اینجا هستید: صفحه اصلی فیلم های تست و بررسی خودروفیلم های کیاتست درایو کیا اسپورتیج 2017

تست درایو کیا اسپورتیج 2017

 کیا اسپورتیج یک شاسی بلند کامپکت کره‌ای است که نسل اول آن در سال 1993 معرفی و عرضه شد و تاکنون 4 نسل از آن معرفی شده است. به همین دلیل قصد داریم نگاهی به نسل چهارم اسپورتیج بیندازیم که توسط اطلس خودرو به کشورمان وارد می‌شود.

 

نسل اول اسپورتیج در سال 1993 میلادی معرفی شد ولی شروع موفقیت‌های آن از سال 2004 و با معرفی نسل دوم بود. نسل دوم کیا اسپورتیج از سال 2008 راه خود را به بازار ایران پیدا کرد که این اتفاق، همزمان شد با بالا گرفتن محبوبیت خودروهای کره‌ای در ایران و کیا اسپورتیج توانست در کنار برادران هموطن خود، روزهای خوبی را پشت سر بگذارد.

 

 

کیا اسپورتیج QL

 

 

اما این روند باز هم ادامه پیدا کرد و با ورود نسل سوم کیا اسپورتیج به بازار در سال 2010، کیا نشان داد عزم خود را برای حضور پررنگ در بازار کراس اوورها جزم کرده است. این مدل از کیا اسپورتیج در ایران به یک خودرو محبوب تبدیل شد و با ویژگی‌هایی که داشت، جا پای محکمی برای خود ساخت از جمله ظاهر زیبا و عملکرد نسبتا اسپرت. البته اسپورتیج نسل سوم عاری از ایراد نبود و بسیاری از کاربران مواردی چون عملکرد نامناسب سیستم تعلیق و نیز فضای داخلی محدود را از نقاط ضعف آن می‌دانستند که کیا با معرفی نسل چهارم، این نقاط ضعف را برطرف کرد.

 

 

کیا اسپورتیج

 

 

نسل چهارم اسپورتیج در سال 2015 و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد و از سال 2016 وارد بازارهای جهانی شد. اطلس خودرو هم تصیم به عرضه این خودرو در بازار ایران گرفت ولی تاکنون عملکرد مناسبی در عرضه آن نداشته است.

 

کیا اسپورتیج 2016 تغییرات زیادی را در مقابل نسل قبلی تجربه کرده و می‌توان گفت کاملا متحول شده است. در نمای جلو چراغ‌های طرح معروف چراغ‌های جلو به همراه جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که استقبال یا عدم استقبال از این طراحی به سلیقه شما بازمی‌گردد. اما اسپورتیج در نمای جانبی هم یک تغییر بزرگ دارد و آن هم کاهش شیب سقف در انتها و در نتیجه افزایش فضای سر برای سرنشینان عقب و افزایش حجم فضای بار است.

 

 

کابین کیا اسپورتیج

 

 

در نمای عقب کیا اسپورتیج چراغ‌های کاملا جدیدی را می‌بینیم که به یکدیگر متصل شده‌اند و نمای زیبایی را در عقب خودرو به وجود آورده‌اند. به علاوه اینکه ارتفاع و طول اسپورتیج جدید هم افزایش یافته و بزرگتر شده است.

 

داخل کابین کیا اسپورتیج نیز همانند نمای بیرونی کاملا متحول شده و با زبان طراحی جدید کیا انطباق پیدا کرده است. استفاده از کلیدهای کنترلی زیاد در کنسول وسط در کنار متریال نسبتا با کیفیت، ترکیب مناسبی برای کابین به وجود آورده. کیا تجهیزات رفاهی زیادی را برای اسپورتیج در نظر گرفته که از جمله آنها می‌توانیم به ترمز دستی الکترونیکی، 6 کیسه هوا، سیستم صوتی JBL با تکنولوژی Clari-Fi، سیستم مدیریت پایداری خودرو یا VSM، کروز کنترل اتوماتیک، سیستم کمکی پارک، سیستم تشخیص نقطه کور و شارژ بدون سیم گوشی هوشمند اشاره کنیم.

 

 

کیا اسپورتیج QL

 

 

کیا اسپورتیج QL در بازار جهانی با دو موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی و 2.0 لیتری توربو عرضه می‌شود که همان موتور 2.4 لیتری برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. این موتور 4 سیلندر خطی GDI است و می‌تواند 181 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و مصرف سوخت ترکیبی هم به 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

پادکست های صوتی مرتبط

بررسی و مشخصات خودرو



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : کوروش
    تاریخ : 1395/11/23

    با سلام.لطفا تست هیوندای توسان 2017 رو هم تو سایت قرار بدید.با تشکر

    • نویسنده : EMAD ASGARI
      تاریخ : 1397/03/13

      فیلم تست درایو توسان 2017 تو سایت هست

  • user icon
    نویسنده : سيد مهدى
    تاریخ : 1396/06/05

    با سلام
    علت تاخير در تحويل خودروهاى وارداتى چيه ؟
    من نزديك به ٥ ماهه اسپورتيج ٢٠١٧ ثبت نام كردم ( تحويل ٩٠ روزه ) هنوز هيچ خبرى نيست .

  • user icon
    نویسنده : جمال
    تاریخ : 1396/09/21

    منطقه آزاد بندر انزلی پره ازینا خیلی خوشگله

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading