تست درایو لکسوس ES

لکسوس ES یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که نسل اول آن در سال 1989 میلادی معرفی شد و در حال حاضر در ششمین نسل خود به تولید می‌رسد. این خودرو از نسل پنجم در ایران حضور پیدا کرد و نسل ششم آن هم وارد بازار کشورمان شد.

در اینجا در مورد نسل ششم لکسوس ES صحبت می‌کنیم که در سال 2012 معرفی شد و در سال 2015 یک فیس لیفت را تجربه کرد. لکسوس ES در مدل اولیه در سال 2013 وارد ایران شد ولی برخلاف گذشته که موتورهای 6 سیلندر آن در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌گرفت، این مدل تنها در مدل ES250 وارد شد و خبری از مدل 6 سیلندر نبود.

 

لکسوس es

 

لکسوس ES250 به یک موتور 2.5 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 184 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. علت عرضه نشدن موتور 6 سیلندر، قانون منع واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی بود. به هر حال همین موتور 4 سیلندر هم عملکرد نسبتا خوبی دارد هرچند که ممکن است انتظارات شما از یک لکسوس را برآورده نکند.

 

لکسوس es

 

طراحی کابین لکسوس ES جدید جذاب‌تر از نسل‌های قبلی صورت گرفته و تلفیقی از طراحی کلاسیک و مدرن است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و در زیر آن و بین ورودی‌های هوا یک ساعت آنالوگ تعبیه شده است. نیازی به گفتن نیست که متریال به کار رفته در کابین از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. صندلی‌های عقب فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند و کاملا راحت هستند.

 

کابین لکسوس es

 

از نظر تجهیزات رفاهی هم لکسوس ES یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود و ویژگی‌هایی چون 12 عدد کیسه هوا، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی مارک لوینسون مجهز به 14 بلندگو، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف پانوراما، چراغ‌های جلو زنون اتوماتیک به همراه سیستم شست و شو چراغ‌ها، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از برخورد، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم کمکی پارک و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

لکسوس ES250 در مدل 2013 تا 2015 در بازار به فروش می‌رسد.

بررسی و مشخصات خودرو

مقایسه خودرو

سایر ویدیوهای ماشین 3



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading