسیریاب با نقشه ایران
سیستم صندلی : گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو/ قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده دارای حافظه/ صندلی عقب تاشو/ ایزوفیکس
سیستم اینه و شیشه ها : آینه های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به گرمکن/ بازوبسته شدن برقی آینه های جانبی/ پایین آمدن اتوماتیک شیشه پنجره ها/ سانروف پانوراما/ آینه داخلی دید عقب الکتروکرومیک
سیستم روشنایی : چراغهای جلو LED/ مجهز به سیستم اتولایت (سیستم اتوماتیک چراغهای جلو)/ مه شکن جلو و عقب/ چراغ روشنایی روز LED/ چراغ مطالعه جلو، مطالعه عقب، خطرسوم LED/ روشنایی کابین قابل تنظیم LED/ چراغ رکاب LED
سایر امکانات : سانروف پانارومیک / کروز کنترل / سنسور نور / دوربین دید عقب / سنسور پارک جلو وعقب و جانبی/ گرمکن صندلی جلو/ رادار شناسایی نقاط کور/ ورود و استارت بدون کلید
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره دامای X7 97

  • user icon
    نویسنده : مهران ارسلانی
    تاریخ : 1397/11/19

    فوق العاده است به نظر من حتی از سانتافه هم بهتره . حتما میخرمش

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading